De Konmar die er zat was al niet middelgroot, maar één van de grotere die er was en de AH heeft een heel stuk efficiënter gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. De bakkerij en banketafdeling (en de loze ruimte erachter) vervangen voor een kleine bakkerij en verder veel schappen (de complete zuivelafdeling, wijnafdeling en de frisdrankafdeling (de rest van de frisdrankafdeling komt van het kleiner maken van de kantine)). Aan de zijkant van de winkel is veel ruimte gewonnen door het bovenmagazijn kleiner te maken en de slagerij die verdwenen is. Verder zijn de kassa's een stukje opgeschoven en is de ingang verplaatst richting het looppad van het Alexandrium.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog steeds raar, dat een middelformaat supermarkt weg gaat, AH in dat pand trekt, en het dan ineens een AH XL is, terwijl het pand echt niet gegroeit is.
quote:Op maandag 9 februari 2009 09:41 schreef NJ het volgende:
[..]
De Konmar die er zat was al niet middelgroot, maar één van de grotere die er was en de AH heeft een heel stuk efficiënter gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. De bakkerij en banketafdeling (en de loze ruimte erachter) vervangen voor een kleine bakkerij en verder veel schappen (de complete zuivelafdeling, wijnafdeling en de frisdrankafdeling (de rest van de frisdrankafdeling komt van het kleiner maken van de kantine)). Aan de zijkant van de winkel is veel ruimte gewonnen door het bovenmagazijn kleiner te maken en de slagerij die verdwenen is. Verder zijn de kassa's een stukje opgeschoven en is de ingang verplaatst richting het looppad van het Alexandrium.
En dan kom je in totaal op 4000 vierkante meter waarmee het de grootste supermarkt van Rotterdam is.
Als ik mij niet vergis is dat net zo groot als de jumbo (die toch echt een ruimer assortiment heeft)quote:Rotterdam maakt voor het eerst kennis met de XL. "Onze winkel is enorm groot, bijna 3.600 vierkante meter," legt Peter Reis uit. "Je kunt er met meer gemak en voordeel weekboodschappen doen."
Dan is die 4000 waarschijnlijk inc bovenmagazijn / kantoor / kantine.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
Als ik mij niet vergis is dat net zo groot als de jumbo (die toch echt een ruimer assortiment heeft)
Dat kan alleen als die konmar kleiner was dan dat de Jumbo nu isquote:Op maandag 9 februari 2009 09:59 schreef NJ het volgende:
[..]
Dan is die 4000 waarschijnlijk inc bovenmagazijn / kantoor / kantine.
Maar toch kan ik je uit ervaring vertellen dat hij door efficiënter gebruik van de ruimte substantieel groter is geworden dan de Konmar. En die was al groter dan de Konmar op Zuid (waar nu de Jumbo zit).
Ik heb in allebei gewerkt. In de Konmar / AH een jaar of tien en in de Konmar ( / Jumbo) een aantal keer om te helpen. De Konmar op de Oosterhof was groter.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat kan alleen als die konmar kleiner was dan dat de Jumbo nu isBeide winkels toch wel een aantal keren bezocht (Jumbo regelmatig, oude Konmar is inmiddels wat langer geleden maar daar kwam ik toch wel 3 a 4 keer per jaar), en die supermarkt is ongeveer half zo diep als de jumbo..
(En erg onlogisch, die keren dat ik er kwam was het voor dingen als frisdrank, drank en chips, en je was dan een kwartier aan het zoeken...
)
Hebben we het nogsteeds over dezelfde supermarkt dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 10:21 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik heb in allebei gewerkt. In de Konmar / AH een jaar of tien en in de Konmar ( / Jumbo) een aantal keer om te helpen. De Konmar op de Oosterhof was groter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |