abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:11:31 #26
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64071795
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:09 schreef wonderer het volgende:
Daar ben ik het niet echt mee eens. Hoe moet je waardering krijgen als niemand van je geweldigheid op de hoogte is?
* neuriet Geen woorden maar daden...
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:21:26 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64072166
Ja, en dat vind ik dus te kort door de bocht. Je kunt toch wel gewoon praten over wat je bereikt hebt, ook als dat niet direct zichtbaar is?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64072567
Volgens mij wordt het verschil tussen arrogantie en zelfkennis, en ook de kennis die mensen over je (kunnen) hebben, een beetje teniet gedaan. Ik heb bewondering voor mensen die (duidelijk) kunnen stellen; ik ben goed in a,b en c, want ik heb d,e en f gedaan. Het wordt pas arrogantie zodra mensen er van uitgaan (en/of het vanzelfsprekend vinden) dat ze a,b en c kunnen, zonder enige tastbare aanleiding. Dat wil niet zeggen dat die mensen hetgeen dat ze claimen te kunnen niet kunnen (ze zouden er best er goed in kunnen zijn), maar het heeft met de redenering te maken.

Dat mensen, bij voorbaat, zeggen dat iemand iets niet kan mag ook niet onderschat worden. Ik heb ook wel eens tegen mensen (voornamelijk familie, vrienden en soms een kennis) gezegd dat ze iets beter niet kunnen doen, omdat ik er geen vertrouwen in had. Deze mensen ken ik en daar kan ik, denk ik, een aardige mening over vormen. Bij sommige mensen heb je het 'gevoel' dat ze iets niet kunnen en dan bevind je je op dun ijs.

Waarom we in Nederland iemand 'sneller' arrogant noemen weet ik niet. Er is niks mis met een winnaarsmentaliteit. Misschien komt het omdat wij voorzichtiger zijn als het betrekking heeft op onszelf of omdat wij graag bewijzen willen zien voordat we in iemands claims geloven? Ik weet het niet
pi_64073237
Dat je niet goed genoeg bent om je arrogantie te camoufleren ligt niet aan de rest van Nederland. De rest van Nederland laat je keihard weten dat je blijkbaar niet goed genoeg bent. Dat je dit niet kunt hebben ligt niet aan Nederland, maar juist aan jou minpunten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:59:10 #30
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64073610
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:49 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat je niet goed genoeg bent om je arrogantie te camoufleren ligt niet aan de rest van Nederland. De rest van Nederland laat je keihard weten dat je blijkbaar niet goed genoeg bent. Dat je dit niet kunt hebben ligt niet aan Nederland, maar juist aan jou minpunten.

Eigengeile rakkers dienen gewoon afgestraft te worden heeft niets te maken met het goed of slecht presteren als je voldaan gaat lopen doen dan vinden mensen het práchtig dat je je een keer flink op je bek gaat.
Overigens als ik naar Hollywood producties kijk zie je dit dikwijls in Amerikaanse films ook gebeuren

Heb toevallig van de week Step Brothers gezien een komedie en daar was een broer die was een beetje het sukkeltje en de andere "had het gemaakt" dikke auto mooie chick enz maar hij werd ook voor lul gezet.

Heeft niks met Nederland te maken als je te zelfingenomen bent gunnen mensen je niks
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_64074111
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:22 schreef Marble het volgende:

[..]

Maar draai dat eens om, komt arrogantie/jezelf ophemelen ook niet voort uit een extreem gebrek aan zelfvertouwen/eigenwaarde? Anders heb je dat immers helemaal niet nodig om je goed over jezelf te voelen, nietwaar?
Ja.

Maar de vraag is eerder; ben je arrogant, of word je arrogant gevonden? En wat is arrogant eigenlijk, wie bepaald dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2008 23:16:35 ]
pi_64074212
Overigens zie je vaak ook dat mensen die goed in iets zijn, om muzikanten maar even als voorbeeld te nemen, zich juist erg inhouden. Die spelen gewoon wat simpele dingen op het podium en kunnen ondertussen zoveel meer. Ze hoeven niet meer te showen hoe goed ze zijn omdat ze daar zelfverzekerd staan. Ze hebben niets meer te bewijzen, als mensen ze niet geloven boeit ze dat niet.

Dat is een goede manier om ermee om te gaan. Ik denk alleen dat je niet andersom moet gaan redeneren en gaan zeggen; dus alle mensen die dit niet doen zijn eigenlijk helemaal niet goed maar schreeuwen dat alleen heel hard. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Ze zijn wel vervelend, wanneer ze dat doen. Weinig mensen zullen ze als prettig gezelschap ervaren.
pi_64074453
Overigens vind ik het openen van een topic waarin je in de OP begint mensen af te zeiken die jou niet als de held zien wat je wel vind van jezelf het ultieme voorbeeld dat je hebt gefaald en niet hebt begrepen dat het openen van een topic als dit juist laat zien dát je gefaald hebt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 17 december 2008 @ 08:01:20 #34
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_64078688
Het vlak tussen gezond zelfvertrouwen en arrogantie is vrij breed en sterk afhankelijk van degene die het beoordeelt. Uiteindelijk ga ik echter liever om met mensen die arrogant zijn dan met grijze muizen..

Dat het in Nederland zo is komt allicht door de calvinistische invloed die Nederland heeft gehad. Ook in andere gebieden zie je dat terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')