abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64049172
Ik vraag me eigenlijk nog wel af hoe TS er bij komt dat dit fout is?
Weet hij meer dan wij? Heeft hij de rest van het filmpje?
Zit er een bult oud zeer omdat ie veel op de gang moet?
Heeft hij wrok tegen alle leraren?
Of alle kinderen

Etc
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_64049468
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:36 schreef DeRuphelman het volgende:
Nou in dergelijke mate is het inderdaad niet heel erg, maar het kind wordt afgezonderd.

En stel de situatie is dat het kind sowieso al een eenling is in een groep. voelt het zich dan niet slechter door zo een maatregel van een leraar?

Ik bedoel hoe zou je het ervaren?

Of denk ik nu te ver door of zo ?
Overdreven gedoe zeg. Wat is er in godsnaam mis met het op de gang zetten van een vervelend kind?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:39:07 #28
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64050249
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:19 schreef zoalshetis het volgende:
keurig. ken alleen de oorzaak niet.
rood haar hè
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:48:01 #29
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_64051675
Prima. Mits de leraar nog even aan het einde van de dag het kind apart neemt om te vragen wat er nu echt aan de hand was. Dan heeft het kind alles kunnen laten bezinken en is de kans groot dat hij het verteld.
pi_64051916
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:48 schreef Kaneel het volgende:
Prima. Mits de leraar nog even aan het einde van de dag het kind apart neemt om te vragen wat er nu echt aan de hand was. Dan heeft het kind alles kunnen laten bezinken en is de kans groot dat hij het verteld.
Ja, want stel dat het betreffende kind op zijn derde geen rode step gehad heeft en daar nu nog mee zit.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_64052872
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:57 schreef Kluts het volgende:
Ja, want stel dat het betreffende kind op zijn derde geen rode step gehad heeft en daar nu nog mee zit.
Ja, want stel dat kind wordt gepest en zit daar heel erg mee

Zelfs al gaat het niet om iets groots, je probeert dat kind te leren te zeggen wat er aan de hand is in plaats van te gaan etteren. Dus moet je niet alleen het foute gedrag bestraffen maar ook het goede gedrag uitlokken, anders heeft het kind nog steeds geen andere optie ontdekt dan etteren.
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:29:15 #32
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_64064725
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:57 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, want stel dat het betreffende kind op zijn derde geen rode step gehad heeft en daar nu nog mee zit.
Autist
pi_64065496
hahaha aan de hand van de titel had ik verwacht dat ie m een zwaar pak slaag zou geven
maarja that's just me
somebody get this freakin duck away from me!!!
  woensdag 17 december 2008 @ 01:36:18 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64077329
ik zou het prettig vinden als een kind van mij een leraar had zoals in de op. prima kerel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 17 december 2008 @ 01:44:51 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64077417
quote:
Op woensdag 17 december 2008 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het prettig vinden als een kind van mij een leraar had zoals in de op. prima kerel.
Huilen dan.
pi_64079571
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:31 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja, want stel dat kind wordt gepest en zit daar heel erg mee

Zelfs al gaat het niet om iets groots, je probeert dat kind te leren te zeggen wat er aan de hand is in plaats van te gaan etteren. Dus moet je niet alleen het foute gedrag bestraffen maar ook het goede gedrag uitlokken, anders

heeft het kind nog steeds geen andere optie ontdekt dan etteren.
Waarom kan een kind niet gewoon een keer een irritante bui hebben gewoon omdat het een irritant kind is? Maar nee, er moet een diepere betekenis achter liggen en we moeten de tere kinderzieltjes beschermen natuurlijk.

Het is volgens mij gewoon een klier die in de hoek wordt gezet, niks meer, niks minder.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_64079758
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:21 schreef Kluts het volgende:

[..]

Waarom kan een kind niet gewoon een keer een irritante bui hebben gewoon omdat het een irritant kind is? Maar nee, er moet een diepere betekenis achter liggen en we moeten de tere kinderzieltjes beschermen natuurlijk.

Het is volgens mij gewoon een klier die in de hoek wordt gezet, niks meer, niks minder.
Door er later met het kind over te praten leer je het kind dat je best een keer boos mag zijn, maar daar moet je wel een hele goede reden voor hebben.
pi_64080292
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Door er later met het kind over te praten leer je het kind dat je best een keer boos mag zijn, maar daar moet je wel een hele goede reden voor hebben.
Ik vind gewoon dat kinderen teveel met zijden handschoentjes aangepakt worden. Als ik vroeger iets deed wat niet door de beugel kon, moest ik in de hoek staan of naar mijn kamer, en wist ik dondersgoed waarom.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 17 december 2008 @ 11:12:51 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_64082102
Ik heb in de vroege 90's ook wel eens 2 dagen met mijn tafeltje op de gang moeten zitten toen ik zat te etteren.

Nis mis mee
pi_64082123
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb in de vroege 90's ook wel eens 2 dagen met mijn tafeltje op de gang moeten zitten toen ik zat te etteren.

Nis mis mee
Precies. Daar wordt je hard van.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_64090777
Als je het mij vraagt heeft de docent het prima opgelost, liever inderdaad het niet kind niet afzonderen, maar als meerdere keren waarschuwen niet helpt, even apart op de gang zodat de rest van de klas er niet de dupe van wordt. De leraar spreekt hem op de gang streng maar vriendelijk toe en maakt het kind duidelijk wat de bedoeling is en wanneer hij terug de klas in mag komen. Ook geeft de leraar hem een vriendschappelijk schouderklopje wat voor het kind geruststellend is.

Maar wat vinden jullie van de holding therapie? Is dit pedagogische verantwoord? Het wordt gebruikt voor kinderen met hechtingsproblemen. Het kind wordt door meerdere personenen in dwang vastgehouden en er wordt tegen het kind geschreeuwd en soms wordt het kind ook pijn gedaan, de bedoeling hier van is dat het kind al zijn opgekropte woede eruit gooit wat dan positieve effecten zou kunnen hebben. Ik heb er een filmpje van gevonden maar die is niet zo duidelijk en heel kort.

pi_64096369
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:13 schreef Kluts het volgende:

[..]

Precies. Daar wordt je hard van.


we moeten allemaal hard worden!! jaaa!!! dat is goed!! hard zijn!!!

Kijk, kinderen behandelen of het engeltjes zijn die nooit wat fout doen omdat het aan de omstandigheden ligt, is het tegenovergestelde, maar denk toch niet zo zwart-wit

Het mooiste is dat je als kind af en toe flink je grenzen kan opzoeken en als je echt de grenzen overgaat (dus bv. te agressief naar anderen toe of helemaal niet lekker in je vel zitten) dat dit toch echt besproken wordt.. misschien komt daar dan uit dat er niets aan de hand was (gewoon aan het klieren geweest) maar misschien zit er wel wat achter en is daar ook gelijk aandacht voor. Waarom is aandacht geven aan kinderen zo wrong??????????????
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_64096440
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:45 schreef Wikky88 het volgende:
Als je het mij vraagt heeft de docent het prima opgelost, liever inderdaad het niet kind niet afzonderen, maar als meerdere keren waarschuwen niet helpt, even apart op de gang zodat de rest van de klas er niet de dupe van wordt. De leraar spreekt hem op de gang streng maar vriendelijk toe en maakt het kind duidelijk wat de bedoeling is en wanneer hij terug de klas in mag komen. Ook geeft de leraar hem een vriendschappelijk schouderklopje wat voor het kind geruststellend is.

Maar wat vinden jullie van de holding therapie? Is dit pedagogische verantwoord? Het wordt gebruikt voor kinderen met hechtingsproblemen. Het kind wordt door meerdere personenen in dwang vastgehouden en er wordt tegen het kind geschreeuwd en soms wordt het kind ook pijn gedaan, de bedoeling hier van is dat het kind al zijn opgekropte woede eruit gooit wat dan positieve effecten zou kunnen hebben. Ik heb er een filmpje van gevonden maar die is niet zo duidelijk en heel kort.


hallo zeg! ok, je hebt dus een hechtingsprobleem en ze gaan alles effe re-enacten zodat je lekker je frustratie en woede er nu wél uit kunt gooien

dát vind ik nu raar... maar heej, als er jarenlang onderzoek naar is geweest en het heeft op korte en lange termijn heel positieve effecten dan moet het maar (ook al druist het enorm in tegen m'n gevoel.. maar goed, dat doen wel meer psychologische/pedagogische interventies die wél werken)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_64096634
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:58 schreef Nee het volgende:
HELEMAAL GETRAUMATISEERD GEK
pi_64105644
Dat filmpje is pas pedagogisch verantwoord. Geef dat kind een knuffel
pi_64105650
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:07 schreef m-niki het volgende:
maar heej, als er jarenlang onderzoek naar is geweest en het heeft op korte en lange termijn heel positieve effecten dan moet het maar
Je denkt toch niet serieus dat dit een wetenschappelijk onderbouwde therapie is die toegepast wordt door professionals?
  woensdag 17 december 2008 @ 23:39:13 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64106080
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:13 schreef Kluts het volgende:

[..]

Precies. Daar wordt je hard van.
Maar daar leer je niet van spellen.
Life is what you make it.
pi_64127419
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:23 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat dit een wetenschappelijk onderbouwde therapie is die toegepast wordt door professionals?
ik denk dat zelf niet serieus nee... (integendeel eigenlijk) maar voor hetzelfde geld is het dat wel en tja... in that case...

maar goed, lijkt me zeer onwaarschijnlijk in ieder geval
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_64127567
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:23 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat dit een wetenschappelijk onderbouwde therapie is die toegepast wordt door professionals?
Nee het is inderdaad geen wetenschappelijk onderbouwde therapie, er zijn zelfs kinderen gestorven door deze therapie. Ik snap niet welke ouders er zo gek zijn om hun kind bloot te stellen aan deze 'therapie'.
pi_64131588
Je hebt met dit korte fragment geen idee van de context.
Wat is dit voor kind, en waarom zit hij zo in een hoekje?
Heeft hij net terecht straf gehad of doet hij altijd zo?
Is dit een inrichting voor moeilijk opvoedbare kinderen of een basisschool?

Dit fragment zegt niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')