abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:48:52 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_64049521
AIG, GM, Ford, Crysler => toast
CDS market gereguleerd en veel kleiner => Obama.
Citigroup , Morgan Stanley => genationaliseerd
Dollar ==> 1,77 versus 1 euro.
Olie ==> 52 $ vat (pas op het einde van het jaar).
Werkeloosheid Nederland ==> 6,8 %
ABN, Fortis => moeizame integratie, en nauwelijks winstgevend
EU => staat op wankelen/omvallen (landen breken uit het verdrag)
Stockmarket => Nog harde klappen rond maart-april (absolute dieptepunt)

Dit is nog ff een schot voor de boeg.
pi_64049566
je vergeet de derde wereldoorlog..
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:05:32 #3
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64049732
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:54 schreef appelsjap het volgende:
je vergeet de derde wereldoorlog..
En de zeven plagen.

Ik denk in ieder geval dat het nog wel heel 2009 onrustig zal blijven op de beurs en dat de recessie met volle kracht zal losbarsten (in Nederland vanaf Q2). Koersen zullen hun bodem bereiken ergens in de herfst en vanaf dat moment zal de Dollar ook substantieel dalen. We krijgen nog een heet voorjaar met diverse grote bedrijven die omdonderen (waarschijnlijk Chrysler en GM maar niet Ford) en misschien zelfs wel een paar nationale economieën.

Hier in Nederland zullen we ook nog wel wat klappen krijgen, maar toch denk ik dat we er relatief goed voorstaan. De werkeloosheid zal flink stijgen en er zal wel een multinational klappen, maar ik verwacht niet dat het zo erg zal gaan worden als dat wat ze in de VS, Groot Brittannië en enkele zuidelijk Europese landen voor de kiezen gaan krijgen. Misschien dat we er zelfs genadig afkomen met maar een half jaartje recessie. Maar da's de optimist in me.

Nostradamus kom er maar in!
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:13:03 #4
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_64049839
dubbel topic: Voorspelling 2009
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:18:53 #5
38114 beantherio
pi_64049943
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:13 schreef Dovenwereld het volgende:
dubbel topic: Voorspelling 2009
Maar die gaat niet specifiek over de economie.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:26:24 #6
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_64050045
Nee ... In voorspelling 2009 gaat er ook over economie enz.. het is toch wel gebeurd. Lees goed in dit topics. daar kan je dit wel vinden.
pi_64050058
er onrust komt i.v.m. aanval Israel op Iran, in January, en daardoor de beurs nog even verder zakt.
Dat de beurs daarna gelijk blijft , maar de economie tot een laagtepunt zakt..massa ontslagen, failliete bedrijven,
onrust, er nog heel wat dingen boven komt drijven, i.v.m. schandaaltjes ,
het hoogepunt zal liggen in juni, als de lopende orders klaar zijn en er geen nieuwe opdrachten meer komen.
al met al, een heel slecht jaar,
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:35:43 #8
89730 Drugshond
pi_64050194
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:26 schreef Dovenwereld het volgende:
Nee ... In voorspelling 2009 gaat er ook over economie enz.. het is toch wel gebeurd. Lees goed in dit topics. daar kan je dit wel vinden.

mjah, ik wil hier de focus toch echt zuiver economisch houden, die achteraf eenvoudig toetsbaar zijn.
Veel van de voorspellingen hebben een fundament of een verwijzing naar de lopende/actieve AEX topics.
pi_64050587
- de autoindustrie wordt gered omdat Obama de door Bush gegeven 14 mrd niet kan negeren, het wordt trekken aan een dode koe
- AEX bereikt in 't 2e kwartaal een dieptepunt, 218 wordt doorbroken, 200 niet
- na een dieptepunt in de olieprijs (grotendeels veroorzaakt door manipulatie) komt men snel weer tot bezinnen, in 't 3e kwartaal staat ie alweer o p75 dollar na een fikse rally
- de begrotingsregels in de EU worden zeer makkelijk "overtreden" (en gedoogd) om de rust te bewaren, ze blijken weinig waard
- de dollar zakt gestaag weg, het einde daarvan is zoek
- eindelijk rust bij fortis / abn, het proces verloopt moeizaam "maar constructief"
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64053637
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
- de autoindustrie wordt gered omdat Obama de door Bush gegeven 14 mrd niet kan negeren, het wordt trekken aan een dode koe
- na een dieptepunt in de olieprijs (grotendeels veroorzaakt door manipulatie) komt men snel weer tot bezinnen, in 't 3e kwartaal staat ie alweer o p75 dollar na een fikse rally
- de begrotingsregels in de EU worden zeer makkelijk "overtreden" (en gedoogd) om de rust te bewaren, ze blijken weinig waard
- eindelijk rust bij fortis / abn, het proces verloopt moeizaam "maar constructief"
En omdat de dollar wegzakt zal de kleine prijsstijging tot max 60 dollar in 2009 voor de euro zone weinig verschil maken. Helaas zal dit kabinet er nog een kwartje van Bos opgooien zodat 80% van de benzine prijs betaald moet worden aan Wouter..

Rust bij Fortis en ABN laat nog wat langer op zich wachten nu ze ook weer last hebben van de Madoff-fraude. Maar dat heeft de linkse politiek weer wat minder te zeuren over de verkoopbonus die Zalm kan krijgen.

En aan het einde van 2009 begin 2010 zal de inflatie sterk stijgen.
pi_64090159
Een beginnersvraag; waarom is de olie eigenlijk zo sterk gedaald? Toch gewoon afgenomen vraag? Ik zie de opec namelijk niet per ongeluk teveel produceren . En welke indicaties zijn er dat de prijs laag blijft? de productie wordt immers teruggeschroefd.
pi_64090276
Drugshond, waarom beschrijf je alleen de eerste 2 maanden van volgend jaar?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64093639
Waarom zouden landen uit de EU stappen? En welke landen zouden dat zijn?
  woensdag 17 december 2008 @ 18:01:02 #14
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64094695
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat lijtk me wel nodig inderdaad om het EU-scenario van Drugshond niet uit te laten komen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 17 december 2008 @ 18:01:49 #15
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64094715
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:29 schreef capricia het volgende:
Drugshond, waarom beschrijf je alleen de eerste 2 maanden van volgend jaar?
Daarna vergaat de aarde
---
pi_64095772
Wouter Bos : beste politicus 2008 !
grootste oplichter 2009 !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_64097032
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:48 schreef Drugshond het volgende:
AIG, GM, Ford, Crysler => toast
CDS market gereguleerd en veel kleiner => Obama.
Citigroup , Morgan Stanley => genationaliseerd
Dollar ==> 1,77 versus 1 euro.
Olie ==> 52 $ vat (pas op het einde van het jaar).
Werkeloosheid Nederland ==> 6,8 %
ABN, Fortis => moeizame integratie, en nauwelijks winstgevend
EU => staat op wankelen/omvallen (landen breken uit het verdrag)
Stockmarket => Nog harde klappen rond maart-april (absolute dieptepunt)

Dit is nog ff een schot voor de boeg.
1. Ford geen toast
2. Akoord
3. Mogelijkheid, ik zie 1 daarvan nog wel failliet gaan ook
4. 1.55-1.60$ voor 1 eur
5. Olie aan 45-48$
6. / 7. Geen idee, ben geen Nederlander
8. onwaarschijnlijk
9. dieptepunt volgens mij al in february, de hardste rit lijkt nog te komen, heb gelukkig geen posities
pi_64105580
Je ziet voorspellingen steeds meer opschuiven, eerst dacht iedereen dat het dieptepunt in januari zou komen, nu zie je dat veel denken dat dat wat verder weg zal liggen. Ik denk dat het allemaal nog wel fors onrustig blijft op beurzen het komende jaar.
  woensdag 17 december 2008 @ 23:36:01 #19
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64105991
De rijken der aarde zullen nog rijker worden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64106624
-Ik voorspel een grote depressie in de VS.
Met zeer hoge werkeloosheidscijfers. (10 % of hoger)
-Goud, zilver en andere grondstoffen zullen door het dak gaan.
-Meeste actie van de FED zal falen.
-Naast de auto industie en de banken, voorzie ik ernstige problemen voor de luchtvaart, en de bouw bedrijven.
-Sommige landen zullen vijandig tegenover elkaar komen te staan.
pi_64106682
Zoals ik reeds in een ander topic gepost heb, de AEX sukkelt maar wat aan. Er komen geen forse herstelstijgingen, daarvoor zijn de risico's te groot. Teveel zorgen. Onduidelijke cijfers.

Ik zie AEX eind 2008 zelfs onder 240 doorsukkelen. Alle professionele handelaren nemen geen posities in bij het overgang van 2008/2009. Zeker geen onduidelijke posities, en ze moeten hun verliezen verwerken en nieuwe posities plannen als de rust op markten teruggekeerd zijn. Pas halverwege in januari zullen ze weer instappen. En dan hebben we een richting. Er gaan nog klappen vallen, met name bij financials en in mindere mate bij cyclische bedrijven. Maar overall is toch wel een geleidelijke plus voor AEX en olie in 2009, behalve voor de dollar.
  donderdag 18 december 2008 @ 00:40:15 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64107553
De paniek loopt langzaam uit de markt, het kan niet altijd een gekkenhuis zijn. De volatiliteit neemt af. In de "echte" economie beginnen de klappen pas echt te komen. In Nederland zal dankzij de krappe arbeidsmarkt geen massa-werkeloosheid ontstaan.
Huizenmarkt: tot 15/2-% daling eind 2009. Betaalbaarheid neemt voor mensen zonder kapitaal echter niet significant toe.
Aandelenmarkt: lopen vooruit op de reeele economie. Voorzichtig herstel gedurende heel 2009. Eind 2009 een AEX van 300-320. Paniekmomenten zoals we in okt/nov zagen blijven uit.

In het algemeen verwacht ik dat de crisis veel korter zal duren dan vorige crisissen, met name omdat de economie in wezen goed is, het is vnl een liquiditeitenprobleem. Als er wereldwijde garantstelling (iig in het westen) komt van uit te lenen tegoeden kan het probleem snel worden opgelost. Nederland is met zijn 200 miljard al een eind op weg.
The End Times are wild
  donderdag 18 december 2008 @ 00:40:15 #23
38114 beantherio
pi_64107554
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:00 schreef glashalfvol het volgende:
-Sommige landen zullen vijandig tegenover elkaar komen te staan.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren. Je zag het al tussen Groot Britannie / Nederland en IJsland ten tijden van Icesave en tussen Nederland en België t.t. van Fortis. Ik zie nog wel wat strubelingen optreden tussen de VS en Europa als een van beiden met forse staatssteun niet-financials overeind gaat houden (vooral in de auto- en luchtvaartindustrie) en tussen allerlei landen als er opnieuw financials gaan "defaulten" (zoals in IJsland is gebeurd).

Wat ik ook wel zie gebeuren is meer openlijke publieke onrust over groeiende werkeloosheid en de gevolgen van mogelijke omvallende banken. Zoiets als in Griekenland feitelijk al heeft plaatsgevonden maar dan significant erger.
  donderdag 18 december 2008 @ 01:59:28 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64108599
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:40 schreef LXIV het volgende:
De paniek loopt langzaam uit de markt, het kan niet altijd een gekkenhuis zijn. De volatiliteit neemt af. In de "echte" economie beginnen de klappen pas echt te komen. In Nederland zal dankzij de krappe arbeidsmarkt geen massa-werkeloosheid ontstaan.
Huizenmarkt: tot 15/2-% daling eind 2009. Betaalbaarheid neemt voor mensen zonder kapitaal echter niet significant toe.
Aandelenmarkt: lopen vooruit op de reeele economie. Voorzichtig herstel gedurende heel 2009. Eind 2009 een AEX van 300-320. Paniekmomenten zoals we in okt/nov zagen blijven uit.

In het algemeen verwacht ik dat de crisis veel korter zal duren dan vorige crisissen, met name omdat de economie in wezen goed is, het is vnl een liquiditeitenprobleem. Als er wereldwijde garantstelling (iig in het westen) komt van uit te lenen tegoeden kan het probleem snel worden opgelost. Nederland is met zijn 200 miljard al een eind op weg.
Dit komt zo'n beetje overeen met mijn verwachting. Maar ik moet eerlijk bekennen dat die schandalen àla Madoff ook mij een beetje aan het twijfelen brengen. Wie weet wat er nog allemaal onder het onder het tapijt geveegd zit.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 18 december 2008 @ 02:03:08 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64108619
Ik plaats even een tvp en kom snel met een gokje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64109658
Misschien ben ik nog niet wakker maar waarom zou het diepte punt begin volgend jaar moeten liggen van de aex, al die slechte cijfers e.d.? en jah ik heb ook de Ta's gezien met lijntjes doortrekken. Maar in deze tijd is helemaal niets zeker, zo zou de aex volgens sommigen deze weeek ook stijgen met 5%( wat wel weer logisch was)
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  donderdag 18 december 2008 @ 10:59:39 #27
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64112909
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:40 schreef LXIV het volgende:

Zouden niet juist door die klappen in de echte economie de beurskoersen nog verder kunnen dalen?
---
  donderdag 18 december 2008 @ 11:05:25 #28
89730 Drugshond
pi_64113069
Met de draconische maatregelenpakketen uit de VS. Geldpersen in overdrive...
En juist nu lichtzinnig doen ?!/
Dit is een semi-oorlog tussen handelsblokken... koop ons qua inflatie we zijn goedkoper dan wat julie ons hebben te bieden.

Let maar op over 6 mnd.
pi_64138509
Fortis aandeelhouders ontvangen in 2009 miljarden aan schadevergoeding van zowel de Nederlandse als Belgische overheid als van Fortis wegens foutieve voorlichting, ongeoorloofd onder druk zetten van de Fortis-top, en het niet raadplegen van de aandeelhouders bij verkoop van een groot aantal onderdelen van Fortis.

Qua inflatie zal het in 2009 nog een rustig jaar zijn, in 2010 vliegt die echter omhoog mocht de economie weer wat aantrekken.

Overige voorspelling zou ik nog even over na moeten denken.
pi_64153275
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Fortis aandeelhouders ontvangen in 2009 miljarden aan schadevergoeding van zowel de Nederlandse als Belgische overheid als van Fortis wegens foutieve voorlichting, ongeoorloofd onder druk zetten van de Fortis-top, en het niet raadplegen van de aandeelhouders bij verkoop van een groot aantal onderdelen van Fortis.

Qua inflatie zal het in 2009 nog een rustig jaar zijn, in 2010 vliegt die echter omhoog mocht de economie weer wat aantrekken.

Overige voorspelling zou ik nog even over na moeten denken.
Van NL krijgen de Fortis aandeelhouders geen schadevergoeding.
Als de aandeelhouders van Fortis niet geraadpleegd hoefde te worden voor de koop van ABN-AMRO. Waarom dan wel bij de verkoop van ABN-AMRO?

Het hele Fortis gebeuren is een 100% Belgisch feestje.
Aandeelhouders die alleen positief rendement willen en niet willen accepteren dat er ook negatief rendement kan zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')