abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:47:30 #276
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63961611
Wat een verwarrende ik-jij constructie zat er in dat mentale kwakgesprek in mn vorige post but you get my drift!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:48:54 #277
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961640
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:44 schreef kwakveense het volgende:
ik heb wel moeite met het idee: nu niet, pas als ik lean en mean ben.

omdat ik weet dat dat echt nog heel ver weg is (ik probeer nu naar 76, dan 70 dan 65 kilo te komen. maar echt dun ben ik pas met een kilo of 57. dan moet ik dus in totaal 39 kilo afgevallen zijn....) en ik het idee heb dat dat doel dus "voor altijd" ver weg is. naderend naar "nooit"

snap je wat ik bedoel?
Zelfsabotage!

Je denkt dat het toch niet lukt
<insert sexy plaatje van BJ die 2 keer dat gewicht is verloren >

Denk je dat zij iets heeft wat jij niet hebt ofzo? Dat ze van een andere planeet komt?

Dat idee is gebaseerd op je onvermogen om het jezelf te gunnen om slank te zijn. Je kunt alle smaakvoorkeuren van de wereld hebben,maar waar het uiteindelijk op neer komt is keuzes maken, en willen.
Het is geen onrealistisch doel, je bent geen hopeloze idioot en je hebt nu alle redenen om het te willen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:48:58 #278
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961644
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
That's the spirit! Dan heb je nu je slacking-dag gehad gisteren en ga je nu een uberstoere sterke kwak zijn. Innerlijke conversaties gaan dan zo:
"Ik heb weinig tijd en zin in lekkers en er is vette/zoete bende in de buurt!"
"Ja, en die vette/zoete bende is voor mijn volgende slack-dag scheelt ook centjes, want dan hoef ik voor die dag geen ander lekkers te halen "
"Jamaar ik wil het nu "
"Ja, en je wil afvallen, wat wil je meer! En denk aan al die mensen op Fok die dan ubertrots op je gaan zijn! "
"Okee, salade it is"
weet je dat bij het meelezen van deze conversatie alleen al ik het gevoel krijg dat ik in t echt ook in zo'n situatie heb? zo'n steek in je buik en een spanning in elke cel van je lcihaam die heel hard "neeeeeeeeeeeeeee, ik willlut!" gilt?

dat is trws. een hele poos een stuk minder geweest hoor. als ik eenmaal goed bezig ben dan gaat t wel een beetje over.

truc is voor mij echt nog steeds om t niet in huis te hebben. helaas pindakaas. ik kán niet op wilskracht vertrouwen (nog)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:49:34 #279
236335 neen
schone schijn
pi_63961655
Ik voel me nu ok een dikke vetzak al 879 kcal op vandaag.... enige echte slechte was de hagelslag dus gewoon veel gegeten
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:50:15 #280
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961664
Binnen een jaar kun je alles kwijt zijn trouwens. En dat is dan nog verantwoord traag.
Is het nu echt zo erg om jezelf een jaar bij je ballen te grijpen en de patatjes en kransjes even te laten voor wat ze zijn?

Ik ken ergere dingen om een jaar te moeten missen...
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:50:58 #281
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961676
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:48 schreef SHE het volgende:

[..]

Zelfsabotage!

Denk je dat zij iets heeft wat jij niet hebt ofzo? Dat ze van een andere planeet komt?

Dat idee is gebaseerd op je onvermogen om het jezelf te gunnen om slank te zijn. Je kunt alle smaakvoorkeuren van de wereld hebben,maar waar het uiteindelijk op neer komt is keuzes maken, en willen.
Het is geen onrealistisch doel, je bent geen hopeloze idioot en je hebt nu alle redenen om het te willen.
ja dat denk ik diep van binnen wel ja.

dat en nog meer nare crap die bij het schrijven van deze zin alleen al tranen in mn ogen doet springen. crap die de psycholoog er ook niet uit kreeg, die ze me alleen maar heeft kunnen laten vinden in de verborgen beerput en manieren gegeven om het eruit te krijgen. maar dat is nog steeds niet helemaal gelukt. working on it. as we speak.
pi_63961690
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:39 schreef SHE het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar het is natuurlijk gewoon vreselijk kinderachtig
( cute, maar kinderachtig! )

6 dagen superstrikt eten, 1 dag mag je losser ( en dan nog kun je betere keuzes maken )

Het is niet zo dat je bepaalde dingen nooit meer mag eten, je mag ze niet nu. Als je lean & mean bent, kun je ze weer prima eten. En ik kan je nu al vertellen dat je er tegen die tijd helemaal geen trek meer in hebt.
Waarom; omdat het geen flikker met het lekkers te maken heeft, maar met het gevoel wat het je geeft en dat etterige gevoel is dan ook weg.

En 6 dagen normaal doen, en 1 etteren..dat moet wel lukken toch?

Dat deed ik vroeger ook! 6 dagen echt heel gezond en mager en dan 1x in de week (zondag) at ik alles waar ik trek in had.

Nu doe ik het anders, ik let op alles wat ik eet, maar eet iedere dag wel een paar dingetjes die ik echt lekker vind en die op zich niets toevoegen qua voedingstoffen. Maar sommige dingen is voor mij echt een nogo. Banketstaaf, daar zit in een ieniemini stukje al 250 cal. (en dan bedoel ik echt ieniemienie) Nou dat heb ik er niet voor over. Maar af en toe wat frietjes, of een beetje chips, of whatever, dat moet kunnen. Maar zorg ervoor dat het niet meer dan 10% van je calorieen uitmaakt, die extra dingen en als je echt met een beetje tempo wil afvallen, probeer dat zelfs nog te minderen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:52:00 #283
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961701
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:50 schreef SHE het volgende:
Binnen een jaar kun je alles kwijt zijn trouwens. En dat is dan nog verantwoord traag.
Is het nu echt zo erg om jezelf een jaar bij je ballen te grijpen en de patatjes en kransjes even te laten voor wat ze zijn?

Ik ken ergere dingen om een jaar te moeten missen...
nee, is niet erg!

en t helpt ook echt dat er iemand streng voor me is die ik niet zo goed ken als eventuele familieleden en vrinedinnen die t ooit probeerden...
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:52:23 #284
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63961709
Mag ik ook nog iets toevoegen (waar SHE me waarschijnlijk voor gaat slaan, so be it); ik denk dat je helemaal niet mean and lean hoeft te zijn om weer wat lekkers te mogen, maar én kerstkrans én patat is gewoon niet handig en beide zijn zeker niet iets voor iedere dag.

Wat volgens mij wel kan:
* een paar weekjes even helemaal geen zoetigheid, patat en andere bende; zodat gezond eten echt in je systeem komt (ik weet waar ik het over heb)
* daarna max. 1 per week een patatje als lunch of diner, mét een hele grote salade die je eerst op eet. Geen frikandel erbij nemen. Of alleen die frikandel en de patat laten staan.
* iedere dag iets lekkers nemen, maar dan wel een kleine portie
* voor jezelf een lijstje maken van etenswaren die je heel lekker vind en die niet zo bizar veel kcal hebben. Als je dan je "lekkermoment" hebt, bij voorkeur iets uit deze lijst nemen
* als je dan een keer "uitglijdt" is het niet zo erg, want de volgende maaltijd is weer gewoon gezond.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:54:28 #285
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961745
vind ik ook wel wat inzitten tink.

ik vind 1 keer ind e week patat trws wel als veel klinken. ik zou t mezelf denk ik hooguit 1 keer per maand gunnen. of als ik uit eten ga.

maar ik wil t weleens proberen, wat t met me doet om toch gewoon eerst eens even er vanuit te gaan dat mn doel haalbaar is, en dat ik gewoon een periode helemaal zonder kan.

bovendien heb ik geen geld meer in mn budget voor unhealthy crap.
pi_63961756
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:52 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik ook nog iets toevoegen (waar SHE me waarschijnlijk voor gaat slaan, so be it); ik denk dat je helemaal niet mean and lean hoeft te zijn om weer wat lekkers te mogen, maar én kerstkrans én patat is gewoon niet handig en beide zijn zeker niet iets voor iedere dag.

Wat volgens mij wel kan:
* een paar weekjes even helemaal geen zoetigheid, patat en andere bende; zodat gezond eten echt in je systeem komt (ik weet waar ik het over heb)
* daarna max. 1 per week een patatje als lunch of diner, mét een hele grote salade die je eerst op eet. Geen frikandel erbij nemen. Of alleen die frikandel en de patat laten staan.
* iedere dag iets lekkers nemen, maar dan wel een kleine portie
* voor jezelf een lijstje maken van etenswaren die je heel lekker vind en die niet zo bizar veel kcal hebben. Als je dan je "lekkermoment" hebt, bij voorkeur iets uit deze lijst nemen
* als je dan een keer "uitglijdt" is het niet zo erg, want de volgende maaltijd is weer gewoon gezond.
Ik denk dat SHE je niet gaat slaan voor bopvenstaande hoor, klinkt heel goed!!
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:55:10 #287
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63961758
Kwak, kreeg jij vroeger heel snel wat je wou als je "IK WILLUT" riep? Niet raar bedoeld ofzo, maar het zou verklaren. Mn ouders hadden weinig geld dus het kwam niet in me op om "IK WILLUT" te roepen, nu dus eigenlijk nog steeds niet. Het zit niet in mn systeem. (mijn probleem zit meer in het "ik voel me zielig, mag ik dan nu een stukje chocola?" XD). Jij kan het ook uit je systeem halen, door gewoon streng tegen jezelf te zijn en in te zien dat "JAMAAR IK WILLUT" zowel zelfsabotage is als eigenlijk een beetje kinderachtig
Wat SHE zegt: BJ is een stoere slanke vrouw geworden, jij kan dat ook! Als je er zelf maar in gelooft dat je het kan, en niet nu al zit van "ja maar ik kan niet op mezelf vertrouwen" je kan niet op jezelf vertrouwen, omdat je je dat al in je hoofd gehaald hebt. Dus als je dan de teugels laat vieren kan je zeggen "zie je wel, ik had gelijk, ik kan het gewoon niet".
Maar je kan het echt!

<emile ratelband out>

En neen, volgens mij ben jij toch nie zo dik? doe es een foto.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:57:18 #288
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961808
ik kreeg niet snel wat ik wilde als ik "ik willut" riep. sterker nog, ik denk dat ik dat niet eens hardop zei en alleen maar dacht...

mijn moeder was (is) er zo eentje van "geen ge-jamaar" en "omdat ik t zeg"

t is meer dat ik op de een of andere gekke manier een hele sterke innerlijke stampende peuter heb ontwikkeld ergens tussen mn 18e en mn 23ste.... op het moment dat ik het gevoel kreeg dat andere mensen bepaalden wat ik deed en meost doen. dat was niet zo, ik had/heb gewoon een te sterk verantwoordelijkheidsgevoel, ben te conformistisch en voel me te snel aangesproken...

diep van binnen vind ik dat echter ontzettend vervelend...

mijn psycholoog heeft me erop gewezen dat ik veel processen heel fysiek omschreef en dat ik dus ws. emotionele dinmgen heel sterk in mn lichaam merk. dat kan ik gebruiken om gevoelens te herkennen...dat is iets van de afgelopen 2 jaar, daarvoor had ik dat niet

ik word bijvoorbeeld sinds een poosje kotsmisselijk als ik teveel spanning heb. en ik krigj dus een trekkend stekend gevoel in mn buik als ik tegen mezelf in opstand kom/ in tweestrijd ben.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:57:19 #289
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961809
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:50 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja dat denk ik diep van binnen wel ja.

dat en nog meer nare crap die bij het schrijven van deze zin alleen al tranen in mn ogen doet springen. crap die de psycholoog er ook niet uit kreeg, die ze me alleen maar heeft kunnen laten vinden in de verborgen beerput en manieren gegeven om het eruit te krijgen. maar dat is nog steeds niet helemaal gelukt. working on it. as we speak.
Was me allang duidelijk heurrrrrrr en die tranen blijven komen als je niet voor eens en voor altijd afrekent met je verleden en ook die overemotionele, zelfsaboterende trol die Kwak verpest.
Je hoeft niet altijd pijn te hebben, je hoeft ook niet ongelukkig te zijn en je hoeft al helemaal niet vol afgrijzen naar jezelf te kijken.

Je hebt natuurlijk altijd die tijd je bagage lekker vast gehouden ( letterlijk ) , maar als je een keertje vrij door een weide wilt dartelen, dan moet je toch echt de kloten gaan krijgen die rugzak af te werpen.
Lelijker dan dat het was wordt het toch niet

De beloning die op je wacht is ook velen malen lekkerder dan welk eten dan ook. Maar als je nooit echt gelukkig bent geweest, heb je ook de illusie dat eten je bevrediging kan brengen. Je weet niet beter.

Nu wel, toch Kwakkie?

*ohmmmm*
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:58:08 #290
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63961828
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kwak, kreeg jij vroeger heel En neen, volgens mij ben jij toch nie zo dik? doe es een foto.
Kwak lijkt een beetje op een kaboutervrouwtje uit het Kabouterboek van Rien Poortvliet Net zo'n lief rond gezicht, ronde heupen, maar verder veel smaller.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:59:33 #291
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961866
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef kwakveense het volgende:
ik kreeg niet snel wat ik wilde als ik "ik willut" riep. sterker nog, ik denk dat ik dat niet eens hardop zei en alleen maar dacht...

mijn moeder was (is) er zo eentje van "geen ge-jamaar" en "omdat ik t zeg"

t is meer dat ik op de een of andere gekke manier een hele sterke innerlijke stampende peuter heb ontwikkeld ergens tussen mn 18e en mn 23ste....
\

Die peuter heeft iedereen in zich. Met dat verschil dat stabiele mensen wel raad weten met die peuter.
Jij hebt ervoor gekozen die peuter vrij spel te geven, en daar heb je een reden voor. Ik ben er benieuwd naar trouwens.

Of je hebt geen idee wat de reden is, en daar moet je daar eens hard over na gaan denken.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:59:54 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63961875
De foto-vraag was gericht aan Neen

Oooh kaboutervrouwtjes van Rien Poortvliet Ik wou vroeger ook een kaboutervrouwtje zijn want die vond ik lief En mn opa en oma hadden dat boek en bij mn opa en oma was het altijd leuk
pi_63961887
quote:

[..]

Zelfsabotage!

Dat dus Ook al moest ik wat minder kwijt, ik heb mezelf gewoon een schop onder de hol gegeven. Wat jij moet doen, is jezelf gewoon een gezond eetpatroon aanleren, dan krijg je ook minder snack-attacks.

Ik spreek tegen kwak in dit geval

Ik heb nu alle troep uit mijn keukenkastjes op, en ga maar weer op de gezonde toer. Ik ben gestraft voor mijn zoetekauw: ik krijg puistjes
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63961897
Ik had ook zo'n suf denkpatroon. Alleen maar omdat ik al 6 jaar 72 kilo woog, dacht ik dat de 60 kilo 'er wel niet meer in zou zitten'.
En als ik dan ging lijnen, smokkelde ik, en maakte ik mezelf wijs dat ik gewoon een trage stofwisseling had.
Ik gunde mezelf ook teveel lekkers, bijv. als troost, verwennerij. En ik ben en blijf een grote spoelbak en een snoepkont.
Maar.
Ik wíl niet vet zijn, en nu is de knop al 6 maanden om. Ik heb 1 major terugval gehad met Sinterklaas maar dat gewicht is er nu weer af.
En ik weet als geen ander dat de gedachte: 'nú mag het wel, ik heb zo mijn best gedaan' een enorme denkfout is. Hoe langer je in het gareel blijft, hoe makkelijker het je af gaat.
Hoe sneller je op gewicht bent, hoe eerder je weer mag eten wat je wilt (mits </= aan onderhoudshoeveelheid aan kcal).
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:01:08 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961906
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kwak lijkt een beetje op een kaboutervrouwtje uit het Kabouterboek van Rien Poortvliet Net zo'n lief rond gezicht, ronde heupen, maar verder veel smaller.
En bedankt Tink!
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:02:06 #296
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63961930
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik had ook zo'n suf denkpatroon. Alleen maar omdat ik al 6 jaar 72 kilo woog, dacht ik dat de 60 kilo 'er wel niet meer in zou zitten'.
En als ik dan ging lijnen, smokkelde ik, en maakte ik mezelf wijs dat ik gewoon een trage stofwisseling had.
Ik gunde mezelf ook teveel lekkers, bijv. als troost, verwennerij. En ik ben en blijf een grote spoelbak en een snoepkont.
Maar.
Ik wíl niet vet zijn, en nu is de knop al 6 maanden om. Ik heb 1 major terugval gehad met Sinterklaas maar dat gewicht is er nu weer af.
En ik weet als geen ander dat de gedachte: 'nú mag het wel, ik heb zo mijn best gedaan' een enorme denkfout is. Hoe langer je in het gareel blijft, hoe makkelijker het je af gaat.
Hoe sneller je op gewicht bent, hoe eerder je weer mag eten wat je wilt (mits </= aan onderhoudshoeveelheid aan kcal).
+10 herkenbaar! Wat goed dat je het nu wel doet
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:03:21 #297
236335 neen
schone schijn
pi_63961964
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
De foto-vraag was gericht aan Neen

Oooh kaboutervrouwtjes van Rien Poortvliet Ik wou vroeger ook een kaboutervrouwtje zijn want die vond ik lief En mn opa en oma hadden dat boek en bij mn opa en oma was het altijd leuk
Ik heb een foto van me met dikke buik enzo, alleen van m'n kop maar die valt ivm m'n buik wel mee

Ik doe trouwens nu alleen aan hardlopen... ik moet eens wat thuisoefeningen gaan doen maar als ik dat in m'n systeemwil invoeren besef ik dat ik eerst moet opzoeken hoe/wat en dan moet kijken of het lukt en dan is de motivatie om ermee te beginnen weer weg
Wat aan lambal ben ik dan ook
het lijkt niet wat het is
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:03:36 #298
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961972
@ she, ja ik weet wel beter. een jaar of twee geleden was ik denk ik al velen malen jankend weggerend uit dit topic en had ik jullie allemaal stom gevonden. en een zak chips of 23 leeggegeten. op jullie.

stabiel worden. dat lijkt me wel wat.
ik heb wel een idee van de reden dat ik mn peuter vrij laat rondlopen, maar dat moet ik nog eens wat verder uitwerken.

denk dat t te maken heeft met dat ik nog steeds het gevoel heb dat ik dingen doe omdat ze "moeten" omdat men het van me verwacht.

dat, en dat ik diep van binnen mezelf vies vind. vies en onaantrekkelijk en onaanraakbaar.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:04:05 #299
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63961987
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:01 schreef SHE het volgende:

[..]

En bedankt Tink!
Het was niet als belediging bedoeld. Ik vind die vrouwtjes altijd zo lief En Kwak ook En ze ziet er nou eenmaal (nog) niet uit als een bijna doorzichtig elfje
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:04:21 #300
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_63961996
quote:

[..]

Zelfsabotage!

whehe
BJ is inmiddels wel slean & lean ennuh die doet ook een beetje wat SHE zegt.
hele week gezond, en in het weekend mag ik van mezelf wat meer, en dus ook wat slechtere dingen.
Maar echt onwijs vreten (zoals een heel pak mariakoekjes met boter, no offence) doe ik helemaal niet meer, omdat ik na een paar koekjes er klaar mee ben, en ik na de eerste 2/3 de rest toch amper meer proef...
dan eet je om te eten...
en dat is EVIL
en bij bijzondere gelegenheden, zoals feestjes, etentjes enzo, doe ik wel gezellig mee, maaaaar daarna balans ik wel een paar dagen....

en dat is dus een beetje het geheim; NADENKEN voordat je iets in je muil schuift....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')