En dan te bedenken dat hij slechts huisarrest heeft. Met coke op zak beland je al gauw in een amerikaanse gevangenis zoals je ze ook op discovery channel ziet, maar als je de wereld voor x miljard tilt krijg je slechts huisarrest. (voor 10 miljoen dat dan weer wel)quote:
Ik hoop dat je dit met een cynische ondertoon bedoelt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:46 schreef TubewayDigital het volgende:
oh wacht, in die gevangenissen hebben ze ariers, latinos en blackpower gangs. Maddof zou bij geen enkele er bij passen. Lief dat de justitie daar rekening mee heeft gehouden.
Misschien ontstaan er door de credit crunch uiteindelijk ook witte boorden gangs in de gevangenis. Die elkaar dan oplichten met ponzi schemes e.d. in plaats van elkaar anaal te penetreren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:46 schreef TubewayDigital het volgende:
oh wacht, in die gevangenissen hebben ze ariers, latinos en blackpower gangs. Maddof zou bij geen enkele er bij passen. Lief dat de justitie daar rekening mee heeft gehouden.
juist en hij is natuurlijk veel te oud om iemand zijn bitch te zijn en op die manier bescherming te krijgen. Dan maar lekker thuis in zijn kapitale appartement/ villa, hij zal het daar vast heel zwaar hebben met zijn goedgevulde drankenkast.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:46 schreef TubewayDigital het volgende:
She's sleeping with the fishes ... Of zit ondertussen al ergens in een snelweg rond Moskou ingegoten ...quote:
ja en nee, zoals ik al zei, voor coke op zak kan je in een vervelende jail belanden, als je de wereld tilt voor 50 milj heb je huisarrets.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit met een cynische ondertoon bedoelt.![]()
Ik heb eens bij zo iemand een kamer gehuurdquote:als je hele huurschuur vol met gejatte fietsen staat, je grootschalig faude hebt gepleegd, enz... is er geen woningbouwvereniging die ernaar kraait.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:04 schreef SeLang het volgende:
Misschien ontstaan er door de credit crunch uiteindelijk ook witte boorden gangs in de gevangenis. Die elkaar dan oplichten met ponzi schemes e.d. in plaats van elkaar anaal te penetreren.
Het zou mooi zijn. Maar ik heb toch het idee dat in amerikaanse gevangenissen juist het beest in de mens los wordt gemaakt. Zodoende zullen die witte boroden het niet lang uithouden daar. Maar ik verwacht dat er wel een speciale afdeling komt, waarbij ze zelf hun inrichting verzorgen. Net zoals de cokedealers in colombia eigenlijkin een soort hotel zaten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:04 schreef SeLang het volgende:
Misschien ontstaan er door de credit crunch uiteindelijk ook witte boorden gangs in de gevangenis. Die elkaar dan oplichten met ponzi schemes e.d. in plaats van elkaar anaal te penetreren.
Kijk, zo kan het ook.quote:Handel Satyam hervat
12 januari 2009, 16:24 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De handel in het aandeel van het Indiase softwarebedrijf Satyam Computer Services is maandag om 15.50 uur hervat. Dat maakte beursbedrijf Euronext Amsterdam maandag bekend. De handel was vorige week tijdelijk stilgelegd, nadat de topman van het bedrijf, Ramalinga Raju, opstapte. Hij zou hebben geknoeid met de boekhouding van het bedrijf.
De handel in het aandeel Satyam gestaakt in navolging van het opschorten van de handel in New York, waar de notering in Amsterdam aan verbonden is. De reden hiervoor was dat nog niet al het nieuws rond het vertrek van de topman volledig geëvalueerd was.
Het aandeel Satyam kelderde na de bekendmaking van het vertrek van Raju vorige week woensdag op de beurs in Mumbai met meer dan 60 procent. Raju probeerde tevergeefs twee bouwbedrijven te kopen om zo de vervalste cijfers te verdoezelen. Het zou gaan om een bedrag van meer dan 1 miljard dollar, het grootste fraudeschandaal in India ooit.
Ik vind dat toch altijd wel mooi aan die topmensen. Ze gedragen zich vaak gewoon als witteboordencriminelen. Belastingontduiking, fraude, oplichterij, het kenmerkt een goed topman als deze er keer op keer mee wegkomt. Ik vind dat toch wel knap.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kijk, zo kan het ook.
In plaats van ingewikkeld doen zeg je gewoon dat je een miljard aan cash op de bank hebt en niemand die checkt of dat daadwerkelijk zo is
Iemand die 50 miljard heeft gejat en kennelijk doorgaat met jatten nadat hij is gearresteerd hoeft niet de bak inquote:Madoff hoeft nog niet gevangenis in
12 januari 2009, 19:03 | ANP
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse fraudeur Bernard Madoff hoeft voorlopig niet de gevangenis in. Een rechtbank in New York wees maandag de eis van aanklagers af om hem op te sluiten omdat hij vanuit zijn appartement in Manhattan onder meer dure juwelen naar familie en vrienden had gestuurd.
De 70-jarige Madoff blijft wel onder huisarrest, met beperkingen. De beurshandelaar wordt verdacht van een grootschalige fraude, waarbij mogelijk 50 miljard dollar is verdwenen. Vorige maand werd hij gearresteerd, waarna hij onder huisarrest werd geplaatst in afwachting van zijn proces.
De rechter eist nu wel dat de post van Madoff wordt gecontroleerd. Ook moet hij een lijst met waardevolle artikelen overdragen.
Want hij zal vast niet vluchtenquote:Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Iemand die 50 miljard heeft gejat en kennelijk doorgaat met jatten nadat hij is gearresteerd hoeft niet de bak in
Hadden ze nu maar linkse rechters in de VS die had maddof wel in normaal voorarrest gezet.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Iemand die 50 miljard heeft gejat en kennelijk doorgaat met jatten nadat hij is gearresteerd hoeft niet de bak in
Wat die Madoff heeft gedaan is juist een linksige social security achtige scamquote:Op maandag 12 januari 2009 20:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hadden ze nu maar linkse rechters in de VS die had maddof wel in normaal voorarrest gezet.
Yeah right het geld is ook netjes verdeeld onder de armen.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef SeLang het volgende:
Wat die Madoff heeft gedaan is juist een linksige social security achtige scam
quote:Santander betaalt klanten schade Madoff-fraude terug
De Spaanse bank Santander is de eerste bank die klanten gaat vergoeden die slachtoffer zijn geworden van de omvangrijke Madoff-fraude.
Gisteren maakte de bank bekend 1,4 miljard euro uit te keren aan de particuliere beleggers die via haar vermogensbeheerder hadden geïnvesteerd in Amerikaanse fondsen van Madoff. Of de bank ook institutionele beleggers vergoedt is niet bekend. Deze beslissing valt een dag nadat een groep van deze vermogende beleggers collectief een klacht had ingediend tegen Santander bij een rechtbank in Miami. In de klacht stellen zij dat de bank nalatig was, omdat ze de „overvloed aan rode vlaggen” waaruit bleek dat Madoff een piramidespel beheerde, had genegeerd.
De vermogende cliënten krijgen hun schade vergoed in de vorm van preferente aandelen Santander, voor een totaalbedrag dat gelijk is aan hun oorspronkelijke belegging. De winsten die Madoff zijn beleggers voorspiegelde worden niet vergoed. Deze maatregel, die volledig ten laste van de resultaten van 2008 wordt gebracht, kost de bank rond de 500 miljoen euro.
Santander zegt tot de stap te hebben besloten in het licht van de uitzonderlijke economische omstandigheden en uit puur commerciële redenen: het bedrijf wil zijn klanten behouden. Een advocaat van de benadeelde groep noemde de maatregel vanochtend „een stap in de goede richting”. Santander is een van de banken die met investeringen van in totaal 2,3 miljard euro het zwaarst is getroffen door de Madoff-fraude.
BronSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A Madoff Whistle-Blower Tells His Storyquote:Markopolos also told the committee that tomorrow he will be turning over evidence to the SEC of another major Ponzi scheme, a $1 billion "mini-Madoff."
Ik ben benieuwd welk fonds dat is? Heeft iemand anders ook nog een fraude te melden? Of moet deze man het allemaal in zijn eentje klaren?quote:Markopolos also told the committee that tomorrow he will be turning over evidence to the SEC of another major Ponzi scheme, a $1 billion "mini-Madoff." It's expected that the SEC will pay closer attention to him this time.
Lijkt me niet dat dat vermeld wordt?quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welk fonds dat is? Heeft iemand anders ook nog een fraude te melden? Of moet deze man het allemaal in zijn eentje klaren?
Wow, wat een verhaal! Wat een ongelofelijke prutsers daar bij de SEC.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
A Madoff Whistle-Blower Tells His Story
Het is gestolen van de rijken en verdeeld onder de rijken, afrekening binnen het circuit dusquote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Yeah right het geld is ook netjes verdeeld onder de armen.![]()
Ja de linker en de rechterarm van maddof en wat vriendjes en familie.
http://www.nuzakelijk.nl/(...)ger-pleegt-zelfmoordquote:Britse Madoff-belegger pleegt zelfmoord
Uitgegeven: 14 februari 2009 20:40
Laatst gewijzigd: 14 februari 2009 21:05
LONDEN - Een voormalig Britse soldaat heeft zichzelf het leven benomen nadat hij zijn pensioen was kwijtgeraakt door zijn geld te steken in het fraudefonds van Bernard Madoff. Dat heeft de Britse politie zaterdag bekendgemaakt.
De man, William Foxton (65), schoot zich een kogel in zijn hoofd. Foxton, teruggekeerd van de oorlog in Afghanistan, had tegen zijn zoon gezegd dat hij zijn pensioengeld had verloren. Volgens mediaberichten zou het gaan om een bedrag van rond de 1 miljoen pond (1,1 miljoen euro).
“Hij was teruggekomen en wij waren allemaal erg blij. We hadden ons erop verheugd dat hij lang van zijn pensioen zou gaan genieten. Ik wil dat Madoff en andere betrokkenen weten dat zij mijn vaders bloed aan hun handen hebben”, aldus de zoon Willard Foxton.
Vermogensbeheerder
De oud-militair is niet de eerste die tot zelfmoord werd gedreven door superzwendelaar Madoff. Afgelopen december beroofde een Franse vermogensbeheerder, Thierry de la Villehuchet, zichzelf al van het leven.
Hij was mede-oprichter van Access International, een bedrijf dat beleggers op de Europese markt overhaalde om met Madoff in zee te gaan.
Madoff heeft investeerders voor miljarden dollars opgelicht met een beleggingsconstructie die sterk lijkt op een pyramidespel.
(c)ANP
quote:Madoff bekent schuld en betuigt spijt
(Novum/AP) - Bernard Madoff heeft donderdag voor de rechter in New York schuld bekend aan oplichting. Direct daarna werd hij geboeid afgevoerd naar de gevangenis.
Madoff is ten laste gelegd dat hij beleggers voor miljarden heeft opgelicht, in waarschijnlijk de grootste fraudezaak uit de geschiedenis van Wall Street. Rechter Denny Chin weigerde de 70-jarige Madoff donderdag borgtocht te verlenen, omdat het vluchtgevaar volgens hem te groot was.
Madoff sprak zacht maar duidelijk en bekende schuld aan elf aanklachten. "Eigenlijk ben ik blij met deze gelegenheid om in het openbaar iets te zeggen over mijn misdaden, waarvan ik bijzonder veel spijt en heb en waarvoor ik me diep schaam. Met het verstrijken der jaren realiseerde ik me steeds meer het risico dat ik liep en besefte ik dat deze dag onontkoombaar was. Ik kan niet toereikend uitdrukken hoezeer ik spijt heb van mijn misdaden", aldus Madoff. Volgens aanklagers hangt de investeerder, die drie maanden onder huisarrest in zijn penthouse van zeven miljoen dollar in Manhattan verbleef, een gevangenisstraf boven het hoofd hangt van honderdvijftig jaar. De strafmaat wordt op 16 juni bekendgemaakt.
Madoff werd drie maanden geleden opgepakt, nadat hij aan zijn zoon had toegegeven dat zijn alom bewonderde investeringsfonds niets meer was dan een soort pyramidespel. Miljarden dollars bleken te zijn verdwenen. Gedurende een heel leven opgebouwde spaartegoeden waren in rook opgegaan, liefdadigheidsinstellingen bleken failliet en twee mensen die hun geld aan Madoff hadden toevertrouwd pleegden zelfmoord. Onder de bekendste slachtoffers van Madoff waren de acteurs Kevin Bacon en diens vrouw Kyra Sedgwick en Nobelprijswinnar Elie Wiesel.
Ofschoon Madoff een langdurige rechtszaak voorkwam door te bekennen, is het einde van de affaire nog niet in zicht. Investeerders moeten nog beginnen met exact in kaart brengen hoe Madoff het voor elkaar heeft gekregen om iedereen tientallen jaren lang om de tuin te leiden.
quote:Alle New Yorkse Madoff-slachtoffers op één kaart
Het blijft moeilijk voor te stellen hoe Bernie Madoff zijn enorme zwendel heeft kunnen opzetten én zo lang heeft kunnen volhouden. Het is ook bijna niet te bevatten hoeveel mensen erin gestonken zijn. Om je er toch een idee van te geven heeft het blog ZeroHedge een kaart gemaakt waarop de huizen van alle Madoff-slachtoffers met een bolletje staan aangegeven. Zó, dat zijn heel veel financiële slachtoffers. En het zal je niet verbazen dat veel te vinden zijn in de rijkere buurten van Manhattan. Of moet je nu de ‘voormalig rijke buurten’ zeggen?
Zero Hedge heeft niet alleen een overzicht voor New York gemaakt, ook al zijn daar wel heel veel stippen op te vinden. Je kunt bijvoorbeeld HIER een kaart vinden van Europese slachtoffers, en ja daar zit Nederland ook bij. Ook zijn er veel gedupeerden te vinden in Los Angeles en Palm Beach. De lijst met namen is onlangs vrijgegeven. Het gaat niet alleen om particulieren, maar ook om banken, pensioenfondsen, verzekeringsbedrijven, scholen en kerken. Onder de gedupeerden zijn veel bekenden, zoals Kevin Bacon en Larry King. HIER is een uitgebreide lijst van Madoffs klanten en hun geschatte verliezen.
quote:Madoff: van luxueus leven naar cel
13 maart 2009, 8:31 uur | FD.nl
1Het nieuwe stulpje van fraudeur Bernard Madoff heeft de omvang van een inloopkast. De stenen muren, het stapelbed en de vloeren van linoleum staan in schril contrast met het luxueuze leven dat Madoff tot voor kort leidde.
Zijn dagschema ziet er eveneens minder comfortabel uit. Het ontbijt in de gevangenis wordt geserveerd voor dag en dauw. Hierna worden gevangenen aan het werk gezet, met een pauze rond een uur of elf. Om vijf uur staat het diner op tafel en om elf uur gaan de lampen van de gevangenis genaamd The Metropolitan Correctional Center uit.
In deze gevangenis brengen behalve Madoff zo'n 750 terroristen en criminelen hun tijd door. Allemaal wachten ze op een vonnis van de rechtbank. De benen strekken in de frisse lucht is toegestaan om de andere dag. Maar dan wel in een kooi.
Video: Aankomst Madoff bij rechtbank in New York
'Vrees bij beleggers MeesPierson voor claim van Madoff'
Verslag correspondent Kris Hamme: Madoff's sorry valt slecht bij gedupeerden'
Voordat Madoff gisteren voor de rechter verscheen, was hij aangewezen op zijn penthouse van $7 mln in New York. Gisteren biechtte hij zijn piramideconstructie op voor de rechter.
Toen de rechter Madoffs vrijheid op borgstelling donderdag introk, klonk applaus in de rechtszaal. De verguisde investeerder werd geboeid afgevoerd. Op 16 juni volgt de uitspraak. Madoff riskeert maximaal 150 jaar cel.
Tja, er moest iig 1 kop rollen. En laat dat voor het gemak dat van een bejaarde zijn. Kan de rest lekker buiten schot blijven en genieten van de centjes.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Madoff's Unquestioning Banker: Where Was JPMorgan Chase?
Dit topic is gestart op 12 december 2008, ze zijn al 4 maanden aan 't onderzoeken, nog steeds geen extra aanhoudingen.
Er gaan heus nog wel meer koppen rollen, daarvoor is deze zaak véél te omvangrijk...quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, er moest iig 1 kop rollen. En laat dat voor het gemak dat van een bejaarde zijn. Kan de rest lekker buiten schot blijven en genieten van de centjes.
Bron: Times Online, http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/banking_and_finance/article6597844.ece#cid=OTC-RSS&attr=797093quote:Bernard Madoff to face angry investors who fell victim to $65bn swindle
The biggest swindler in Wall Street history will face the wrath of his investors today as he is sentenced for a $65 billion pyramid scheme.
Eleven victims have asked for permission to speak as Bernard Madoff learns his fate before a 300-seat court in lower Manhattan. One, Carla Hirschhorn, told Judge Denny Chin: “He has destroyed us. The public needs to see this could happen to anybody. We are not wealthy fancy people — never were, never will be.”
Madoff’s lawyer is imploring Judge Chin to avoid “mob vengeance” and allow the disgraced money manager to be set free before he dies.
“Mr Madoff is currently 71 years old and has an approximate life expectancy of 13 years. A prison term of 12 years — just short of an effective life sentence — will sufficiently address the goals of deterrence, protecting the public and promoting respect for the law,” Ira Sorkin wrote to the judge.
Related Links
* SEC charges four recruiters with helping Madoff
* Madoff victims reveal hardship before sentencing
* Hero soldier killed himself over Madoff losses
Prosecutors are demanding the maximum 150-year sentence because of the scope of the fraud, the victims of which include the Nobel peace laureate Elie Wiesel, the film director Steven Spielberg and Jewish charities.
Lev Dassin, the chief prosecutor, asked the judge to impose “a term of years that . . . would assure that Madoff remain in prison for life”.
Madoff plans to answer his victims with an apology similar to the one he made when he pleaded guilty in March. Mr Sorkin has told the judge that Madoff “will speak to the shame he has felt and to the pain he has caused”.
At least 113 cheated investors have sent “victim impact statements” to the court, urging a lengthy sentence.
“Due to his egregious deeds, Madoff deserves no better than to live under a bridge in a cardboard box, scavenging for his food and clothing, living the existence which he has undoubtedly relegated some unfortunate victims to,” Robert Mick wrote.
Barbara Kiner, another victim, called the fraud “a financial holocaust”.
Most experts predict that Judge Chin will sentence Madoff to at least 20 years. Bradley Simon, a former prosecutor who is now a white-collar defence lawyer, said that such a sentence was “pretty much a life sentence for someone who is 71”. Because his sentence will be more than ten years Madoff will not qualify for a minimum-security facility with no perimeter fence. He is likely to be assigned to a low or medium-security institution near New York.
Madoff, who has been in a holding cell in Manhattan since March, has permission to wear his own clothes to today’s hearing. His wife and children will not be there to face angry investors who suspect them of complicity in the fraud.
Ruth Madoff and the children have not been charged and insist that they did not know of Madoff’s crimes.
On Friday, however, Mrs Madoff agreed to give up almost all of her property — except for $2.5 million set aside by the Government — as part of a $171 billion forfeiture order against her husband by the judge. She will relinquish her interest in the couple’s Upper East Side penthouse in New York and homes on Long Island and at Palm Beach, Florida, worth an estimated $22 million.
She will also give up a $39,000 Steinway piano; $2.6 million of jewellery; silverware worth $50,000; bed linen worth $18,000; 35 sets of her husband’s cufflinks; a $36,000 Russian sable coat and a $12,500 mink.
Bronquote:Madoff beach house sells big
The Ponzi swindler's Montauk getaway goes to a mystery buyer for more than its $8.75 million list price.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:47 schreef Rejected het volgende:
Ik kom een beetje laat achterdit topic.
Je krijgt het aankoopbedrag van het boek verdubbeld teruggestort op je rekening als je twee andere mensen het boek ook laat kopen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan je ff bijlezen.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:58 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je krijgt het aankoopbedrag van het boek verdubbeld teruggestort op je rekening als je twee andere mensen het boek ook laat kopen.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:58 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je krijgt het aankoopbedrag van het boek verdubbeld teruggestort op je rekening als je twee andere mensen het boek ook laat kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |