abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63991339
Ik begin meer en meer een hekel te krijgen aan mijn schoonvader. Het is zowiezo een man die erg wispelturig is in zijn gedrag, maar sinds een paar weken gaat hij zo ver dat mijn vriendin helemaal de kluts aan het kwijtraken is.

Het verhaal begon toen mijn vriendin door omstandigheden tijdelijk weer bij haar ouders introk, omdat mijn vriendin een inkomen heeft verloren haat ouders het recht op de huurtoeslag. Ze heeft toen de afspraak gemaakt dit te compeseren en de gehele periode dat ze daar was ingeschreven heeft ze netjes haar vader iedere maand het bedrag wat hij verloor op de huurtoeslag betaald.

Haar vader heeft nu een aanslag gekregen van de belasting voor terugbetaling van huurstoeslag over de periode 2007 en 2008 een totaal van bijna 2000 euro, daarbij krijgt hij (volgens hem) door de schuld van mijn vriendin geen huurstoeslag en zorgtoeslag meer krijgt in 2009 (word direct verweten).

Hij zegt dat hij netjes bij de belasting had aangegeven dat zijn dochter (mijn vriendin) tijdelijk weer bij hem in kwam wonen en heeft daarna desondanks nog een aantal maanden huurtoeslag ontvangen. Dit moest hij later terug betalen, wat hij dus niet gedaan heeft.

Wij vermoeden dat dit de reden is dat hij nu (tot terugbetaling van de schuld) geen zorg en huurtoeslag meer krijgt.

Hoewel ik persoonlijk sterk twijfel of het recht op zorgtoeslag zomaar afgenomen mag worden.

Het gaat zover, dat hij nu eist dat mijn vriendin binnen een dag haar loonstrookjes van de periode dat hij bij haar was ingeschreven krijgt of dat ze (letterlijk) anders zijn kloten maar moet likken en hij de relatie met haar be-eindigd, wat hij helpt haar wel altijd uit de brand.

Vooral dat laatste maakt mij kwaad, want sinds ik een relatie met mijn vriendin heb heeft hij nog nooit voor haar klaar gestaan en als hij al iets deed was het met mokken en vloeken, zelfs op bezoek komen doet hij niet, daarbij zegt hij ook tegen haar moeder dat ze niet het huis uitmag naar ons toe.
Degene die vanaf het begin al voor haar klaarstonden zijn mijn ouders en ik.

Haar vader maakt haar helemaal over de toeren en dit gevoel reflecteert ook op onze 2 maanden oude dochter en dat gaat me helemaal te ver.

Als dit zo doorgaat met hem word het straks nog slaande ruzie tussen hem en mij en dan ziet hij zijn kleindochter en dochter geheel niet meer.

Is wat haar vader zegt uberhaubt mogelijk en welke tips hebben jullie om dit goed aan te pakken, want ik ben in alle staten.
pi_63991480
Dit is WGR. Ontsla die schoonvader en neem er een van TempoTeam
pi_63991521
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:49 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Dit is WGR. Ontsla die schoonvader en neem er een van TempoTeam
Als dat zou kunnen, dan had ik al een paar geschikte kandidaten, maar ja familie kun je niet kiezen he
pi_63991661
Aller eerst even diep adem halen, en relaxen voor je "stomme" dingen doet.
Als je vriendin de kosten gecompenseerd heeft naar hem toe vind ik persoonlijk dat hij niet moet zeuren, dat hij het echter niet opgegeven heeft bij de belastingdienst is zijn fout.
Imho Zou ik een dergelijk persoon momenteel liever arm dan rijk zijn zeker als het ook afstraald op jullie dochtertje.
Kortom misschien even in zn sop laten gaar koken? Later als iedereen weer n beetje bedaard is kan er altijd nog gesproken worden.
Eerst je gezin en dan de rest lijkt me in deze situatie t beste... mja dat zijn mijn gedachten natuurlijk.

@ gevederde_vlerk Ik denk dat TS wil weten wat het kan betekenen wettelijk gezien en of er eventueel gevolgen aan zitten (korte tussen de regels doorgelezen samenvatting)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63992081
Zorgtoeslag is toch persoonlijk? Volgens mij wordt daar niet het gezamenlijk inkomen getoetst van ouders en inwonende kinderen.
pi_63992187
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:16 schreef MadGuy het volgende:
Zorgtoeslag is toch persoonlijk? Volgens mij wordt daar niet het gezamenlijk inkomen getoetst van ouders en inwonende kinderen.
In mijn opinie ook, daarbij wonen mijn vriendin en ik alweer enige tijd samen, waardoor ik zijn claim dat hij en haar moeder door haar de zorgtoeslag en zorgtoeslag over 2009 kwijt is helemaal vreemd vind.
Mijn vriendin heeft netjes aangegeven verhuist te zijn en de inschrijving van het nieuwe adres overhandigd.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:22:19 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63992206
quote:
dat ze (letterlijk) anders zijn kloten maar moet likken
Dat is incest en dat is streng verboden. Ik hoop toch dat ze daar niet mee accoord is gegaan?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63992499
ik denk dat je vriendin moet eisen dat ze inzage krijgt in de papieren, als hij dergelijke claims maakt.
Misschien dat hij flink terugkrabbelt als ze zegt ermee naar een belastingadviseur te willen gaan.
Zo niet: dan kan ze precies uitzoeken welk financieel nadeel haar ouders nu eigenlijk werkelijk hebben.

Dreigen en intimideren gaat echter verder dan geld alleen. Ik krijg de indruk (die helemaal verkeerd kan zijn) dat je vriendin zich daar meer van aantrekt dan gezond is. Ze zal ergens een streep moeten trekken.
pi_63992758
Tja wat dat betreft ben ik resoluut en kan hij zover in de grond zakken als hij erboven staat, dit gaat namelijk niet over een nacht ijs. Hij is al een hele tijd zo raar en vreemd bezig. Hij duwt haar steeds verder weg en met haar zijn kleinkind.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:49:46 #10
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_63992823
Ik begin een beeld te krijgen van de stand van het (schoon)gezin van TS.
Schoonvaders die in een huurwoning leven
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_63993138
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:51 schreef CoffeeJunk het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen, dan had ik al een paar geschikte kandidaten, maar ja familie kun je niet kiezen he
familie niet nee maar schoonfamilie wel
pi_63993841
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:49 schreef B.E.D het volgende:
En de relevantie is?
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:43:43 #13
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_63994028
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:35 schreef CoffeeJunk het volgende:

[..]

En de relevantie is?
De oorzaak van de problemen is geld. En ik vindt het triest dat er families uiteenvallen door financiele problemen. De liefde is dan ver te zoeken, zoals uit de OP blijkt.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_63994212
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:43 schreef B.E.D het volgende:

[..]

De oorzaak van de problemen is geld.
Oke dat zal toch blijf ik de relevantie tussen dat hij in een huurwoning woont en zijn gedrag missen. Of hebben mensen die in een huurwoning wonen (zo als velen) in jouw opinie per definitie geld problemen? Zo komt het tenminste op mij overdoor de smillie en zinsopbouw.
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:45:46 #15
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63997044
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:50 schreef CoffeeJunk het volgende:

[..]

Oke dat zal toch blijf ik de relevantie tussen dat hij in een huurwoning woont en zijn gedrag missen. Of hebben mensen die in een huurwoning wonen (zo als velen) in jouw opinie per definitie geld problemen? Zo komt het tenminste op mij overdoor de smillie en zinsopbouw.
Die relevantie is er niet. Het was simpelweg een kort-door-de-bocht reactie die hij later probeerde te verdoezelen. In Nederland staat huren in de sociale sector nog altijd niet gelijk aan 'pauper' zijn. Daarvoor zijn de mensen die daarin huren veel te veel verdeeld over vele lagen van de bevolking.

(de schoonvader lijkt gezien zijn uitspraak overigens niet bepaald van een hoog allooi te zijn, maar dat staat los van het hebben van een huurwoning met huursubsidie imo)

[ Bericht 9% gewijzigd door Dromer op 14-12-2008 10:00:38 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_63999417
Zorgtoeslag wordt bepaald aan de hand van gezinsinkomen.
Dus mensen die samen met fulltime hard werken 1.1 keer modaal verdienen krijgen geen zorgtoeslag.

Een gezin dat 1 kostwinner heeft met 0.9 keer modaal daarvan krijgen alle gezinsleden zorgtoeslag.
pi_64001027
Die schoonvader denkt helemaal niet aan zijn dochter,maar alleen aan zijn eigen bankrekening, de egoïst!
Misschien kan je je eigen ouders eens polsen over dit onderwerp?
pi_64001031
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:54 schreef HarryP het volgende:

Een gezin dat 1 kostwinner heeft met 0.9 keer modaal daarvan krijgen alle gezinsleden zorgtoeslag.
Daarvoor moet je dan wel allerlei ingewikkelde formulieren gaan invullen, de staat wil dan wel precies weten wat er binnenkomt enzo.
pi_64003723
Die vriendin moet wel een pittig inkomen hebben als haar schoonvader daardoor zijn zorg- en huurtoeslag verliest.

In ieder geval: Die zorgtoeslag slaat nergens op. Die is persoonlijk, zij het dat voor fiscale partners het inkomen samen wordt genomen.

Een en ander klinkt als een hoop geschreeuw van schoonvader.

Hij eist geld van jullie: Prima, maar niet op zijn woord.
Begin eens met te eisen dat hij een overzicht maakt van wat&wanneer hij zoal aan de BD heeft opgegeven. Dan zal het best wel lukken om gaten in zijn verhaal te schieten.
pi_64114649
quote:
idd, maar een gezin met een dochter van 2 maanden waarvan moeder "vanwege omstandigheden" weer thuis moet gaan wonen? WTF?

succes TS..
  donderdag 18 december 2008 @ 12:29:24 #21
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_64115737
quote:
...triest persoon...

...andere mensen diskwalificeren wegens hun positie in de maatschappij...
Causaliteit....dat is 't.
pi_64128879
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:58 schreef Gibson het volgende:

[..]

idd, maar een gezin met een dochter van 2 maanden waarvan moeder "vanwege omstandigheden" weer thuis moet gaan wonen? WTF?

succes TS..
Nee we hadden toen nog geen dochter en we wisten nog niets van de zwangerschap. Zij moest wegens omstandigheden weer even thuis wonen, dit had helemaal niets te maken met onze relatie.
pi_64470699
TS, hoe is het afgelopen?
  maandag 29 december 2008 @ 18:18:21 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64471940
Logisch dat je schoonvader een exact beeld wil hebben van 't salaris van z'n dochter, ik kan me voorstellen dat je de claim van de belastingdienst wilt controleren.

Dat ie volgend jaar wellicht geen huurtoeslag krijgt is ook logisch, aangezien z'n dochter bij hem inwoont en ie daardoor waarschijnlijk boven de grens om huurtoeslag te ontvangen. Dus in weze is het ook 'de schuld' van je vriendin dat hij geen huurtoeslag krijgt. Als ik meer ben gaan verdienen of er komt iemand bij me wonen is het toch ook logisch dat ik minder toeslagen krijg? (niet dat ik die nu wel krijg maar dat is nu het punt niet)

Kortom, als je vriendin ff op een normale manier met d'r vader meewerkt en hij doet dat ook bij haar (dus geen gezeik met ballen likken vanaf zijn kant, en geen gezeik met loonstrookjes achterhouden van haar kant) dan kan het netjes opgelost worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')