abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64147182
Liquidatie? Ze willen de hele tent verkopen en de boel opheffen?
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:56:25 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64149406
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Liquidatie? Ze willen de hele tent verkopen en de boel opheffen?
Dat kan BNP het in de liquidatieverkoop misschien alsnog kopen, alleen dan voor een lagere prijs
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64149788
Liquidatie betekent een grote val op de beurs?
pi_64149824
kan iemand mij de twee optie`s in jip en janneke taal uitlegen?

heb namelijk veel geld er in zitten.
pi_64149958
Er is net gestemd, slechts 3% was voor liquidatie terwijl 75% nodig is.
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:14:10 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64149967
Ze hebben zojuist VOOR voortzetting gestemd, dus geen liquidatie
Mijn reisverslagen
pi_64149997
dus wat gaat er nu gebeuren?
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:15:55 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64150033
quote:
Rechters België willen meldpunt

` De magistratenvereniging in België
vindt dat er een meldpunt moet komen
waar rechters terecht kunnen die zich
onder druk gezet voelen door de
overheid.Aanleiding is de affaire rond
premier Leterme.Die zou een uitspraak
van het Hof van Cassatie in de
Fortis-Zaak hebben beïnvloed.

De vereniging maakt zich zorgen over de
geloofwaardigheid van de rechterlijke
macht in België.Burgers zouden nu de
indruk kunnen krijgen dat alle rechters
te beïnvloeden zijn.

Rechters moeten volgens de vereniging
direct de telefoon neerleggen wanneer
ze door de overheid worden benaderd.
Mijn reisverslagen
pi_64150286
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:13 schreef Patrick87 het volgende:
Er is net gestemd, slechts 3% was voor liquidatie terwijl 75% nodig is.
dat wordt nationalisatie en dan krijgen ze helemaal niets
Ik snap ze af en toe echt niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64150561
maar wat gaat er nu precies gebeuren, en wat zijn de gevolgen.
pi_64151321
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:14 schreef SeLang het volgende:
Ze hebben zojuist VOOR voortzetting gestemd, dus geen liquidatie
Dat zeg ik toch ook? Lezen is ook een vak.

Wat er nu gaat gebeuren?
Het lijkt me dat de verzekeringsactiviteiten apart verdergaan of verkocht worden.
De bankactiviteiten van Fortis en ABN-AMRO gaan waarschijnlijk onder een nieuwe naam verder.

Maar het is allemaal koffiedik kijken natuurlijk.
pi_64151524
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat wordt nationalisatie en dan krijgen ze helemaal niets
Ik snap ze af en toe echt niet
Nationalisatie? Ik zou niet weten waarom. Fortis gaat gewoon door met de internationale verzekeringstak en de Belgische verzekeringstak die door de uitspraak van de rechter in België nog gewoon onderdeel is van Fortis N.V./NV/SA, de bankactiviteiten zitten bij de Belgische overheid dus van allerlei problemen rondom de kredietcrisis zal Fortis N.V./NV/SA vanuit bankactiviteiten niks meer merken. Eigenlijk staat Fortis N.V./NV/SA er prima voor, het is nu gewoon een verzekeringsmaatschappij en geen bank meer. Het zou mij ook niks verbazen als Fortis ASR in de toekomst weer terug gaat naar Fortis N.V./NV/SA. Het aandeel steeg gisteren niet zomaar 15 %.
pi_64151606
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:59 schreef Patrick87 het volgende:
Het lijkt me dat de verzekeringsactiviteiten apart verdergaan of verkocht worden.
Nee, daar is nu juist net met grote meerderheid tegen gestemd. Het verkopen van de verzekeringsactiviteiten zou bijna op hetzelfde neer komen als liquidatie.
quote:
De bankactiviteiten van Fortis en ABN-AMRO gaan waarschijnlijk onder een nieuwe naam verder.
Fortis N.V./NV/SA heeft geen bankacitiviteiten meer.
pi_64156437
Wat is dit nu weer voor idiote stuiptrekking in het laatste kwartier?

Van de hele dag 5-10% in de plus naar 6% in de min?

Even iets anders trouwens:
Is het realistisch dat het aandeel nog weer op 2 of 3 euro komt. Ik twijfel namelijk tussen verkopen wanneer ik weer op mijn inleg sta, of houden in de hoop op wat rendement.

Ik sta weer quitte op een koers van ongeveer 1,20.
pi_64167189
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nationalisatie? Ik zou niet weten waarom. Fortis gaat gewoon door met de internationale verzekeringstak en de Belgische verzekeringstak die door de uitspraak van de rechter in België nog gewoon onderdeel is van Fortis N.V./NV/SA, de bankactiviteiten zitten bij de Belgische overheid dus van allerlei problemen rondom de kredietcrisis zal Fortis N.V./NV/SA vanuit bankactiviteiten niks meer merken. Eigenlijk staat Fortis N.V./NV/SA er prima voor, het is nu gewoon een verzekeringsmaatschappij en geen bank meer. Het zou mij ook niks verbazen als Fortis ASR in de toekomst weer terug gaat naar Fortis N.V./NV/SA. Het aandeel steeg gisteren niet zomaar 15 %.
Eh, Fortis ASR is verkocht he, dus van 'teruggaan' is sowieso geen sprake.
pi_64167491
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:34 schreef HiZ het volgende:
Eh, Fortis ASR is verkocht he, dus van 'teruggaan' is sowieso geen sprake.
Mwah, ik hou alle opties open, de verkoop is geen uitgemaakte zaak mijns inziens. Ik wacht de diverse rechtszaken wat dat betreft af, ik voel mij zeker gesteund in mijn standpunt na de ontwikkelingen in België de afgelopen dagen. Een andere optie zou natuurlijk zijn om Fortis ASR terug te kopen over een paar jaar.
  Moderator vrijdag 19 december 2008 @ 23:58:27 #142
236264 crew  capricia
pi_64167959
Ik denk dat die verkoop van Fortis ASR wel een eens helemaal terug gedraaid kan worden,

Voor de info nog even de situatie zoals die is volgens Fortis na uitvoering van alle akkoorden, inc BNP Paribas:

https://www.promo.fortisbanking.be/Clarte/images/Schema_N.jpg
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64168555
Mooi overzicht capricia.
pi_64170038
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mooi overzicht capricia.
Het was de vraag of het wel allemaal in dit topic thuis hoorde.
Dus dank voor je compliment.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64171285
Het is helemaal niet de vraag of die koop kan worden teruggedraaid. Dat kan namelijk niet. Het enige wat er mogelijk is, is een schadeclaim in verband met die verkoop. En dan wordt het de vraag of er uberhaupt wel schade is geleden door de verkoop of door iets anders. Bijvoorbeeld dat Fortis technisch failliet was.

Mensen die geloven dat er een schadevergoeding zal komen hebben ze niet helemaal op een rijtje al, mensen die geloven in het ongedaan maken van de nationalisatie van de Nederlandse Fortisonderdelen leven helemaal in lalaland.
pi_64171336
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 02:59 schreef HiZ het volgende:
Het is helemaal niet de vraag of die koop kan worden teruggedraaid. Dat kan namelijk niet. Het enige wat er mogelijk is, is een schadeclaim in verband met die verkoop. En dan wordt het de vraag of er uberhaupt wel schade is geleden door de verkoop of door iets anders. Bijvoorbeeld dat Fortis technisch failliet was.
Volgens mij dient de schaduw rechtzaak in NL (tov die in Belgie) pas in januari.
Als de rechter hier in NL dezelfde uitspraak als in Belgie doet (namelijk dat ook hier de AVA gehoord hadden moeten worden), dan kan de koop wel degelijk terug gedraaid worden.
En zo vreemd is zo'n uitspraak niet: In Nl zijn de wetten ongeveer hetzelfde als in Belgie wat de rechten van de aandeelhouders betreft.
Maar ik ben het wel met je eens dat een echte terugdraaiing niet mogelijk zal zijn. En dat de claims dus afgekocht zullen worden door de staat.
Uiteindelijk komt het er toch op neer dat Fortis/ABN onze regering meer gaat kosten dan die 16,8 miljard...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64173142
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 02:59 schreef HiZ het volgende:

Mensen die geloven dat er een schadevergoeding zal komen hebben ze niet helemaal op een rijtje al, mensen die geloven in het ongedaan maken van de nationalisatie van de Nederlandse Fortisonderdelen leven helemaal in lalaland.
Als de verkoper door de koper sterk onder druk is gezet, dan is er alle reden om de verkoop terug te draaien. En nee, de overheid heeft daar geen bijzondere positie in mijns inziens.
  zaterdag 20 december 2008 @ 10:52:40 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64173235
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:59 schreef Patrick87 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook? Lezen is ook een vak.
Hee dude chill out
It postte tegelijkertijd met jou zodat het nu net lijkt of het een reactie was op jouw post (die net eerder was), maar het was een op zichzelf staande statement.
Mijn reisverslagen
pi_64173664
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 10:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als de verkoper door de koper sterk onder druk is gezet, dan is er alle reden om de verkoop terug te draaien. En nee, de overheid heeft daar geen bijzondere positie in mijns inziens.
met dat argument denken mensen plotseling een reden te hebben gevonden om elk onderhandelingsproces terug te kunnen draaien Met onder druk zetten wordt niet bedoeld 'hard onderhandelen'. Zolang er geen boksbeugels zijn gebruikt tijdens de gesprekken kunnen we dat sprookje ook weer afserveren.
pi_64173721
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 03:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij dient de schaduw rechtzaak in NL (tov die in Belgie) pas in januari.
Als de rechter hier in NL dezelfde uitspraak als in Belgie doet (namelijk dat ook hier de AVA gehoord hadden moeten worden), dan kan de koop wel degelijk terug gedraaid worden.
En zo vreemd is zo'n uitspraak niet: In Nl zijn de wetten ongeveer hetzelfde als in Belgie wat de rechten van de aandeelhouders betreft.
Maar ik ben het wel met je eens dat een echte terugdraaiing niet mogelijk zal zijn. En dat de claims dus afgekocht zullen worden door de staat.
Uiteindelijk komt het er toch op neer dat Fortis/ABN onze regering meer gaat kosten dan die 16,8 miljard...
Tja, en dan mogen dus de aandeelhouders gaan aantonen dat in een situatie dat de aandelen van alle banken in vrije val waren (soms met de banken erbij) dat ze uberhaupt wel schade hebben geleden tengevolge van het handelen van de Nederlandse overheid. Wat ze dus niet gaat lukken, omdat de Nederlandse overheid kan aantonen dat ze per saldo 50 miljard hebben moeten ophoesten voor de Nederlandse onderdelen. Mensen staren zich nogal blind op de 'koopprijs', maar vergeten dan gemakshalve dat de bankverzekeraar vervolgens direct 34 miljard nodig had om overeind te blijven.

Ik heb echt wel m'n redenen om die rechters in Belgie voor debielen uit te maken hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')