Geen ID bij je een misdrijf?quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:37 schreef HugoBaas het volgende:
Transactie voorstellen zijn boete's voor wat justitie het noemt misdrijven.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:29 schreef lupi het volgende:
ja, lach maar. het mag. eigen schuld ik weet het.
Ik merk dat je heel interessant doet, maar het 'strafblad' heeft al een tijdje een andere naam.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:40 schreef Iced_Lips het volgende:
'k weet niet exact wat de gevolgen voor je strafblad zullen zijn. Als je netjes dit transactievoorstel betaalt, heb je geen gerechtelijke veroordeling aan je broek en dus geen strafblad (voor zover je deze nog niet hebt).
Laat je het voorkomen en de rechter doet een uitspraak welke negatief uitvalt voor jou (en met 99,9% zekerheid dat dit gaat gebeuren, jij zat immers gewoon in de fout), dan heb je wel een gerechtelijke uitspraak en vermoedelijk een strafblad.
Wat mij betreft is de keuze vrij simpel: Betalen!
ps.
Waarom wil je onze rechtspraak belasten met zoiets onnozels terwijl je donders goed weet dat je de fout bent ingegaan. Dat je dat uit rancune of ben je daadwerkelijk van mening dat je niets fout hebt gedaan? Al met al moet de rechtbank, rechter en OvJ tijd vrij maken om jou te veroordelen, dit wordt gedaan met onze belastingcenten.
Wees een vent en betaal gewoon! Als je bereid bent om door rood te fietsen, zonder licht en ID, dan behoor je ook bereid te zijn om je eigen fouten te kunnen dragen!
Bij het niet kunnen identificeren van jezelf krijg je een boete van 50 euro, tenzij je 14-16 jaar oud bent, dan kost het 25 euro.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:29 schreef lupi het volgende:
3) - geen id bij me: sorry vriend.. weer 60 euro
Dat kost 60 euro. Verhoogd.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bij het niet kunnen identificeren van jezelf krijg je een boete van 50 euro, tenzij je 14-16 jaar oud bent, dan kost het 25 euro.
Dank voor je feedback, zeer constructief en opbouwend voor mijquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik merk dat je heel interessant doet, maar het 'strafblad' heeft al een tijdje een andere naam.
Serieus?quote:
De boetebase zegt wel 60quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Serieus?!
Net nog, voordat ik mijn post had geplaatst, opgezocht. Zelfs bij de OM zie ik 50 euro staan. Heb je een link?
dat de ovj, gelet op de omstandigheden, een lagere sanctie had moeten vaststellen. maar het dus juist mijn vraag of iemand dit toevallig eens heeft geprobeerd.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:38 schreef Roi het volgende:
En wat zou je verweer bij de rechter dan zijn lupi?
ja.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:40 schreef Iced_Lips het volgende:
ben je daadwerkelijk van mening dat je niets fout hebt gedaan?
weinig kans, agent vraagt en controleert alsnog je gegevens, via z'n hi-tech walckie-talkie.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:40 schreef TNA het volgende:
Overtreding + geen ID: vals adres opgeven, 0 euro boete
heb je er ervaring mee?quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mocht je de energie op kunnen brengen om jezelf in een bureaucratisch wespennest te willen begeven dan maak je een kans dat ter zitting een deel van de boetes wordt verlaagd.
Natuurlijk niet. Je hebt een boete gekregen omdat je je op dat moment niet kon legitimeren, niet omdat je de dag erna niet langs wilde komen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:18 schreef insanergy het volgende:
Je kan je ID toch de volgende dag op het bureau laten zien? Scheelt al weer 60 euro
Niet als verwerende partij.quote:
ok. en als ik kies om voor één of meerdere van deze boetes voor te willen komen, moet ik dan gewoon de betalingen blijven negeren tot ik vanzelf wordt gedagvaard of kan ik het al meteen in mijn eerste bezwaarbrief aanvragen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:33 schreef Captain_Chaos het volgende:
Niet als verwerende partij.
Ik draag alleen wel wat kennis van de gang van zaken.
De kantonrechter heeft vaak een mildere kijk op de zaak dan de verkeersofficier.
Ik kan me voorstellen dat een kantonrechter de 3 boetes ten opzichte van een fietser wat over the top vindt.
Misschien maakt hij er wel één mooi rond bedrag van. Ondanks dat het om twee verkeers/mulderfeiten gaat (administratief recht) en om om één WID feit is voor alle feiten het CJIB de innende instantie.
Maargoed, ik heb geen kristallen bol dus de rechter kan er net zo goed binnen 3 minuten een klap op een veroordeling conform eis geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |