Nouja, vrijwel iedereen kent Coldplay (om maar wat te noemen), maar is het goed genoeg dat volgende generaties ernaar blijft luisteren?quote:
... Je noemt nu gewoon alle genres die in die tijd groot waren?quote:Op zondag 14 december 2008 00:02 schreef FictionalFenna het volgende:
Eind jaren 80 (ik was toen wel heel erg klein, maar wel bewust van muziek): hiphop, house
Begin jaren 90: grunge, house (incl, gabber, eurodance, de dance van MTV Party Zone), britpop, jungle, boy-girlbands, zoete r'n'b van boyz 2 men e.d., opkomst (gangsta)rap
Eind jaren 90: trance, gabber, house wordt dance en jungle d'n'b (naamsveranderingen, niet meer dan dat), nog steeds eurodance, nog meer r'n'b, meer hiphop (wordt commerciëler), de Britneys en Christina's, nu-metal
Begin jaren 0: trance, grime, electroclash, emo, minimaltechno, indie (hipstercultuur), 80's revival.
Eind jaren 0: singer-songwriters (zowel vrouwelijk als mannelijk), .... (wordt vervolgd)
En dan ben ik nog veel vergeten.
Ja, en dan ben ik geeneens volledig. Als je echt wil weten wat van die genres memorabel is moet je de vraag over 20 jaar weer stellen.quote:Op zondag 14 december 2008 00:05 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
... Je noemt nu gewoon alle genres die in die tijd groot waren?
Mee eens. Coldplay is dan Dire straits. Wie vult aan?quote:Op zondag 14 december 2008 00:08 schreef FictionalFenna het volgende:
Oh ja, Radiohead is toch wel The Pink Floyd van "deze" generatie.
Rihanna is Madonna?quote:Op zondag 14 december 2008 00:11 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mee eens. Coldplay is dan Dire straits. Wie vult aan?
Oasis zijn de Beatles?quote:Op zondag 14 december 2008 00:11 schreef Berkery het volgende:
Mee eens. Coldplay is dan Dire straits. Wie vult aan?
Daft Punk absoluut. De eerste is niet zo relevant (Muse heeft veel van Radiohead gepikt) en The White Stripes behoorde tot de garage-revival (The Raveonettes, The Kills e.d.) Daft Punk heeft behoorlijk veel voor de Franse dance betekent.quote:Op zondag 14 december 2008 00:14 schreef Darkestrah het volgende:
Nou, toch nog wel een boel bands en artiesten die in mijn ogen vrij oud zijn. Geen 21e eeuws-artiesten? The White Stripes? Muse? Daft Punk?
Britney Spears wil de Madonna van nu zijn. En Madonna wil vooral Madonna blijven.quote:Op zondag 14 december 2008 00:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Rihanna is Madonna?
Als je naar de populariteit onder 15-jarige meisjes kijkt.
Da's allemaal jaren 70.quote:Op zondag 14 december 2008 00:26 schreef Painted_Horse het volgende:
Abba
Dizzy Mans Band
Otis Redding
Amanda Lear
Jim Reeves
Meatloaf
Queen
E.L.O
Status Quo
Ramses en Liesbeth
Janis Joplin
Bee Gees
Earth & Fire
Grease
BZN
Radiohead zal alleen blijven voortkabbelen zoals ze dat al jaren doen (sinds kId A)... Pink Floyd heeft tenminste nog een soort commerciële zelfmoord gepleegd waar je U tegen kunt zeggen. Of Radiohead moet een briljante terugkeer krijgen natuurlijk.... maar wie ziet dat gebeuren? Ooit?quote:Op zondag 14 december 2008 00:08 schreef FictionalFenna het volgende:
Oh ja, Radiohead is toch wel The Pink Floyd van "deze" generatie.
Een commerciële moord zag je ook bij The KLF gebeuren, Radiohead heeft met commercie gespeeld door In rainbows gratis weg te geven. Maar moord is het niet.quote:Op zondag 14 december 2008 00:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Radiohead zal alleen blijven voortkabbelen zoals ze dat al jaren doen (sinds kId A)... Pink Floyd heeft tenminste nog een soort commerciële zelfmoord gepleegd waar je U tegen komt zeggen. Of Radiohead moet een briljante terugkeer krijgen natuurlijk.... maar wie ziet dat gebeuren? Ooit?
Ik ook niet.. Misschien wordt er wel op dezelfde manier tegen de band aangekeken. Het zou in ieder geval niet mijn eerste gedachte zijn.quote:Op zondag 14 december 2008 00:31 schreef Quir het volgende:
Ik vind eigenlijk Pink Floyd ook niet vergelijkbaar met Radiohead.
Het hoefde toch niet persee van de 21e eeuw te zijn?quote:
Welcome to the machinequote:Op zondag 14 december 2008 00:32 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ook niet.. Misschien wordt er wel op dezelfde manier tegen de band aangekeken. Het zou in ieder geval niet mijn eerste gedachte zijn.
In de OP staat dat de jaren 70 weg mochten blijvenquote:Op zondag 14 december 2008 00:32 schreef Quir het volgende:
[..]
Het hoefde toch niet persee van de 21e eeuw te zijn?
Ik heb trouwens niet echt veel in mijn lijst staan van nu, 't is allemaal 70s/80s/90s.
Gelden bands die groot zijn in een (groot sub)genre ook?
Radiohead vind ik ook een een combi van Pink Floyd, U2 en Talking Heads. Muzikaal gezien.quote:Op zondag 14 december 2008 00:32 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ook niet.. Misschien wordt er wel op dezelfde manier tegen de band aangekeken. Het zou in ieder geval niet mijn eerste gedachte zijn.
Dat dusquote:Op zondag 14 december 2008 00:00 schreef TimMer1981 het volgende:
Queen, U2, Dire Straits, Phil Collins, Genesis, The Simple Minds, Bryan Adams, Tears For Fears, Talk Talk, Spandau Ballet, Duran Duran, The Robert Cray Band, Boston, Fleetwood Mac, Roxy Music,The Outfield, Toto, etc.
Hmm, ik vind de Madonna van nu niet te vergelijken met de Madonna "van toen"quote:Op zondag 14 december 2008 00:27 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Britney Spears wil de Madonna van nu zijn. En Madonna wil vooral Madonna blijven.
Iedereen is Rihanna vergeten binnen 10 jaar, let maar op.quote:Op zondag 14 december 2008 00:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Rihanna is Madonna?
Als je naar de populariteit onder 15-jarige meisjes kijkt.
Waarom niet?quote:Op zondag 14 december 2008 00:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hmm, ik vind de Madonna van nu niet te vergelijken met de Madonna "van toen"
Qua stijl, maar het is niet innovatief, vernieuwend zoals Welcome to the machine.quote:Op zondag 14 december 2008 00:35 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Radiohead vind ik ook een een combi van Pink Floyd, U2 en Talking Heads. Muzikaal gezien.
Ik ben haar nu al vergeten.quote:Op zondag 14 december 2008 00:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Iedereen is Rihanna vergeten binnen 10 jaar, let maar op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |