Agressief is ze niet, hoor, helemaal niet zelfs. Alleen als ze op de lege eitjes broedt, dan welquote:Op donderdag 23 december 2010 14:59 schreef Ericr het volgende:
Wij hebben overigens ook later een volierevalkparkietje aangeschaft die vrij agressief was richting andere vogels in de voliere. Maar dat beestje is bij ons toch behoorlijk tam geworden, zo tam dat hij rustig uren naast je komt waken als je ziek bent en in bed slaapt.
Zo'n kleintje is wel grappig verder, beestje is helemaal blij als hij zijn dagelijkse pap krijgt.
Wij hebben 4 koppeltjes valkjes zitten,daarbij ook en pop met hetzelfde verhaal als die van jou.Nu zit ze hier samen met een man al iets van een jaar en ze legt dus geen eitje meer,ook een andere man geprobeerd maar dat wil ook nietquote:Op donderdag 23 december 2010 14:02 schreef ChickenSpikey het volgende:
deze ook weer even omhoog gooien
ik overweeg één van mijn valkjes weg te doen. dat is meer een volièrevogel met een sterke nestdrang.
ze krijgt echter weinig aandacht van mijn andere valk (dat blijkt ook een vrouwtje), maar wil ook geen aandacht van mij, omdat ze niet tam genoeg is.
mocht iemand interesse hebben: PM!
We krijgen de poes als ze 10 weken oud is, dus heb goede hoop dat ze het samen kunnen vindenquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:31 schreef Sorella het volgende:
Hier gaan ze niet op de grond zitten vanwege de katten (beide zijn ze al een paar keer uit de lucht gemept) maar mijn eerste valkparkiet at met een van mijn vorige katten samen uit de voerbak en was beide katten de baas (hond ook trouwens)
Dus het kan beide kanten opgaan met een jonge poes
Wel leuk een jonge poes, veel plezier
Wanneer komt zij ?
Geldt voor elke vogel, zelfs de grootste Ara in een dierentuinquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
mijn valkparkieten(2) vinden het heerlijk als je tegen ze blaast.
heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
ja inderdaad ok dat wist ik niet, het zijn 2 vrouwtjes is mij verteld, klopt dat dan wel?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:02 schreef Sorella het volgende:
Bowie vind het prettig als je tegen haar kop blaast, Joepie moet er niets van weten.
Bowie komt als eerste als ik wat eet en pakt het dan uit mijn hand, Joepie volgt wat later.
Joepie komt als eerste op mijn schouder zitten als ik iets doe, Bowie volgt iets later.
Joepie wil gekrauwd worden, Bowie moet er niets van hebben.
Bowie heeft geen probs. om op mijn vinger te huppen, Joepie aarzelt altijd even.
Gaat jou parkiet ook heen en weer met zijn kont dan ? dan is hij hoogstwaarschijnlijk met je hand aan het paren
ja zijn leuke beesten alleen jammer dat ze niet zindelijk zijnquote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:42 schreef Sorella het volgende:
Wat een mooitjes, en die kuif zo parmantig omhoog
hij zingt wel mooi.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:32 schreef Witteveldroos het volgende:
Ah, hier is een valkparkietentopicDan meld ik me hier ook maar eens.
Ik heb 1 valkparkiet, een mannetje genaamd Saffier.
Hij wordt dit jaar 4. Hij zit op dit moment alleen. Dat kan helaas niet anders (ben er normaal gesproken op tegen om een vogel alleen te zetten) maar omdat hij wegens omstandigheden met de hand opgevoed is, vertoont hij geen sociaal gedrag naar andere vogels. Hij is alleen maar geinteresseerd in mensen en nadat ik 4 verschillende valkparkieten erbij heb geprobeerd, heb ik het dus maar opgegeven.
Maar goed, hij is dus enorm tam en fluit liedjes en praat hele zinnen.
Zo fluit hij oa The addams family, the Imperial March, Jingle Bells en het 7 dwergenlied.
Qua woordjes zegt hij oa "Wat doet de poes? Miauw" "Kiekeboe" "Welterusten" "Kom maar, kom dan?" "Wat doet de pretty bird" "Malle vogel" etc etc.
Ook doet ie regelmatig een ambulance en een laserpistool na (enorm irritant) het aanvalluh deuntje, imiteert ie lachen, de deurbel en de telefoon.
Helaas heeft ie wel een slechte gezondheid, maar gelukkig ook 9 levens. Ik heb al heel wat keren afscheid van hem genomen, maar hij is er godzijdank nog steeds. Op dit moment knapt ie net weer op na een bacterie-infectie (opgelopen dankzij de kweker van mijn grasparkieten) in combinatie met een longontsteking. Toen hij ongeveer een jaar oud was kreeg hij continu enge aanvallen waarbij hij opeens ijskoud werd, zijn keel dicht ging zitten en hij zijn krop leeggooide. Dat kon zomaar opzetten en binnen 5 minuten weer over zijn, maar soms duurde het ook een paar uur. Wanneer dat snachts gebeurde begon hij altijd met zijn belletje te rinkelen tot je wakker werdGelukkig is ie daar inmiddels overheen gegroeid *klopt af*
Nog ff een filmpje van het monster in kwestie. Let aub niet op hoe idioot ik klink.
Hij luistert nou eenmaal goed naar stembeloningen![]()
(wel een oud filmpje, hij kent inmiddels wel weer heel wat meer.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |