Yep dat moet werkenquote:
Ik vraag me dan altijd af waarom je die uitkomst wilt hebben , maar wie ben ikquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
=ALS(EN(A1="MA";B1="C");2,5)
Die kleuren, is dat dropdown of niet?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:24 schreef ASSpirine het volgende:
Excel 2007 Engelse versie
Ik heb meerdere tabs aangemaakt, dit is om aandelen aankoop/verkoop bij te houden.
In het derde tabblad is het de bedoeling dat ik hier enkele gegevens van de vorige tabs plaats, kwestie van het overzichtelijk te houden. Ik gebruik per aankoop een referentie nummer, ik zeg maar iets, KPN 1, en in die rij staat de aankoopprijs, aantal, kosten, etc...
Wanneer deze weer verkocht wordt wordt dezelfde referentie nummer gebruikt, en de gegevens bij het verkopen ingevuld. Dit doe ik handmatig, is niet zoveel werk.
Maar bij het derde tabblad, de overzicht met winst/verlies wil ik eigenlijk alleen maar de referentienummer invullen, waarna deze de overige waarden automatisch invult, zoals totaalbedragen, naam, etc...
Ik heb geprobeerd met database zoeken, verticaal zoeken, horizontaal zoeken. Ik kon dit vroeger, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik niet meer weet hoe het moet...
[ afbeelding ]
Zoiets dus, dit is mijn opmaak, gegevens zijn uiteraard gewijzigd, niemand hoeft te weten hoe goed/slecht ik het doe
Jawel, echter ik wil die functionaliteit in mijn eigen excel formulier... en dat lukt me nietquote:
Heb helaas niet jouw versie bij de hand....quote:
Damn, dat wil ik dus via een dropdown menu doenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:51 schreef ASSpirine het volgende:
Nope, de kleuren is maar gewoon om even aan te duiden bij de aankoop pagina welke ik nog in mijn portefeuille heb. Dat doe ik gewoon handmatig, is niet zo belangrijk.
Heb even gekeken naar dit, je kan ook gewoon een dropdown maken dat bestaat uit Active en Inactive., de dropboxen plaats je dan in jouw kolom.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:13 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Damn, dat wil ik dus via een dropdown menu doen
Hmm bedankt ik zal er is naar kijkenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:53 schreef ASSpirine het volgende:
Klik voor voorbeeld
Ik gebruik dus de functie vlookup, gebruik de correcte parameters, maar excel haalt data van andere rijen op, terwijl ik een goede zoekparameter opgeef...
Ik heb het nu opgedeeld in tabs, zoals het werkelijk is bij mij
En de dropbox is toegevoegd, het werkt dus zoals ik heb uitgelegd, het is met een omweg bekomen. Maar het werkt, ik zal dit toevoegen in mijn bestaand sheet denk ik
Het was dan wel niet mijn vraag, maar ik krijg dit niet werkend?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:35 schreef ASSpirine het volgende:
Heb even gekeken naar dit, je kan ook gewoon een dropdown maken dat bestaat uit Active en Inactive., de dropboxen plaats je dan in jouw kolom.
Selecteer de volledige kolom voor de volledige sheet, ga naar voorwaardelijke opmaak en gebruik "is gelijk aan".
Als de cel gelijk is aan "Active" --> Dan kies je jouw opmaak, je kan dan de kleur van je lettertype veranderen naar Groen en vullen met Groen.
Voor "Inactive" doe het je hetzelfde, alleen dan met een rode kleur. Krijg je in principe hetzelfde
Heb 't al opgelost!quote:Op zondag 11 januari 2009 01:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het was dan wel niet mijn vraag, maar ik krijg dit niet werkend?
"Active" en "Inactive" leveren niks op...
voorbeeld:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:23 schreef ASSpirine het volgende:
Heb je een voorbeeld?
Bv, je kiest in A1 uit de dropdown menu 1 en in B1, C1 en D1 komen resp 2, 3 en 4 ?
In B1: =als(A1="MA";1;ALS(A1="ZA";0;""))quote:Op zondag 11 januari 2009 14:17 schreef anconakip het volgende:
[..]
voorbeeld:
je kiest in A1 uit de dropdown menu MA en in B1, C1 en D1 komen resp 1, 2,5 en 4
je kiest In A1 uit de dropdown menu ZA en in B1, C1 en D1 komen resp 0, 0 en 8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |