Dat kan BNP het in de liquidatieverkoop misschien alsnog kopen, alleen dan voor een lagere prijsquote:Op vrijdag 19 december 2008 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Liquidatie? Ze willen de hele tent verkopen en de boel opheffen?
quote:Rechters België willen meldpunt
` De magistratenvereniging in België
vindt dat er een meldpunt moet komen
waar rechters terecht kunnen die zich
onder druk gezet voelen door de
overheid.Aanleiding is de affaire rond
premier Leterme.Die zou een uitspraak
van het Hof van Cassatie in de
Fortis-Zaak hebben beïnvloed.
De vereniging maakt zich zorgen over de
geloofwaardigheid van de rechterlijke
macht in België.Burgers zouden nu de
indruk kunnen krijgen dat alle rechters
te beïnvloeden zijn.
Rechters moeten volgens de vereniging
direct de telefoon neerleggen wanneer
ze door de overheid worden benaderd.
dat wordt nationalisatie en dan krijgen ze helemaal nietsquote:Op vrijdag 19 december 2008 14:13 schreef Patrick87 het volgende:
Er is net gestemd, slechts 3% was voor liquidatie terwijl 75% nodig is.
Dat zeg ik toch ook? Lezen is ook een vak.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:14 schreef SeLang het volgende:
Ze hebben zojuist VOOR voortzetting gestemd, dus geen liquidatie
Nationalisatie? Ik zou niet weten waarom.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat wordt nationalisatie en dan krijgen ze helemaal niets![]()
Ik snap ze af en toe echt niet
Nee, daar is nu juist net met grote meerderheid tegen gestemd. Het verkopen van de verzekeringsactiviteiten zou bijna op hetzelfde neer komen als liquidatie.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:59 schreef Patrick87 het volgende:
Het lijkt me dat de verzekeringsactiviteiten apart verdergaan of verkocht worden.
Fortis N.V./NV/SA heeft geen bankacitiviteiten meer.quote:De bankactiviteiten van Fortis en ABN-AMRO gaan waarschijnlijk onder een nieuwe naam verder.
Eh, Fortis ASR is verkocht he, dus van 'teruggaan' is sowieso geen sprake.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nationalisatie? Ik zou niet weten waarom.Fortis gaat gewoon door met de internationale verzekeringstak en de Belgische verzekeringstak die door de uitspraak van de rechter in België nog gewoon onderdeel is van Fortis N.V./NV/SA, de bankactiviteiten zitten bij de Belgische overheid dus van allerlei problemen rondom de kredietcrisis zal Fortis N.V./NV/SA vanuit bankactiviteiten niks meer merken. Eigenlijk staat Fortis N.V./NV/SA er prima voor, het is nu gewoon een verzekeringsmaatschappij en geen bank meer. Het zou mij ook niks verbazen als Fortis ASR in de toekomst weer terug gaat naar Fortis N.V./NV/SA. Het aandeel steeg gisteren niet zomaar 15 %.
Mwah, ik hou alle opties open, de verkoop is geen uitgemaakte zaak mijns inziens. Ik wacht de diverse rechtszaken wat dat betreft af, ik voel mij zeker gesteund in mijn standpunt na de ontwikkelingen in België de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:34 schreef HiZ het volgende:
Eh, Fortis ASR is verkocht he, dus van 'teruggaan' is sowieso geen sprake.
Het was de vraag of het wel allemaal in dit topic thuis hoorde.quote:
Volgens mij dient de schaduw rechtzaak in NL (tov die in Belgie) pas in januari.quote:Op zaterdag 20 december 2008 02:59 schreef HiZ het volgende:
Het is helemaal niet de vraag of die koop kan worden teruggedraaid. Dat kan namelijk niet. Het enige wat er mogelijk is, is een schadeclaim in verband met die verkoop. En dan wordt het de vraag of er uberhaupt wel schade is geleden door de verkoop of door iets anders. Bijvoorbeeld dat Fortis technisch failliet was.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 02:59 schreef HiZ het volgende:
Het is helemaal niet de vraag of die koop kan worden teruggedraaid. Dat kan namelijk niet. Het enige wat er mogelijk is, is een schadeclaim in verband met die verkoop. En dan wordt het de vraag of er uberhaupt wel schade is geleden door de verkoop of door iets anders. Bijvoorbeeld dat Fortis technisch failliet was.
Mensen die geloven dat er een schadevergoeding zal komen hebben ze niet helemaal op een rijtje al, mensen die geloven in het ongedaan maken van de nationalisatie van de Nederlandse Fortisonderdelen leven helemaal in lalaland.
Hee dude chill outquote:Op vrijdag 19 december 2008 14:59 schreef Patrick87 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Lezen is ook een vak.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 10:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]Als de verkoper door de koper sterk onder druk is gezet, dan is er alle reden om de verkoop terug te draaien. En nee, de overheid heeft daar geen bijzondere positie in mijns inziens.
Tja, en dan mogen dus de aandeelhouders gaan aantonen dat in een situatie dat de aandelen van alle banken in vrije val waren (soms met de banken erbij) dat ze uberhaupt wel schade hebben geleden tengevolge van het handelen van de Nederlandse overheid. Wat ze dus niet gaat lukken, omdat de Nederlandse overheid kan aantonen dat ze per saldo 50 miljard hebben moeten ophoesten voor de Nederlandse onderdelen. Mensen staren zich nogal blind op de 'koopprijs', maar vergeten dan gemakshalve dat de bankverzekeraar vervolgens direct 34 miljard nodig had om overeind te blijven.quote:Op zaterdag 20 december 2008 03:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij dient de schaduw rechtzaak in NL (tov die in Belgie) pas in januari.
Als de rechter hier in NL dezelfde uitspraak als in Belgie doet (namelijk dat ook hier de AVA gehoord hadden moeten worden), dan kan de koop wel degelijk terug gedraaid worden.
En zo vreemd is zo'n uitspraak niet: In Nl zijn de wetten ongeveer hetzelfde als in Belgie wat de rechten van de aandeelhouders betreft.
Maar ik ben het wel met je eens dat een echte terugdraaiing niet mogelijk zal zijn. En dat de claims dus afgekocht zullen worden door de staat.
Uiteindelijk komt het er toch op neer dat Fortis/ABN onze regering meer gaat kosten dan die 16,8 miljard...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |