quote:Timmer boos om 'laffe en gemene' berichten in media
Bron: FC Update.nl
Henk Timmer is boos. De doelman van Feyenoord vindt dat media de afgelopen dagen aan 'stemmingmakerij' hebben gedaan, met de berichtgeving over de problemen die er zouden zijn tussen de Rotterdamse spelersgroep en trainer Gertjan Verbeek. "De supporters zijn gewoon voorgelogen", zegt hij tegen FCUpdate.nl.
Deze week gebeurde het twee keer dat een groot landelijk dagblad, De Telegraaf op zondag en het AD enkele dagen later, groot uitpakte met een bericht over de problemen tussen de spelersgroep van Feyenoord en coach Verbeek. Volgens beide kranten was één ding duidelijk: de meeste spelers zouden de coach liever zien vertrekken. Een stemronde, gehouden tijdens een praatsessie op maandag, zou duidelijk hebben gemaakt dat slechts vier spelers Verbeek nog steunden.
Op vrijdag noemde Giovanni van Bronckhorst deze berichten al 'totale onzin'. Hij had zelfs een korte verklaring opgesteld, waarin hij stelde zich 'totaal niet te herkennen' in de verhalen die verschenen waren. Doelman Henk Timmer ging zaterdag, na afloop van de met 0-1 verloren wedstrijd tegen koploper AZ, zelfs een stapje verder. "Ik vind het laf en gemeen, wat er allemaal geschreven is. Fans worden voorgelogen, er klopt allemaal geen hout van."
"Het lijkt wel of iedere journalist of columnist het beter wil weten", vervolgt de doelman, die vooral verbaasd was over de verhalen dat er gestemd zou zijn over de positie van Verbeek. "Ik kan jullie garanderen dat er niet gestemd is. Echt niet, om zoiets ga ik niet liegen. Dus ik snap niet waar dat soort berichten vandaan komen."
"Net zoals de verhalen dat wij, de spelers, zouden hebben geklaagd over de zware trainingen. Ook allemaal onzin! Maar dat is wel stemmingmakerij naar de supporters. Want ik snap wel dat fans, die lezen dat wij minder zwaar willen trainen, zoiets hebben van: 'jongens, ga eens werken voor je geld'. Dat is hartstikke logisch. Maar we vinden helemaal niet dat we te zwaar trainen. Sterker nog, ik heb ook onder Co Adriaanse getraind. Zijn trainingen waren nog veel zwaarder, dan die van Verbeek nu", aldus de keeper.
Dat was voor Timmer nog niet alles, want de keeper had zich ook gestoord aan de reacties op de verklaring die Van Bronckhorst vrijdag gaf. Uit allerlei hoeken werd gesuggereerd dat de aanvoerder een briefje had voorgelezen, die was opgesteld door de persvoorlichter van de club. "Gio werd in kranten neergezet als een kleine jongen die een briefje moest voorlezen. Dat vind ik beneden alle peil. Ik zat namelijk naast hem toen hij dat briefje opstelde. Dat heeft Gio gewoon zelf gedaan, daar heeft hij echt geen persvoorlichter voor nodig. Het was een verklaring die hij afgaf, namens de spelersgroep, om te verduidelijken dat we volledig achter de trainer staan."
Volgens Timmer is er nu maar één manier om uit de negatieve spiraal te komen, waarin Feyenoord zich bevindt. "We moeten rustig blijven. Ik kwam net Dirk Scheringa tegen, hij zat vorig seizoen met AZ in exact eenzelfde situatie. Ze hebben daar de rust bewaard en alles is goed gekomen. Dat moet voor ons een voorbeeld zijn."
Waar het eigenlijk om draait is dat verbeek opgezadeld is met oude spelers. Je kan verbeek hooguit kwalijk nemen dat hij die spelers geen rust gunt.quote:Op zondag 14 december 2008 12:23 schreef Crane het volgende:
[..]
Mwoah, de wereldtop zal niet meer achter hem aanzitten idd, maar een club als Werder Bremen ziet ook wel dat Makaay bij een andere club beter zou functioneren dan bij Feyenoord.
quote:
Daar heeft ie gelijk dat verandert niet na volgende week. Het blijft voorlopig zo.quote:Op zondag 14 december 2008 12:31 schreef jorienvdherik het volgende:
VERBEEK: ‘AZ IS VERDER DAN FEYENOORD’
Kan je iedere wedstrijd wel zeggen
He, niet zo naar doen naar de mensjes hier!!quote:Op zondag 14 december 2008 12:29 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
![]()
Het wordt hier met de week gezelliger
Tot volgende week
acties van bruins? welke acties heb je t over? Die jongen staat te verpieteren aan de zijkant. Ik wil dat die kerel eens normaal achter de spitsen mag spelen, 4 wedstrijden op rij, want een steekpass heeft die zeker. Zeker met tomasson (of een snelle bisseswar) die de ruimte inloopt moet dat echt goed zijn. Als die dat overigens verneukt mag die wmb terug naar excelsior.quote:Op zondag 14 december 2008 13:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Ook trouwens wel erg "verrassend" die acties van Wijnaldum en Bruins. Dan weer binnendoor, dan weer buitenom! Wat een variatie
O, wacht...
Gisteren probeerde hij het tenminste nog wel. Toen hij eens een keer WEL buitenom ging werd het gelijk gevaarlijk. Speelde een stuk beter dan Wijnaldum.quote:Op zondag 14 december 2008 13:07 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
acties van bruins? welke acties heb je t over? Die jongen staat te verpieteren aan de zijkant. Ik wil dat die kerel eens normaal achter de spitsen mag spelen, 4 wedstrijden op rij, want een steekpass heeft die zeker. Zeker met tomasson (of een snelle bisseswar) die de ruimte inloopt moet dat echt goed zijn. Als die dat overigens verneukt mag die wmb terug naar excelsior.
mja dat kan heel goed, wijnaldum nauwelijks gezien.quote:Op zondag 14 december 2008 13:11 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gisteren probeerde hij het tenminste nog wel. Toen hij eens een keer WEL buitenom ging werd het gelijk gevaarlijk. Speelde een stuk beter dan Wijnaldum.
Tomasson een lamlul noemenquote:Op zondag 14 december 2008 12:18 schreef Crane het volgende:
[..]
Waar blijft die lamlul eigenlijk? Schiet niet op met hem.
El Ahmadi was pas een dramaquote:Op zondag 14 december 2008 13:32 schreef Chadi het volgende:
Wijnaldum was gisteren echt een drama.
quote:'Been kan voor gelimiteerd bedrag naar Feyenoord'
Mario Been zou een wel heel speciale clausule in zijn contract met NEC hebben staan. De voorwaarde die de Rotterdammer in zijn verbintenis heeft laten opnemen, is er één die de trainer op elk moment de mogelijkheid geeft om voor een gelimiteerd transferbedrag over te stappen naar zijn grote liefde Feyenoord.
RTV Rijnmond maakt melding van de opzienbarende constructie in het contract van Been. De oud-speler van Feyenoord maakt momenteel furore in Nijmegen als trainer van NEC, maar maakt er geen geheim van dat hij ooit terug wil keren als trainer naar de stadionclub. Dankzij een vermeende clausule in zijn contract zou het voor Feyenoord niet onmogelijk zijn om Been binnen te halen.
De Rotterdamse club staat in het rechterrijtje van de ranglijst en doet het onder leiding van Verbeek slechter dan gehoopt en verwacht. Toch lijkt de clubleiding vertrouwen te houden in de voormalig trainer van SC Heerenveen, die zelf ook graag wil blijven. De hoogte van de afkoopsom waarvoor Been eventueel zou mogen verkassen naar Rotterdam-Zuid is onbekend.
Alsof er van Been 'verwacht' zou worden dat hij slaagt.quote:Op zondag 14 december 2008 15:39 schreef _Mike_ het volgende:
Been moet nog lekker een jaartje of twee wachten, zelfs hij zou nu niet slagen.
Been is precies even ver als Verbeek toen ie dit jaar naar Feyenoord kwam. Allebei kampioen geworden van de eerste divisie en daarna allebei iets leuks opgebouwd bij een eredivisieclub.quote:Op zondag 14 december 2008 15:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alsof er van Been 'verwacht' zou worden dat hij slaagt.
Dat ben ik, voor de verandering, met je eens. Feyenoord zal de komende 10 jaar (tot Bosz een keer weg is) een zielig clubje in de middenmoot blijven.quote:Op zondag 14 december 2008 15:49 schreef J.Herrer het volgende:
Ik denk dat Been realistisch genoeg is om te beseffen dat zijn reputatie die hij tot nu toe heeft opgebouwd als trainer zal verliezen wanneer hij nu bij feyenoord tekent, clubliefde of niet
Bij Verbeek was dat iig wel het geval, dus ik denk dat het bij Been niet heel anders zou zijnquote:Op zondag 14 december 2008 15:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zondag 14 december 2008 15:42 schreef TC03 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de AZ supporters niet heb gehoordquote:Op zondag 14 december 2008 18:54 schreef Dvm86 het volgende:
Toch jammer dat het geen 0-0 of 1-1 werd... Bij jullie in Rotterdam is er ten opzichte van het legioen wel veel veranderd, wat zijn die stil geworden.... vroeger hoorde je ze continu, maar gisteren hoorde ik toch echt 90% van de tijd AZ supporters.
Microfoon stond overduidelijk bij het AZ vak.quote:Op zondag 14 december 2008 18:54 schreef Dvm86 het volgende:
Toch jammer dat het geen 0-0 of 1-1 werd... Bij jullie in Rotterdam is er ten opzichte van het legioen wel veel veranderd, wat zijn die stil geworden.... vroeger hoorde je ze continu, maar gisteren hoorde ik toch echt 90% van de tijd AZ supporters.
Op TV waren in de tweede elftal alleen maar de az supporters te horen.quote:Op zondag 14 december 2008 18:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de AZ supporters niet heb gehoord
Ik wou net zeggen. Ik heb ze alleen ff na de 0-1 gehoordquote:Op zondag 14 december 2008 18:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Microfoon stond overduidelijk bij het AZ vak.
Tsja... NOS, eredivisielive... één pot nat.quote:Op zondag 14 december 2008 19:06 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Op TV waren in de tweede elftal alleen maar de az supporters te horen.
Je kon ook duidelijk horen dat er enorm werd gekloot met het geluid. Dan weer heel dof, dan ineens heel stil en dan ineens luid en duidelijk werd Ari toegezongen.quote:Op zondag 14 december 2008 19:06 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Op TV waren in de tweede elftal alleen maar de az supporters te horen.
Volgens mij laat de nos nooit geluiden horen van Vak S ed. Overigens heb ik die kaasneuzen wel gehoord, en wij waren stil. Zijn we al tijden. Gelatenheid 2 de maxquote:Op zondag 14 december 2008 21:03 schreef Juk het volgende:
[..]
Je kon ook duidelijk horen dat er enorm werd gekloot met het geluid. Dan weer heel dof, dan ineens heel stil en dan ineens luid en duidelijk werd Ari toegezongen.
Bij Sparta - Feyenoord hoorde je op tv ook heel de wedstrijd Feyenoorders zingen. Maar toen ik dat later zei tegen een buurtgenoot die in het stadion was, in het spartavak want hij is spartaan, stond hij me heel verbaast aan te kijken.
Ze hebben bij dat Eredivisielive geen kaas gegeten van hoe ze dat supportersgeluid fatsoenlijk moeten overbrengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |