abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100801716
Valkparkietjes zijn echt zo tof, ik zou graag ooit een valkje naast onze halsband willen hebben.
Ik weet niet of ze goed samengaan maar het lijkt me een mooie combo. :D

onze halsband met een stukje fruit:

pi_102101334
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:36 schreef dnbrainwash het volgende:
Valkparkietjes zijn echt zo tof, ik zou graag ooit een valkje naast onze halsband willen hebben.
Ik weet niet of ze goed samengaan maar het lijkt me een mooie combo. :D

onze halsband met een stukje fruit:

[ afbeelding ]
ik had pas geleden een stukje gelezen over parkieten die in brussel in het wild leefden en voor overlast zorgden, was dat dit ras niet??
pi_105975728
Gisterenmiddag met joep naar de dierenarts geweest omdat ze bol zat, op twee pootjes sliep,77 gram nog woog en ontzettend tam was, vanmorgen is joep overleden op 2,5 jarige leeftijd ;(
pi_106394709
Gisteren is er een nieuw valkje in ons leven gekomen een witmasker, half jaar oud een man en we noemen hem pipo omdat zijn kuif geplukt is door een andere valk en we daarom moeten lachen :)

Na een rondje waarin hij tegen het voorraam en het keukenraam is geknald meteen weer terug gezet in zijn kooi (ik schrok me rot, bowie en joep zijn er nog nooit tegen aangevlogen maar pipo ging zo snel die was niet te volgen) waar bowie nu overheen wandelt en haar nieuwe maatje inspecteerd.
Ze zijn mekaar nu aan het aftasten door de tralies heen :)
foto volgt nog.
pi_106400167
veel geluk met je nieuwe maatje!

wat ik doe bij ramen is dat ik ze er even tegenaan laat tikken (als ze tam genoeg zijn of als ze er net tegenaan gevlogen zijn want dan kun je ze zo pakken)

daarna zijn ze er nooit meer tegen gevlogen ( wel toen ik ze niet liet zien dat er iets was)...

bij mij heb ik de 2 valkjes uit elkaar gehaald. Izzy werd heel erg mager en begon ons te bijten. Dit was voor hem een teken dat hij zich echt niet happy voelde.
Ik heb nu een grote kamervoliere gekocht en ze hebben daar allebei de helft van. Ik heb dat geaan door gewoon een plank in het miden te leggen...

Ondertussen kunnen ze wel samen los, maar wel onder begeleiding.
pi_106404495
We moeten ons gewoon aanwennen om de rolgordijnen naar beneden te doen, dat deden we eigenljk nooit omdat bowie en de vorige valk graag op de vazen zaten om naar buiten te kijken. en dan elke keer een stukje hoger optrekken.
Ik hoop dat het hier wel goed gaat tussen beide valkjes.
pi_106527464
Foto,s

Sinds gisteren samen in de grote kooi en net samen uit de voerbak gegeten.
Pipo is een stuk tammer als bowie, hij laat zijn eigen kroelen, komt lekker in je nek zitten, douchen vind hij eng maar hij blijft wel zitten op mijn schouder en ik kan hem met volle hand pakken zonder dat hij echt bijt.

De kooi vind hij eng want er hangen speeltjes in en dat is hij niet gewend, bij zijn vorige huis zater er aleen valkjes bij en verder niets.

De onderste foto is van onze poes die overal waar ze denkt dat er water is het er probeert uit tehengelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')