Lees eens.quote:Op zondag 14 december 2008 18:20 schreef Heathen. het volgende:
Geef je ook extra geld dan altijd aan de bakker, omdat ie altijd van die lekkere broodjes bakt? Of aan het kassameisje, omdat ze nooit faalt in het berekenen van het uiteindelijke bedrag van je boodschappen?
Nogmaals, waarom zou je dat dan niet voor je kassameisje of je bakker doen? Wat is het verschil?quote:Op zondag 14 december 2008 18:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Noem maar op. Waarom zou je dat dan niet doen? Ik vind dat gewoon raar als je dat niet doet. Natuurlijk ontvangt de bezorg(st)er ook zijn/haar eigen loon. Maar omdat hij/zij voorbeeldig op tijd levert omwille omschreven boven vind ik wel dat er een extra bij kan.
bezorger?quote:Op zondag 14 december 2008 18:25 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Lees eens.Het is kerstdagen. En nee het gaat om de service.
- Op tijd wezen. ('s ochtends vroeg.)
- Door verschillende weer omstandigheden.
- Drukke periodes onder kerst nog bezorgen aan huis. (Kerst = drukste periode.)
- Geen missende post, compleet pakketje.
- Geen verscheurde poststukken.
Noem maar op. Waarom zou je dat dan niet doen? Ik vind dat gewoon raar als je dat niet doet. Natuurlijk ontvangt de bezorg(st)er ook zijn/haar eigen loon. Maar omdat hij/zij voorbeeldig op tijd levert omwille omschreven boven vind ik wel dat er een extra bij kan.
Om de zelfde reden dat je fooi geeft aan de pizzabezorger, maar niet aan de tandsartsquote:Op zondag 14 december 2008 18:30 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom zou je dat dan niet voor je kassameisje of je bakker doen? Wat is het verschil?
Kortom, gewoon je werk doen.quote:Op zondag 14 december 2008 18:25 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Lees eens.Het is kerstdagen. En nee het gaat om de service.
- Op tijd wezen. ('s ochtends vroeg.)
- Door verschillende weer omstandigheden.
- Drukke periodes onder kerst nog bezorgen aan huis. (Kerst = drukste periode.)
- Geen missende post, compleet pakketje.
- Geen verscheurde poststukken.
zo hoort het! wij hebben een nee-sticker, maar ook de reclamejongens die hier aanbellen krijgen geld, omdat ze niks in de bus duwenquote:Op zondag 14 december 2008 18:33 schreef de_boswachter het volgende:
Stond bij bij vanmiddag ook een gastje van een jaar of 15 voor de deur om me prettige feestdagen te wensen. Ondanks dat hij me altijd reclamefolders in de bus duwt die ik meteen wegflikker heb ik hem toch even ¤1,50 gegeven, gullerd dat ik ben.
Moet je ze geld geven dan? Ik dacht 'ie z'n folders weer op kwam halen. Ik heb hem alles meegegeven want ik had ze toch al uit.quote:Op zondag 14 december 2008 18:35 schreef Krentenbol. het volgende:
Ging laatst hier ook de bel *neemt deurtelefoon op*
"Namens * naam* prettige feestdagen!"
dus ik "Uhm, bedankt?"
hij weer "Ok!"
ik:
Blijkbaar zo'n bezorger voor geld.
Die geef je meestal fooi omdat je geen zin hebt om met kleingeld te zitten. Daarbij, sinds wanneer geef jij iedere keer geld aan de krantenbezorger? Kunnen ze niet op andere manieren hun abonnement innen?quote:Op zondag 14 december 2008 18:33 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Om de zelfde reden dat je fooi geeft aan de pizzabezorger, maar niet aan de tandsarts
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |