dat was ook vroegahquote:Op maandag 15 december 2008 13:12 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als het niet genoeg verdient moet je maar in de horeca gaan werken (kan ook iedereen) of iets anders doen waar je goed in bent, dan krijg je direct een beter loon.
Iedereen weet dat krantjes ronddragen niet betaalt; doe het dan ook niet als je toch gaat klagen over het loon.
MBO is geen studerenquote:Op maandag 15 december 2008 13:30 schreef crazy987 het volgende:
[..]
dat was ook vroegah
stop ook per 1-1-09 met de ochtendkrant.
ben bijna afgestudeert dusja
Als je in de stromende regen kranten rondbrengt is het vrijwel onmogelijk ze allemaal droog te houden. Als je je tas openmaakt om er eentje uit te pakken komt er altijd een plens water naar binnen, doe je niets aan, dat zal iedereen die kranten heeft bezorg ook beamen. En je fiets waait gewoon een paar keer per jaar om waardoor alle kranten over straat vliegen en je er achteraan kan. Als je dan met 2 kranten in je hand staat en eentje is nat en eentje is droog, en je hebt 2 deuren waarvan je weet dat links je met kerst 5 euro heeft gegeven en rechts niets, dan is de keuze gauw gemaakt. En geloof me, iedere bezorger met een vaste wijk weet precies wie wel en niet heeft gegeven met kerst.quote:Op maandag 15 december 2008 13:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En laat dat nu precies de reden zijn waarom ze jou geen fooi geven. Snugger van je.
quote:Op maandag 15 december 2008 13:20 schreef rival het volgende:
[..]
best stom van je dan,...
ik haalde met kerst toch al snel 300 gulden op (foldertjes)
quote:Op maandag 15 december 2008 09:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan heb je je salarisonderhandelingen niet goed gevoerd, dat is niet het probleem van je klant, noch moet hij er medelijden mee hebben.
en toch bracht je ze rond.quote:Op maandag 15 december 2008 15:36 schreef bexz1990 het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk een beter baantje voor jou dan voor mij. Ik dacht er te veel over na, dat het eigenlijk idioot was om elke week tientallen kilo's aan papier te verspillen terwijl er ook andere (digitale) manieren zijn om producten aan de man brengen
idd ik heb dat ook nooit gesnapt dat dat logisch moet zijn voor horeca personeel terwijl die meestal toch al meer krijgen per uur dan een vakkenvuller of casierrequote:Op maandag 15 december 2008 08:15 schreef Cybey het volgende:
In een elektronica zaak is het tegen de kerst ook extra druk en soms sta je dan ook klanten lang te helpen en service te geven. Zou je daar fooi geven dan? Terwijl je dan toch meer doet dan bijvoorbeeld een serveerster.
Nee, juist, niet, op mijn veertiende al aan het werk in de vakantie en na schooltijd voor 150 gulden per werkweek van 40 uur netto.quote:Op maandag 15 december 2008 15:42 schreef MrFl0ppY het volgende:
In welke wereld leef jij? Zeker vroeger alles van pappa en mamma gehad?
Klopt helemaal.quote:Jij geeft zeker in de horeca ook geen fooi omdat die gewoon hun werk doen?
Vorig jaar kwam zo'n 14 jarig meisje heel lief dat zeggenquote:Op zondag 14 december 2008 18:35 schreef Krentenbol. het volgende:
Ging laatst hier ook de bel *neemt deurtelefoon op*
"Namens * naam* prettige feestdagen!"
dus ik "Uhm, bedankt?"
hij weer "Ok!"
ik:
Blijkbaar zo'n bezorger voor geld.
Ik ben niet degene die op de man zit te spelen, dus dat 'idioot' trek ik me niet zo aan eigenlijk. Nee, ik baal nergens van, ik werk hard, ik krijg daarvoor betaald en ik ga ook niet bij mijn klanten mijn kerstpakket bij elkaar harken, zo simpel is het gewoon.quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:49 schreef Afhaalchinees het volgende:miss_dysnastie, waarom zo idioot? Baal je van je baantje waar je geen fooi krijgt?
Ik ben ook bezorger (pizza's weliswaar) en moet het juist hebben van de fooi...
quote:Op zondag 14 december 2008 18:35 schreef Krentenbol. het volgende:
Ging laatst hier ook de bel *neemt deurtelefoon op*
"Namens * naam* prettige feestdagen!"
dus ik "Uhm, bedankt?"
hij weer "Ok!"
ik:
Blijkbaar zo'n bezorger voor geld.
Omdat diequote:Op zondag 14 december 2008 18:30 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom zou je dat dan niet voor je kassameisje of je bakker doen? Wat is het verschil?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:02 schreef solar22 het volgende:
[..]
Omdat die
A geen fooien mogen aannemen en
B ik nooit met contant geld betaal in de supermarkt.
Hongerloontjes van reclamebezorgers zijn echt geen vetpot en die fooien zijn gewoon ingecalculeerd.
Dus als je hem geen fooi geeft dan steel je in feite een deel van zijn 13e maand.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:02 schreef solar22 het volgende:
[..]
Omdat die
A geen fooien mogen aannemen en
B ik nooit met contant geld betaal in de supermarkt.
Hongerloontjes van reclamebezorgers zijn echt geen vetpot en die fooien zijn gewoon ingecalculeerd.
Dus als je hem geen fooi geeft dan steel je in feite een deel van zijn 13e maand.
Die sticker helpt me bar weinig.quote:Op zondag 14 december 2008 19:39 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Reclame kan ook nuttig zijn. Maar zoals de meeste gevallen is 70% of meer toch maar "junk". Kan ik me wel bij voorstellen dat je een sticker plakt op je voordeur om aan te tonen dat je geen reclame wenst te krijgen.
Tsja, dat kan je natuurlijk ook zo zeggen:quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:57 schreef ThaMadEd het volgende:
En al die argumenten van 'ik loop 's ochtends toch ook door de kou naar mijn auto'. Please kom op zeg. Ten eerste krijgen jullie naar verhouding VELE malen royaler betaald dan een krantenbezorger en ten tweede staat een wandelingetje in de kou naar de auto niet in verhouding met minimaal een uur door kutweer fietsen waarbij je fiets regelmatig omvalt en de kranten eruit waaien en jij ze toch nog allemaal bij de mensen naar binnen weet te krijgen, een heel jaar lang en tegen een niet al te royale betaling. Het feit dat je die service niet kan waarderen en die jongen een leuke oud en nieuw bezorgt door hem een paar euro te geven maakt je gewoon een oud Hollandse krent. Wat mij overigens opviel toen ik nog kranten bezorgde was dat ze bij de kleinere huizen meestal 10 en soms zelfs 20 euro gaven en dat er bij de grotere huizen soms nog geen eens een euro vanaf kon.
Ontkennen dat je als 16-jarige ook best 300 euro had willen ophalen door een 'zwerver' te zijn en nu lopen meejanken om bij de rest te horenquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:59 schreef Def1987 het volgende:
Als een zwerver overal aanbellen voor een euro
Lol, 2 maanden terug 2 pakketjes gestolen omdat ze aan de andere kant van de straat zijn afgegeven bij mijn 'zogenaamde buren' waarde: 30,-, gisteren erachtergekomen via track & trace dat ik mijn pakketje kan afhalen maar geen kennisgeving gehad, nu moet ik moeilijk lopen doen bij het postkantoor omdat mijn pakketchauffeur er weer een zooitje van maakt en ohja de post wordt nooit goed bezorgt omdat hij blijkbaar niet verder dan 10 kan tellen.quote:Op zondag 14 december 2008 18:15 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik vind het wel netjes als je vlak voor de kerstavond wat geld geeft aan de bezorgers. (omdat het veelal druk is en kerst is) Doe ik ook altijd, er bezorgt altijd een jonge man onze post. Altijd wel keurig op tijd, ze moeten fietsen/lopen door regen, wind en kou enzovoort. Overigens verdienen ze wel wat, maar een extraatje kan toch geen kwaad?
Mensen die dat niet doen zijn arrogante kwallen!![]()
Die krijgen zoals ik al eerder zei ook vele malen royaler betaald. In een auto zonder verwarming is het alsnog duizend keer beter vertoeven dan op de fiets. En die mensen krijgen toch ook een eindejaarsbonus en kerstpakket, iets wat je als bezorger allemaal niet krijgt. Geef je niets aan iemand die het hele jaar door weer en wind jouw kranten bezorgt ben je gewoon een gier, punt uit.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:59 schreef Def1987 het volgende:
[..]
Tsja, dat kan je natuurlijk ook zo zeggen:
Al die mensen die uren in de file staan om naar hun werk te gaan met de auto in de kou waar de verwarming het niet doet.
Dat ze niet veel verdienen lijkt me logisch. Je pakt je fiets met folders erin, propt het in een brievenbus en klaar. Daar kiezen ze voor en dan moeten ze niet gaan zeiken aan de deur terwijl je net lekker thuis zit na en zware dag.
quote:Op zondag 14 december 2008 20:22 schreef Zwansen het volgende:
Lol. De remedie hiertegen is om van 10 tot 24 december ff een Nee/nee Sticker op je bus te plakken om die vervolgens daarna gewoon weer eraf te halen.
Gebruik die sticker nu al 3 jaar en is elk jaar nog gelukt.
En ik ookquote:Op maandag 15 december 2008 15:56 schreef damsco het volgende:
Wat een hoop autistische falers reageren toch in dit topic. Ik zie hier dingen als salarisonderhandelingen voorbijkomen. Echt, dan geef je toch lekker niks. Stik er dan maar in, stelletje gieren. Echt waarom zijn FOK!ers altijd zo extreem verkankerd.
Meerderheid van de maatschappij geeft geld
Meerderheid van fok zou het niet doen
Meerderheid van de maatschappij poept op mensen met bandshirts
Meerderheid van fok trekt zich eropaf
Alsof je moet dwarsliggen op het internet. Wat ben ik blij dat ik bij de minderheid van FOK hoor
Van hun klanten? Want dat is het essentiële punt he. Niemand misgunt die jongens en meisjes een kerstpakket, maar sommige mensen vragen zich wel af waarom de klant (of in het geval van foldertjes: de klant van de klant) moet betalen!quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:10 schreef ThaMadEd het volgende:
En die mensen krijgen toch ook een eindejaarsbonus en kerstpakket
surequote:Op woensdag 17 december 2008 00:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Achja, stoere verhalen hier maar ondertussen geven jullie wel allemaal geld aan collectes waarvan het doel jullie geen zak interesseert.
En dat is dus het hele punt. Als ze zonodig extra geld willen vragen ze maar extra per ronde wat ze doen of ze gaan maar 10 uur in de week vakkenvullen. Het bedelen aan de deur vind ik gewoon ronduit associaal.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Van hun klanten? Want dat is het essentiële punt he. Niemand misgunt die jongens en meisjes een kerstpakket, maar sommige mensen vragen zich wel af waarom de klant (of in het geval van foldertjes: de klant van de klant) moet betalen!
Het is ook wel asociaal om met een halve truck te gaan rijden.quote:Op woensdag 17 december 2008 07:49 schreef Def1987 het volgende:
[..]
sure![]()
Nog nooit een cent gegeven aan het goede doel en zal het niet doen ook. Al jarenlang zie je zielige afrikaantjes op de tv, maar ondertussen word er 100 meter naast dat dorp een hele truck vol met wapens uitgeladen en worden de donaties gestolen en de trucks met eten helemaal afgebrand. Laat de mensen die daar de baas zijn maar is wat actie ondernemen ipv een 356ste vrouw uit te kiezen en de nieuwste mercedes te kopen.
[..]
En dat is dus het hele punt. Als ze zonodig extra geld willen vragen ze maar extra per ronde wat ze doen of ze gaan maar 10 uur in de week vakkenvullen. Het bedelen aan de deur vind ik gewoon ronduit associaal.
zo heb ik eens heel aardig gezegd oh bedankt! en de deur dichtgekwakt, geen idee dat de persoon geld moest hebben tot me moeder zei: hee joh!! haha, net ook 1 aan de deur gehad, heb tegen me moeder gezegd, die heb ik hier nog nooit folders zien lopen. maar me moeder wil persee geven.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Vorig jaar kwam zo'n 14 jarig meisje heel lief dat zeggen
Ik wist ook niet dat ze geld wou
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1.8¤ voor iets wat nog geen 0,2¤ kost aan materiaal vind ik anders genoeg als prijskaartjequote:Op woensdag 17 december 2008 13:31 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Het is ook wel asociaal om met een halve truck te gaan rijden.
Verder vind ik dat je krantenbezorgers gewoon een fooi moet geven. Gun een ander wat, dan krijg je zelf ook wat terug. Ik werk zelf in de horeca en de mensen die fooi geven worden extra snel geholpen. Zij hebben hier namelijk wat voor over en waarderen goede service. Aan goede service zit namelijk ook een prijskaartje.
Niet generaliserenquote:Op woensdag 17 december 2008 00:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Achja, stoere verhalen hier maar ondertussen geven jullie wel allemaal geld aan collectes waarvan het doel jullie geen zak interesseert.
Eensch!!quote:Op woensdag 17 december 2008 22:50 schreef xqlusivv het volgende:
ik heb sowieso een kk hekel aan fooi
een fooi KRIJG / VERDIEN je
een fooi VRAAG je NIET
Nee, was je maar zo intelligent....quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Vorig jaar kwam zo'n 14 jarig meisje heel lief dat zeggen
Ik wist ook niet dat ze geld wou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |