abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64010567
Het is zondagavond zes uur, ik zit in mijn regenboogbadjas Foucault te lezen als de bel gaat. "MAMA!" roep ik, en zij onderbreekt haar gekook om de deur open te doen. Snel schuif ik een stoel voor de kamerdeur om eens poolshoogte te nemen. Waar ik niet op had gerekend is dat moemie alweer terugkwam om wat centjes uit haar beurs te halen. Ik sprong direct weg, maar hij had me al gezien.

Klacht: Jongen die reclame door de bus gooit verwacht beloning.
Graag op anoniem
  zondag 14 december 2008 @ 18:05:14 #2
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_64010597
Nu al?
0 topics op naam. 14.gif
pi_64010618
Waarom houd je je moeder niet tegen? Gooi een bijl tegen haar hoofd, of doe iets anders.. maar doe iets!
  zondag 14 december 2008 @ 18:07:52 #4
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_64010653
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:05 schreef Broekpaling het volgende:
Nu al?
A little knowledge is a dangerous thing.
  zondag 14 december 2008 @ 18:12:01 #5
213183 Rixne
coincidence is infinite
pi_64010738
Ik heb vorig jaar deze setting ook, net als de meeste nederlanders, meegemaakt. Alleen was het jammer dat we al 2 maanden geen krant meer hadden ontvangen. Ik heb hem ook " vriendelijk" verzocht om zijn gemiste kilometers in tweevoud in te halen bij de op dat moment heersende ijzelende kou.
pi_64010772
Waarom zou je geld geven?
pi_64010818
Ik vind het wel netjes als je vlak voor de kerstavond wat geld geeft aan de bezorgers. (omdat het veelal druk is en kerst is) Doe ik ook altijd, er bezorgt altijd een jonge man onze post. Altijd wel keurig op tijd, ze moeten fietsen/lopen door regen, wind en kou enzovoort. Overigens verdienen ze wel wat, maar een extraatje kan toch geen kwaad?

Mensen die dat niet doen zijn arrogante kwallen!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_64010892
Geef je ook extra geld dan altijd aan de bakker, omdat ie altijd van die lekkere broodjes bakt? Of aan het kassameisje, omdat ze nooit faalt in het berekenen van het uiteindelijke bedrag van je boodschappen?
  zondag 14 december 2008 @ 18:20:28 #9
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_64010893
Het probleem met folderbezorgers is dat het er zoveel zijn. Een krantenbezorger geef je een paar euro en je bent klaar voor het hele jaar. Folderbezorgers blijven maar komen... en het zijn vaak nog eens onbeleefde kutjochies ook.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_64010928
Als de bezorger langs komt voor geld gebruik ik hem als vulling voor het kerstmaaltijd.
Er is een nee nee sticker op de deur geplakt, en hoevaak er ook gebeld word naar die bezorgers eindigen de krantjes altijd onderaan de trap.
pi_64010977
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:20 schreef Heathen. het volgende:
Geef je ook extra geld dan altijd aan de bakker, omdat ie altijd van die lekkere broodjes bakt? Of aan het kassameisje, omdat ze nooit faalt in het berekenen van het uiteindelijke bedrag van je boodschappen?
Lees eens. Het is kerstdagen. En nee het gaat om de service.

- Op tijd wezen. ('s ochtends vroeg.)
- Door verschillende weer omstandigheden.
- Drukke periodes onder kerst nog bezorgen aan huis. (Kerst = drukste periode.)
- Geen missende post, compleet pakketje.
- Geen verscheurde poststukken.

Noem maar op. Waarom zou je dat dan niet doen? Ik vind dat gewoon raar als je dat niet doet. Natuurlijk ontvangt de bezorg(st)er ook zijn/haar eigen loon. Maar omdat hij/zij voorbeeldig op tijd levert omwille omschreven boven vind ik wel dat er een extra bij kan.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_64011056
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Noem maar op. Waarom zou je dat dan niet doen? Ik vind dat gewoon raar als je dat niet doet. Natuurlijk ontvangt de bezorg(st)er ook zijn/haar eigen loon. Maar omdat hij/zij voorbeeldig op tijd levert omwille omschreven boven vind ik wel dat er een extra bij kan.
Nogmaals, waarom zou je dat dan niet voor je kassameisje of je bakker doen? Wat is het verschil?
pi_64011078
quote:

[..]

bezorger?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_64011107
Bagger verwijderd.
U MAD?
pi_64011114
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:30 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom zou je dat dan niet voor je kassameisje of je bakker doen? Wat is het verschil?
Om de zelfde reden dat je fooi geeft aan de pizzabezorger, maar niet aan de tandsarts
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_64011121
Stond bij bij vanmiddag ook een gastje van een jaar of 15 voor de deur om me prettige feestdagen te wensen. Ondanks dat hij me altijd reclamefolders in de bus duwt die ik meteen wegflikker heb ik hem toch even ¤1,50 gegeven, gullerd dat ik ben.
U MAD?
pi_64011123
quote:

[..]

Kortom, gewoon je werk doen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 14 december 2008 @ 18:35:18 #18
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_64011140
Ging laatst hier ook de bel *neemt deurtelefoon op*
"Namens * naam* prettige feestdagen!"
dus ik "Uhm, bedankt?"
hij weer "Ok!"
ik:

Blijkbaar zo'n bezorger voor geld.
  zondag 14 december 2008 @ 18:35:49 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_64011148
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:33 schreef de_boswachter het volgende:
Stond bij bij vanmiddag ook een gastje van een jaar of 15 voor de deur om me prettige feestdagen te wensen. Ondanks dat hij me altijd reclamefolders in de bus duwt die ik meteen wegflikker heb ik hem toch even ¤1,50 gegeven, gullerd dat ik ben.
zo hoort het! wij hebben een nee-sticker, maar ook de reclamejongens die hier aanbellen krijgen geld, omdat ze niks in de bus duwen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64011161
Een kranten bezorger geef je een kerstbonus
Want hij staat vroeg op voor jouw om je het eerste nieuws te brengen....

Een reclame bezorger brengt je ongevraagt (of te laat) regionaal nieuws/reclame
waar je niet om gevraagt hebt... dus geen kerst bonus.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_64011200
alleen de postbode verdient goede koffie en een bonus omdat het extra druk is in december, een snotneus van 15 die troep in mijn bus gooit niet heur
  zondag 14 december 2008 @ 18:39:41 #22
215531 tenenkaas
Never give up, Never back down
pi_64011210
ik ging vroeger ook altijd langs, en er was altijd één huis, waar de tegels zo verschrikkelijk slecht lagen, dat je je enkels erover brak, helemaal als het vroor. Dan had ik het niet eens over de begroeiing die het onmogelijk maakte om ook maar in de buurt van de deur te komen om de krant dan maar op de deurmat te gooien. Zelfs dat was niet mogelijk. Dus daar durfde ik ook nooit geld te vragen, want die kreeg toch nooit een krantje, maar voorderst bracht ik altijd op tijd de krant. Ik had rond de 400 huizen en had meestal een totaal opbrengst van 380 euro ongeveer.
wit-rood-wit zit in ons bloed,
we zijn de beste en zo goed,
ik spring me hele leven lang,
voor AJAX AMSTERDAM!
pi_64011246
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:35 schreef Krentenbol. het volgende:
Ging laatst hier ook de bel *neemt deurtelefoon op*
"Namens * naam* prettige feestdagen!"
dus ik "Uhm, bedankt?"
hij weer "Ok!"
ik:

Blijkbaar zo'n bezorger voor geld.
Moet je ze geld geven dan? Ik dacht 'ie z'n folders weer op kwam halen. Ik heb hem alles meegegeven want ik had ze toch al uit.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zondag 14 december 2008 @ 18:43:58 #24
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_64011275
In mijn tijd als krantenbezorger waren de reacties in 'mijn' buurt nogal verdeeld. Sommige mensen drukten me met lachende gezichten briefjes van vijf en tien euro in de hand, anderen visten vijf cent uit hun portemonnee en keken me smerig aan.

En dan had je natuurlijk de mensen die te bang waren om te vertellen dat ze het maar onzin vonden en kwamen aanzetten met smoesjes als: 'mijn man heeft de portemonnee mee'.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_64011282
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:33 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Om de zelfde reden dat je fooi geeft aan de pizzabezorger, maar niet aan de tandsarts
Die geef je meestal fooi omdat je geen zin hebt om met kleingeld te zitten. Daarbij, sinds wanneer geef jij iedere keer geld aan de krantenbezorger? Kunnen ze niet op andere manieren hun abonnement innen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')