Verwacht in januari de fansite!!quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:46 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Goedendag.
Deze topic gaat over het verder ontwikkeling en bouw van mijn aankomend online spel.
Veel zaken en discussies komen hier over naar voren.
Mensen kunnen altijd vragen en/of opmerkingen kwijt over deze topic.
Of gewoon jullie support uiten.
Hier een kleine samenvatting over het spel:
Ik ben de laatste 2 1/2 jaar bezig geweest met het bedenken van een nieuwe spel.
-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden
Het spel moet nog gemaakt worden! Op dit moment heb ik het alleen uitgewerkt op papier!!
Op het moment verwacht ik dat we eind maart beginnen met het maken van dit spel.
Ik wil jullie graag een aantal concepten/ideeën voorleggen en daarbij ben ik benieuwd naar jullie vragen of opmerkingen over wat er tot nu toe bedacht is. Aangezien het spel nog niet in ontwikkeling is zijn er nog geen screens beschikbaar.
Zoals gezegd zal het een space game worden. Met grote koninkrijken en grote vloten en nog veel meer.
Rassen
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun voor en nadelen. Elke ras heeft 15 speciale aan dat ras verbonden schepen. Daarnaast hebben ze allemaal nog 15 huurlingen schepen die voor elk ras hetzelfde zijn. Dit betekend in elk geval al meer dan 105 verschillende schepen.
In eerste instantie zullen er 2 rassen beschikbaar zijn en daarna worden er extra rassen aan toegevoegd.
Dit is deels om het toegankelijk te maken en ook om het budget in het begin wat te sparen.
Sectoren
We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H en daarnaast bestaan er nog de rare sectoren RO,RA,JU. Ieder sector heeft zijn kenmerken en bonussen boven elk ander sector.
Planeten
Elke sector bestaat uit een aantal planeten. In het spel kan je planeten winnen in een sector door:
-aanvallen
-projecten te doen
-ruimte zoeken.
Economie.
Er zullen 5 verschillende typen economische sectoren bestaan. Met ieder hun voordeel en nadeel.
-housing,
-mining,
-commercial
-industry
-farming
Men kan 1 of meerdere economiesectoren toewijzen aan een planeet. ( Zo is het dus mogelijk om bijvoorbeeld zowel industry en farming aan een planeet toe te wijzen maar je kunt er ook voor kiezen om je op 1 gebied per planeet toe te leggen)
Oorlog
DIt is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het hele spel! Want je zult uiteindelijk een grote oorlogsvloot op poten zetten en daarmee andere sectoren gaan aanvallen.
In dit spel wordt de combat redelijk snel dat betekend onderandere:
-geen wachttijden
-geen vervoerstijden
-geen aanvalstijden.
De combat wordt ook bewust simpel gehouden
1 rang lijst, 1 aanvalslijst, en maar 1 universum om te veroveren.
Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt wordt en daarna niet meer terug kan komen
zijn er 2 beveiligen bedacht
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection mode komen waardoor de speler voor X aantal uren niet aangevallen kan worden.
De speler kan dan rustig online komen en zijn economie weer opbouwen en daarna zijn vloot weer op sterkte brengen. Maar zodra de speler ook maar 1 schip heeft gebouwd wordt de protection mode weer opgeheven en kan de speler dus weer aangevallen worden.
2. Men kan alleen andere spelers aanvallen 50% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat spelers met gigantische vloten een relatief nieuwe en zwakkere speler uit het spel kunnen kicken.
Clan/fed.
We weten allemaal dat clans of in het geval van een spacegame federations belangrijk zijn voor een (online) spel.
Waarom sluiten mensen zich aan bij een federation?
1. De economische voordelen
2. De hulp troepen die je kunt ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.
Bij mijn weten komt de 3de heel weinig voor in meeste games. Als ze al voorkomen is het uit verveling of gewoon om een persoonlijke rede.
Mijn idee is om bonus medailles uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Je kunt dan ook denken aan betaalde items die als prijzen te behalen zijn.
Hopelijk heb ik jullie zo een idee gegeven van mijn concept en ideeën over dit spel!
LET WEL het spel is nog niet in ontwikkeling dus er kan nog van alles veranderen maar dit is gewoon alvast een eerste impressie over de richting die ik uit wil met die spel.
Graag ontvang ik jullie zinvolle meningen en vragen en eventuele tips zodat ik die eventueel mee kan nemen in de ontwikkeling van dit spel.
R.C
Dit deel zal serieus en concreet worden!quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:41 schreef Digixz het volgende:
Ik TVP em maar niet, want het komt toch weer vol met onzin te staan.
Lees de laatste zin van de OP nog eens!!quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:15 schreef existenz het volgende:
Maar hoe groot is het budget nu en wat is je lening AQuila?
Komt goed jong!quote:Op zondag 14 december 2008 14:23 schreef Ericjuh het volgende:
roelof,
we hebben nu 6 delen met alleen informatie.. nu willen we natuurlijk van jou wel een mooie OP hebben.
in topic 2 kwam hij tenminste met gegooglede art aanzettenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit keer zonder signature
Ik heb met toestemming van Roelof dit deel geopend!quote:
Ah oke, maar hij is ook kerst aan het vieren?quote:Op maandag 15 december 2008 20:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb met toestemming van Roelof dit deel geopend!
Is er in deze topicreeks ook geen sprake van ronseling?quote:Op maandag 15 december 2008 21:00 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Dat is ook de reden, waarom het hier niet is toegestaan. Ook stoor ik me mateloos aan de vreemde tekens in je topic titel en de uitroeptekens door je post heen.
[..]
Neen, die heb je niet. Dingen als mensen werven, of het houden van enquetes, worden doorgaans enkel toegestaan, nadat er een mail wisseling is geweest met forum (at) fok.nl.
Nu dus gewoon op slot
Dat ben ik zeker !! geef je me je e-mail dan kan ik je mijn idee vertellen!quote:Op maandag 15 december 2008 20:48 schreef Roelof_Kremer het volgende:
hulp is meestal wel welkom.
Als hij zo ver wil gaan als ik mag hij in de team komen.
Anders wens ik hem het beste.
RC
Zwijgen Exi :p! of check zijn topic en je weet genoeg!quote:
Ik vind hem maar matig..quote:Op dinsdag 16 december 2008 07:41 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zwijgen Exi :p! of check zijn topic en je weet genoeg!
quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:14 schreef immortals het volgende:
Ik doe mee post je eff je mail ?? (((existenz kan me niet van gedacht doe veranderen))
dit is m'n mail vdsrobin@hotmail.com...
kom snel on !!
Vergeet niet het knopje "only abn output" aan te vinkenquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:38 schreef immortals het volgende:
toetseborde is stuk me krijg nieuwe pc! er zn lttrs die ni werken morgen komt nieuwe pcèè
Exi kan wel meer nietquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:14 schreef immortals het volgende:
(((existenz kan me niet van gedacht doe veranderen))
quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:38 schreef immortals het volgende:
toetseborde is stuk me krijg nieuwe pc! er zn lttrs die ni werken morgen komt nieuwe pcèè
Wat een kerelquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:36 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
![]()
geloof idd dat die stuk is, heb je hem misschien in een andere taal stand staan?
Maar kijk je hebt Emar dan dat is echt een PR man die veel mensen bereikt met zijn DGVF project!quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:55 schreef John.Milton het volgende:
Over het algemeen zijn er grote verschillen tussen mensen met technische, technologische en commerciële kennis. Belangrijkste is dat de vertaalslag gemaakt kan worden tussen die groepen.
Ik ben zeer benieuwd of er überhaupt nog vorderingen gaan komen, heb zo m'n twijfels dat er geld op tafel komt voor een dergelijk idee.
Don't underestimate the power of Roelof Kremerquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:12 schreef John.Milton het volgende:
Vertel me eens welke kennis en ervaring jij dan zelf hebt met het ontwikkelen van spellen, het opzetten van verdienmodellen en het vermarkten van spellen.
Je hitst die mensen alleen op om gelijk geld in ideeën te steken die wellicht geen toekomstperspectief hebben. Als mensen de wens/droom hebben om een spel te ontwikkelen en exploiteren dan mogen ze die droom nastreven, maar dan zou ik ze niet zomaar het geld weg laten gooien.
Ik blijf natuurlijk hopen op een daverend succes. Hoop doet leven immers.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Don't underestimate the power of Roelof Kremer
Hoe ga je geld verdienen aan de game? Dat wil ik wel eens wetenquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:40 schreef immortals het volgende:
Vraag wanneer beginnen we met de game ??
Als die hier is zal ik het even vragen!quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:40 schreef immortals het volgende:
Vraag wanneer beginnen we met de game ??
En ik wil het geen ophitsen noemen maar meer een zetje in de goeie richting!quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:12 schreef John.Milton het volgende:
Vertel me eens welke kennis en ervaring jij dan zelf hebt met het ontwikkelen van spellen, het opzetten van verdienmodellen en het vermarkten van spellen.
0,0 kennis!
Je hitst die mensen alleen op om gelijk geld in ideeën te steken die wellicht geen toekomstperspectief hebben. Als mensen de wens/droom hebben om een spel te ontwikkelen en exploiteren dan mogen ze die droom nastreven, maar dan zou ik ze niet zomaar het geld weg laten gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |