Mjah, waarschijnlijk voor IPv6 ondersteuning? Ik weet het ook niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:31 schreef Tijn het volgende:
Ik vond het sowieso een vreemde beslissing van MS om zelf een hele nieuwe TCP/IP stack te bouwen voor Vista, terwijl de BSD-stack die ze daarvoor gebruikten prima voldeed.
Dat noem ik eerder een klein bugje dan een "drama". Zelfs in grote bedrijven met 100.000 computers komt het niet/nauwelijks voor dat je de scope veranderd, eigenlijk alleen als je van te voren niet goed geplanned hebt voor grote groei.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je dhcp scope veranderd blijft vista heel vaak het oude IP adres tonen. Zelfs na een release/renew actie. En probeert ook zelfs vanuit dat subnet te verbinden.
Behalve als je in de conmsumenten electronica zit en hier dagelijks tientallen mensen mee aan de lijn hebt die een nieuwe router hebben gekocht. Daarnaast is het natuurlijk nogal triest dat de hele tcp/ip stack tot aan SP2 simpelweg brak is. Jij noemt dat een bugje ik noem het een drama aangezien TCP/IP in een modern OS toch wel een van de belangrijkste implementaties is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat noem ik eerder een klein bugje dan een "drama".
Maar als je linksys 192.168.1.x uitdeelt en je netgear 182.168.0.x ....quote:Zelfs in grote bedrijven met 100.000 computers komt het niet/nauwelijks voor dat je de scope veranderd, eigenlijk alleen als je van te voren niet goed geplanned hebt voor grote groei.
nee...quote:Dat is trouwens op te lossen door een /release te doen voor je de oude router de deur uit doet.
ah daarom duurt het zolang wanneer ik hem vanuit hibernate opstart op de TU omdat netwerk te vindenquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu geef ik direct toe dat dat bij de gemiddelde thuisgebruiker geen dagelijkse kost is, maar toch best vervelend als je een nieuw routertje ophangt met een andere dhcp range.
Ik noem het een bugje omdat het alleen maar voorkomt als je nieuwe apperatuur installeert. En mijn ervaring is dat als je de "repair network" optie gebruikt in Vista (die ook je netwerkkaart even disabled/enabled) dat het altijd werkt. Geef je klanten die tip eens, scheelt ook nog eens moeilijk doen met een command prompt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Behalve als je in de conmsumenten electronica zit en hier dagelijks tientallen mensen mee aan de lijn hebt die een nieuwe router hebben gekocht. Daarnaast is het natuurlijk nogal triest dat de hele tcp/ip stack tot aan SP2 simpelweg brak is. Jij noemt dat een bugje ik noem het een drama aangezien TCP/IP in een modern OS toch wel een van de belangrijkste implementaties is.
Ja... wij zitten in die business.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik noem het een bugje omdat het alleen maar voorkomt als je nieuwe apperatuur installeert.
En mijn ervaring op tientallen testsystemen is dat dat niet werkt. Vaak is een reboot nodig om Vista dan toch te laten snappen dat het oude subnet bye bye is.quote:En mijn ervaring is dat als je de "repair network" optie gebruikt in Vista (die ook je netwerkkaart even disabled/enabled) dat het altijd werkt.
quote:Geef je klanten die tip eens, scheelt ook nog eens moeilijk doen met een command prompt.
Ja dat weer ik nog wel inderdaad dat je TCP/IP opnieuw moest installerenquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:45 schreef Farenji het volgende:
Microsoft is altijd rampzalig geweest met TCP/IP stacks. In windows95/98/ me raakten ze om de haverklap corrupt waardoor er geen verkeer meer mogelijk was en dan moest je ze opnieuw installeren (en rebooten). Vanaf win2000 hadden ze eindelijk een redelijke implementatie en dan gaan ze nu weer het wiel opnieuw uitvinden.
W7.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:36 schreef RoW_0 het volgende:
nog wel vista 64 bit kopen of wachten op windows 7?
quote:Windows 7 Beta 1 build 7000 leaks
Reports surfacing on various Chinese and Russian forums today indicate that Windows 7 beta 1 (build 7000) has leaked to torrent.
Neowin members have posted screenshots of the beta and we can confirm the 7000.0.081212-1400_client_en-us_Ultimate-GB1CULFRE_EN_DVD version is legitimate.
Microsoft is expected to announce the availability of Windows 7 beta 1 at CES in January
Nu wel, zalig werkt dat! Gewoon je tekst typen en vervolgens de ribbon van links naar rechts doorlopen en je bestand is klaarquote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
De ribbon-interface... Misschien wel de grootste faal van microsoft in een lange, lange tijd. Ik ben nog niemand tegen gekomen die vertelde, wauw, dat is overzichtelijk en handig!
Zou lekker Vista er oplaten, het is tenslotte nog maar een beta.quote:Op zondag 28 december 2008 21:17 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Weet niet of het waard is om nu je perfect lopende vista eraf te gooien, om een beta versie van een nieuw os erop te gooien.
Want zo veel is er ook niet vernieuwd meen ik.
ik kijk het nog wel eventjes aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |