Ik begin meer en meer een hekel te krijgen aan mijn schoonvader. Het is zowiezo een man die erg wispelturig is in zijn gedrag, maar sinds een paar weken gaat hij zo ver dat mijn vriendin helemaal de kluts aan het kwijtraken is.
Het verhaal begon toen mijn vriendin door omstandigheden tijdelijk weer bij haar ouders introk, omdat mijn vriendin een inkomen heeft verloren haat ouders het recht op de huurtoeslag. Ze heeft toen de afspraak gemaakt dit te compeseren en de gehele periode dat ze daar was ingeschreven heeft ze netjes haar vader iedere maand het bedrag wat hij verloor op de huurtoeslag betaald.
Haar vader heeft nu een aanslag gekregen van de belasting voor terugbetaling van huurstoeslag over de periode 2007 en 2008 een totaal van bijna 2000 euro, daarbij krijgt hij (volgens hem) door de schuld van mijn vriendin geen huurstoeslag en zorgtoeslag meer krijgt in 2009 (word direct verweten).
Hij zegt dat hij netjes bij de belasting had aangegeven dat zijn dochter (mijn vriendin) tijdelijk weer bij hem in kwam wonen en heeft daarna desondanks nog een aantal maanden huurtoeslag ontvangen. Dit moest hij later terug betalen, wat hij dus niet gedaan heeft.
Wij vermoeden dat dit de reden is dat hij nu (tot terugbetaling van de schuld) geen zorg en huurtoeslag meer krijgt.
Hoewel ik persoonlijk sterk twijfel of het recht op zorgtoeslag zomaar afgenomen mag worden.
Het gaat zover, dat hij nu eist dat mijn vriendin binnen een dag haar loonstrookjes van de periode dat hij bij haar was ingeschreven krijgt of dat ze (letterlijk) anders zijn kloten maar moet likken en hij de relatie met haar be-eindigd, wat hij helpt haar wel altijd uit de brand.
Vooral dat laatste maakt mij kwaad, want sinds ik een relatie met mijn vriendin heb heeft hij nog nooit voor haar klaar gestaan en als hij al iets deed was het met mokken en vloeken, zelfs op bezoek komen doet hij niet, daarbij zegt hij ook tegen haar moeder dat ze niet het huis uitmag naar ons toe.
Degene die vanaf het begin al voor haar klaarstonden zijn mijn ouders en ik.
Haar vader maakt haar helemaal over de toeren en dit gevoel reflecteert ook op onze 2 maanden oude dochter en dat gaat me helemaal te ver.
Als dit zo doorgaat met hem word het straks nog slaande ruzie tussen hem en mij en dan ziet hij zijn kleindochter en dochter geheel niet meer.
Is wat haar vader zegt uberhaubt mogelijk en welke tips hebben jullie om dit goed aan te pakken, want ik ben in alle staten.