Morgen komen zes vrienden schuren, verven en vloerbedekking leggen. Ik dus net naar de karwei (chill twee haltes hier vandaan, stopt daar voor de deur en hier voor de deur

) om de benodigde verfspullen te halen
Afijn, er zo'n aanbieding van extra dekkend muurlatex. 3 emmers à 5ltr voor de prijs van twee. Ik denk: da's mooi, scheelt 17 euro.
De rest van de benodigde spulletjes ook in mijn kar gedaan, en hup, afrekenen.
En nu komt het:
Ik zie een van de twee kassa's leeg. Ik loop er heen en de jongedame wilde blijkbaar net sluiten. Maar de hogere piet die er net langs liep zei: "help mevrouw nog maar even!"
Dus ik blij en begin met het spullen op de band zetten. Ik zeg: "moeten alle drie die emmers op de band, of kan ik er twee in het karretje laten?" Antwoord: "U kunt ze in het karretje laten" Afijn, da's mooi, scheelt gewichtheffen. Anyways.
Ik moest betalen: 63,40
Ik geef de jongedame achter de kassa 70,40
Zij slaat aan voor betaald: 70,30 Typefoutje, kan gebeuren. Maar......
Nu raakt ze in de war want ze geeft me 6,80 terug

. 10 minuten geduldig uitleggen later realiseert ze zich dat ze inderdaad fout zit en geeft me de resterende 20ct.
Goed, ik laad mijn karretje weer in om naar de inpaktafel te gaan. De jongedame weet niet hoe snel ze inmiddels moet verdwijnen, want ja, die wisselgeldverwarring kostte haar 10 minuten van haar ongetwijfeld zuur verdiende pauze.
15 minuten later kom ik thuis en en terwijl ik mijn tassen aan het uitpakken ben (emmers in mijn mega grote rugzak, plastic tassen voor het losse spul) denk ik in ene.... "63 euro.. dat is eigenlijk best wel weinig!" Dus ik kijk op de bon... Wat blijkt, heeft die lieve jongedame alleen die ene emmer latex die op de band stond aangeslagen

ze is die andere twee, waar ik haar nog expliciet op wees, ronduit vergeten!

Dus in plaats van 3 emmers latex betalen ipv twee, heb ik er drie voor de prijs van één!

Dat komt mijn portometniks heeeeeeeeel goed uit