De leraar pakt het inderdaad goed aan, ik ben het hier mee eens.quote:Op maandag 15 december 2008 22:11 schreef rhubarbje het volgende:
Ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan maar ik vind dat die docent het echt super doet
Goed voorbeeld van hoe het hoort
Hij benaderd die jongen heel rustig en geeft hem de kans een gesprek aan te gaan
Dat zit er op dit moment niet in dus laat hij de jongen even kalmeren en ondertussen wat opdrachtjes maken (als dat er van komt, volgens mij gaat de jongen zitten mokken en de docent dringt ook niet aan wat ik echt super vind want anders maak je het alleen maar erger... het gaat dan echt ff niet om de opdrachtjes) en ik gok dat er nog wel een gesprekje achter aan gaat of al eerder ooit geweest is of zo
En de klas kan zo ook verder met wat ze aan het doen waren
koter is blijkbaar stout geweest en docent laat hem in de gang een overtrek oefening doen om hem weer rustig te krijgen.quote:Op maandag 15 december 2008 23:55 schreef Re het volgende:
geen zin op met filmpje te bekijken maar waar gaat het precies over?
Wie-o-wie gaat er happen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:08 schreef Jojoortje het volgende:
Maar in dit geval zou de corrigerende tik ook werken denk ik...
Overdreven gedoe zeg. Wat is er in godsnaam mis met het op de gang zetten van een vervelend kind?quote:Op maandag 15 december 2008 21:36 schreef DeRuphelman het volgende:
Nou in dergelijke mate is het inderdaad niet heel erg, maar het kind wordt afgezonderd.
En stel de situatie is dat het kind sowieso al een eenling is in een groep. voelt het zich dan niet slechter door zo een maatregel van een leraar?
Ik bedoel hoe zou je het ervaren?
Of denk ik nu te ver door of zo?
rood haar hèquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:19 schreef zoalshetis het volgende:
keurig. ken alleen de oorzaak niet.
Ja, want stel dat het betreffende kind op zijn derde geen rode step gehad heeft en daar nu nog mee zit.quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:48 schreef Kaneel het volgende:
Prima. Mits de leraar nog even aan het einde van de dag het kind apart neemt om te vragen wat er nu echt aan de hand was. Dan heeft het kind alles kunnen laten bezinken en is de kans groot dat hij het verteld.
Ja, want stel dat kind wordt gepest en zit daar heel erg meequote:Op dinsdag 16 december 2008 10:57 schreef Kluts het volgende:
Ja, want stel dat het betreffende kind op zijn derde geen rode step gehad heeft en daar nu nog mee zit.
Autistquote:Op dinsdag 16 december 2008 10:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, want stel dat het betreffende kind op zijn derde geen rode step gehad heeft en daar nu nog mee zit.
quote:Op woensdag 17 december 2008 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het prettig vinden als een kind van mij een leraar had zoals in de op. prima kerel.
Waarom kan een kind niet gewoon een keer een irritante bui hebben gewoon omdat het een irritant kind is? Maar nee, er moet een diepere betekenis achter liggen en we moeten de tere kinderzieltjes beschermen natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:31 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja, want stel dat kind wordt gepest en zit daar heel erg mee![]()
Zelfs al gaat het niet om iets groots, je probeert dat kind te leren te zeggen wat er aan de hand is in plaats van te gaan etteren. Dus moet je niet alleen het foute gedrag bestraffen maar ook het goede gedrag uitlokken, anders
heeft het kind nog steeds geen andere optie ontdekt dan etteren.
Door er later met het kind over te praten leer je het kind dat je best een keer boos mag zijn, maar daar moet je wel een hele goede reden voor hebben.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waarom kan een kind niet gewoon een keer een irritante bui hebben gewoon omdat het een irritant kind is? Maar nee, er moet een diepere betekenis achter liggen en we moeten de tere kinderzieltjes beschermen natuurlijk.
Het is volgens mij gewoon een klier die in de hoek wordt gezet, niks meer, niks minder.
Ik vind gewoon dat kinderen teveel met zijden handschoentjes aangepakt worden. Als ik vroeger iets deed wat niet door de beugel kon, moest ik in de hoek staan of naar mijn kamer, en wist ik dondersgoed waarom.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:30 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Door er later met het kind over te praten leer je het kind dat je best een keer boos mag zijn, maar daar moet je wel een hele goede reden voor hebben.
Precies. Daar wordt je hard van.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb in de vroege 90's ook wel eens 2 dagen met mijn tafeltje op de gang moeten zitten toen ik zat te etteren.
Nis mis mee
quote:
hallo zeg! ok, je hebt dus een hechtingsprobleem en ze gaan alles effe re-enacten zodat je lekker je frustratie en woede er nu wél uit kunt gooienquote:Op woensdag 17 december 2008 15:45 schreef Wikky88 het volgende:
Als je het mij vraagt heeft de docent het prima opgelost, liever inderdaad het niet kind niet afzonderen, maar als meerdere keren waarschuwen niet helpt, even apart op de gang zodat de rest van de klas er niet de dupe van wordt. De leraar spreekt hem op de gang streng maar vriendelijk toe en maakt het kind duidelijk wat de bedoeling is en wanneer hij terug de klas in mag komen. Ook geeft de leraar hem een vriendschappelijk schouderklopje wat voor het kind geruststellend is.
Maar wat vinden jullie van de holding therapie? Is dit pedagogische verantwoord? Het wordt gebruikt voor kinderen met hechtingsproblemen. Het kind wordt door meerdere personenen in dwang vastgehouden en er wordt tegen het kind geschreeuwd en soms wordt het kind ook pijn gedaan, de bedoeling hier van is dat het kind al zijn opgekropte woede eruit gooit wat dan positieve effecten zou kunnen hebben. Ik heb er een filmpje van gevonden maar die is niet zo duidelijk en heel kort.
Je denkt toch niet serieus dat dit een wetenschappelijk onderbouwde therapie is die toegepast wordt door professionals?quote:Op woensdag 17 december 2008 19:07 schreef m-niki het volgende:
maar heej, als er jarenlang onderzoek naar is geweest en het heeft op korte en lange termijn heel positieve effecten dan moet het maar
ik denk dat zelf niet serieus nee... (integendeel eigenlijk) maar voor hetzelfde geld is het dat wel en tja... in that case...quote:Op woensdag 17 december 2008 23:23 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat dit een wetenschappelijk onderbouwde therapie is die toegepast wordt door professionals?
Nee het is inderdaad geen wetenschappelijk onderbouwde therapie, er zijn zelfs kinderen gestorven door deze therapie. Ik snap niet welke ouders er zo gek zijn om hun kind bloot te stellen aan deze 'therapie'.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:23 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat dit een wetenschappelijk onderbouwde therapie is die toegepast wordt door professionals?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |