quote:Op dinsdag 16 december 2008 03:00 schreef Dennis_enzo het volgende:
Verkapt ik-ben-beter-dan-de-rest topic.
Nee maar serieus, wat bedoel je met 'leven vanuit een geloof in een talent'? Ik vind mezelf een prima programmeur, maar invloed op mijn leven heeft dat buiten m'n baan niet.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 02:53 schreef Yuin het volgende:
Dat men hier in Nederland tegen alles en iedereen aanschopt die het beter heeft is wel duidelijk, wanneer je ook maar een leven durft te leven wat niet strookt met de rest van Nederland dan val je al buiten de boot. Als je dat leven dan ook nog eens leidt vanuit het oogpunt dat je gelooft in een talent wat je hebt, dan kan je helemaal beter verkassen.
Je bent dan dus arrogant / hoge pet van jezelf op. Terwijl ik juist houd van mensen met een winnaarsmentaliteit, mensen die geloven in zichzelf. Dat Nederland daar niet het land voor is, dat is mij wel duidelijk. Ik ben alleen benieuwd naar de reden waarom men in Nederland zo denkt, hoe is dat zo gekomen? Waarom ben je in Nederland zo snel arrogant/hoge pet van jezelf op terwijl je in de rest van de wereld ambitieus word genoemd?,,,,
Mijn stukje komt voort uit een gesprek met een jamaicaan, hij vertelde mij dat als je een talent hebt, of dat nou muziek is, of dans, of weet ik veel wat. Dan helpt men je om ergens te komen. Hier word heel vaak gezegd, ach dat lukt je toch niet, doe maar normaal...... Ik studeer zelf aan de kunstacademie en dit soort dingen merk ik dus dagelijks. Als je zegt dat jij de ambitie hebt om in de eerstvolgende grote musical mee te spelen dan is het, ach dat lukt je toch niet. In veel andere landen, volgens deze meneer die mij dit vertelde, is dit héél anders. Deze man is 68 en behoorlijk succesvol geweest dus ik denk dat ie weet wat ie zegt. Vandaar dus mijn vraag, waar dat toch vandaan komt, want ik vind het wel jammerquote:Op dinsdag 16 december 2008 03:12 schreef Superfast het volgende:
[..]
Die discussie zag ik laatst in een aflevering van Westermans Nieuwe wereld voorbij komen.
http://westermansnieuwewe(...)ng6/aflevering6.aspx
Het komt erop neer dat we vinden dat we niet zozeer "normaal" zijn maar er 16 miljoen zeer bijzondere mensen zijn.
Daarnaast cultuur speelt een rol en je zegt dat wel maar als je kijkt in Amsterdam vinden mensen het prachtig als je door persoonlijke kwaliteiten boven het maaiveld uitsteekt terwijl dit in Rotterdam maar ook in Friesland en Groningen veel minder gewaardeerd word.
Persoonlijk vind ik je in je stukje nogal stigmatiseren alsof dat wat jij stelt voor iedereen geld![]()
Iedereen is uniek en leeft een eigen leven hier en heeft misschien wel JUIST in Nederland vind men het geweldig als je je nek uitsteekt en een andere mening hebt als de massa.
Denk aan het succes van die pauper Gordon is die niet arrogant dan? Maar wel een kijkcijferkanon denk ook even terug aan Pim Fortuyn als er iemand een attitude en charisma had dan was hij het wel en mensen hingen aan zijn lippen en stemden massaal op hem.
Sorry ik vind je stukje doordrenkt van vooroordelen en het beeld dat je schetst gaat vooral voor jouzelf op moet je waar eens een spiegel voorhouden dan zal je zien dat de dingen waar jij je kenbaar aan stoort in sterke mate ook van toepassing zijn op je eigen visie.
Haha no way dit stuk kwam me al bekend voor het is op tv geweest of het moet fokking toeval zijn maar toen was er ook een Jamaicaanse artiest die het hierover hadquote:Op dinsdag 16 december 2008 03:16 schreef Yuin het volgende:
[..]
Mijn stukje komt voort uit een gesprek met een jamaicaan, hij vertelde mij dat als je een talent hebt, of dat nou muziek is, of dans, of weet ik veel wat. Dan helpt men je om ergens te komen. Hier word heel vaak gezegd, ach dat lukt je toch niet. Ik studeer zelf aan de kunstacademie en dit soort dingen merk ik dus dagelijks. Als je zegt dat jij de ambitie hebt om in de eerstvolgende grote musical mee te spelen dan is het, ach dat lukt je toch niet. In veel andere landen, volgens deze meneer die mij dit vertelde, is dit héél anders. Deze man is 68 en behoorlijk succesvol geweest dus ik denk dat ie weet wat ie zegt. Vandaar dus mijn vraag, waar dat toch vandaan komt, want ik vind het wel jammer
Dat moet dan toeval zijnquote:Op dinsdag 16 december 2008 03:24 schreef Superfast het volgende:
[..]
Haha no way dit stuk kwam me al bekend voor het is op tv geweest of het moet fokking toeval zijn maar toen was er ook een Jamaicaanse artiest die het hierover had![]()
En zoals iemand hierboven al stelde misschien ben jij omringt door haters of jaloerse mensen want als ik een goed idee heb en dat wil gaan uitvoeren dan staan mijn vrienden en familie daar volledig achter![]()
Natuurlijk zullen sommige mensen sceptisch zijn en vragen stellen maar dat is goed niet alleen voor jou zodat je scherp blijft maar ook in het kader van het kunnen realiseren van je plannen.
Dat die man dat vindt is prima waarschijnlijk heeft hij heimwee naar zijn geboorteland omdat de sfeer daar veel meer leanback is dan in het gejaagde Nederland ik kan me er niet druk om maken![]()
Nederland is een prettig land om te wonen , op elk vlak
Mwoah je kunt Jamaica ook niet bepaald vergelijken met Nederland hequote:Op dinsdag 16 december 2008 03:28 schreef Yuin het volgende:
[..]
Dat moet dan toeval zijnVind het toch jammer dat zoiets niet in Nederland kan. Ja je vrienden wel natuurlijk, logisch, maar mensen die je bijv tegenkomt in een bar ofzo heb ik het over. In jamaica schijnt het zo te zijn dat die mensen juist je dus ook bereidt zijn te helpen. En ik vraag me dus af waarom dat in Nederland dus niet is. Waaorm dat, doe maar gewoon dat is gek genoeg sfeertje er hangt.
(het kan trouwens ook dezelfde persoon geweest zijn, want de persoon waar ik het over heb is opzich wel bekend, dus wie was het?)
Ja juffrouwquote:Op dinsdag 16 december 2008 03:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik bedoel alleen maar dat de aandacht meteen van de inhoud wordt afgeleid als er vrij veel spelfouten in het bericht voorkomen. Het was meer bedoeld als een tip dan als een aanval.
Totaal niet mee eens, ik zou het juist graag willen zien dat Nederland een beetje Jaimaica nadoet. Niet alleen Jamaica maar ik heb het dan eigenlijk over Afrika en Jamaica, aruba etc. Die mensen leven zoals je hoort te leven. Totaal niet materialistisch. Ik heb mensen in Peru gezien zonder geld, maar zoooo gelukkig met wat ze wél hadden. Bovendien heel veel ziektes die wij hier hebben, hebben zij nog nooit van gehoord. Depressie? Hell no, Autisme? Asperger? ADHD, mooi niet. Tuurlijk hebben zij hun eigen problemen, aids is ook niet fijn. Maar de manier van denken van Afrikanen staat mij toch wel enorm aan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 03:39 schreef Superfast het volgende:
[..]
Mwoah je kunt Jamaica ook niet bepaald vergelijken met Nederland he![]()
Wij baden hier in de luxe en hebben een uitstekende financiële positie goede gezondheidszorg en we slapen in mooie ruime huizen en niet in hutjes.
Daarnaast werken we overwegend bij grote multinationals en kunnen ons eigenlijk alles permitteren.
Jamaica leuk lekker weertje jointje erbij in je hangmat en tussen 12 en 2 in de middag slapen we en af en toe lichten we een toerist op of we openen een hotel om wat geld te genereren.
Als je Nederlanders daar zou neerzetten en Jamaicanen hier zouden in Nederland de zaken over de kop gaan omdat die gasten het snelle tempo niet kunnen (en willen) bijbenen en de Nederlanders daar zouden zich de tering vervelen.
Het een is niet beter dan het andere maar er zijn verschillen die te herleiden zijn naar de geschiedenis van een volk.
Over dat stukje wat ik gezien heb geen idee zal ergens bij Nova ofzo te zien geweest zijn
Is dat ook de reden dat je in de vs woont? Althans dat maak ik op uit je naam, dat biedt je meer ruimte daar?quote:Op dinsdag 16 december 2008 03:47 schreef wonderer het volgende:
Wheheh. Dat had ik vorige week. Ik meldde dat ik mijn royalties binnen had en dat het best een redelijk bedragje was (vergeleken met wat veel anderen krijgen) in een topic waar een ranglijst stond wat de betreffende organistatie vorig jaar had uitgekeerd. En ik kreeg me toch een partij stront over me heen, ant ik niks voorstelde en dat ik mensen de ogen uit wilde steken, dat mensen daar op kotsen en dat het "lekker belangrijk!" is... Ik dacht ook meteen, dit soort haat kom je alleen maar in Nederland tegen.
Wat ik eruit heb gedistilleerd is dat je in Nederland niet trots mag zijn op iets waar je niet hard voor gewerkt hebt (een talent, een meevallertje, pure mazzel etc) en je mag mensen absoluut niet jaloers maken, want dat is niet eerlijk voor de andere die zoiets niet hebben. Iedereen moet dus gelijk zijn in Nederland en dat klopt wel ongeveer. Iedereen heeft altijd overal recht op en als jij iets meer hebt dan de rest door wat dan ook, dan moet je je bek houden.
Reactie op edit post.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:39 schreef Haushofer het volgende:
MIjn reactie is ook opeens verdwenen
Meeste figuren die op de kunstacademie zitten zijn gewoon losers en outkasts. Dus daardoor hebben veel mensen een negatieve houding ten opzichte van hen. Kende in mijn tijd in NL een hoop "kunstenaars" met hun speciale uitkering 5 tot 10 jaar na hun studies collages maken of andere pruts kunstwerkjes. Duidelijk dat geen enkele kunstliefhebber er ooit een cent aan zou uitgeven.quote:Op dinsdag 16 december 2008 03:16 schreef Yuin het volgende:
Ik studeer zelf aan de kunstacademie en dit soort dingen merk ik dus dagelijks. Als je zegt dat jij de ambitie hebt om in de eerstvolgende grote musical mee te spelen dan is het, ach dat lukt je toch niet.
klopt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:49 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Meeste figuren die op de kunstacademie zitten zijn gewoon losers en outkasts. Dus daardoor hebben veel mensen een negatieve houding ten opzichte van hen. Kende in mijn tijd in NL een hoop "kunstenaars" met hun speciale uitkering 5 tot 10 jaar na hun studies collages maken of andere pruts kunstwerkjes. Duidelijk dat geen enkele kunstliefhebber er ooit een cent aan zou uitgeven.
Exposerend in locale buurthuizen en andere obscure subsidie verslindende non-instellingen.
Let op mijn woorden "de meeste" ik ga evervan uit dat er ook kwaliteit tussen zit. Maar als je tegen zo'n gast of meisje die gewoon geen kwaliteit heeft de waarheid zegt dan ja...... vinden ze dat je negatief bent.
En 15 jaar later zien ze pas in dat ze zuigen. Of blijven ze in hun illusie leven.
Nee, dit is een bijwerkingquote:Op dinsdag 16 december 2008 03:51 schreef Yuin het volgende:
[..]
Is dat ook de reden dat je in de vs woont? Althans dat maak ik op uit je naam, dat biedt je meer ruimte daar?
Maar draai dat eens om, komt arrogantie/jezelf ophemelen ook niet voort uit een extreem gebrek aan zelfvertouwen/eigenwaarde? Anders heb je dat immers helemaal niet nodig om je goed over jezelf te voelen, nietwaar?quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:47 schreef RRGJL het volgende:
Muh, ik merk dat zelf niet zo eigenlijk. Natuurlijk kom ik wel vaker mensen tegen die zeggen 'dat lukt je niet', maar in mijn ervaring zijn dat mensen die zelf falen of bepaalde capaciteiten niet bezitten, of waarvan de zoon of dochter gefaald is of bepaalde capaciteiten niet bezit. De rest van de wereld kan het dan meteen ook niet. Zo moeten ze dat voor zichzelf recht praten om nog met zichzelf te kunnen leven. Elk greintje eigenwaarde hing bij die mensen blijkbaar aan een heel dun draadje, dat kan goed gaan, maar ook grandioos fout. Oftewel, zorg altijd voor een plan B en bepaal je eigenwaarde niet aan de hand van het een of ander dat je toevallig graag zou willen maar niet hebt.
Arrogantie is helemaal niet zo het probleem. Als die opmerkingen je echt raken ligt dat bij jezelf. Je zelfvertrouwen.
Waarom is dat niet nodig? Het kan toch ook gewoon lekker zijn? Het lijkt me een stuk prettiger dan jezelf constant kritisch bekijken omdat de maatschappij dat WEL van je verwacht.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:22 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar draai dat eens om, komt arrogantie/jezelf ophemelen ook niet voort uit een extreem gebrek aan zelfvertouwen/eigenwaarde? Anders heb je dat immers helemaal niet nodig om je goed over jezelf te voelen, nietwaar?
Moet het per sé het ene of het andere uiterste zijn? Narcisme of zelfkastijding, een middenweg is er niet? Nogal bipolaire houding. Maar dat was niet eens waar ik op doelde. Als je waardering verdient krijg je dat vanzelf wel en hoef je dat niet zelf te gaan lopen verkondigen. Als je dat wel nodig hebt mist er blijkbaar elders iets, wil ik alleen maar zeggen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Waarom is dat niet nodig? Het kan toch ook gewoon lekker zijn? Het lijkt me een stuk prettiger dan jezelf constant kritisch bekijken omdat de maatschappij dat WEL van je verwacht.
* neuriet Geen woorden maar daden...quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:09 schreef wonderer het volgende:
Daar ben ik het niet echt mee eens. Hoe moet je waardering krijgen als niemand van je geweldigheid op de hoogte is?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:49 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat je niet goed genoeg bent om je arrogantie te camoufleren ligt niet aan de rest van Nederland. De rest van Nederland laat je keihard weten dat je blijkbaar niet goed genoeg bent. Dat je dit niet kunt hebben ligt niet aan Nederland, maar juist aan jou minpunten.
Ja.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:22 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar draai dat eens om, komt arrogantie/jezelf ophemelen ook niet voort uit een extreem gebrek aan zelfvertouwen/eigenwaarde? Anders heb je dat immers helemaal niet nodig om je goed over jezelf te voelen, nietwaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |