en, thematisch gezien ook interessant: was het onbevlekt?quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:14 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand al iets ontvangen eigenlijk?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:16 schreef bixister het volgende:
[..]
en, thematisch gezien ook interessant: was het onbevlekt?
Oooh, maar das toch mooi? Kun je gelijk mijn kadootjes bij de Primark halenquote:Op zaterdag 13 december 2008 15:32 schreef E.T. het volgende:
Hier in het dorp was niks te vinden net![]()
VAn de week naar het Alexandrium dus ..
quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:12 schreef lcicle het volgende:
Rocka, ik stond straks bij de Blokker, zag ik daar dit prachtige ensemble staan:
[ afbeelding ]
Heb (krijg) je die al?
Nee?!quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:12 schreef lcicle het volgende:
Rocka, ik stond straks bij de Blokker, zag ik daar dit prachtige ensemble staan:
[ afbeelding ]
Heb (krijg) je die al?
Heb je 2 lootjes waar Rocka op staat?quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:33 schreef lcicle het volgende:
Er stond echt een hele stapelAls iemand 'm nog wil hebben, wil ik het maandag wel even gaan halen.. ¤30,- kostte het.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:58 schreef lcicle het volgende:
Niet zo bijdehand snoopy
Weet je dat ik nog steeds héél blij ben dat je mij vorig jaar tipte op de BartSmit site waar ik het stalletje + inhoud nog op de kop kon tikken? Zo denk ik voortaan elk jaar in elk geval met Kerst nog aan je
Gewoon even bellen naar jouw blokker dan hoef je niet heen en weer. Mochten ze hem wel hebben kun je hem ook gelijk even apart laten zettenquote:Op zaterdag 13 december 2008 17:59 schreef Webkim het volgende:
Ik wil ook een Little People stal!
Zou de Blokker hier ze ook hebben?
Dat zijn toch wijzen? De drie (of tweequote:Op zaterdag 13 december 2008 18:29 schreef snoopy het volgende:
Wij hebben nog maar 2 koningen bij de Little People kerststal![]()
Voorpret noem je dat... Ik ben met het hele gezin gaan shoppen en we kwamen verkleumd, met de blaren op de enkels en de tong op de schoenen terugquote:Op zaterdag 13 december 2008 15:01 schreef Fruppel het volgende:
Heerlijk topic dit, jammer dat ik het veel te laat zag maar ik vermaak me prima met jullie voorpret!
quote:Op 6 januari vieren Christenen Driekoningen. Volgens de Bijbel kwamen de drie wijzen (later koningen) pas op 6 januari met hun geschenken aan bij de stal in Bethlehem. Balthazar gaf Jezus mirre, een parfum waarmee doden werden ingewreven, om aan te geven dat Jezus zou lijden en sterven. Van Melchior kreeg Hij goud, ten teken dat Hij de Koning der Koningen zou zijn. Kaspar bracht wierook mee, ten teken dat Jezus zou worden geëerd.
Hier zijn we 1 van de wijzen en de kameel kwijt. Ik vrees acher de verwarming.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:29 schreef snoopy het volgende:
Wij hebben nog maar 2 koningen bij de Little People kerststal![]()
Nou dan heeft de koning iig zijn kameel nogquote:Op zaterdag 13 december 2008 19:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier zijn we 1 van de wijzen en de kameel kwijt. Ik vrees acher de verwarming.
Klik!quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:35 schreef Ynske het volgende:kan nergens op t net vinden of t nu een dromedaris of een kameel moet zijn
jamaar daar noemen ze de dromedaris een kameelquote:
quote:De Kameel
Hiermee wordt als regel de dromedaris of ¨eenbulter¨ bedoeld. Dit zijn de woestijndieren bij uitstek. Ze zijn jarenlang van onschatbare waarde geweest voor reizen de woestijn en kunnen lange tochten maken, waarbij probleemloos een weekje drinken kan worden overgeslagen. De dromedaris kan 25 % van zijn lichaamsgewicht aan water verliezen zonder in de problemen te raken. Een mens legt bij 12 % het loodje.
Op basis van deze kennis heeft Franciscus van Assisi de wijzen uit het oosten met het standaard-woestijnvervoermid- del uit die tijd, de dromedaris, laten komen, wel zo praktisch. Ook reisden de drie wijzen in de meest gunstige tijd van het jaar voor het klimaat, in de winter. De bijbel geeft geen aanknopingspunt voor de dromedaris, het schip der woestijn, dat op weinig water vaart. Maar aan het bezit van eem dromedaris kon wel een redelijke status worden ontleent.De drie wijzen uit het Oosten kwamen Jezus aanbidden en brachten hem vorstelijke geschenken, Mirr', Wierook en de Goud.
Hebben we elkáár?!quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:39 schreef huuphuup het volgende:
hahaha![]()
woehoei!
Gedicht hoeft niet hoor Webkim, ik vind je ook leuk zonder![]()
Ah, dus het kan allebei.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:50 schreef cattie het volgende:
Een dromedaris is een eenbultige kameel.klik
Dus dat klopt.
quote:
bronquote:Een dromedaris is een kameel!
Ja, je leest het goed. Een dromedaris is een kameel. Elke biologie leraar die je hierop afrekent is fout bezig....
We maken slechts onderscheid tussen een eenbultige kameel en een tweebultige kameel, ook wel Camelus dromedarius en Camelus feris genoemd.
Zoals iedereen weet hebben alle dieren en planten een latijnse wetenschappelijke naam die uit twee delen bestaat. De familienaam en de geslachts- of soortnaam. Zo ook bij de kamelen. De familienaam is hier Camelidae oftewel Camelus en de geslachtsnamen zijn feris en dromedarius.
Die had je toch al opgegeten? Maakt niet uit hoor, ik lik de chocotoff-papiertjes wel uit.quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:29 schreef Webkim het volgende:
[..]
Nee?!
Hmm... Ik hoop maar dat je mijn cadeautjes leuk lekker vindt Memmel.
Wauw!quote:
quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:13 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wauw!Is dat leuk? Mag ik je eens komen aanraken?
ze mag het ook gewoon met de post sturen hoor.quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:53 schreef bixister het volgende:
ah, iets wat ze zo onder de afzuigkap kan zetten voor haar lieftallige buurvrouw?
quote:Bert's Animal Verhuur
Verhuur van mobiele kinderboerderij levende kerststal of kamelen ritjes
www.kamelenverhuur.nl
Hihi ja, dat heb ik ook vaak.quote:Op zondag 14 december 2008 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
Haha, dat heb ik ook wel Lois, in gesprekken over babies en zo. Ik ken zo veel verhalen en dingen, ik herken eig. altijd wel iets. Leg dat maar eens uit. ' Een vriendin van mij', 'een kennis van mij'.En vooral omdat alles hier altijd zo in detail voorbij komt.
Dit heb ik trouwens niet verteld ergens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |