abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 09:41:20 #176
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_65872489
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nog steeds raar, dat een middelformaat supermarkt weg gaat, AH in dat pand trekt, en het dan ineens een AH XL is, terwijl het pand echt niet gegroeit is.
De Konmar die er zat was al niet middelgroot, maar één van de grotere die er was en de AH heeft een heel stuk efficiënter gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. De bakkerij en banketafdeling (en de loze ruimte erachter) vervangen voor een kleine bakkerij en verder veel schappen (de complete zuivelafdeling, wijnafdeling en de frisdrankafdeling (de rest van de frisdrankafdeling komt van het kleiner maken van de kantine)). Aan de zijkant van de winkel is veel ruimte gewonnen door het bovenmagazijn kleiner te maken en de slagerij die verdwenen is. Verder zijn de kassa's een stukje opgeschoven en is de ingang verplaatst richting het looppad van het Alexandrium.
En dan kom je in totaal op 4000 vierkante meter waarmee het de grootste supermarkt van Rotterdam is.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_65872619
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:41 schreef NJ het volgende:

[..]

De Konmar die er zat was al niet middelgroot, maar één van de grotere die er was en de AH heeft een heel stuk efficiënter gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. De bakkerij en banketafdeling (en de loze ruimte erachter) vervangen voor een kleine bakkerij en verder veel schappen (de complete zuivelafdeling, wijnafdeling en de frisdrankafdeling (de rest van de frisdrankafdeling komt van het kleiner maken van de kantine)). Aan de zijkant van de winkel is veel ruimte gewonnen door het bovenmagazijn kleiner te maken en de slagerij die verdwenen is. Verder zijn de kassa's een stukje opgeschoven en is de ingang verplaatst richting het looppad van het Alexandrium.
En dan kom je in totaal op 4000 vierkante meter waarmee het de grootste supermarkt van Rotterdam is.
quote:
Rotterdam maakt voor het eerst kennis met de XL. "Onze winkel is enorm groot, bijna 3.600 vierkante meter," legt Peter Reis uit. "Je kunt er met meer gemak en voordeel weekboodschappen doen."
Als ik mij niet vergis is dat net zo groot als de jumbo (die toch echt een ruimer assortiment heeft)
  maandag 9 februari 2009 @ 09:59:54 #178
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_65872875
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[..]

Als ik mij niet vergis is dat net zo groot als de jumbo (die toch echt een ruimer assortiment heeft)
Dan is die 4000 waarschijnlijk inc bovenmagazijn / kantoor / kantine.
Maar toch kan ik je uit ervaring vertellen dat hij door efficiënter gebruik van de ruimte substantieel groter is geworden dan de Konmar. En die was al groter dan de Konmar op Zuid (waar nu de Jumbo zit).
pi_65873114
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:59 schreef NJ het volgende:

[..]

Dan is die 4000 waarschijnlijk inc bovenmagazijn / kantoor / kantine.
Maar toch kan ik je uit ervaring vertellen dat hij door efficiënter gebruik van de ruimte substantieel groter is geworden dan de Konmar. En die was al groter dan de Konmar op Zuid (waar nu de Jumbo zit).
Dat kan alleen als die konmar kleiner was dan dat de Jumbo nu is Beide winkels toch wel een aantal keren bezocht (Jumbo regelmatig, oude Konmar is inmiddels wat langer geleden maar daar kwam ik toch wel 3 a 4 keer per jaar), en die supermarkt is ongeveer half zo diep als de jumbo.. (En erg onlogisch, die keren dat ik er kwam was het voor dingen als frisdrank, drank en chips, en je was dan een kwartier aan het zoeken... )
  maandag 9 februari 2009 @ 10:21:29 #180
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_65873338
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat kan alleen als die konmar kleiner was dan dat de Jumbo nu is Beide winkels toch wel een aantal keren bezocht (Jumbo regelmatig, oude Konmar is inmiddels wat langer geleden maar daar kwam ik toch wel 3 a 4 keer per jaar), en die supermarkt is ongeveer half zo diep als de jumbo.. (En erg onlogisch, die keren dat ik er kwam was het voor dingen als frisdrank, drank en chips, en je was dan een kwartier aan het zoeken... )
Ik heb in allebei gewerkt. In de Konmar / AH een jaar of tien en in de Konmar ( / Jumbo) een aantal keer om te helpen. De Konmar op de Oosterhof was groter.
pi_65873454
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:21 schreef NJ het volgende:

[..]

Ik heb in allebei gewerkt. In de Konmar / AH een jaar of tien en in de Konmar ( / Jumbo) een aantal keer om te helpen. De Konmar op de Oosterhof was groter.
Hebben we het nogsteeds over dezelfde supermarkt dan?

De supermarkt die ik bedoel is net iets groter dan de c1000 bij Rijnhaven...
  maandag 9 februari 2009 @ 10:31:09 #182
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65873563
AH?

In A'dam is AH een regelrechte aanfluiting eerlijk gezegd. De schappen zijn leger, het personeel vervelender en de winkels eigenlijk ook niet zo heel bijzonder. Enige wat AH te bieden heeft is dat ze altijd in de buurt zijn. Niet geheel onbelangrijk natuurlijk, maar het is wat magertjes.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 9 februari 2009 @ 12:30:55 #183
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_65877100
ben ik toch eens blij met de c1000 hier in de buurt

Maar moet zeggen dat de AH bij de miro (enschede) wel redelijk is qua a-merken. heb der eigenlijk nog niet echt iets gemist
pi_65877225
Ik mag altijd kiezen tussen de C1000 of de AH. Op maandagochtend kun je er bij onze AH van uitgaan dat alle reclamebordjes van de vorige week en producten er nog gewoon liggen ipv die van deze week, en vanochtend was er serieus géén vers brood. Gewoon niets! Dan vraag ik je!

(dan bedoel ik dus gewoon hele broden, geen broodjes of croissants ofzo)
pi_65999831
In mijn vaste AH verkopen ze geen Quaker havermout
Alleen die van het AH eigen merk en een nog goedkopere versie welke smaakt naar kernafval
pi_66000268
Ik word gek van al die kleine kinderen die tegenwoordig bij de kassa's staan om je voetbalplaatjes uit je hand te bedelen...
  Moderator donderdag 12 februari 2009 @ 22:14:09 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_66003529
ja, dat moet snel afgelopen zijn... irritant is dat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_66003909
Ja net ook al . Dat deed ik vroeger toch ook niet met de smurfen .
Tap tap tap
pi_66039528
kunnen ze die supermarkt niet gewoon opdoeken!
  Moderator zaterdag 14 februari 2009 @ 11:33:37 #190
155227 crew  Guppy
dus
pi_66049605
mwa, ik snap niet zo goed waar mensen zo'n drukte om maken, ik vind het allemaal wel prima bij de Appie
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 14 februari 2009 @ 11:49:33 #191
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66049888
AH & Plus & Lidl zijn mijn favo supermarkten. Ah omdat de huismerken erg lekker zijn en niet zo duur (AH pindakaas bijv, zooooveel lekkerder dan de calve variant en stukken goedkoper! ), Plus omdat die ook veel dingen heeft en goeie groenten en de Lidl omdat het lekker goedkoop is en de bananen echt superlekker zijn. Beter dan die ranzige chiquita dingen van de AH
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66240912
Pasta- en pizzakaas is nu ook vervangen. Huismerk vind ik echt minder lekker dan die van die van Arla Finello.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_66245596
Nu.nl:

Meer huismerken over toonbank
Uitgegeven: 19 februari 2009 08:23
Laatst gewijzigd: 19 februari 2009 08:23

ZALTBOMMEL - De klant heeft vorig jaar meer huismerken in de supermarkt gekocht. Dat concludeert marktonderzoeker IRI bij de presentatie van de merken Top honderd die donderdag verschijnt in het blad Foodmagazine.
Weliswaar groeide de omzet van grote A-merken met 5 procent in 2008, maar de totale omzet van supermarkten groeide meer, namelijk met 7 procent.
Dat betekent dat de A-merken opnieuw marktaandeel hebben moeten inleveren, concludeert de onderzoeker.
Volgens IRI komt de omzetgroei van de grote merken ook voor een deel door stijgingen van de grondstofprijzen.

Dr. Oetker
Het merk Dr. Oetker komt binnen in de top tien. Dat komt door de succesvolle verkoop van pizza's. Biermerk Amstel werd door nieuwkomer Dr. Oetker verstoten. Andere A-merken die het goed doen zijn Beemster, Lipton, Edet, Chocomel en Hak.

© ANP

Ja gek hoor, als AH die A-merken vervangt door zijn huismerk.......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')