En de zeven plagen.quote:
mjah, ik wil hier de focus toch echt zuiver economisch houden, die achteraf eenvoudig toetsbaar zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:26 schreef Dovenwereld het volgende:
Nee ... In voorspelling 2009 gaat er ook over economie enz.. het is toch wel gebeurd. Lees goed in dit topics. daar kan je dit wel vinden.
En omdat de dollar wegzakt zal de kleine prijsstijging tot max 60 dollar in 2009 voor de euro zone weinig verschil maken. Helaas zal dit kabinet er nog een kwartje van Bos opgooien zodat 80% van de benzine prijs betaald moet worden aan Wouter..quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
- de autoindustrie wordt gered omdat Obama de door Bush gegeven 14 mrd niet kan negeren, het wordt trekken aan een dode koe
- AEX bereikt in 't 2e kwartaal een dieptepunt, 218 wordt doorbroken, 200 niet
- na een dieptepunt in de olieprijs (grotendeels veroorzaakt door manipulatie) komt men snel weer tot bezinnen, in 't 3e kwartaal staat ie alweer o p75 dollar na een fikse rally
- de begrotingsregels in de EU worden zeer makkelijk "overtreden" (en gedoogd) om de rust te bewaren, ze blijken weinig waard
- de dollar zakt gestaag weg, het einde daarvan is zoek
- eindelijk rust bij fortis / abn, het proces verloopt moeizaam "maar constructief"
Dat lijtk me wel nodig inderdaad om het EU-scenario van Drugshond niet uit te laten komen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
- de autoindustrie wordt gered omdat Obama de door Bush gegeven 14 mrd niet kan negeren, het wordt trekken aan een dode koe
- AEX bereikt in 't 2e kwartaal een dieptepunt, 218 wordt doorbroken, 200 niet
- na een dieptepunt in de olieprijs (grotendeels veroorzaakt door manipulatie) komt men snel weer tot bezinnen, in 't 3e kwartaal staat ie alweer o p75 dollar na een fikse rally
- de begrotingsregels in de EU worden zeer makkelijk "overtreden" (en gedoogd) om de rust te bewaren, ze blijken weinig waard
- de dollar zakt gestaag weg, het einde daarvan is zoek
- eindelijk rust bij fortis / abn, het proces verloopt moeizaam "maar constructief"
Daarna vergaat de aardequote:Op woensdag 17 december 2008 15:29 schreef capricia het volgende:
Drugshond, waarom beschrijf je alleen de eerste 2 maanden van volgend jaar?
1. Ford geen toastquote:Op dinsdag 16 december 2008 08:48 schreef Drugshond het volgende:
AIG, GM, Ford, Crysler => toast
CDS market gereguleerd en veel kleiner => Obama.
Citigroup , Morgan Stanley => genationaliseerd
Dollar ==> 1,77 versus 1 euro.
Olie ==> 52 $ vat (pas op het einde van het jaar).
Werkeloosheid Nederland ==> 6,8 %
ABN, Fortis => moeizame integratie, en nauwelijks winstgevend
EU => staat op wankelen/omvallen (landen breken uit het verdrag)
Stockmarket => Nog harde klappen rond maart-april (absolute dieptepunt)
Dit is nog ff een schot voor de boeg.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren. Je zag het al tussen Groot Britannie / Nederland en IJsland ten tijden van Icesave en tussen Nederland en België t.t. van Fortis. Ik zie nog wel wat strubelingen optreden tussen de VS en Europa als een van beiden met forse staatssteun niet-financials overeind gaat houden (vooral in de auto- en luchtvaartindustrie) en tussen allerlei landen als er opnieuw financials gaan "defaulten" (zoals in IJsland is gebeurd).quote:Op donderdag 18 december 2008 00:00 schreef glashalfvol het volgende:
-Sommige landen zullen vijandig tegenover elkaar komen te staan.
Dit komt zo'n beetje overeen met mijn verwachting. Maar ik moet eerlijk bekennen dat die schandalen àla Madoff ook mij een beetje aan het twijfelen brengen. Wie weet wat er nog allemaal onder het onder het tapijt geveegd zit.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:40 schreef LXIV het volgende:
De paniek loopt langzaam uit de markt, het kan niet altijd een gekkenhuis zijn. De volatiliteit neemt af. In de "echte" economie beginnen de klappen pas echt te komen. In Nederland zal dankzij de krappe arbeidsmarkt geen massa-werkeloosheid ontstaan.
Huizenmarkt: tot 15/2-% daling eind 2009. Betaalbaarheid neemt voor mensen zonder kapitaal echter niet significant toe.
Aandelenmarkt: lopen vooruit op de reeele economie. Voorzichtig herstel gedurende heel 2009. Eind 2009 een AEX van 300-320. Paniekmomenten zoals we in okt/nov zagen blijven uit.
In het algemeen verwacht ik dat de crisis veel korter zal duren dan vorige crisissen, met name omdat de economie in wezen goed is, het is vnl een liquiditeitenprobleem. Als er wereldwijde garantstelling (iig in het westen) komt van uit te lenen tegoeden kan het probleem snel worden opgelost. Nederland is met zijn 200 miljard al een eind op weg.
Zouden niet juist door die klappen in de echte economie de beurskoersen nog verder kunnen dalen?quote:Op donderdag 18 december 2008 00:40 schreef LXIV het volgende:
De paniek loopt langzaam uit de markt, het kan niet altijd een gekkenhuis zijn. De volatiliteit neemt af. In de "echte" economie beginnen de klappen pas echt te komen. In Nederland zal dankzij de krappe arbeidsmarkt geen massa-werkeloosheid ontstaan.
Huizenmarkt: tot 15/2-% daling eind 2009. Betaalbaarheid neemt voor mensen zonder kapitaal echter niet significant toe.
Aandelenmarkt: lopen vooruit op de reeele economie. Voorzichtig herstel gedurende heel 2009. Eind 2009 een AEX van 300-320. Paniekmomenten zoals we in okt/nov zagen blijven uit.
In het algemeen verwacht ik dat de crisis veel korter zal duren dan vorige crisissen, met name omdat de economie in wezen goed is, het is vnl een liquiditeitenprobleem. Als er wereldwijde garantstelling (iig in het westen) komt van uit te lenen tegoeden kan het probleem snel worden opgelost. Nederland is met zijn 200 miljard al een eind op weg.
Van NL krijgen de Fortis aandeelhouders geen schadevergoeding.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Fortis aandeelhouders ontvangen in 2009 miljarden aan schadevergoeding van zowel de Nederlandse als Belgische overheid als van Fortis wegens foutieve voorlichting, ongeoorloofd onder druk zetten van de Fortis-top, en het niet raadplegen van de aandeelhouders bij verkoop van een groot aantal onderdelen van Fortis.
Qua inflatie zal het in 2009 nog een rustig jaar zijn, in 2010 vliegt die echter omhoog mocht de economie weer wat aantrekken.
Overige voorspelling zou ik nog even over na moeten denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |