abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:20:09 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64848756

Zo sta je on top off te world, zo moet je onderduiken in plaatsen waar de zon nooit schijnt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64848809
quote:
Madoff gaf opdracht $150 mln over te boeken
9 januari 2009, 11:11 uur | FD.nl
Een paar weken voor het doek viel voor fraudeur Bernard Madoff, heeft hij aan medewerkers in het Londense kantoor de opdracht gegeven $150 mln over te boeken naar zijn Amerikaanse kantoor. Dit hebben twee oud-medewerkers van Madoff gisteren bekendgemaakt.

Madoff vertelde dat hij zich zorgen maakte over het Engelse pond. Liever wilde hij de miljoenen beleggen in Amerikaanse staatsobligaties.

Het geld blijkt echter niet aan obligaties besteed, maar was bestemd voor een selecte groep vrienden en familie van Madoff. In een bureaula van de vermeende superzwendelaar werden door onderzoekers getekende cheques aangetroffen ter waarde van ruim $ 173 mln. Omdat de cheques klaar waren om te versturen, denken aanklagers dat Madoff kort voor zijn arrestatie het geld wilde wegsluizen.

Juwelen en horloges op de post

Volgens de aanklagers deed Madoff eind december al juwelen en horloges ter waarde van meer dan $1 mln op de post naar familie en vrienden. Daarmee zou hij in strijd hebben gehandeld met een gerechtelijk verbod.
Wat een lievertje toch die maddof.
pi_64849751
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een lievertje toch die maddof.
En dan te bedenken dat hij slechts huisarrest heeft. Met coke op zak beland je al gauw in een amerikaanse gevangenis zoals je ze ook op discovery channel ziet, maar als je de wereld voor x miljard tilt krijg je slechts huisarrest. (voor 10 miljoen dat dan weer wel)

oh wacht, in die gevangenissen hebben ze ariers, latinos en blackpower gangs. Maddof zou bij geen enkele er bij passen. Lief dat de justitie daar rekening mee heeft gehouden.
pi_64850935
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:46 schreef TubewayDigital het volgende:

oh wacht, in die gevangenissen hebben ze ariers, latinos en blackpower gangs. Maddof zou bij geen enkele er bij passen. Lief dat de justitie daar rekening mee heeft gehouden.
Ik hoop dat je dit met een cynische ondertoon bedoelt.

Het is natuurlijk te triest voor woorden dat burgers zien dat klassejustitie natuurlijk nog steeds schering en inslag is. Ik mag hopen dat een grote groep mensen eens heel kwaad wordt kijken of dan onze westerse landen nog steeds met dezelfde dubbel moraal kan blijven doorgaan. Dat misdaad bestrafd wordt ok, maar dan wel alles in verhouding.

Net zoals er in nederland huurders uit hun huis gezet worden omdat men wiet teelt, de reden daarvoor is dat men dan geen goede huurder meer is, maar als je hele huurschuur vol met gejatte fietsen staat, je grootschalig faude hebt gepleegd, enz... is er geen woningbouwvereniging die ernaar kraait.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:04:41 #155
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64852791
quote:
Misschien ontstaan er door de credit crunch uiteindelijk ook witte boorden gangs in de gevangenis. Die elkaar dan oplichten met ponzi schemes e.d. in plaats van elkaar anaal te penetreren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64853121
quote:

juist en hij is natuurlijk veel te oud om iemand zijn bitch te zijn en op die manier bescherming te krijgen. Dan maar lekker thuis in zijn kapitale appartement/ villa, hij zal het daar vast heel zwaar hebben met zijn goedgevulde drankenkast.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:15:13 #157
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_64853202
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

She's sleeping with the fishes ... Of zit ondertussen al ergens in een snelweg rond Moskou ingegoten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_64867652
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dit met een cynische ondertoon bedoelt.
ja en nee, zoals ik al zei, voor coke op zak kan je in een vervelende jail belanden, als je de wereld tilt voor 50 milj heb je huisarrets.

Madoff
quote:
als je hele huurschuur vol met gejatte fietsen staat, je grootschalig faude hebt gepleegd, enz... is er geen woningbouwvereniging die ernaar kraait.
Ik heb eens bij zo iemand een kamer gehuurd
pi_64869491
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:04 schreef SeLang het volgende:
Misschien ontstaan er door de credit crunch uiteindelijk ook witte boorden gangs in de gevangenis. Die elkaar dan oplichten met ponzi schemes e.d. in plaats van elkaar anaal te penetreren.
.
pi_64884529
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:04 schreef SeLang het volgende:

Het zou mooi zijn. Maar ik heb toch het idee dat in amerikaanse gevangenissen juist het beest in de mens los wordt gemaakt. Zodoende zullen die witte boroden het niet lang uithouden daar. Maar ik verwacht dat er wel een speciale afdeling komt, waarbij ze zelf hun inrichting verzorgen. Net zoals de cokedealers in colombia eigenlijkin een soort hotel zaten.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:16:25 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64960416
quote:
Handel Satyam hervat

12 januari 2009, 16:24 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De handel in het aandeel van het Indiase softwarebedrijf Satyam Computer Services is maandag om 15.50 uur hervat. Dat maakte beursbedrijf Euronext Amsterdam maandag bekend. De handel was vorige week tijdelijk stilgelegd, nadat de topman van het bedrijf, Ramalinga Raju, opstapte. Hij zou hebben geknoeid met de boekhouding van het bedrijf.

De handel in het aandeel Satyam gestaakt in navolging van het opschorten van de handel in New York, waar de notering in Amsterdam aan verbonden is. De reden hiervoor was dat nog niet al het nieuws rond het vertrek van de topman volledig geëvalueerd was.

Het aandeel Satyam kelderde na de bekendmaking van het vertrek van Raju vorige week woensdag op de beurs in Mumbai met meer dan 60 procent. Raju probeerde tevergeefs twee bouwbedrijven te kopen om zo de vervalste cijfers te verdoezelen. Het zou gaan om een bedrag van meer dan 1 miljard dollar, het grootste fraudeschandaal in India ooit.
Kijk, zo kan het ook.
In plaats van ingewikkeld doen zeg je gewoon dat je een miljard aan cash op de bank hebt en niemand die checkt of dat daadwerkelijk zo is
Mijn reisverslagen
  maandag 12 januari 2009 @ 19:19:24 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64960545
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kijk, zo kan het ook.
In plaats van ingewikkeld doen zeg je gewoon dat je een miljard aan cash op de bank hebt en niemand die checkt of dat daadwerkelijk zo is
Ik vind dat toch altijd wel mooi aan die topmensen. Ze gedragen zich vaak gewoon als witteboordencriminelen. Belastingontduiking, fraude, oplichterij, het kenmerkt een goed topman als deze er keer op keer mee wegkomt. Ik vind dat toch wel knap.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 12 januari 2009 @ 19:21:37 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64960636
quote:
Madoff hoeft nog niet gevangenis in

12 januari 2009, 19:03 | ANP
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse fraudeur Bernard Madoff hoeft voorlopig niet de gevangenis in. Een rechtbank in New York wees maandag de eis van aanklagers af om hem op te sluiten omdat hij vanuit zijn appartement in Manhattan onder meer dure juwelen naar familie en vrienden had gestuurd.

De 70-jarige Madoff blijft wel onder huisarrest, met beperkingen. De beurshandelaar wordt verdacht van een grootschalige fraude, waarbij mogelijk 50 miljard dollar is verdwenen. Vorige maand werd hij gearresteerd, waarna hij onder huisarrest werd geplaatst in afwachting van zijn proces.

De rechter eist nu wel dat de post van Madoff wordt gecontroleerd. Ook moet hij een lijst met waardevolle artikelen overdragen.
Iemand die 50 miljard heeft gejat en kennelijk doorgaat met jatten nadat hij is gearresteerd hoeft niet de bak in
Mijn reisverslagen
  maandag 12 januari 2009 @ 19:43:06 #164
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64961589
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Iemand die 50 miljard heeft gejat en kennelijk doorgaat met jatten nadat hij is gearresteerd hoeft niet de bak in
Want hij zal vast niet vluchten
Heb de uitspraak niet gelezen maar op het eerste gezicht een beetje vreemd...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64964177
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hadden ze nu maar linkse rechters in de VS die had maddof wel in normaal voorarrest gezet.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:51:18 #166
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64967849
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hadden ze nu maar linkse rechters in de VS die had maddof wel in normaal voorarrest gezet.
Wat die Madoff heeft gedaan is juist een linksige social security achtige scam
Mijn reisverslagen
pi_64978730
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef SeLang het volgende:

Wat die Madoff heeft gedaan is juist een linksige social security achtige scam
Yeah right het geld is ook netjes verdeeld onder de armen.

Ja de linker en de rechterarm van maddof en wat vriendjes en familie.
pi_65518259
Die gast fraudeerde zelfs met z'n golfcap . Vandaag een 2paginagroot artikel in De Pers met een soort reconstructie.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65519568
quote:
Santander betaalt klanten schade Madoff-fraude terug
De Spaanse bank Santander is de eerste bank die klanten gaat vergoeden die slachtoffer zijn geworden van de omvangrijke Madoff-fraude.

Gisteren maakte de bank bekend 1,4 miljard euro uit te keren aan de particuliere beleggers die via haar vermogensbeheerder hadden geïnvesteerd in Amerikaanse fondsen van Madoff. Of de bank ook institutionele beleggers vergoedt is niet bekend. Deze beslissing valt een dag nadat een groep van deze vermogende beleggers collectief een klacht had ingediend tegen Santander bij een rechtbank in Miami. In de klacht stellen zij dat de bank nalatig was, omdat ze de „overvloed aan rode vlaggen” waaruit bleek dat Madoff een piramidespel beheerde, had genegeerd.

De vermogende cliënten krijgen hun schade vergoed in de vorm van preferente aandelen Santander, voor een totaalbedrag dat gelijk is aan hun oorspronkelijke belegging. De winsten die Madoff zijn beleggers voorspiegelde worden niet vergoed. Deze maatregel, die volledig ten laste van de resultaten van 2008 wordt gebracht, kost de bank rond de 500 miljoen euro.

Santander zegt tot de stap te hebben besloten in het licht van de uitzonderlijke economische omstandigheden en uit puur commerciële redenen: het bedrijf wil zijn klanten behouden. Een advocaat van de benadeelde groep noemde de maatregel vanochtend „een stap in de goede richting”. Santander is een van de banken die met investeringen van in totaal 2,3 miljard euro het zwaarst is getroffen door de Madoff-fraude.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_65751476
Oh my god, een Nederlandse firma heeft een audit gedaan bij Madoff in 2005 !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:15:25 #171
129882 PietjePuk007
crisismod
pi_65757485
quote:
Markopolos also told the committee that tomorrow he will be turning over evidence to the SEC of another major Ponzi scheme, a $1 billion "mini-Madoff."
A Madoff Whistle-Blower Tells His Story
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:44:46 #172
240964 zoost
pi_65764980
quote:
Markopolos also told the committee that tomorrow he will be turning over evidence to the SEC of another major Ponzi scheme, a $1 billion "mini-Madoff." It's expected that the SEC will pay closer attention to him this time.
Ik ben benieuwd welk fonds dat is? Heeft iemand anders ook nog een fraude te melden? Of moet deze man het allemaal in zijn eentje klaren?
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:46:37 #173
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_65765058
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:44 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd welk fonds dat is? Heeft iemand anders ook nog een fraude te melden? Of moet deze man het allemaal in zijn eentje klaren?
Lijkt me niet dat dat vermeld wordt?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:59:24 #174
240964 zoost
pi_65765530
quote:
Wow, wat een verhaal! Wat een ongelofelijke prutsers daar bij de SEC.
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:11:57 #175
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65765980
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Yeah right het geld is ook netjes verdeeld onder de armen.

Ja de linker en de rechterarm van maddof en wat vriendjes en familie.
Het is gestolen van de rijken en verdeeld onder de rijken, afrekening binnen het circuit dus
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')