abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90343607
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:59 schreef Ericr het volgende:
Wij hebben overigens ook later een volierevalkparkietje aangeschaft die vrij agressief was richting andere vogels in de voliere. Maar dat beestje is bij ons toch behoorlijk tam geworden, zo tam dat hij rustig uren naast je komt waken als je ziek bent en in bed slaapt.

Zo'n kleintje is wel grappig verder, beestje is helemaal blij als hij zijn dagelijkse pap krijgt.
Agressief is ze niet, hoor, helemaal niet zelfs. Alleen als ze op de lege eitjes broedt, dan wel :P
Maar ze is waarschijnlijk erg eenzaam en toe aan een mannetje, dus in het belang van de valk zoek ik een nieuw huisje voor haar. Dit MOET dus echt een volière zijn met meerdere valkjes.
pi_90346440
Probeer het eens op het http://www.valkparkiet.com chickenspikey

Ik heb aan mijn twee vrouwtjes al mijn handen vol dus ik kan je niet helpen.
pi_90355055
@ Sorella: Thnx! Kende ik al ;)
Maar ik ga het eerst via mijn eigen kweker proberen. Dacht allleen: Misschien zoekt hier nog iemand :)
pi_90360719
Niet geschoten is altijd mis zeggen ze :)
  maandag 27 december 2010 @ 00:14:55 #230
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_90477859
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:02 schreef ChickenSpikey het volgende:
deze ook weer even omhoog gooien :)

ik overweeg één van mijn valkjes weg te doen. dat is meer een volièrevogel met een sterke nestdrang.
ze krijgt echter weinig aandacht van mijn andere valk (dat blijkt ook een vrouwtje), maar wil ook geen aandacht van mij, omdat ze niet tam genoeg is.

mocht iemand interesse hebben: PM! :)
Wij hebben 4 koppeltjes valkjes zitten,daarbij ook en pop met hetzelfde verhaal als die van jou.Nu zit ze hier samen met een man al iets van een jaar en ze legt dus geen eitje meer,ook een andere man geprobeerd maar dat wil ook niet ;(
Ander koppeltje had 3 eitjes helaas waren ze niet bevrucht.Lijkt me zo leuk een nestje O+
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_91618497
Binnenkort komt er een poesje bij, ben benieuwd hoe dat gaat :)
pi_91632775
Hier gaan ze niet op de grond zitten vanwege de katten (beide zijn ze al een paar keer uit de lucht gemept) maar mijn eerste valkparkiet at met een van mijn vorige katten samen uit de voerbak en was beide katten de baas (hond ook trouwens)
Dus het kan beide kanten opgaan met een jonge poes ;)

Wel leuk een jonge poes, veel plezier :)
Wanneer komt zij ?
pi_91634409
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:31 schreef Sorella het volgende:
Hier gaan ze niet op de grond zitten vanwege de katten (beide zijn ze al een paar keer uit de lucht gemept) maar mijn eerste valkparkiet at met een van mijn vorige katten samen uit de voerbak en was beide katten de baas (hond ook trouwens)
Dus het kan beide kanten opgaan met een jonge poes ;)

Wel leuk een jonge poes, veel plezier :)
Wanneer komt zij ?
We krijgen de poes als ze 10 weken oud is, dus heb goede hoop dat ze het samen kunnen vinden :)
Moeten nog wachten tot 25 februari :(
pi_92013721
mijn valkparkieten(2) vinden het heerlijk als je tegen ze blaast.
heeft iemand anders hier ook ervaring mee??
1 van de parkieten gaat ook graag op me hand zitten zodat hij ze kont aan mijn vinger kan schoonvegen ach ja hygienisch is anders maar ja
pi_92018157
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 22:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
mijn valkparkieten(2) vinden het heerlijk als je tegen ze blaast.
heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Geldt voor elke vogel, zelfs de grootste Ara in een dierentuin :)
pi_92020050
Bowie vind het prettig als je tegen haar kop blaast, Joepie moet er niets van weten.
Bowie komt als eerste als ik wat eet en pakt het dan uit mijn hand, Joepie volgt wat later.
Joepie komt als eerste op mijn schouder zitten als ik iets doe, Bowie volgt iets later.
Joepie wil gekrauwd worden, Bowie moet er niets van hebben.
Bowie heeft geen probs. om op mijn vinger te huppen, Joepie aarzelt altijd even.

Gaat jou parkiet ook heen en weer met zijn kont dan ? dan is hij hoogstwaarschijnlijk met je hand aan het paren ;)
pi_92030289
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:02 schreef Sorella het volgende:
Bowie vind het prettig als je tegen haar kop blaast, Joepie moet er niets van weten.
Bowie komt als eerste als ik wat eet en pakt het dan uit mijn hand, Joepie volgt wat later.
Joepie komt als eerste op mijn schouder zitten als ik iets doe, Bowie volgt iets later.
Joepie wil gekrauwd worden, Bowie moet er niets van hebben.
Bowie heeft geen probs. om op mijn vinger te huppen, Joepie aarzelt altijd even.

Gaat jou parkiet ook heen en weer met zijn kont dan ? dan is hij hoogstwaarschijnlijk met je hand aan het paren ;)
ja inderdaad ok dat wist ik niet, het zijn 2 vrouwtjes is mij verteld, klopt dat dan wel?
pi_92032981
Zou best kunnen, die van mij doen het niet op mijn hand omdat ze mij niet als hun partner zien (vrouwtjes trouwens)maar houden het bij de stokken in hun kooi als ze hupsig zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sorella op 29-01-2011 15:11:03 ]
pi_92039468

[ Bericht 100% gewijzigd door vaginabeheerder op 29-01-2011 14:38:45 ]
pi_92040043
ik wilde een paar foto's posten maar ging niet helemaal goed :?
pi_92040844
nieuwe poging doen :)
pi_92041128
pi_92041277
pi_92041364
pi_92042071
Wat een mooitjes, en die kuif zo parmantig omhoog :)
pi_92042322
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 15:42 schreef Sorella het volgende:
Wat een mooitjes, en die kuif zo parmantig omhoog :)
ja zijn leuke beesten alleen jammer dat ze niet zindelijk zijn :)
pi_92047462

zoals je ziet zijn ze ook gek op bier.
als ze zien dat ik een slokje neem komen ze bij me zitten en dan moet ik ze voeren via mijn mond.
mijn pizza en shoarma kan ik ook niet laten staan op tafel want daar gaan ze ook van eten.
lijk mij toch niet echt normaal of hebben andere mensen dezelfde ervaring??
pi_92049371
Hier zitten ze in de kooi met het avondeten anders banjeren ze door het eten heen. S.middags willen ze nog weleens aan broodje meepikken of zoals aankomende zomer als het langer licht is een chipje o.i.d. Maar aangezien het niet goed voor ze is is het sporadisch.
Aan het drinken zitten ze (nog) niet.

Mijn eerste valkparkiet die at/dronk met de pot en de katten mee. Is er ook hoogswaarschijnljk aan overleden teveel zout e.d. ;( nu 25 jaar verder weten we meer als wat we toen wisten.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:32:02 #249
285610 Witteveldroos
roos in opleiding
pi_92338325
Ah, hier is een valkparkietentopic :) Dan meld ik me hier ook maar eens.

Ik heb 1 valkparkiet, een mannetje genaamd Saffier.
Hij wordt dit jaar 4. Hij zit op dit moment alleen. Dat kan helaas niet anders (ben er normaal gesproken op tegen om een vogel alleen te zetten) maar omdat hij wegens omstandigheden met de hand opgevoed is, vertoont hij geen sociaal gedrag naar andere vogels. Hij is alleen maar geinteresseerd in mensen en nadat ik 4 verschillende valkparkieten erbij heb geprobeerd, heb ik het dus maar opgegeven.

Maar goed, hij is dus enorm tam en fluit liedjes en praat hele zinnen.
Zo fluit hij oa The addams family, the Imperial March, Jingle Bells en het 7 dwergenlied.
Qua woordjes zegt hij oa "Wat doet de poes? Miauw" "Kiekeboe" "Welterusten" "Kom maar, kom dan?" "Wat doet de pretty bird" "Malle vogel" etc etc.
Ook doet ie regelmatig een ambulance en een laserpistool na (enorm irritant :') ) het aanvalluh deuntje, imiteert ie lachen, de deurbel en de telefoon.

Helaas heeft ie wel een slechte gezondheid, maar gelukkig ook 9 levens. Ik heb al heel wat keren afscheid van hem genomen, maar hij is er godzijdank nog steeds. Op dit moment knapt ie net weer op na een bacterie-infectie (opgelopen dankzij de kweker van mijn grasparkieten) in combinatie met een longontsteking. Toen hij ongeveer een jaar oud was kreeg hij continu enge aanvallen waarbij hij opeens ijskoud werd, zijn keel dicht ging zitten en hij zijn krop leeggooide. Dat kon zomaar opzetten en binnen 5 minuten weer over zijn, maar soms duurde het ook een paar uur. Wanneer dat snachts gebeurde begon hij altijd met zijn belletje te rinkelen tot je wakker werd :D Gelukkig is ie daar inmiddels overheen gegroeid *klopt af*

Nog ff een filmpje van het monster in kwestie. Let aub niet op hoe idioot ik klink.
Hij luistert nou eenmaal goed naar stembeloningen :')

(wel een oud filmpje, hij kent inmiddels wel weer heel wat meer.)
pi_92363125
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Witteveldroos het volgende:
Ah, hier is een valkparkietentopic :) Dan meld ik me hier ook maar eens.

Ik heb 1 valkparkiet, een mannetje genaamd Saffier.
Hij wordt dit jaar 4. Hij zit op dit moment alleen. Dat kan helaas niet anders (ben er normaal gesproken op tegen om een vogel alleen te zetten) maar omdat hij wegens omstandigheden met de hand opgevoed is, vertoont hij geen sociaal gedrag naar andere vogels. Hij is alleen maar geinteresseerd in mensen en nadat ik 4 verschillende valkparkieten erbij heb geprobeerd, heb ik het dus maar opgegeven.

Maar goed, hij is dus enorm tam en fluit liedjes en praat hele zinnen.
Zo fluit hij oa The addams family, the Imperial March, Jingle Bells en het 7 dwergenlied.
Qua woordjes zegt hij oa "Wat doet de poes? Miauw" "Kiekeboe" "Welterusten" "Kom maar, kom dan?" "Wat doet de pretty bird" "Malle vogel" etc etc.
Ook doet ie regelmatig een ambulance en een laserpistool na (enorm irritant :') ) het aanvalluh deuntje, imiteert ie lachen, de deurbel en de telefoon.

Helaas heeft ie wel een slechte gezondheid, maar gelukkig ook 9 levens. Ik heb al heel wat keren afscheid van hem genomen, maar hij is er godzijdank nog steeds. Op dit moment knapt ie net weer op na een bacterie-infectie (opgelopen dankzij de kweker van mijn grasparkieten) in combinatie met een longontsteking. Toen hij ongeveer een jaar oud was kreeg hij continu enge aanvallen waarbij hij opeens ijskoud werd, zijn keel dicht ging zitten en hij zijn krop leeggooide. Dat kon zomaar opzetten en binnen 5 minuten weer over zijn, maar soms duurde het ook een paar uur. Wanneer dat snachts gebeurde begon hij altijd met zijn belletje te rinkelen tot je wakker werd :D Gelukkig is ie daar inmiddels overheen gegroeid *klopt af*

Nog ff een filmpje van het monster in kwestie. Let aub niet op hoe idioot ik klink.
Hij luistert nou eenmaal goed naar stembeloningen :')

(wel een oud filmpje, hij kent inmiddels wel weer heel wat meer.)
hij zingt wel mooi.
zal je vast wel wat tijd gekost hebben om hem dat te leren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')