abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63993262
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit is fraude, valse aangifte, valsheid in geschrifte, enz. enz.
Oftewel ze is TERECHT de lul! Valse aangifte doen is een misdrijf, niet te verwarren met een overtreding...!
Hier kan je in principe de bak voor ingaan, en het zou goed zijn als dat zou gebeuren. Net goed voor mensen die onterecht mijn zitplaats innemen!
  Donald Duck held zaterdag 13 december 2008 @ 21:37:44 #102
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63993900
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 14:39 schreef Roy_T het volgende:
Er is helemaal niet zwart gereden. Dochter van TS moet gewoon de rekening voor het gebruik alsnog betalen, en heeft dan gewoon betaald voor het gebruik van die kaart.
Het is natuurlijk wel degelijk zwartrijden: die kaart is niet meer geldig. De latere boete is geen betaling voor het gebruik van de kaart, het is gewoon een echte boete op zich.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63994115
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel degelijk zwartrijden: die kaart is niet meer geldig. De latere boete is geen betaling voor het gebruik van de kaart, het is gewoon een echte boete op zich.
quote:
Zwartrijden
`Zwartrijden` is een term die over het algemeen gebruikt wordt om aan te duiden dat mensen zonder geldig vervoerbewijs meerijden in het openbaar vervoer. Soms wordt het ook wel gebruikt om aan te duiden dat iemand een auto gebruikt zonder de verschuldigde wegenbelasting te betalen. `Grijsrijden` is langer meerijden dan waar men voor betaald heeft. Op zwart- en grijsrijden staan sancties, meestal een boete.
Aangezien een verlopen OV kaart geen geldig vervoersbewijs is, is er hier dus inderdaad sprake van zwartrijden (even ter verduidelijking met een definitie erbij).
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:59:57 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63994448
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:08 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah, weer iemand die z'n eigen geweten weet te sussen door naar anderen te wijzen...
censuur :O
pi_63994779
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:23 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Je bent me net voor, elke mongool weet toch dat je dan zegt dat je geen kaartje hebt
Weet je, ik heb eerst 2 jaar dagelijks 4 uur in treinen en bussen gezeten doordeweeks, en de laatste jaren zit ik 2 dagen per week 4 uur in de trein en zo ver ik weet is mijn kaart nog nooit gescand.
Kan iemand me vertellen hoe deze mysterieuze kaartscanners eruit zien?
pi_63995056
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow maar als je dochter 6 maanden zwart had gereden op die kaart dan was een strafblad wel tercht geweest. Het is toch tegenwoordig geen strafblad meer maar een aantekening. En niet alles wordt op elke goed gedrag verklaring vermeld.
Ja precies. Na 5 jaar geloof ik is 't dan sowieso weg. En bij 'n verklaring van goed gedrag wordt - is mij verteld bij de schietclub - ook gekeken naar 't type delict, waardoor je met een aantekening toch best nog in aanmerking kunt komen voor een wapenvergunning. Lijkt me dat hetzelfde geldt voor een baan.
pi_63995096
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:44 schreef Poepoog het volgende:
Tjesus voor die 86 euro per maand had ik het wel geweten trouwens...
Ja vooral omdat je ook een voordeeluren kaart kunt kopen en met 40% korting kunt reizen ipv een OV. Ik bedoel hoe vaak reis je nou helemaal met de trein als je nog geen baan hebt.
pi_63995426
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:14 schreef Sessy het volgende:

[..]

Weet je, ik heb eerst 2 jaar dagelijks 4 uur in treinen en bussen gezeten doordeweeks, en de laatste jaren zit ik 2 dagen per week 4 uur in de trein en zo ver ik weet is mijn kaart nog nooit gescand.
Kan iemand me vertellen hoe deze mysterieuze kaartscanners eruit zien?
Het zijn volgens mij gewone conducteurs die het met zo'n PDA die ze bij zich hebben kunnen controleren volgens mij. Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat wanneer iemand een SOV kaart laat zien dat de conducteur dan vraagt om de kaart "even vast te houden", en terwijl hij de kaart dan heeft toetst volgens mij hij een of ander nummer van de kaart in op z'n PDA (nooit precies op gelet). Ze controleren dan ook gelijk of er voor de rest niet gesjoemeld is met de kaart.
Als je dan nadat hij de kaart heeft gezien hem snel wegstopt en zegt dat je geen kaartje bij je hebt vermoed ik dat je daar niet mee weg komt, ze zijn heus niet achterlijk hoor.
pi_63995861
Nooit gehad in de trein. Wel een keer op station.
pi_63998621
Nog nooit gezien dat ze zo'n controle hielden. Mn broer heeft het ooit wel eens gehad dat ie gecontroleerd werd erop en dan hebben we het over een medewerker van de RET die het nummer even controleerde. Dat was een jaartje of 8 geleden bij de metro nota bene! Was met een PDA'tje ofzo.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_64002073
Het wordt op bepaalde trajecten gedaan. Heerlen/Maastricht - Alkmaar (met daartussen grote forenzenplaatsen als Eindhoven, Den Bosch, Utrecht en Amsterdam) bijvoorbeeld heel regelmatig. Toetsen ze inderdaad het nummer in op een PDA (en dat gaat traaaaag, zodat ik me altijd afvraag waarom er geen magneetstriplezer op dat apparaat zit).
pi_64004994
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dit is fraude, wat is er disproportioneel aan? Misschien klink ik nu wel heel verzuurd omdat ik zelf eens zoiets heb gehad, maar ik heb een snelheidsakkefietje met de auto gehad waarbij op een verzonnen pieksnelheid is bekeurd waardoor ik een aantekening te pakken heb. Dit alles om half vier 's nachts op een lege weg. Daarvoor krijg ik ook een kruisje achter m'n naam, dan verdient de dochter van TS er zeker eentje.
Weet niet of we hier appels met peren moeten gaan vergelijken .... jij bent blijkbaar dubbel gepakt met die snelheidsovertreding. Overigens is de ene regitratie niet de andere, met name als het op solliciteren aankomt.

Ik geef hier aan hoe er mee om wordt gegaan, of jij en/of ik het er nu mee eens zijn of niet. Overigens zou ik het wel eens zijn met deze aanpak, iedereen begaat wel eens een jeugdzonde.
  zondag 14 december 2008 @ 13:50:45 #113
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64005126
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:45 schreef paricos het volgende:

[..]

Weet niet of we hier appels met peren moeten gaan vergelijken .... jij bent blijkbaar dubbel gepakt met die snelheidsovertreding. Overigens is de ene regitratie niet de andere, met name als het op solliciteren aankomt.
Klopt. Het probleem is alleen dat ik in de toekomst nog wel eens met werk van Justitie in aanraking zou kunnen komen, dan is 't toch wel vrij jammer...

[/q]Ik geef hier aan hoe er mee om wordt gegaan, of jij en/of ik het er nu mee eens zijn of niet. Overigens zou ik het wel eens zijn met deze aanpak, iedereen begaat wel eens een jeugdzonde.
[/quote]

Mwoah...jeugdzonde? De dochter van TS is afgestudeerd, dus ze is zeker een jaar of 20 en heeft kennelijk wel wat hersens, dat lijkt me geen jeugdzonde meer.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 14 december 2008 @ 14:09:13 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64005623
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En af en toe controleren ze de streepjescode van de hele trein, speciaal voor mensen zoals je dochter...
ik heb het werkelijk nog nooit mee gemaakt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 14 december 2008 @ 14:14:19 #115
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64005753
quote:
Op zondag 14 december 2008 10:39 schreef Roy_T het volgende:
Het wordt op bepaalde trajecten gedaan. Heerlen/Maastricht - Alkmaar (met daartussen grote forenzenplaatsen als Eindhoven, Den Bosch, Utrecht en Amsterdam) bijvoorbeeld heel regelmatig. Toetsen ze inderdaad het nummer in op een PDA (en dat gaat traaaaag, zodat ik me altijd afvraag waarom er geen magneetstriplezer op dat apparaat zit).
Ik reis altijd zulke trajecten, en toch nooit meegemaakt En als ik zou zwart rijden, zou ik bij zo'n controle zeggen dat ik geen kaartje had
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_64006487
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik reis altijd zulke trajecten, en toch nooit meegemaakt En als ik zou zwart rijden, zou ik bij zo'n controle zeggen dat ik geen kaartje had
Ja, dat was mijn eerste gedachte ook. Alleen nu ik hier lees hoe dat scannen gaat is het nog niet zo makkelijk. Waarschijnlijk doen ze het niet bij iedere passagier, maar gewoon steekproefsgewijs. Dus jij weet nog van niks, conducteur komt langs, jij laat je kaart zien en vervolgens vraagt hij je om de kaart er even uit te halen..

Maar goed, zoiets zou ik nooit doen. Ben veel te schijterig voor zulke dingen, ik zou dan echt niet gemakkelijk in de trein zitten.
pi_64025572
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:37 schreef yke het volgende:
Mijn dochter heeft vandaag opgebiecht dat ze gefraudeerd heeft met haar OV-kaart. Ze is net afgestudeerd en heeft in plaats van de kaart in te leveren deze als vermist opgegeven en is blijven reizen met de kaart. Bij een controle van de NS is ze tegen de lamp gelopen en is haar kaart ingenomen. Ze was behoorlijk overstuur en heeft heel erge spijt. Als moeder ben ik natuurlijk erg teleurgesteld, zo heb ik haar uiteraard niet opgevoed. Ze dacht zelf er makkelijk mee weg te komen en ze kent veel mensen die dit ook doen.

Ik maak me wel zorgen over wat er nu gaat gebeuren. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat de IB-Groep om met een dergelijke casus? Leggen ze een boete op of wordt er ook aangifte gedaan? Ik heb zelf een enigszins juridische achtergrond en ik kan me zodoende voorstellen dat ze kan worden gedagvaard en er fraude ten laste zal worden gelegd. Wordt er wellicht een transactievoorstel gedaan? Mijn dochter is momenteel aan het solliciteren een registratie in de justitiële documentatie zou daarom erg ongunstig zijn.

Ik hoop dat iemand mij meer informatie kan geven en hopelijk enigszins gerust kan stellen. Mijn dochter zal toch niet de enige zijn die dit is overkomen. Ik begrijp helemaal dat jullie mijn dochter zullen veroordelen en er zullen hier ongetwijfeld nare dingen worden geschreven. Ik ben zelf natuurlijk ook erg boos, maar wil benadrukken dat ik vooral inhoudelijke reacties erg op prijs zou stellen. Alvast veel dank voor serieuze reacties.

Y.
Ca 70 euro per twee weken kost dit toch? Staat gewoon achterop de OV kaart.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_64025599
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Bij zwartrijden wordt er in principe geen aangifte gedaan bij de politie.
Het is geen zwartrijden. Je hebt immers een legitiem vervoersbewijs: De IB brengt de kosten hiervoor gewoon in rekening
pi_64025636
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:39 schreef Thund3r het volgende:

[..]

Het zijn volgens mij gewone conducteurs die het met zo'n PDA die ze bij zich hebben kunnen controleren volgens mij. Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat wanneer iemand een SOV kaart laat zien dat de conducteur dan vraagt om de kaart "even vast te houden", en terwijl hij de kaart dan heeft toetst volgens mij hij een of ander nummer van de kaart in op z'n PDA (nooit precies op gelet). Ze controleren dan ook gelijk of er voor de rest niet gesjoemeld is met de kaart.
Als je dan nadat hij de kaart heeft gezien hem snel wegstopt en zegt dat je geen kaartje bij je hebt vermoed ik dat je daar niet mee weg komt, ze zijn heus niet achterlijk hoor.
Het is ook een tijdlang heel populair geweest voor conducteurs om te vragen of je je OV uit je portomonee wilde halen, en dan gingen ze aan je foto krabben

Resultaat: Forse slijtage ana portomonee en de hoeken van de OV kaart die gingen loslaten.
pi_64025841
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is geen zwartrijden. Je hebt immers een legitiem vervoersbewijs: De IB brengt de kosten hiervoor gewoon in rekening
Is het een legitiem vervoersbewijs op het moment dat deze als vermist is opgegeven dan? Werkt dat niet hetzelfde als rijbewijzen e.d die als je ze opgeeft als vermist ook als vermist opgegeven staan in het systeem?
  maandag 15 december 2008 @ 11:01:19 #121
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64026063
quote:

[..]

Ik vraag me af of dit wel zo is. De IB-groep is er namelijk van uit gegaan dat er geen OV-jaarkaart meer in het bezit zou zijn van de dochter van TS. Ze heeft hem immers ingeleverd en van haar "vermiste" OV-jaarkaart heeft ze aangifte gedaan. Kortom: ik gok dat dochterlief alsnog geen geldig vervoersbewijs had, ze had de kaart immers officieel niet meer in haar bezit en de rechten erop waren komen te vervallen.

En TS: is er al contact geweest met de IB-groep?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  maandag 15 december 2008 @ 11:02:28 #122
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64026095
quote:

[..]

Je hebt recht op een OV zolang je studeert. Dan is het een geldig vervoersbewijs. Als jij bent afgestudeerd en die kaart moet ingeleverd worden, is het ding niet meer geldig. Dat een controleur dat op het eerste oog niet kan zien is iets anders, maar de geldigheid is verlopen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 15 december 2008 @ 12:24:50 #123
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64028025
Haha wat dom zeg!

Ben ook net klaar met mijn studie, heb keurig mijn kaart ingeleverd. Wat heb je nou aan die paar maanden gratis reizen als je ook GRATIS een 40% kortingskaart krijgt bij beeindigen studie + 2 dagkaarten!!!!

Zou niet meer als terecht zijn dat je hiervoor wordt vervolgd, oplichting 1e klas dit!
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_64028281
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:24 schreef motherflocker het volgende:
Haha wat dom zeg!

Ben ook net klaar met mijn studie, heb keurig mijn kaart ingeleverd. Wat heb je nou aan die paar maanden gratis reizen als je ook GRATIS een 40% kortingskaart krijgt bij beeindigen studie + 2 dagkaarten!!!!

Zou niet meer als terecht zijn dat je hiervoor wordt vervolgd, oplichting 1e klas dit!
Nee hoor, altijd nog oplichting 2e klas
  maandag 15 december 2008 @ 12:37:41 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_64028321
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee hoor, altijd nog oplichting 2e klas
Hehehe deze is wel aardig als opmerking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')