ik snap nog steeds je vraag niet helemaal, maar even doorbordurend op mij vorige verhaal zou ik dit zeggen:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:42 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Ja zoiets bedoel ik. Alleen nu voegt hij bovenin een extra lege rij toe en voegt dan op plaats B1 en C1 een nieuwe waarde toe. Ik wil graag dat de gegevens die er al staan zo blijven staan. Maar dat het programma bij het uitvoeren van de macro 1 rij naar onderen gaat en daar bijvoorbeeld de formule =175*Sheet2!C114 gebruikt.
Dat ik bijvoorbeeld vandaag op plaats B10 een waarde invoegt, ik de macro uitvoer aan het eind van de dag en dat hij dan daarna in vak B11 de waarde volgens de formule '=175*Sheet2!C114' gaat invoeren.
Jammer. Nou ja, bedankt voor het kijkenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:18 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik heb er naar gekeken (voordat je denkt dat ik je over heb geslagen) maar ik gebruik Autofilter zelf nooit dus ik zou het niet weten.
2. Ik heb een lijst met genres van films in een autofilter lijst staan. Beetje als volgt:
Film 1 | Actie
Film 2 | Komedie
Film 3 | Animatie
Nu zijn er ook films die meerdere genres hebben, bijvoorbeeld:
Film 4 | Actie, maffia
Met het autofilter staan er de volgende opties: Actie, komedie, animatie en "Actie, maffia". Als ik dan als filter 'actie' kies, dan staat film 4 er niet bij. Filteroptie 'maffia' bestaat niet eens. Hoe kan ik de data zo invoeren, dat ik meerdere genres achter een film kan invoeren, die toch elk als aparte genres gezien en gefilterd worden? Dat ik dus bij een selectie op 'actie' Film 1 en Film 4 te zien krijg?
En dit kan dus niet. Excel ziet (natuurlijk) alleen de complete string "Actie, maffia".
Stel je knop heet commandobutton1, dan moet je er (in design mode) gewoon op klikken. Excel opent dan zelf een nieuw scherm van Visual Basic met de al volgende tekst erin:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:06 schreef Jaheur het volgende:
Hmm, als ik 7 waardes heb in een keuzelijst (besturingselement) hoe kan ik dit dan koppelen met een OK knop.
Bijvoorbeeld, ik kies waarde 1 en ik druk oke dan word macro X uitgevoerd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Waarde = ComboBox1.Value Select Case Waarde Case "Keuze1" <macro nummer 1> Case "Keuze2" <macro nummer 2> Case Else <geen macro uitvoeren> End Select End If End Sub |
eerst moet je alle checkboxen koppelen aan een celquote:Op woensdag 14 januari 2009 10:50 schreef michail8 het volgende:
Ik heb een trainingsschema gemaakt in excel. Nu wil ik een grafiek toevoegen, die toont hoe vaak ik een bepaalde training gedaan heb. Maar ik kom er niet uit hoe ik dat doe. Ik heb al op internet gezocht, maar het lukt me gewoon niet.
Ik denk dat ik eerst het aantal keer hardlopen, aantal keer workout, aantal keer Krav Maga, moet tellen. En dat ik met die aantallen een grafiek kan maken. Maar hoe doe ik dat??
Hier staat het schema:
http://www.yousendit.com/download/WnBTaklqb0JGOFFLSkE9PQ
Iemand die het weet?
graag gedaan, en ik ben bang dat ht handwerk blijft, zelf bij het kopieren van checkboxen krijg je dit niet voor elkaar. Misschien iemand anders nog?quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:45 schreef michail8 het volgende:
Thanks, dat werkt!![]()
Weet je toevallig ook hoe ik eenvoudig/snel al die checkboxen kan koppen aan de cellen in kolom F? Om dat een voor een te gaan doen, gaat nogal veel tijd kosten!
Hoe is de afstand variabel? Zitten er verschillende aantal kolommen tussen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef SimonVennekens het volgende:
[Excel 2003 - Nederlands]
Ik heb op één werkblad twee tabellen staan. Elke tabel moet op een aparte pagina afgedrukt worden, het probleem is alleen dat de afstand tussen de twee tabellen variabel is.
Is er toch een mogelijkheid om er voor te zorgen dat de tabellen op twee aparte pagina's af te drukken, zonder per tabel een aparte afdrukopdracht te hoeven geven...?
Volgens mij (als ik de tekst lees) kan het daarmee. Maar ik heb nog nooit macro's gebruikt.. Hoe/waar gebruik ik die code?quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
graag gedaan, en ik ben bang dat ht handwerk blijft, zelf bij het kopieren van checkboxen krijg je dit niet voor elkaar. Misschien iemand anders nog?
Zojuist een macro gevonden: http://blog.livedoor.jp/andrewe/archives/17357484.html
misschien ga ik hem ook wel gebruiken, goeie voornemens enzo, maar ik hou het bij fietsenquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:41 schreef michail8 het volgende:
[..]
Volgens mij (als ik de tekst lees) kan het daarmee. Maar ik heb nog nooit macro's gebruikt.. Hoe/waar gebruik ik die code?
Tis geluktHier is het trainingsschema, incl. macro's voor als iemand het ook wil gebruiken..
http://www.yousendit.com/download/WnBSeFVaMHdOMUJMWEE9PQ
Je vinkt dus elke dag een training af (let ook op kolom F) en op het 3e tabblad krijg je een leuk grafiekje.Als je hem wilt veranderen, voer je andere trainingen in, en verander je kolom F.
Ik snap nu waarom alles telkens mis ging. Gebruik geen ActiveX button's en menu's. Nu heb ik het werkendquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:53 schreef DaFan het volgende:
Hoeft niet hoor, ik heb net een macro laten zien waarbij je meerdere keuzes aan 'verschillende' macro's kan koppelen (het is in feite maar 1 macro).
[ code verwijderd ]
Goed werkquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:59 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Ik snap nu waarom alles telkens mis ging. Gebruik geen ActiveX button's en menu's. Nu heb ik het werkend
Ach nu kom ik er wel uit, maar helaas moest office bij versie 2007 2 soorten buttons en listen gebruiken :/quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:18 schreef DaFan het volgende:
[..]
Goed werk
Als je nog vragen hebt horen we het wel
Huh? Ja dan krijg ik gewoon directe hits?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:09 schreef qu63 het volgende:
bijvoorbeeld op de laatste rij een aantal invulcellen maken:
A50; leeftijd
B50; geslacht
En dan in C50 excel laten zoeken naar het aantal mensen wat de enquete ingevuld heeft met de antwoorden in A50 en B50.
draaitabel in het Nederlands lijkt me?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:05 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Huh? Ja dan krijg ik gewoon directe hits?
Pa zij iets over pivottable. Is dat wat.
Ik snap niet precies wat je bedoeld met jouw oplossing, dusja.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
draaitabel in het Nederlands lijkt me?
Ik heb daar de ballen verstand van. Mijn oplossingen werken meestal wel, maar kunnen beter/sneller/korter/beter
hier zou je inderdaad COUNTIF (AANTAL.ALS) kunnen gebruiken. Die telt in een bepaalde range het aantal keren dat een voorwaarde voorkomt, staat wel duidelijk in de help weergegeven hoe alles moet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:09 schreef qu63 het volgende:
bijvoorbeeld op de laatste rij een aantal invulcellen maken:
A50; leeftijd
B50; geslacht
En dan in C50 excel laten zoeken naar het aantal mensen wat de enquete ingevuld heeft met de antwoorden in A50 en B50.
Je wilt dus 40 gemiddelden weten? da's gewoon een kwestie van in de kolom ernaast bij de vijftigset waarde de functie average (gemiddelde te gebruiken) met de range van de vijftig daarvoor liggende waarden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:23 schreef Stinosss het volgende:
Ik heb hier ongeveer 2000 meetwaarden. Nou wil ik van ongeveer opeenvolgend van 50 cellen het gemiddelde berekenen. De uitkomst hiervan wil ik gebruiken om een grafiek te maken.
Hoe kan ik die gemiddelde berekenen?
Ja ik denk dat het dan met sql commands kan? Select from where antwoord1 = a en antwoord2 = b right?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:41 schreef Deetch het volgende:
[..]
hier zou je inderdaad COUNTIF (AANTAL.ALS) kunnen gebruiken. Die telt in een bepaalde range het aantal keren dat een voorwaarde voorkomt, staat wel duidelijk in de help weergegeven hoe alles moet.
Is het niet netter om deze database naar acces te verplaatsen, daarin kun je heel makkelijk dit soort rapportages maken.
Dat gaat alleen maar als je je Excel-bestand gaat misbruiken als een database. Je zult je Excel-bestand dan via ADO moeten inlezen waarop je een query kunt draaien.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:14 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het dan met sql commands kan? Select from where antwoord1 = a en antwoord2 = b right?
Hoe krijg ik dit voor elkaar echter?
Heb een beetje SQL ervaring. Maar heb dat laatste al geprobeerd, hij vind het formaat niet cool ofzo.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:44 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat gaat alleen maar als je je Excel-bestand gaat misbruiken als een database. Je zult je Excel-bestand dan via ADO moeten inlezen waarop je een query kunt draaien.
Mijn tip (mits je SQL-ervaring hebt!): importeer je Excel-bestand in MS Access. Je kunt dan naar hartelust queries draaien op je data.
Thanks! Dat deed het hem!quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Heb je het wel als Excel 2003/2007 bestand opgeslagen?
Ik zou de tijden opnieuw invullen, maar dat met de eigenschap tijd/datum. Een getal als 2145 is niet echt terug te rekenen tot 21:45 (en dan ook nog zodat Excel snapt dat het kwart voor 10 's avonds is)quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:16 schreef Flaccid het volgende:
Als we het toch over een datum hebben. Ik heb in die enquete gevraagd voor een tijdstip. Dit is met 2000 of 2300 of 2145 aangegeven. Ook een ochtend datum. Zoals 0655. Hoe kan ik bijvoorbeeld 2145 - 0655 doen, zodat ik een goed aantal uren krijg? 940 hier als t goed is.
Waarom niet gewoon dagen360() gebruiken?quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:25 schreef styliste het volgende:
Als ik in Excel wil gaan aftellen naar een datum krijg ik altijd een serieel getal bijvoorbeeld 29,3888994.
Dit kan ik omzetten naar uren minuten en secondes via celeigenschappen maar hoe kan ik dan de dagen weergeven? als ik dat doe door een aangepaste celeigenschap te maken: d uu:mm:ss klopt het aantal dagen niet
Dat is wat jammer, want de enquete is al afgenomen. Welk format moet de tijd zijn voor een tijd waarmee je kan rekenen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik zou de tijden opnieuw invullen, maar dat met de eigenschap tijd/datum. Een getal als 2145 is niet echt terug te rekenen tot 21:45 (en dan ook nog zodat Excel snapt dat het kwart voor 10 's avonds is)
uu:mm:ssquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:33 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Dat is wat jammer, want de enquete is al afgenomen. Welk format moet de tijd zijn voor een tijd waarmee je kan rekenen?
dagen360() ken ik niet?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon dagen360() gebruiken?
En als ik hier bij de celeigensachappen invul "d uu:mm" zie ik gewoon het aantal dagen, uren en minuten staan hoor?
en dan :00 eracher?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
uu:mm:ss
Maar een formule neerzetten die 2145 splitst in 21 en 45 en er een : tussen gooit gaat niet werken..
Nee, de tijdsnotatie is volledig eigenlijk d-mm-jj uu:mm:ss, dan maakt ie er dus 2145 dagen van, en blijven je uren, minuten en seconden op 0.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:51 schreef Flaccid het volgende:
[..]
en dan :00 eracher?
En dan handmatig van de hokjes een tijd maken gaat echt niet?
Heb net even handmatig geprobeerd. Werkt wel?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nee, de tijdsnotatie is volledig eigenlijk d-mm-jj uu:mm:ss, dan maakt ie er dus 2145 dagen van, en blijven je uren, minuten en seconden op 0.
Hmz, ik probeerde het net ook en toen werkte het nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:53 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Heb net even handmatig geprobeerd. Werkt wel?
Alleen het probleem.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hmz, ik probeerde het net ook en toen werkte het niet
Ja het is voor een slaapenquete.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:06 schreef qu63 het volgende:
welk ander tijdsverschil bedoel je?
dag 1 23:45 tot dag 2 6:15?
A1 = 23:45quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:16 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ja het is voor een slaapenquete.
Het lukt me om een van een groep cellen het gemiddelde te nemen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:11 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je wilt dus 40 gemiddelden weten? da's gewoon een kwestie van in de kolom ernaast bij de vijftigset waarde de functie average (gemiddelde te gebruiken) met de range van de vijftig daarvoor liggende waarden.
Vervolgens kopieer je deze 39x naar rij 100, 150, 200 etc etc
Je kan een voorblad opmaken met besturingselementen (werkbalk). Bij een dropdown menu (ComboBox)kun je een ListFillRange (eigenschappen van het besturingselement) aangeven waar zich de items bevinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:16 schreef BuupWerk het volgende:
hoihoi
uhm ik heb volgens mij een hele ingewikkelde vraag zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen...
Voor me werk ben ik bezig met het overzichtelijk opzetten van een systeem waarbij resultaten worden bij gehouden...
Ik heb nu alle meet & invul punten echter is het een hele lange lijst...het liefst zou ik een voorblad maken waar je kunt kiezen om welk adres het gaat en op een tabblad de resultaten...is dit eenvoudig te doen ??
bv. dmv die kleine menutjes die naar benede klappen en zodra je ja kiest er een invul veld komt...of is dit niet te realiseren...
wat is stap 1 om hier mee te beginnen ?? want dit is wel veel info in 1 keer...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:37 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Je kan een voorblad opmaken met besturingselementen (werkbalk). Bij een dropdown menu (ComboBox)kun je een ListFillRange (eigenschappen van het besturingselement) aangeven waar zich de items bevinden.
Vervolgens zou je met een macro (starten via een button) de boel weg kunnen schrijven naar een verzamelblad en opschonen van het voorblad.
Zo heb ik het zelf ook wel gedaan. Het handige is dat je dan ook iemand anders het invulwerk kan laten doen!
Waarschijnlijk kom je wel wat probleempjes tegen als je dit wilt opzetten, maar dan zouden die per probleem hier in dit topic aan bod kunnen komen.
Zet de werkbalk "Werkset Besturingselementen" aan en probeer een ComboBox (dropdownmenuutje) te plaatsen en in te stellen zodat die zich vult met de gegevens. Dat doe je als volgt:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:34 schreef BuupWerk het volgende:
[..]
wat is stap 1 om hier mee te beginnen ?? want dit is wel veel info in 1 keer...
Je kan beter gebruiken:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:18 schreef Jaheur het volgende:
Hoe kan ik een variable (cell) gebruiken in een For Next loop?
Dus For 6 to "CELL"
1 2 3 4 5 | For each c in Range("A6:A10") do this Next |
1 2 3 4 5 6 7 8 | Dim b As Integer b = 10 For Each c In Range("A1:A" & b) c.Value = 1 Next |
En zoals altijd zijn er weer snellere en beter oplossingenquote:
Ik heb 2007 (Engels), sorry. Wat in N2 staat, werkt in elk geval voor 12 keuzes, verder heb ik nog niet gekekenquote:Op zondag 18 januari 2009 23:27 schreef DaFan het volgende:
Ten eerste wat je in N2 hebt staan (en verder naar beneden) lukt je niet voor meer dan 7 keuzes (Excel is beperkt tot 7 IF-statements in eerdere versies dan 2007).
Ten tweede; ik ben vrij zeker dat het wel kan. Nu heb ik er geen tijd voor en ik vind de manier waarop je de notitie doet nogal onhandig. Is het niet makkelijker om gewoon de na(a)m(en) te krijgen van degene die bij die keuze de fout in is gegaan?
Morgen, beloofdquote:Op zondag 18 januari 2009 23:51 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik heb 2007 (Engels), sorry. Wat in N2 staat, werkt in elk geval voor 12 keuzes, verder heb ik nog niet gekeken
Ik heb overwogen om het zonder de keuzes te doen, maar hoe zou dat in z'n werk gaan?
1 |
1 2 3 4 | Gegevens!$N$2:$N$5,$A$1),INDEX(Gegevens!$A$2:$A$5,SMALL(IF( Gegevens!$N$2:$N$5=$A$1,ROW(Gegevens!N2:N5)-ROW(Gegevens!$N$2)+1), ROWS($B$1:B1))),"") |
1 2 3 4 | Gegevens!$N$2:$N$5,$A$4),INDEX(Gegevens!$A$2:$A$5,SMALL(IF( Gegevens!$N$2:$N$5=$A$4,ROW(Gegevens!$N$2:$N$5)-ROW(Gegevens!$N$2)+1), ROWS($B$4:B4))),"") |
werk balk gevonden...bij combobox loop ik vast...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:53 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Zet de werkbalk "Werkset Besturingselementen" aan en probeer een ComboBox (dropdownmenuutje) te plaatsen en in te stellen zodat die zich vult met de gegevens. Dat doe je als volgt:
Nadat je een ComboBox geplaatst hebt, kun je er met rechts op klikken en dan "eigenschappen". Daar vul je bij "ListFillRange" een kolom met cellen in waar je brongegevens staan. Die kun je op een ander tabblad ("brongegevens, bijvoorbeeld") plaatsen en bijhouden.
Als dat gelukt is, kun je een macro proberen te schrijven bij de gebeurtenis ComboBox1.change. Die kun je maken als je op de combobox dubbelklikt. Daar kun je beginnen aan een macro die regelt wat er moet gebeuren als je item selecteert.
Succes!
quote:Op maandag 19 januari 2009 12:48 schreef BuupWerk het volgende:
[..]
werk balk gevonden...bij combobox loop ik vast...
1 2 3 4 5 | Klaas x x Jannie x x Dirk x Hendrie x x |
Als ik nou een macro voor je schrijf waarin je, als je m wil genereren, een naam toevoegt in sheet2 (in een lijst) en een voorwerp (waar nodig), je dan op een knop ramt en dat Excel deze regels voor je schrijft in sheet1?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:25 schreef sobriquet het volgende:
Thanks,
Ik zou het inderdaad zelf kunnen doen maar kost me tijd om dat elke keer te doen. Ik maak elke dag 50 van die regels en zou me veel tijd schelen als het automatisch gebeurt.
Is het niet een idee om 3 kolommen te maken?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:40 schreef Sjoerd102 het volgende:
Waarschijnlijk een heel simpele vraag maar ik kom er niet uit.
Ik wil een prijslijjst maken wat bv 1biertje kost.
in Veld A1 staat aantal, in vak A2 de prijs
in de A kolom zet je dan het aantal neer dus 1,2,3,4 etc en in de B kolom komt dan de prijs te staan, 1 biertje 1,60 2 biertjes 3,20 3 biertjes 4,80 etc.
Welke formule moet ik invullen om te zorgen dat hij alle velden auotmatisch invult?
Waarom lukt dit niet? Als je naar Celeigenschappen gaat en hem instelt op hh:mm ?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:32 schreef Flaccid het volgende:
Nog even over mijn probleem met slaaptijden.
Hoe krijg ik een : in het midden en overal :00 achter?
Dat was hem top tip.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef qu63 het volgende:
ja,
B2=A2*1,6
B3=A3*1,6
B4=A4*1,6
etc
of in C1 de prijs zetten, dan wordt het
B2=A2*$C$1
B3=A3*$C$1
B4=A4*$C$1
Dat werkt niet, reeds geprobeerd. er moeten minuten achter.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:48 schreef DaFan het volgende:
[..]
Waarom lukt dit niet? Als je naar Celeigenschappen gaat en hem instelt op hh:mm ?
Krijg ik op die manier een overzichtelijk schema waarin ik snel kan zien welke naam wat nog moet doen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:29 schreef DaFan het volgende:
[..]
Als ik nou een macro voor je schrijf waarin je, als je m wil genereren, een naam toevoegt in sheet2 (in een lijst) en een voorwerp (waar nodig), je dan op een knop ramt en dat Excel deze regels voor je schrijft in sheet1?
Seconden achter bedoel je?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:57 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Dat werkt niet, reeds geprobeerd. er moeten minuten achter.
Een frequentietabel maken dmv COUNTIF (of AANTAL.ALS) en daar een taartgrafiek van makenquote:Hoe kan ik btw makkelijk van een lijst als
aap
aap
aap
aap
beer
beer
een pie chart maken met daarin voor de beer waarde 2 en voor aap waarde 4?
Wacht. Je wil toch juist een lijst met alle namen met alle voorwerpen per naam?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:59 schreef sobriquet het volgende:
[..]
Krijg ik op die manier een overzichtelijk schema waarin ik snel kan zien welke naam wat nog moet doen?
Ik heb zegmaar 10.000 regels en die wil ik vertaald hebben in zon overzichtje (matrix) en telkens als ik wat nieuws doe dat die dan dat overzichtje bijwerkt door een kruisje te zetten op de juiste plaats in dat overzicht.
er staat nu geloof ik 2345 in het blad, daar moet moet dus 23:45 komen te staan..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:06 schreef DaFan het volgende:
[..]
Seconden achter bedoel je?
Dan moet je hh:mm:ss gebruiken. Of laat eens een voorbeeld zien van wat je nu hebt en wat je wil bereiken.
[..]
Een frequentietabel maken dmv COUNTIF (of AANTAL.ALS) en daar een taartgrafiek van maken
Ik heb waarden als:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:06 schreef DaFan het volgende:
[..]
Seconden achter bedoel je?
Dan moet je hh:mm:ss gebruiken. Of laat eens een voorbeeld zien van wat je nu hebt en wat je wil bereiken.
[..]
Een frequentietabel maken dmv COUNTIF (of AANTAL.ALS) en daar een taartgrafiek van maken
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:07 schreef DaFan het volgende:
[..]
Wacht. Je wil toch juist een lijst met alle namen met alle voorwerpen per naam?
Die macro doet dat dan sowieso, dan hoef je ook geen streeplijst meer te maken toch?
Beetje geknutseld. In B2 op Blad2 zet je dit:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:17 schreef sobriquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wil zegmaar die linker opsomming vertaald hebben in een schema zoals rechts te zien is. Zo kan ik makkelijk zien welke namen welke "voorwerpen" nog moeten doen.
Wat snap je precies niet dan? Plaatjes lijken me duidelijk toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:26 schreef DaFan het volgende:
Nouja denk dat Frollo m al heeft. Ik snap er geen bal van wat je nou precies wil. (en waarom)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |