abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64085214
Mosterdsoep is ook vrij kerstig en ik smokkel..doe er alleen wat verse prei door hihi
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64092512
Ik denk zelf ook aan een helder paddestoelensoepje Mosterdsoep vind ik wel lekker, maar daar moet je wel van houden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64092672
Daar heb je gelijk in. Overigens is de ijstaart heel erg lekker
Wat ook lekker is is witte schuimpjes en dan citroen door de slagroom uitknijpen..Heb je een frisse variant (en dan maar 1 schepje advocaat net voor het niet geheel bevrorene
  woensdag 17 december 2008 @ 16:47:17 #54
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_64092772
die ijstaart lijkt me ook heel geslaagd!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_64092791
Thanks!
pi_64092959
En had ik al gezegd dat ik dol ben op die mierzoete schuimpjes
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64093797
Hahaha ja jammergenoeg hier niet iedereen in huis dus gooi er nog een mini appeltaart tegenaan
pi_64098348
Of varkenshaasjes aanbakken, in een ovenschotel doen met gebakken ui en champignons. Plakjes brie erover en laten garen in de oven. Voor een snellere variant schnitzels gebruiken en gewoon gratineren.

Toetje: bolletje stoofperenijs tussen 2 kletskoppen leggen, garneren naar smaak.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64201557
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:02 schreef krakkemieke het volgende:
Of varkenshaasjes aanbakken, in een ovenschotel doen met gebakken ui en champignons. Plakjes brie erover en laten garen in de oven. Voor een snellere variant schnitzels gebruiken en gewoon gratineren.

Toetje: bolletje stoofperenijs tussen 2 kletskoppen leggen, garneren naar smaak.
Hoe lang moeten varkenshaasjes na het aanbraden dan nog in de oven, en welke temperatuur?
Kom overal verschillende tijden/temperaturen tegen!!
  zondag 21 december 2008 @ 10:54:16 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64201625
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:49 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Hoe lang moeten varkenshaasjes na het aanbraden dan nog in de oven, en welke temperatuur?
Kom overal verschillende tijden/temperaturen tegen!!
neem het recept met de langste garingstijd op de laagste temperatuur. anders wordt het überdroog.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64201961
Zit je al vast aan die pepersaus?

Want ik heb nog een heel lekker dragonsausje in de aanbieding:
varkenshaasjes bakken, uit de pan nemen en grootste deel van de jus uit de pan gieten, slagroom in de pan en alles goed losroeren, klein beetje peper en een theelepel bouillionpoeder erbij, beetje dragon (gewoon gedroogde uit een potje, AH) en dan de saus inkoken.
Op het laatste moment nog meer dragon erbij, dan behoud je de smaak.

Ondertussen gooi je een zak Pomme Duchesse in de oven, kook je de broccoli (smaakt de saus goddelijk bij) en maak je een mooie salade naar keuze.

Weet niet of je het kersterig genoeg vindt, maar het smaakt té lekker en het is heel makkelijk en snel klaar.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 21 december 2008 @ 11:26:45 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64202134
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:16 schreef shmoopy het volgende:
Zit je al vast aan die pepersaus?

Want ik heb nog een heel lekker dragonsausje in de aanbieding:
varkenshaasjes bakken, uit de pan nemen en grootste deel van de jus uit de pan gieten, slagroom in de pan en alles goed losroeren, klein beetje peper en een theelepel bouillionpoeder erbij, beetje dragon (gewoon gedroogde uit een potje, AH) en dan de saus inkoken.
Op het laatste moment nog meer dragon erbij, dan behoud je de smaak.

Ondertussen gooi je een zak Pomme Duchesse in de oven, kook je de broccoli (smaakt de saus goddelijk bij) en maak je een mooie salade naar keuze.

Weet niet of je het kersterig genoeg vindt, maar het smaakt té lekker en het is heel makkelijk en snel klaar.
vergeet ook niet een scheutje cognac in de saus te doen, maakt het helemaal af.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64202176
Cognac past er zeker bij.
  maandag 22 december 2008 @ 00:09:14 #64
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64229089
TS is een carnivoor
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_64235335
ok, goed, complicatie. Ik had een voorstel gedaan tot kerstdiner en toen kreegg ik te horen dat de diepvries stuk was en er is geen klein vriesvak En ik had nog wel een toetje uit dit topic uitgezocht waar je een diepvries voor moet hebben. Ook weet ik niet zo goed of je van die aardappelkroketachtige dingetjes die ik wilde kopen (in kerstboomvorm oid ) wel buiten de diepvries kan bewaren. Ideeën?
pi_64248366
Volgens mij kun je die best buiten de diepvries bewaren.
Ik ga appeltjes uti de oven of pavlova als toetje overigens. Of allebei.
Recepten vind je op www.kokenmetkarin.nl

Karin heeft trouwens ook nog een snel en simpel kerstmenu:
quote:
Kerstmenu 12: Snel en simpel
Een menu dat snel in elkaar geflanst is, voor als je écht weinig tijd hebt
voor: Rosbief-rolletjes met paprika
Heerlijk snelle rolletjes van paprika, rucola en rosbief.

tussen: Spruitjescappuccino
Een prachtig lichtgroen schuimig soepje, opgediend in een kopje.

hoofd: Varkenshaasje met ananas-koriandersalsa
Simpel, maar hip dankzij de frisse, kruidige salsa.

na: Clafoutis met perzik
Een pudding die eruit ziet als een taart. Makkelijk maar lekker.
pi_64249252
quote:
Op maandag 22 december 2008 08:20 schreef Isabeau het volgende:
ok, goed, complicatie. Ik had een voorstel gedaan tot kerstdiner en toen kreegg ik te horen dat de diepvries stuk was en er is geen klein vriesvak En ik had nog wel een toetje uit dit topic uitgezocht waar je een diepvries voor moet hebben. Ook weet ik niet zo goed of je van die aardappelkroketachtige dingetjes die ik wilde kopen (in kerstboomvorm oid ) wel buiten de diepvries kan bewaren. Ideeën?
Ik zou het niet doen.
Die dingen zijn ongevroren erg zacht en zodra die in die toestand in de hete olie gegooid worden blubbert de boel volgens mij uit elkaar.
Staat iig op de verpakking dat ze bevroren moeten blijven tot ze de frituur ingaan.

Maar!
AH heeft nu ook verse aardappelschijfjes in redelijk grote zakken in kerstboomvorm, die kun je gewoon in de koelkast bewaren en dan frituren, ga ik tenminste wel doen.
pi_64250033
Goede tip, Shmoops!
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:16:15 #69
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64365938
Kun je hier nog even plaatsen wat je uiteindelijk gemaakt had, Isa?
Confidence through competence
pi_64366206
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:16 schreef Stereotomy het volgende:
Kun je hier nog even plaatsen wat je uiteindelijk gemaakt had, Isa?
Dat had ik in de SC al gedaan

Maar goed:

* garnalencocktail
* heldere paddestoelensoep
* kalkoen met een soort room-portsaus, witlofgerecht, pommes duchesse, stoofpeertjes
* toetje uit dit topic met moccaschuimpjes en tokkelroom (super lekker, echt een aanrader!), opgeleukt met amarettokoekjes, tokkelroom en koffieslagroom
pi_64373779
klinkt goed!
Hier:
- garnalencocktail of Honing moster salade
- Mosterdsoep
- Twee rollades (mager en doorregen), met coleslaw (home-made), stoofpeertjes en haricoverts in spek.
- Het topic toetje (gestampte roze schuimpjes in frambozen sap (gestampte verse frambozen) en slagroom erdoor in de vriezer, witte schuimpjes met zelfde recept en vers citroensap) plus een heerlijke appeltaart.

Ingrediënten
1/2 citroen 125 g roomboter, op kamertemperatuur en in stukken + 1 el 125 g witte basterdsuiker 250 g zelfrijzend bakmeel 1 1/2 kg friszure appels (bv. jonagold of elstar), geschild en in parten 75 g blanke rozijnen 10 g krenten mespunt kaneel, gemalen 1 eetlepel custard 10 eetlepels abrikozenjam 150 g amandelspijs (pak a 300 g) 1 eierdooier poedersuiker Materialen
taartvorm, doorsnede ca. 24 cm, ingevet Bereiden
Stap 1: Boen de citroen schoon, rasp 1 theelepel van de gele schil en pers 1 eetlepel citroensap eruit. Verkruimel en wrijf de boter met de suiker, citroenrasp en een mespunt zout totdat het geheel een egale massa is geworden. Voeg 1 eetlepel water toe, meng het helemaal door tot het water volledig is opgenomen en meng daarna pas het zelfrijzend bakmeel met een wrijvende beweging met het boter-suikermengsel. Als alle ingrediënten volledig gemengd zijn, kan er nog 1 eetlepel water door het deeg. Laat het deeg een paar uur, liefst een nacht, op een koele plek rusten. Stap 2: Schep 600 gram van de appel om met de rozijnen, krenten, de kaneel, de custard en 4 eetlepels abrikozenjam. In banketbakkerstermen wordt dit 'appelsmort' genoemd. Stap 3: Verhit de oven tot 200 °C. Maak het deeg soepel door het weer op temperatuur te laten komen en even door te kneden. Rol het deeg uit tot een dunne ronde lap die iets groter is dan de taartvorm. Druk het deeg goed in de ingevette vorm tegen de randen aan. Stap 4: Kneed de amandelspijs met 1 eetlepel boter en de eidooier soepel. Rol het mengsel uit op een met bloem bestoven werkvlak tot de grootte van de taartbodem. Leg het spijsmengsel op de taartbodem. Het is gemakkelijk te vervoeren als je het voorzichtig over een deegroller rolt. Druk de spijs goed aan. Schep de appelsmort erop en verdeel hierop de rest van de appelschijfjes. Druk het geheel goed aan. Bak de taart 50 minuten, verhoog de temperatuur dan tot 220 °C en bak hem nog eens 10 minuten, tot de bovenkant goed bruin is. Neem de taart uit de oven en laat hem afkoelen. Stap 5: Verwarm 6 eetlepels jam met het citroensap in een steelpannetje en bestrijk hiermee de taart. Leg een bord of rond stuk karton op de bovenkant van de taart zodat het jammengsel bedekt is, en bestrooi de bovenkant van de taart met poedersuiker.
pi_64377203
Beetje laat hoor, maar wat een erg lekkere en snelle (+ kerstige) saus is voor bij varkenshaas:

varkenhaas stukjes in parmaham gewikkeld (evt. blaadje salie er tussen) aanbraden, garen en even opzij zetten. Drank er bij (sherry oid, rum kan ook, wat je lekker vind..) en daarmee het aanbaksel loskoken. Pot kersen op siroop uit laten lekken, kersen in de pan er bij + beetje van het vocht. Slagroom er bij, zout en peper naar smaak, beetje indikken, vlees er in om weer mee te warmen en klaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')