abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63998651
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:01 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Het gaat nu allemaal niet zo zeer over waar je mee bent opgegroeid, de vraag is meer:
[..]
Alsof die vraag überhaupt interessant is. Maar goed. Ik denk dus alleen Nirvana van mijn (x) generatie. Misschien Public Enemy.

Ach, weet je... in vergelijking met al die bullshit die de komende 20 jaar geproduceerd wordt zal alles wat vanaf de eerste Beatles t/m OK Computer uitgebracht is wel oneindig opgehemeld worden. Even doemdenkend beschouwd, jah?
pi_63998678
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Oh verhip... helemaal vergeten waar ik mee ben opgegroeid.
Idem.

U2, Simple minds, The Cure, The Smiths, Big Country, The Alarm, The Housemartins, Echo & the Bunnymen maar ook Doe Maar, Toontje Lager, Het Goede Doel... en een oudere broer die alles van The Police had.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_63998683
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:02 schreef Quir het volgende:

[..]

Of dat met The Verve. [ afbeelding ]
[..]

Van de bands die ik luister zitten er een hoop waarvan ik eens iets heb gehoord dat me wel beviel in de kroeg of onder een filmpje. Of omdat het in hetzelfde stijl geschaard werd. Natuurlijk luister ik ook bands waarover ik gewoon eens heb gelezen.
En die muziek uit de kroeg of filmpje komt ook ergens vandaan (recensie tijdschrift, lijstje, weblog, willekeurig uit een platenbak gevist, vriend die in dat bandje speelt enz.). Ik vind het best interessant om te zien hoe zulke processen lopen.
I HATE MUSIC
pi_63998703
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ach, weet je... in vergelijking met al die bullshit die de komende 20 jaar geproduceerd wordt zal alles wat vanaf de eerste Beatles t/m OK Computer uitgebracht is wel oneindig opgehemeld worden. Even doemdenkend beschouwd, jah?
Nee hoor. Er is ontzettend veel verloren gegaan, niet opgemerkt...
I HATE MUSIC
pi_63998732
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:09 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Nee hoor. Er is ontzettend veel verloren gegaan, niet opgemerkt...
Godspeed You Black Emperor - F#A# Infinity bijvoorbeeld, een van de geniaalste albums ooit.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_63998773
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:11 schreef Seam het volgende:

[..]

Godspeed You Black Emperor - F#A# Infinity bijvoorbeeld, een van de geniaalste albums ooit.

Misschien komt dat omdat het in eerste instantie in beperkte oplage verkrijgbaar was. Lift your skinny fists like antennas to heaven werd daarentegen wel opgemerkt. Vooral door OOR.
I HATE MUSIC
pi_63998783
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:08 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

En die muziek uit de kroeg of filmpje komt ook ergens vandaan (recensie tijdschrift, lijstje, weblog, willekeurig uit een platenbak gevist, vriend die in dat bandje speelt enz.). Ik vind het best interessant om te zien hoe zulke processen lopen.
Oh, je bedoeld hoe het een groot publiek bereikt. Ik dacht mij als persoon.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63998809
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:14 schreef Quir het volgende:

[..]

Oh, je bedoeld hoe het een groot publiek bereikt. Ik dacht mij als persoon.
Nou ja, hoe het jou bereikt kan ook iets over het grote publiek zeggen en andersom. Kan trouwens, hoeft niet.
I HATE MUSIC
pi_63998847
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:07 schreef Berkery het volgende:

[..]

Idem.

U2, Simple minds, The Cure, The Smiths, Big Country, The Alarm, The Housemartins, Echo & the Bunnymen maar ook Doe Maar, Toontje Lager, Het Goede Doel... en een oudere broer die alles van The Police had.
Nee! Jij bent ouder! Soms wens ik een 38 jaar oude raamambtenaar die Echo & the Bunnymen live in 19 fucking 85 live zag en verder opgroeide in die vage jaren tachtig waar je gerust 95 % van de popmuziek kon negeren wegens een te hoog nepgehalte (was wel redelijk overzichtelijk)... niet dat de jaren negentig slecht waren. Heb medelijden met de 17 jarige van deze tijd.
pi_63998863
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:17 schreef Wickedangel het volgende:
Ik vermoed dat ie hier gaat vallen.
ik niet
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
  zondag 14 december 2008 @ 01:22:06 #86
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63998895
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:40 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Ik ben haar nu al vergeten.
Beter toch?

Dat ze voor de rest van haar leven kersen mag plukken. Dat geldt eigenlijk voor half R&B en artiesten die alleen bekend zijn geworden door een of ander suf talentenprogramma.

Waar blijft de tijd dat artiesten in de supermarkt werden gespot bij wijze van spreken?
pi_63998928
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Beter toch?

Dat ze voor de rest van haar leven kersen mag plukken. Dat geldt eigenlijk voor half R&B en artiesten die alleen bekend zijn geworden door een of ander suf talentenprogramma.

Waar blijft de tijd dat artiesten in de supermarkt werden gespot bij wijze van spreken?
Bij een groot deel is er niet eens sprake van talent. Of er word weer een 13-in-een-dozijn van gemaakt.
pi_63998934
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:19 schreef sezten het volgende:

[..]

ik niet
Ik ga 'm maken.
pi_63999022
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Overigens, een goede site met recensies van verschillende bronnen: metacritic.com
http://rateyourmusic.com, nog beter.
pi_63999035
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:30 schreef emokid het volgende:

[..]

Die is ook goed, ja.
I HATE MUSIC
pi_63999054
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:30 schreef emokid het volgende:

[..]

Strategisch gekozen nickname.
  zondag 14 december 2008 @ 01:37:25 #92
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_63999132
hiermee

de opkomst van de NL polderhouse!
sindsdien blijven hangen
wel verschoven naar deep house
hahahaha
wedden dat iedereen dit inferieur gaat vinden
hahahaha
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_63999161
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:32 schreef Quir het volgende:

[..]

Strategisch gekozen nickname.
Nooit gedacht dat ik zo intensief op fok zou komen, anders had ik een serieuzere username gekozen. Af en toe wel leuk als mensen echt denken dat ik emo ben, maar goed!

Turkse muziek ben ik vooral mee opgegroeid, en dat kan ik nog elke dag horen in tegenstelling tot die moderne 90s Amerikaanse hiphop/pop/rock nummers.
pi_63999220
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:37 schreef MiVer het volgende:
hiermee

[ afbeelding ]

hahahaha
Ik niet.
I HATE MUSIC
pi_63999252
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nee! Jij bent ouder! Soms wens ik een 38 jaar oude raamambtenaar die Echo & the Bunnymen live in 19 fucking 85 live zag en verder opgroeide in die vage jaren tachtig waar je gerust 95 % van de popmuziek kon negeren wegens een te hoog nepgehalte (was wel redelijk overzichtelijk)... niet dat de jaren negentig slecht waren. Heb medelijden met de 17 jarige van deze tijd.
Hoe weet jij dat ik een 38-jarige raamambtenaar ben??

Maar ik ben niet zo van het 'vroeger-was-alles-beter'. Het is meer vroeger-was-ik-actiever-op-zoek-naar-nieuwe-muziek-en-nog-niet-gevormd. Ik heb eens gelezen dat je muzieksmaak zich vooral tussen je dertiende en negentiende jaar ontwikkelt, en in mijn geval kan ik dat beamen.

Er is vast genoeg leuks voor de 17-jarigen van deze tijd, ik ben een oude lul. Ik begin zelfs Steely Dan leuk te vinden.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_63999262
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:37 schreef MiVer het volgende:
hiermee

[ afbeelding ]

de opkomst van de NL polderhouse!
sindsdien blijven hangen
wel verschoven naar deep house
hahahaha
hahahaha
Maar volgens mij is 't niet echt iets dat mensen zich nog zullen herinneren. Muziek uit een ander genre is niet per definitie inferieur, het probleem is smaak. Niet iedereen kan het waarderen.
pi_63999284
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:45 schreef Berkery het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ik een 38-jarige raamambtenaar ben??

Maar ik ben niet zo van het 'vroeger-was-alles-beter'. Het is meer vroeger-was-ik-actiever-op-zoek-naar-nieuwe-muziek-en-nog-niet-gevormd. Ik heb eens gelezen dat je muzieksmaak zich vooral tussen je dertiende en negentiende jaar ontwikkelt, en in mijn geval kan ik dat beamen.

Er is vast genoeg leuks voor de 17-jarigen van deze tijd, ik ben een oude lul. Ik begin zelfs Steely Dan leuk te vinden.
Ik had het over de gemiddelde 38-jarige Niet gij!

Ik was voornamelijk een laat bloeier. Op m'n dertiende luisterde ik naar Queen en op mijn negentiende naar My Dying Bride. Daarna ben ik pas naar muziek gaan luisteren heb ik het idee...

[ Bericht 0% gewijzigd door Toffe_Ellende op 14-12-2008 01:58:08 ]
pi_63999291
Ik ga zo 's schlafen. Ik maak fouten.
  zondag 14 december 2008 @ 01:55:43 #99
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_63999435
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:45 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik zit in die leeftijd, en ik herken het inderdaad wel. Ik probeer nu veel dingen uit, en hier en daar pik ik er iets uit wat ik eigenlijk blijf luisteren. Ik luister ook dingen van D'Angelo tot Burzum, en nu zit ik meer in de metal-fase. En zo heb ik dat ook gehad bij house, rap, klassiek, hardcore, rock, soul, drum&bass, en ga zo maar door. Zo ontwikkel ik dus beetje bij beetje m'n eigen smaak.

Ik luister nu overigens Deftones. Misschien ook een voor in 'het rijtje'?
pi_63999475
Geld voor mij ook, heb ook genres afgelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')