Er zijn twee BAvA's over geweest hoor. Veel mensen blijken toch bijzonder slecht op de hoogte en menen toch uitspraken te kunnen doen over de Fortis-kwestie.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:04 schreef HarryP het volgende:
Als de aandeelhouders van Fortis niet geraadpleegd hoefde te worden voor de koop van ABN-AMRO.
Je hebt echt geen flauw idee waar je over praat. Er zijn weldegelijk grove schendingen van de rechten van aandeelhouders geweest, ook zijn de aandeelhouders bewust foutief ingelicht door een van de grootste aandeelhouders in enkele onderdelen van Fortis, de Nederlandse overheid. Reken er nou maar op dat er een fikse schadevergoeding gaat komen.quote:Het hele Fortis gebeuren is een 100% Belgisch feestje.
Aandeelhouders die alleen positief rendement willen en niet willen accepteren dat er ook negatief rendement kan zijn..
ben ik met je eens strubbelingen binnen bondgenootschappen en de EU.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zie ik ook nog wel gebeuren. Je zag het al tussen Groot Britannie / Nederland en IJsland ten tijden van Icesave en tussen Nederland en België t.t. van Fortis. Ik zie nog wel wat strubelingen optreden tussen de VS en Europa als een van beiden met forse staatssteun niet-financials overeind gaat houden (vooral in de auto- en luchtvaartindustrie) en tussen allerlei landen als er opnieuw financials gaan "defaulten" (zoals in IJsland is gebeurd).
Wat ik ook wel zie gebeuren is meer openlijke publieke onrust over groeiende werkeloosheid en de gevolgen van mogelijke omvallende banken. Zoiets als in Griekenland feitelijk al heeft plaatsgevonden maar dan significant erger.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn twee BAvA's over geweest hoor. Veel mensen blijken toch bijzonder slecht op de hoogte en menen toch uitspraken te kunnen doen over de Fortis-kwestie.
[..]
Je hebt echt geen flauw idee waar je over praat. Er zijn weldegelijk grove schendingen van de rechten van aandeelhouders geweest, ook zijn de aandeelhouders bewust foutief ingelicht door een van de grootste aandeelhouders in enkele onderdelen van Fortis, de Nederlandse overheid. Reken er nou maar op dat er een fikse schadevergoeding gaat komen.
Daar zou ik geen enkel probleem mee hebben, het is altijd goed als de markt zijn werk kan doen. Ik hoef ook geen schadevergoeding want ik heb niet eens Fortis-aandelen, het enige waar ik op uit ben is dat de overheid reële kosten gaat ervaren voor het ingrijpen in een markt. Ook maak ik mij al een tijd zorgen over de rechten van aandeelhouders, steeds meer ziet men aandeelhouders als een groot spaarvarken, zo werkt het natuurlijk niet want dan geef je maar obligaties uit.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik gok van niet, ik hoop dat bos dan zegt hier heb je het zootje terug wij eisen onze miljarden terug zie maar hoe je het stelt.
gevolg koers 0 en dan zijn ze helemaal genaaid.
zover ik weet hebben d everschillende staten toch gewoon aandelen gekocht en voor een prijs die dicht bij de huidige koers lag.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar zou ik geen enkel probleem mee hebben, het is altijd goed als de markt zijn werk kan doen. Ik hoef ook geen schadevergoeding want ik heb niet eens Fortis-aandelen, het enige waar ik op uit ben is dat de overheid reële kosten gaat ervaren voor het ingrijpen in een markt. Ook maak ik mij al een tijd zorgen over de rechten van aandeelhouders, steeds meer ziet men aandeelhouders als een groot spaarvarken, zo werkt het natuurlijk niet want dan geef je maar obligaties uit.
De overheden hebben onderdelen van Fortis gekocht, en die onderdelen waren niet op de beurs genoteerd, de prijs achterhalen via de beurskoers gaat dus niet werken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zover ik weet hebben d everschillende staten toch gewoon aandelen gekocht en voor een prijs die dicht bij de huidige koers lag.
in het begin niet ton kregen ze aandelen terug voor hun geldquote:Op zaterdag 20 december 2008 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De overheden hebben onderdelen van Fortis gekocht, en die onderdelen waren niet op de beurs genoteerd, de prijs achterhalen via de beurskoers gaat dus niet werken.
Nee, dat waren aandelen Fortis Bank Nederland (Holding), dat zijn niet de aandelen die op de beurs staan.quote:Op zaterdag 20 december 2008 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
in het begin niet ton kregen ze aandelen terug voor hun geld
ok dan heb ik dat verkeerd begrepenquote:Op zaterdag 20 december 2008 13:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat waren aandelen Fortis Bank Nederland (Holding), dat zijn niet de aandelen die op de beurs staan.
bronquote:za 20 dec 2008, 15:29 | 10 reacties
Biden: Economie VS kan volledig instorten
WASHINGTON - De toekomstige vicepresident van de Verenigde Staten, Joe Biden, houdt het voor mogelijk dat de Amerikaanse economie volledig instort. Dat zei hij in een interview met de Amerikaanse nieuwszender ABC News.
Volgens Biden staat de VS er economisch veel slechter voor dan aanvankelijk werd gedacht. De komende president Barack Obama zal een tweede pakket maatregelen van 600 tot 700 miljard dollar (431 tot 503 miljard euro) nodig hebben om de economie uit het slop te halen, aldus Biden.
De toekomstige vicepresident zegt verder dat hij de mogelijke komst van een tweede pakket maatregelen heeft besproken met zowel de Republikeinse als de Democratische leden van het Congres. „Iedereen die ik heb gesproken is het er over eens dat we moeten investeren in de economie.”
Biden heeft nogmaals bevestigd dat de economie in het komende jaar de hoogste prioriteit krijgt van de nieuwe regering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |