Zelfsabotage!quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:44 schreef kwakveense het volgende:
ik heb wel moeite met het idee: nu niet, pas als ik lean en mean ben.
omdat ik weet dat dat echt nog heel ver weg is (ik probeer nu naar 76, dan 70 dan 65 kilo te komen. maar echt dun ben ik pas met een kilo of 57. dan moet ik dus in totaal 39 kilo afgevallen zijn....) en ik het idee heb dat dat doel dus "voor altijd" ver weg is. naderend naar "nooit"
snap je wat ik bedoel?
weet je dat bij het meelezen van deze conversatie alleen al ik het gevoel krijg dat ik in t echt ook in zo'n situatie heb? zo'n steek in je buik en een spanning in elke cel van je lcihaam die heel hard "neeeeeeeeeeeeeee, ik willlut!" gilt?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
That's the spirit! Dan heb je nu je slacking-dag gehad gisteren en ga je nu een uberstoere sterke kwak zijn. Innerlijke conversaties gaan dan zo:
"Ik heb weinig tijd en zin in lekkers en er is vette/zoete bende in de buurt!"![]()
"Ja, en die vette/zoete bende is voor mijn volgende slack-dagscheelt ook centjes, want dan hoef ik voor die dag geen ander lekkers te halen
"
"Jamaar ik wil het nu"
"Ja, en je wil afvallen, wat wil je meer! En denk aan al die mensen op Fok die dan ubertrots op je gaan zijn!"
"Okee, salade it is"
ja dat denk ik diep van binnen wel ja.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Zelfsabotage!
Je denkt dat het toch niet lukt
<insert sexy plaatje van BJ die 2 keer dat gewicht is verloren >
Denk je dat zij iets heeft wat jij niet hebt ofzo? Dat ze van een andere planeet komt?
Dat idee is gebaseerd op je onvermogen om het jezelf te gunnen om slank te zijn. Je kunt alle smaakvoorkeuren van de wereld hebben,maar waar het uiteindelijk op neer komt is keuzes maken, en willen.
Het is geen onrealistisch doel, je bent geen hopeloze idioot en je hebt nu alle redenen om het te willen.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar het is natuurlijk gewoon vreselijk kinderachtig![]()
( cute, maar kinderachtig! )
6 dagen superstrikt eten, 1 dag mag je losser ( en dan nog kun je betere keuzes maken )
Het is niet zo dat je bepaalde dingen nooit meer mag eten, je mag ze niet nu. Als je lean & mean bent, kun je ze weer prima eten. En ik kan je nu al vertellen dat je er tegen die tijd helemaal geen trek meer in hebt.
Waarom; omdat het geen flikker met het lekkers te maken heeft, maar met het gevoel wat het je geeft en dat etterige gevoel is dan ook weg.
En 6 dagen normaal doen, en 1 etteren..dat moet wel lukken toch?
nee, is niet erg!quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:50 schreef SHE het volgende:
Binnen een jaar kun je alles kwijt zijn trouwens. En dat is dan nog verantwoord traag.
Is het nu echt zo erg om jezelf een jaar bij je ballen te grijpen en de patatjes en kransjes even te laten voor wat ze zijn?
Ik ken ergere dingen om een jaar te moeten missen...
Ik denk dat SHE je niet gaat slaan voor bopvenstaande hoor, klinkt heel goed!!quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:52 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik ook nog iets toevoegen (waar SHE me waarschijnlijk voor gaat slaan, so be it); ik denk dat je helemaal niet mean and lean hoeft te zijn om weer wat lekkers te mogen, maar én kerstkrans én patat is gewoon niet handig en beide zijn zeker niet iets voor iedere dag.
Wat volgens mij wel kan:
* een paar weekjes even helemaal geen zoetigheid, patat en andere bende; zodat gezond eten echt in je systeem komt (ik weet waar ik het over heb)
* daarna max. 1 per week een patatje als lunch of diner, mét een hele grote salade die je eerst op eet. Geen frikandel erbij nemen. Of alleen die frikandel en de patat laten staan.
* iedere dag iets lekkers nemen, maar dan wel een kleine portie
* voor jezelf een lijstje maken van etenswaren die je heel lekker vind en die niet zo bizar veel kcal hebben. Als je dan je "lekkermoment" hebt, bij voorkeur iets uit deze lijst nemen
* als je dan een keer "uitglijdt" is het niet zo erg, want de volgende maaltijd is weer gewoon gezond.
Was me allang duidelijk heurrrrrrr en die tranen blijven komen als je niet voor eens en voor altijd afrekent met je verleden en ook die overemotionele, zelfsaboterende trol die Kwak verpest.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:50 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja dat denk ik diep van binnen wel ja.
dat en nog meer nare crap die bij het schrijven van deze zin alleen al tranen in mn ogen doet springen. crap die de psycholoog er ook niet uit kreeg, die ze me alleen maar heeft kunnen laten vinden in de verborgen beerput en manieren gegeven om het eruit te krijgen. maar dat is nog steeds niet helemaal gelukt. working on it. as we speak.
Kwak lijkt een beetje op een kaboutervrouwtje uit het Kabouterboek van Rien Poortvlietquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kwak, kreeg jij vroeger heel En neen, volgens mij ben jij toch nie zo dik? doe es een foto.
\quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef kwakveense het volgende:
ik kreeg niet snel wat ik wilde als ik "ik willut" riep. sterker nog, ik denk dat ik dat niet eens hardop zei en alleen maar dacht...
mijn moeder was (is) er zo eentje van "geen ge-jamaar" en "omdat ik t zeg"
t is meer dat ik op de een of andere gekke manier een hele sterke innerlijke stampende peuter heb ontwikkeld ergens tussen mn 18e en mn 23ste....
Dat dusquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Zelfsabotage!
Denk je dat zij iets heeft wat jij niet hebt ofzo? Dat ze van een andere planeet komt?
Dat idee is gebaseerd op je onvermogen om het jezelf te gunnen om slank te zijn. Je kunt alle smaakvoorkeuren van de wereld hebben,maar waar het uiteindelijk op neer komt is keuzes maken, en willen.
Het is geen onrealistisch doel, je bent geen hopeloze idioot en je hebt nu alle redenen om het te willen.
En bedankt Tink!quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kwak lijkt een beetje op een kaboutervrouwtje uit het Kabouterboek van Rien PoortvlietNet zo'n lief rond gezicht, ronde heupen, maar verder veel smaller.
+10 herkenbaar! Wat goed dat je het nu wel doetquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik had ook zo'n suf denkpatroon. Alleen maar omdat ik al 6 jaar 72 kilo woog, dacht ik dat de 60 kilo 'er wel niet meer in zou zitten'.
En als ik dan ging lijnen, smokkelde ik, en maakte ik mezelf wijs dat ik gewoon een trage stofwisseling had.
Ik gunde mezelf ook teveel lekkers, bijv. als troost, verwennerij. En ik ben en blijf een grote spoelbak en een snoepkont.
Maar.
Ik wíl niet vet zijn, en nu is de knop al 6 maanden om. Ik heb 1 major terugval gehad met Sinterklaas maar dat gewicht is er nu weer af.
En ik weet als geen ander dat de gedachte: 'nú mag het wel, ik heb zo mijn best gedaan' een enorme denkfout is. Hoe langer je in het gareel blijft, hoe makkelijker het je af gaat.
Hoe sneller je op gewicht bent, hoe eerder je weer mag eten wat je wilt (mits </= aan onderhoudshoeveelheid aan kcal).
Ik heb een foto van me met dikke buik enzo, alleen van m'n kop maar die valt ivm m'n buik wel meequote:Op vrijdag 12 december 2008 14:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
De foto-vraag was gericht aan Neen![]()
Oooh kaboutervrouwtjes van Rien PoortvlietIk wou vroeger ook een kaboutervrouwtje zijn want die vond ik lief
En mn opa en oma hadden dat boek en bij mn opa en oma was het altijd leuk
Het was niet als belediging bedoeld.quote:
whehequote:Op vrijdag 12 december 2008 14:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Zelfsabotage!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |