"Glimlachen en doorgaan"; waarom eigenlijk? Hoe langer je jouw verwerking en de tijd voor jezelf uitstelt, des te moeilijker wordt de confrontatie (met jezelf). Met een groot risico op instorten idd. Het is een soort self-fullfilling-prophecy. Iedereen zal het begrijpen als je tijd voor jezelf neemt, toch?quote:Op vrijdag 12 december 2008 02:07 schreef Noorsbloed het volgende:
[..]
Ik moet het maar doen zoals ik altijd heb gedaan.
Glimlachen en doorgaan.
Maar bedankt iedereen voor de lieve woorden.. !
Waarom ?quote:Op vrijdag 12 december 2008 02:13 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
"Glimlachen en doorgaan"; waarom eigenlijk? Hoe langer je jouw verwerking en de tijd voor jezelf uitstelt, des te moeilijker wordt de confrontatie (met jezelf). Met een groot risico op instorten idd. Het is een soort self-fullfilling-prophecy. Iedereen zal het begrijpen als je tijd voor jezelf neemt, toch?
Sterkte btw.
Ik begrijp je gedachtengang, maar ik denk dat je het ook anders zou kunnen zien.quote:Op vrijdag 12 december 2008 02:19 schreef Noorsbloed het volgende:
[..]
Waarom ?
Simpel ( in mijn ogen )
Ik heb altijd alles in mijn eentje moeten doen,
en ook gedaan.
Daarna kwam ik Mirre tegen en heb ik geleerd dingen samen op te lossen.
Ik kan nu niet stoppen en instorten.
Mirre en iedereen ziet straks dat ik het heb gered.
Dat ik alles voor Mirre doe en zal doen, haar steunen in welke situatie ook.
Als man moet jij je geliefde beschermen en ondersteunen tegen alles.
En ik ben ook van plan dat te doen.
Al heb ik het er moeilijk mee
Tevens is er mijn trots.
Opgeven nu voelt voor mij als weglopen.
En ook dat kan ik mij niet veroorloven
Ik snap je punt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 02:24 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik begrijp je gedachtengang, maar ik denk dat je het ook anders zou kunnen zien.
Om deze even aan te halen: "Als man moet jij je geliefde beschermen en ondersteunen tegen alles." Helemaal mee eens, maar alleen ben ik van mening dat er nergens geschreven staat dat je dit per se alleen moet doen... Hulp nodig hebben om je groter doel te bereiken (in dit geval het bieden van bescherming) is absoluut geen schande. Zolang je doel maar bereikt wordt toch?
Daarbij kan er volgens mij echt geen sprake zijn van "weglopen", zoals jij het noemt. Hulp vragen bij het verwerken van je gevoelens/gedachten is verre van opgeven. Sterker nog, het maakt het mogelijk voor jou om beter/makkelijker met de situatie om te gaan, waardoor je je "functie" als beschermer/geliefde alleen maar beter kunt vervullen...
Just my 2 cents...
Nee hoor, klinkt helemaal niet wazig, sterker nog, ik begrijp het prima. Tel daarbij ook nog eens je waardeloze vriendenkring en familie bij op (sorry voor de misschien grove opmerking, maar zo zie ik t afgaande op jouw eerdere posts) en het plaatje is behoorlijk duidelijk..quote:Op vrijdag 12 december 2008 02:30 schreef Noorsbloed het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Maar ik kan het er niet mee eens zijn.
Vanaf mijn negende heb ik praktisch alles in mijn eentje moeten oplossen.
En dat heb ik ook al tijd gedaan, hoe moeilijk en hoe zwaar het ook werd en zou zijn.
Daar komt een deel van mijn trots en mijn zelfvertrouwen vandaan.
Door de jaren heen is mijn trots verwoven met mijn zelfvertrouwen, en dat staat weer met het feit dat ik alles alleen heb doorstaan.
Als ik nu opgeef, en hulp zoek of krijg of vraag ..
Dan zou dat een klap zijn voor mijn eigen zelfvertrouwen.
En dat kan ik NU echt niet gebruiken ..
Het klinkt allemaal misschien wat wazig,
En ik wil het je anders ook wel verder uitleggen
Het maakt niet uit,quote:Op vrijdag 12 december 2008 02:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nee hoor, klinkt helemaal niet wazig, sterker nog, ik begrijp het prima. Tel daarbij ook nog eens je waardeloze vriendenkring en familie bij op (sorry voor de misschien grove opmerking, maar zo zie ik t afgaande op jouw eerdere postst) en het plaatje is behoorlijk duidelijk..
Sjah, er schieten me zo ook niet 1,2,3, wat tips te binnen, behalve de vragen/opmerkingen die ik je per pm al stuurde
Het lijkt me in dit geval niet iets simpels als een beeld van sterk persoon. Als je hele zelfvertrouwen gebouwd is op je zelfredzaamheid, dan kan het nog eens een behoorlijke dreun zijn als je dan spontaan in een situatie terecht kunt die je niet de baas bent. En dat is iets wat ts niet kan gebruiken lijkt mequote:Op vrijdag 12 december 2008 02:51 schreef Specularium het volgende:
Noorsbloed, probeer je niet groot te houden om je beeld van sterk persoon in ere te houden.
Sterkte.
Hartstikke bedanktquote:Op vrijdag 12 december 2008 02:41 schreef Love85Angel het volgende:
Hallo NB,
wat een k*t situatie. Het is zowieso al zwaar en hard om je kindje te verliezen en dan ligt je verloofde ook nog eens in coma met voorlopig nog volledige onzekerheid.
Ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen. En ik zal aan je denken en geregeld een kaarsje voor je opsteken.
Ik hoop dat je alsnog steun kunt vinden bij familie of vrienden, of anders hier op het topic; een aantal oren die naar je luisteren en waar je je verhaal kwijt kunt.
Heel veel succes!
Dank je, maar ik houd mij niet sterk om een beeld van mijzelf staande en in ere te houdenquote:Op vrijdag 12 december 2008 02:51 schreef Specularium het volgende:
Noorsbloed, probeer je niet groot te houden om je beeld van sterk persoon in ere te houden.
Sterkte.
Bedankt voor je lieve woorden !quote:Op vrijdag 12 december 2008 02:52 schreef Qebbel het volgende:
Jezus, wat een ontzettend naar verhaal! Wel fijn voor je dat je je even kunt uiten hier op het forum.
Ik wil je echt de allerbeste sterkte wensen en hoop heeeeel erg dat het allemaal goed komt met Mirre!
Zowel mijn oma als mijn tante hebben een kindje verloren in de laatste weken van de zwangerschap door zwangerschapsvergifitging. Zonder dat ik hier iets van meegekregen heb, weet ik dat het een enorme impact kan hebben!
Nogmaals: superveel sterkte!!! En ik wil alleen nog zeggen dat het toch soms zo bizar overkomt, wanneer er zulke vage dingen gebeuren, terwijl we inmiddels harten kunnen transplanteren en dieren kunnen klonen. Waarom dit dan??
Sterkte Noorsbloed!
Dikke knuffel!
Bedanktquote:
Waarschijnlijk begrijp je hier niks van maar dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 12 december 2008 03:08 schreef Noorsbloed het volgende:
Dank je, maar ik houd mij niet sterk om een beeld van mijzelf staande en in ere te houden
Ik houd mij sterk omdat ik niets anders kan dan dat
Dan moet ik zeggen dat je dat behoorlijk slecht verwoord hebt in je vorige post, ik vatte hem ook anders op..quote:Op vrijdag 12 december 2008 03:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarschijnlijk begrijp je hier niks van maar dat bedoel ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 03:21 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dan moet ik zeggen dat je dat behoorlijk slecht verwoord hebt in je vorige post, ik vatte hem ook anders op..Ik werk altijd in lagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |