abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2008 @ 21:22:49 #1
233083 DeRuphelman
To the moon and beyond
pi_64041388
http://tinypic.com/player.php?v=es98r7&s=4

Zeg maar gewoon wat je hier van vind

[ Bericht 39% gewijzigd door DeRuphelman op 15-12-2008 22:51:14 ]
pi_64041692
Wie zegt dat ie niet wil praten straks? Even afzonderen van de drukte van de klas/groep om tot rust te komen werkt vaak prima hoor.

Maar de vraag is, als je dat niet pedagogisch verantwoord vindt, wat zou jij dan doen?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_64041858
Niks mis mee toch?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  maandag 15 december 2008 @ 21:36:31 #4
233083 DeRuphelman
To the moon and beyond
pi_64041884
Nou in dergelijke mate is het inderdaad niet heel erg, maar het kind wordt afgezonderd.

En stel de situatie is dat het kind sowieso al een eenling is in een groep. voelt het zich dan niet slechter door zo een maatregel van een leraar?

Ik bedoel hoe zou je het ervaren?

Of denk ik nu te ver door of zo ?
pi_64042005
Die afzondering is juist waarom het werkt. Zoals je op de video kan zien is er iig iets mis gegaan, dat kind is niet op z'n gemak. Integendeel. Het belangrijkste is dat ie eerst tot rust komt. Daarvoor moet je hem uit de situatie halen waarin het verkeerd was (=afzondering).
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  maandag 15 december 2008 @ 21:41:30 #6
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_64042054
dubbel
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 15 december 2008 @ 21:41:34 #7
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_64042066
Waar maak je je druk om..
All she wants and needs is just a little taste..
pi_64042084
Ik denk dat een eenling zich beter voelt alleen op de gang dan in de groep.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64042574
Ik vind dit heel pedagogisch verantwoord.

De leraar kent het kind het beste en langer dan vandaag. Er zullen heus wel regels zijn en de leerkracht doet dit niet zomaar. De jongen kan even alles laten bezinken. De rest van de klas heeft er geen last van. Hij heeft geen last van de rest van de klas.
Als er iets is kan hij het vertellen. Dat zal later op de dag wel komen.
De leerkracht moet ook aan de andere kinderen in de klas denken. Negatieve aandacht is ook aandacht, maar daar bereikt het kind niks mee, daarom kan de leerkracht zich beter richten op positieve aandacht in de klas. Er is een duidelijke afspraak met het kind gemaakt: als het af is, mag hij terug, lijkt me rechtvaardig.

Ik zie het pobleem niet.
pi_64042668
Maar jij hebt dan ook een vooroordeel: 'Zo gaat het bijna ALTIJD he, op DIE scholen.
Beetje generaliseren wat je hier doet.
pi_64042684
HELEMAAL GETRAUMATISEERD GEK
  maandag 15 december 2008 @ 22:02:02 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64042824
Kinderen moet je strak houden, ze moeten hun plek weten en zich aan de regels houden. Doe ze dat niet dan gaan ze in de hoek of op de gang. Lijkt me prima.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64043178
Ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan maar ik vind dat die docent het echt super doet
Goed voorbeeld van hoe het hoort
Hij benaderd die jongen heel rustig en geeft hem de kans een gesprek aan te gaan
Dat zit er op dit moment niet in dus laat hij de jongen even kalmeren en ondertussen wat opdrachtjes maken (als dat er van komt, volgens mij gaat de jongen zitten mokken en de docent dringt ook niet aan wat ik echt super vind want anders maak je het alleen maar erger... het gaat dan echt ff niet om de opdrachtjes) en ik gok dat er nog wel een gesprekje achter aan gaat of al eerder ooit geweest is of zo
En de klas kan zo ook verder met wat ze aan het doen waren
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 15 december 2008 @ 22:49:40 #14
233083 DeRuphelman
To the moon and beyond
pi_64044365
ok ik weerleg mijn antwoord
  maandag 15 december 2008 @ 22:51:13 #15
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64044399
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:11 schreef rhubarbje het volgende:
Ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan maar ik vind dat die docent het echt super doet
Goed voorbeeld van hoe het hoort
Hij benaderd die jongen heel rustig en geeft hem de kans een gesprek aan te gaan
Dat zit er op dit moment niet in dus laat hij de jongen even kalmeren en ondertussen wat opdrachtjes maken (als dat er van komt, volgens mij gaat de jongen zitten mokken en de docent dringt ook niet aan wat ik echt super vind want anders maak je het alleen maar erger... het gaat dan echt ff niet om de opdrachtjes) en ik gok dat er nog wel een gesprekje achter aan gaat of al eerder ooit geweest is of zo
En de klas kan zo ook verder met wat ze aan het doen waren
De leraar pakt het inderdaad goed aan, ik ben het hier mee eens.

Dat oordeel is wel afhankelijk van hetgeen er voorafgaand gebeurd is. Als die jongen zich (ernstig) heeft misdragen dan wordt er wel erg mild gereageerd bijvoorbeeld.
Ikzelf vind het in dit soort momenten altijd behoorlijk intimiderend dat er een camerapersoon (m/v) bij staat, dat vind ik ook een minder pedagogisch verantwoord aspect van dit filmpje. Maar ja, anders zouden we het er weer niet over kunnen hebben..

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 15-12-2008 22:57:12 ]
Life is what you make it.
  maandag 15 december 2008 @ 23:52:30 #16
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64046159
Sterker nog: de leraar pakt het ontzettend goed aan.
Hij is de jongen duidelijk de baas op een hele rustige maar besliste manier.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
  maandag 15 december 2008 @ 23:55:26 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64046216
geen zin op met filmpje te bekijken maar waar gaat het precies over?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_64046316
Uh kijk het filmpje anders?

Maar de leerkracht doet het prima hoor. Even idd tot rust komen en een opdracht maken. Hij ziet het ook niet echt als straf ofzo, want de leraar pakt het heel goed aan.
Noot noot.
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:02:13 #19
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64046379
een goede leerkracht
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_64046498
Maar in dit geval zou de corrigerende tik ook werken denk ik...
Noot noot.
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:12:51 #21
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64046596
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:55 schreef Re het volgende:
geen zin op met filmpje te bekijken maar waar gaat het precies over?
koter is blijkbaar stout geweest en docent laat hem in de gang een overtrek oefening doen om hem weer rustig te krijgen.


de docent is goed bezig
ik had hem een grote tik gegeven
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_64046656
vind 't een prima manier van omgaan
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:19:08 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64046728
keurig. ken alleen de oorzaak niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:20:48 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64046764
Niks mis mee toch?

Eerder het tegenovergestelde.

Netjes gedaan .
Huilen dan.
  dinsdag 16 december 2008 @ 00:21:09 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64046772
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 00:08 schreef Jojoortje het volgende:
Maar in dit geval zou de corrigerende tik ook werken denk ik...
Wie-o-wie gaat er happen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')