abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:00:55 #251
285610 Witteveldroos
roos in opleiding
pi_92363424
Dank je!
En nee, qua tijd viel het wel mee hoor! Gewoon 100 keer per dag herhalen en binnen een paar dagen begint ie dan met oefenen. Na een weekje heeft hij het vaak wel door.
pi_92366304
Ik wou dat mijn vogels zo konden fluiten, maarja twee vrouwtjes dus de kans dat ze wat gingen doen is aanmerkelijk kleiner.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:56:30 #253
285610 Witteveldroos
roos in opleiding
pi_92366452
Je mag hem wel een dagje lenen hoor ;)
Soms kan ik hem wel achter het behang plakken haha. Wanneer hij weer eens een hele ochtend voor ambulance speelt, begint het weleens irritant te worden.
Maar ik zou hem niet meer kunnen missen.

Vrouwtjes hebben ook zo hun voordelen! Die zijn wat minder macho en interesseren zich vaak meer voor mensen.
pi_92373803
Dat minder macho klopt als een bus.
Ze zijn niet supertam, gaan graag hun eigen gang en komen ook wel bij ons maar ze maken ook haast geen herrie. Alleen als ik thuis kom willen ze nog weleens te keer gaan (ze herkennen de auto) of als ik boven bezig ben en ze horen mij lopen (het gekke is dat ze het alleen doen als er iemand in de huiskamer is is er niemand hoor ik ze ook niet) maar voor de rest geen last van ze. O en als ik ze in de keuken zet omdat ik veel eters heb dan gaan ze op een gegeven moment ook gillen en haal ik ze na een tijdje weer terug dan is het ook zo weer over want dan zien ze weer mensen.
Als ik meer aandacht aan ze zou besteden zouden ze vast ook supertam worden want het zit er wel in bij ze maar ik ben als de dood voor gillers dus ik vind het wel goed zo :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 17:27:45 #255
285610 Witteveldroos
roos in opleiding
pi_92375983
Saffier is dus wel zo'n giller helaas. Hij is wegens medische redenen met 5 weken uit het nest gehaald en verder met de hand groot gebracht (duurde 7 weken voor ie zelfstandig was :X ) Daardoor is ie wel supertam maar ook volledig anti-sociaal naar andere vogels toe. Hij interesseert zich alleen maar voor mensen en wanneer hij mij uit het zicht verliest zet ie dus een keel op.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:22:04 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_92377892
Ik wil er ook één! En dan een kooi die groot genoeg is voor eventueel een tweede. Zo'n grote ronde van 60 cm is toch wel groot genoeg?
Resistance is futile.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:06:11 #257
285610 Witteveldroos
roos in opleiding
pi_92381889
Met z'n tweeen gaat dat misschien wat krap worden. Heb je een foto van de kooi?
Mijn valkje zit op dit moment tijdelijk apart in zijn papegaaienkooi voor kleine papegaaien 60 x 80cm. Daar hebben ze ook een tijdje met z'n tweeen in gezeten en dat ging net. Ze hebben natuurlijk wel veel beweging nodig buiten de kooi, maar ook in de kooi hebben ze de ruimte nodig om elkaar te kunnen ontwijken en met de vleugels te kunnen klapperen. Er komen vaak nog wat speeltjes bij en dan zit zo'n kooi toch wel gauw vol. Ik heb ook nog een kamervoliere staan, maar daar mag ie nu tijdelijk ff niet in.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:31:32 #258
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_92385808
quote:
1s.gif
Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Witteveldroos het volgende:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Valkparkiet Saffier oefent "Kiekeboe"
(wel een oud filmpje, hij kent inmiddels wel weer heel wat meer.)
The Adams Family :D

Mijn vader heeft sinds een paar maanden ook een Valkparkietje. Hij kan al veel klauteren ed, koprollen in zijn kooitje. Buiten de kooi doet hij niet veel meer dan op mijn zilveren ketting knabbelen, glimmende dingetjes op tafel 'proeven', koppie krauw en poepen (vaak op mij ;( )

En hij begint te gillen als je de trap afloopt :)

Zal volgende week wel kijken of ik foto's kan maken :D
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_92395398
De kooi die ik heb is 80 breed, 60 diep en 140 hoog voor twee valkjes.
  zondag 6 februari 2011 @ 10:48:26 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_92402557
OK, grote kooi dus.

Ik zou eerst het liefst een mannetje maar gezien de buren is een pop misschien toch geschikter :p . Maar welke zijn nu aanhankelijker?
Resistance is futile.
  zondag 6 februari 2011 @ 11:56:50 #261
285610 Witteveldroos
roos in opleiding
pi_92404214
Het geslacht maakt qua aanhankelijk niets uit. Dat heeft echt alleen te maken met karakter van de vogel en jouw manier van opvoeden en er tijd aan besteden :)

De afmetingen van de kooi zijn zo te horen prima! Let er wel op dat de spijlen niet te ver uit elkaar staan zodat er geen koppies in vast kunnen komen te zitten.
  zondag 6 februari 2011 @ 14:39:02 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_92410860
Iemand ervaring met Lutino in Gaanderen? Ik lees veel positieve verhalen. Valkjes die pas met 7-8 weken weg mogen maar toch erg handtam zijn al etc. etc. Muziek in mijn oren.
Resistance is futile.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:43:24 #263
285610 Witteveldroos
roos in opleiding
pi_92427997
Geen ervaring mee. Is dat een grote kweker?
  zondag 6 februari 2011 @ 21:21:33 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_92430929
quote:
1s.gif
Op zondag 6 februari 2011 20:43 schreef Witteveldroos het volgende:
Geen ervaring mee. Is dat een grote kweker?
Die indruk heb ik dan weer wél. Kijk maar eens op www.lutino.nl.
Resistance is futile.
pi_98674294
1 van mijn vrouwtjes parkieten is schijnzwanger, nou gebeurd dat op zich wel vaker maar ze heeft nu al 6 eieren gelegd.
is dat niet een beetje veel???
pi_98678726
Haal je de eitjes weg zogauw er 1 gelegd is of laat je ze liggen ?
pi_98678914
quote:
0s.gif
Op zondag 26 juni 2011 15:00 schreef Sorella het volgende:
Haal je de eitjes weg zogauw er 1 gelegd is of laat je ze liggen ?
ik laat ze meestal een week liggen anders ben ik bang dat ze zich doodbroeden
pi_98679103
Ik ben blij dat die twee van mij nog geen zin hebben om eitjes te leggen.

Valkparkieten leggen gemiddeld 4-6 eieren. 7 Zou dus op zich nog wel kunnen, maar dan wordt het wel tijd dat ze ermee op gaat houden. Haal ze in ieder geval niet weg, want dan blijft ze leggen. Geef haar maar wat extra's zoals af en toe eivoer, verse groente en vergeet ook vooral de kalk niet (sepia en grit). Dat heeft ze nu nodig omdat ze zoveel eierschillen heeft aangemaakt. Als ze er nog veel meer bij blijft leggen zou ik even contact opnemen met een vogelarst. Er zijn wel middelen om de pop te ontmoedigen zeg maar.

even gecopieded pasted van valkparkietenforum
pi_98679700
quote:
0s.gif
Op zondag 26 juni 2011 15:11 schreef Sorella het volgende:
Ik ben blij dat die twee van mij nog geen zin hebben om eitjes te leggen.

Valkparkieten leggen gemiddeld 4-6 eieren. 7 Zou dus op zich nog wel kunnen, maar dan wordt het wel tijd dat ze ermee op gaat houden. Haal ze in ieder geval niet weg, want dan blijft ze leggen. Geef haar maar wat extra's zoals af en toe eivoer, verse groente en vergeet ook vooral de kalk niet (sepia en grit). Dat heeft ze nu nodig omdat ze zoveel eierschillen heeft aangemaakt. Als ze er nog veel meer bij blijft leggen zou ik even contact opnemen met een vogelarst. Er zijn wel middelen om de pop te ontmoedigen zeg maar.

even gecopieded pasted van valkparkietenforum
o dat had ik zelf ook kunnen doen :P
in ieder geval bedankt, dan hoef ik niet gelijk een dokter te bellen
  zondag 26 juni 2011 @ 15:36:22 #270
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98680007
Als mijn dame 3 eieren gelegd heeft haal ik ze weg, meestal is het dan gelijk over met leggen.

Toen ze 3 was heeft ze een periode gehad dat ze +15 eieren legde :X

Volgende maand al weer 6 jaar oud :{
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_98966998
hmm ik weet niet wat er met mijn parkieten aan de hand is maar de 1 is nu schijnzwanger en heeft 5 eieren gelegd en de ander zit zich te bevredigen met behulp van de trap.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ik wil er best een mannetje bij zetten maar dan krijg ik weer een berg met jonkies erbij en gaan ze waarschijnlijk ruzie maken
-edit- ze maakt er ook geluidjes bij alsof ze aan het paren is
  zondag 3 juli 2011 @ 00:35:58 #272
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_98969133
Doet mijn dame ook, niks van aan trekken.
Ik heb ook al eens gedacht om een kerel er bij te halen maar doe ik toch maar niet. :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 3 juli 2011 @ 00:41:54 #273
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_98969342
quote:
0s.gif
Op zaterdag 2 juli 2011 23:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
hmm ik weet niet wat er met mijn parkieten aan de hand is maar de 1 is nu schijnzwanger en heeft 5 eieren gelegd en de ander zit zich te bevredigen met behulp van de trap.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik wil er best een mannetje bij zetten maar dan krijg ik weer een berg met jonkies erbij en gaan ze waarschijnlijk ruzie maken
-edit- ze maakt er ook geluidjes bij alsof ze aan het paren is
dat deed die van mij ook, heel genant vond ik dat :')

maar het zal wel paartijd zijn ofzo, instinct doe je weinig aan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_98974338
ok het is normaal, gelukkig dan.
pi_100451333
om in dit topic maar weer eens wat leven te blazen:

ik heb 2 valkjes, izzy en alpha. Izzy is nu 6 jaar oud en alpha bijna 1.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

alpha

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

izzy

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

izzy en alpha zitten pas sinds zo'n 9 manden bij elkaar. Izzy heeft daarvoor altijd alleen gezeten. Alleen ging ik toen om mezelf wonen en izzy vond het op de flat niet druk genoeg. Hij ging dus super veel schreeuwen.
Ik heb toen alpha erbij gekocht. Alpha is wel redelijk tam (als in, opstappen en niet wegvliegen als je in de buurt komt), maar ik kan hem niet kroelen ofzo. Wel probeert hij mee te helpen >:) als ik izzy aan het kroelen ben. Hij gaat dan keihard op izzy in zitten prikken of op mijn vinger in zitten prikken... _O-
pi_100801716
Valkparkietjes zijn echt zo tof, ik zou graag ooit een valkje naast onze halsband willen hebben.
Ik weet niet of ze goed samengaan maar het lijkt me een mooie combo. :D

onze halsband met een stukje fruit:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_102101334
quote:
0s.gif
Op dinsdag 16 augustus 2011 12:36 schreef dnbrainwash het volgende:
Valkparkietjes zijn echt zo tof, ik zou graag ooit een valkje naast onze halsband willen hebben.
Ik weet niet of ze goed samengaan maar het lijkt me een mooie combo. :D

onze halsband met een stukje fruit:

[ afbeelding ]
ik had pas geleden een stukje gelezen over parkieten die in brussel in het wild leefden en voor overlast zorgden, was dat dit ras niet??
pi_105975728
Gisterenmiddag met joep naar de dierenarts geweest omdat ze bol zat, op twee pootjes sliep,77 gram nog woog en ontzettend tam was, vanmorgen is joep overleden op 2,5 jarige leeftijd ;(
pi_106394709
Gisteren is er een nieuw valkje in ons leven gekomen een witmasker, half jaar oud een man en we noemen hem pipo omdat zijn kuif geplukt is door een andere valk en we daarom moeten lachen :)

Na een rondje waarin hij tegen het voorraam en het keukenraam is geknald meteen weer terug gezet in zijn kooi (ik schrok me rot, bowie en joep zijn er nog nooit tegen aangevlogen maar pipo ging zo snel die was niet te volgen) waar bowie nu overheen wandelt en haar nieuwe maatje inspecteerd.
Ze zijn mekaar nu aan het aftasten door de tralies heen :)
foto volgt nog.
pi_106400167
veel geluk met je nieuwe maatje!

wat ik doe bij ramen is dat ik ze er even tegenaan laat tikken (als ze tam genoeg zijn of als ze er net tegenaan gevlogen zijn want dan kun je ze zo pakken)

daarna zijn ze er nooit meer tegen gevlogen ( wel toen ik ze niet liet zien dat er iets was)...

bij mij heb ik de 2 valkjes uit elkaar gehaald. Izzy werd heel erg mager en begon ons te bijten. Dit was voor hem een teken dat hij zich echt niet happy voelde.
Ik heb nu een grote kamervoliere gekocht en ze hebben daar allebei de helft van. Ik heb dat geaan door gewoon een plank in het miden te leggen...

Ondertussen kunnen ze wel samen los, maar wel onder begeleiding.
pi_106404495
We moeten ons gewoon aanwennen om de rolgordijnen naar beneden te doen, dat deden we eigenljk nooit omdat bowie en de vorige valk graag op de vazen zaten om naar buiten te kijken. en dan elke keer een stukje hoger optrekken.
Ik hoop dat het hier wel goed gaat tussen beide valkjes.
pi_106527464
Foto,s
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Sinds gisteren samen in de grote kooi en net samen uit de voerbak gegeten.
Pipo is een stuk tammer als bowie, hij laat zijn eigen kroelen, komt lekker in je nek zitten, douchen vind hij eng maar hij blijft wel zitten op mijn schouder en ik kan hem met volle hand pakken zonder dat hij echt bijt.

De kooi vind hij eng want er hangen speeltjes in en dat is hij niet gewend, bij zijn vorige huis zater er aleen valkjes bij en verder niets.

De onderste foto is van onze poes die overal waar ze denkt dat er water is het er probeert uit tehengelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop