Bronquote:De Essence Training duurt vijf dagen: aansluitend drie avonden en een weekend (woensdag t/m zondag).
Elke dag bouw je verder op wat je de dag ervoor hebt geleerd. Belangrijkste vraag tijdens de training is voor veel mensen: "Wat wil ik?", onafhankelijk van wat anderen van je willen. In de trainining zul je leren zien en ervaren wat je tegenhoudt om dat ook daadwerkelijk te doen.
De oefeningen die je tijdens de training zult doen bieden je de unieke kans te ervaren wie je bent, welke doelen je hebt en wat jij wilt met je leven.
Op dag vijf is duidelijk hoe je nu in het leven staat en wat en hoe je zaken anders kan doen. Uiteindelijk ga je met concrete plannen en ervaringen de deur uit. De resultaten die je hebt geboekt tijdens het werken aan waarden als vertrouwen, spontaniteit en lef, gaan je helpen je leven anders te leven: daar waar jij wilt.
Tijdens de posttrainingen krijg je de gelegenheid om te laten zien wat je hebt bereikt of om samen met de trainers of assistenten te kijken hoe je verder wil
die geld terug actie alleen met schriftelijke notificatie inclusief gedegen motivatie nadat je voor de tweede keer bent teruggeweest (vraag me af hoeveel die postsessies kosten)quote:Op zondag 14 december 2008 16:24 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Bron
Kan hier eigenlijk niet echt goed een oordeel over vormen omdat ik niemand ken die dit soort cursussen nodig (denkt te) hebben.
Wat ik wel goed vind is dat ze in dit geval een niet-goed-geld-terug-systeem hanteren dus heb ik zoiets van: baat het niet dan schaadt het niet...
Het is bedacht door een ex-commandant van het Israëlische legerquote:Op zondag 14 december 2008 16:54 schreef Re het volgende:
ik vind het er erg secte achtig uitzien, is het iets Joods?, site kan ook in het Hebreeuw vertaald worden of linkt iig naar een Israelische site
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Negatief wordt het pas als een gedachtepatroon kritiekloos aanvaard moet worden."
En vergeef me dat ik van Wikipedia kopieer, maar over hersenspoelen:
"De meestgebruikte is het onderwerpen van een persoon aan een eindeloze stroom van input, in de vorm van lectuur, films en praatsessies die vaak uren of dagen kunnen duren. Doel is de weerstand te overwinnen en de persoon zijn oude denkpatroon te doen loslaten. Wanneer we van hersenspoeling spreken, ligt de nadruk op het vernietigen van het oude gedachtepatroon."
Doordeweeks dus van 6 tot bijna 2 uur snachts! en in het weekend hele dagen! met idd informatie, praatsessies, groepssessies etc...
Hmmm: mijn mening is al gevormd... en ik zou er om lachen, als het niet zo was dat goede vrienden van mij hier deel aan hebben genomen.Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
Argumenten daarvoor:quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:26 schreef Ringo het volgende:
Hee, kan iemand mij vertellen over die "geheimhouding"? Niemand kan jou toch dwingen je bek te houden over wat je zelf tijdens, godbetert, een cursus ervaren hebt? Of zijn de meeste mensen zulke schapen dat ze zich ook echt verplicht voelen te zwijgen?
en dan is het ook makkelijker mensen bang te maken als ze over de cursus gaan publiceren... ze hebben immers belooft om het geheim te houden...quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Argumenten daarvoor:
-Officiëel: als je van tevoren weet hoe het eraan toe gaat werkt de training minder goed.
-Off the record: wij vs zij-gevoel creëren. 'Graduates', ingewijden vs onnozele buitenstaanders (al dan niet mogelijke bekeerlingen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |