abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:22:46 #251
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961069
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:15 schreef SHE het volgende:

[..]

Waarom de patat? en waarom de kerstkrans? Kun je je nog voor de geest halen waarom je de beslissing nam schijt aan mij te hebben?

Als je daar met je tengels vanaf was gebleven was je een kilo kwijt geweest
het ging ongeveer zo:

9.30 kwak staat naast haar bed
"oh kut, ik kan niet...neeeee"
kwak kruipt weer in bed
10.30 kwak komt weer uit bed
"gofterdegofter"

ontbijtje, naar werk, algehele brakheid en malaise.
kwak ziet een vriendinnetje in collegezaal zitten die nodig uitgehoord moet worden over haar escapades van de avond ervoor.

15.00-17.00 kwak drinkt thee met vriendinnetje en eet ondertussen kerstkrans/staaf omdat ze vergeten is haar lunchboterhammen te eten en alleen maa rbehoefte heeft aan suiker. praatsnelheid van kwam en vriendinnetje is gemiddeld lager dan de banketstaafsnelheid

17.00 "oh kut, ik moet over een half uur op de trein" --> kwak haalt patat.

kortom: ik had weer eens niet goed geanticipeerd op het fenomeen koken.
wat heb je daarvan geleerd, spelende vrouw? nou, vandaag gaat kwak kip vooruit koken, en wel een portie of drie, en die invriezen, zodat ze voortaan ook in een half uur een gezonde maaltijd binnen kan krijgen.

dat, en ik dacht: volgende week mag t echt niet meer van she...en patat is goedkoper dan de woktent...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63961080
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Omg, schweinshackse klinkt als een in stukjes gehakt zwijn! Niet echt appetite-opwekkend!
Gelukkig is het goed gekomen met Heer Greys
hackse staat geloof ik voor hak/hiel. Dus ik denk dat hij op het bot gebeten heeft
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:23:24 #253
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63961083
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Omg, schweinshackse klinkt als een in stukjes gehakt zwijn! Niet echt appetite-opwekkend!
Gelukkig is het goed gekomen met Heer Greys
Haxe lijkt (of is?) een soort van beenham met een groot stuk bot erin. Een beetje holbewoner eten .
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:25:06 #254
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961138
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:14 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik vind het idd. uitzonderlijk lekker.... amandelspijs kan ik écht naar craven. amandelspijs en kip. dat eet ik denk ik als ik zwanger ben de hele dag...

ik eet nu een stukje en de rest neem ik mee naar mn ouders morgen. ik eet vanavond mager dus een stukje moet kunnen.
Euh,

Nee!

Connntrole Kwakkie!

Je hebt die kerstkrans aangeraakt omdat je brak was. Brak zijn is een keuze en natuurlijk een gevolg van die wijntjes, die overigens ook gewoon naar je kont gaan.
Vervolgens maak je het nog af door je de volgende dag tegoed te doen aan die krans; die krans zorgt vervolgens voor nog meer trek in crap en zie daar het patatje.

Zie je de smerige cirkel?
En zo sluipt het erin. Dan hoeft er maar een minuscuul dipje te zijn en je vind jezelf weer dik, lelijk en waardeloos; want zelfs je eten kon je niet beheersen.

Als je braaf bent, en je krijgt een dipje, dan kan je tenminste zoeken naar dingen die WEL goed zijn gegaan, zoals je eten. De spiegel is dan ook een stukje vriendelijker.

Denk nooit; dat stukje kan wel, of nu maakt het toch niet meer uit. Alles maakt uit.
Natuurlijk ga ik niet meteen uit mijn plaat in de week van bewustwording; maar ik wil wel weten waarom je die keuzes hebt gemaakt. En probeer er zelf ook eens je gedachten over te laten gaan. Was het blijdschap? Of gewoon ordinaire trek? Waar kwam die trek vandaan? Was het toch een rotgevoel?
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:27:50 #255
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_63961205
Zal ik nu "het is friet!" zeggen?
Kunnen we een nieuwe discussie beginnen
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:29:20 #256
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63961239
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:27 schreef Muis006 het volgende:
pi_63961266
Een heel pak mariakaakjes eten besmeerd met roomboter is ook niet goed zeker?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:30:17 #258
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961267
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:22 schreef kwakveense het volgende:

[..]

het ging ongeveer zo:

9.30 kwak staat naast haar bed
"oh kut, ik kan niet...neeeee"
kwak kruipt weer in bed
10.30 kwak komt weer uit bed
"gofterdegofter"

ontbijtje, naar werk, algehele brakheid en malaise.
kwak ziet een vriendinnetje in collegezaal zitten die nodig uitgehoord moet worden over haar escapades van de avond ervoor.

15.00-17.00 kwak drinkt thee met vriendinnetje en eet ondertussen kerstkrans/staaf omdat ze vergeten is haar lunchboterhammen te eten en alleen maa rbehoefte heeft aan suiker. praatsnelheid van kwam en vriendinnetje is gemiddeld lager dan de banketstaafsnelheid

kortom: ik had weer eens niet goed geanticipeerd op het fenomeen koken.
wat heb je daarvan geleerd, spelende vrouw? nou, vandaag gaat kwak kip vooruit koken, en wel een portie of drie, en die invriezen, zodat ze voortaan ook in een half uur een gezonde maaltijd binnen kan krijgen.

dat, en ik dacht: volgende week mag t echt niet meer van she...en patat is goedkoper dan de woktent...
Anticiperen idd, zowel lunch als avondeten.

Maar die stiekeme sub zin vind ik het meest treffend van het hele verhaal
Je zat jezelf in te dekken! En ik wil je niet nog meer pijnigen hoor, maar die zin is wel allesomvattend. Wist je dat dat typisch verslavingsgedrag is?

' oh ik doe het nu maar , want straks mag het niet meer'

En als het niet meer mag verzin je weer een andere reden waarom het toch mag. Smoezen in de smiezen!

Tip van flip voor lunch issues. Kook wat goedkope kipfilet of borst tot het gaar is ( of pocheren )
Neem goed meergranen of volkorenbrood. Prop er kip in, met suikervrije lightmayo , veeeel groentjes.
Ontzettend lekker en het voelt niet meteen zo lijnerig.
Kun je daaagen tevoren klaarmaken. Hoef je ook alleen sla en brood in huis te halen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:31:03 #259
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961280
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Euh,

Nee!

Connntrole Kwakkie!

Je hebt die kerstkrans aangeraakt omdat je brak was. Brak zijn is een keuze en natuurlijk een gevolg van die wijntjes, die overigens ook gewoon naar je kont gaan.
Vervolgens maak je het nog af door je de volgende dag tegoed te doen aan die krans; die krans zorgt vervolgens voor nog meer trek in crap en zie daar het patatje.

Zie je de smerige cirkel?
En zo sluipt het erin. Dan hoeft er maar een minuscuul dipje te zijn en je vind jezelf weer dik, lelijk en waardeloos; want zelfs je eten kon je niet beheersen.

Als je braaf bent, en je krijgt een dipje, dan kan je tenminste zoeken naar dingen die WEL goed zijn gegaan, zoals je eten. De spiegel is dan ook een stukje vriendelijker.

Denk nooit; dat stukje kan wel, of nu maakt het toch niet meer uit. Alles maakt uit.
Natuurlijk ga ik niet meteen uit mijn plaat in de week van bewustwording; maar ik wil wel weten waarom je die keuzes hebt gemaakt. En probeer er zelf ook eens je gedachten over te laten gaan. Was het blijdschap? Of gewoon ordinaire trek? Waar kwam die trek vandaan? Was het toch een rotgevoel?
dat "stukje moet kunnen" van vandaag is meer dat ik mezelf gewoon af en toe iets gun wat ik écht lekker vind, en dat dan liever doe op een dag waar ik verder gezond eet. daar zit niet zo heel veel psychologie achter....

gísteren daarentegen heb je helemaal gelijk over. gebrek aan controle. voortaan zal ik ook brave dingen voor trek in huis hebben: augurkjes, kipfiletjes, etc. maar ja, dat had ik gisteren op mnwerk dus idd niet. en toen had ik een flinke suikerspiegel dip en at ik wat voorhanden was. het was voornamelijk ordinaire trek, en ik denk een klein beetje het idee "volgende week mag t echt niet meer"+ een tikje van de kleine rebel in mij die precies wil doen wat ik van anderen niet mag (of van mezelf niet mag, nog vervelender)

(ik had overigens slechts 4 witte wijntjes op, verspreid tussen 1 uur en 5 uur. ik heb gewoon totaal geen tolerantie voor alcohol meer...)
pi_63961291
quote:
Doei.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:31:49 #261
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63961305
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:51 schreef Faithy het volgende:
die serie moet ik ook nog 's helemaal gaan zien. Wel eens eps gezien, maar nooit helemaal helaas..

Wij gaan vanavond The Long Way Down kijken, Rene gaat 'm nu downloaden.

Hebben de afgelopen 3 avonden The Long Way Around gekeken en wow wow wow wow wow
Als je niets te doen hebt en veel van reizen houdt: kijken Zo geweldig! En dan ook nog eens op motoren dus wij gaan ook zoiets beleven...

maar ook als je niet van motoren houdt is het prachtig om te zien: m'n moeder is ook verkocht
Wat is dat voor serie dan Moblo? Mijn liefje is ook gek op motoren dus ms kan ik indruk maken bij hem als ik ermee aankom .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:32:46 #262
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63961318
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:22 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Kwak! Je manier van denken komt bekend voor, dus daarom kan ik denk ik zeggen hoe ik dat doe als ik het eens een keer goed doe! (de laatste tijd gaat het gelukkig goed en dat merk ik *blij*)

Het vergeten van je lunchboterham en je behoefte aan suiker is technisch gezien niet echt een reden om de banketstaaf te eten, ergens heb je er natuurlijk gewoon zin in en daarom maak je het rationeel voor jezelf: geen brood --> innige behoefte aan suiker --> oplossing = banketstaaf. Een bekend denkpatroon, trust me Maar het is natuurlijk niet dé oplossing. Een broodje halen is natuurlijk meestal ook mogelijk, of een yoghurtje of soep ofzo. En dan ben je achteraf trotser op jezelf.

Het zelfde geldt voor de patat. Oh ik heb nog maar een half uur - patat halen! Da's ook geen noodzakelijk denkpatroon, je kan ook naar de supermarkt en daar een blik soep halen, of een salade, of gewoon wat broodjes! Net zo snel en op de soep na ook in de trein te eten.

Net als de gedachtengang dat het volgende week niet meer mag van SHE --> waarom mag het dan niet meer van SHE? Omdat het beter is voor jou. Dus waarom zou je niet nu al goed voor jezelf zorgen?

Zoals gezegd, ik ken je gedachtenpatroon maar al te goed, maar het leren omzeilen van je eigen zelf-sabotage is erg belangrijk! Nog iets wat we samen kunnen doen Kwakzor. *high five*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_63961326
Hallo

Ik hou jullie niet bij

Conleche, wat een ontzettend mooi pak! Love it! Zoiets wil ik ook
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:33:25 #264
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961330
quote:
frietjes

Ik noem dunne frietjes, frietjes en dikke patat.

@ Sigme; kaakjes met boter? Gewoon een koekje met boter erop gesmeerd bedoel je?
Ieuw!
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:33:40 #265
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63961339
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:31 schreef kwakveense het volgende:

(ik had overigens slechts 4 witte wijntjes op, verspreid tussen 1 uur en 5 uur. ik heb gewoon totaal geen tolerantie voor alcohol meer...)
"Slechts" 4 wijntjes in 4 uur? Mij kan je dan opdweilen
In D drinken ze trouwens Weinschorle (waarschijnlijk om de kcal van de overvloedige lunches te compenseren). Dat is 1/3 wijn en 2/3 bubbelwater. Stuk lijn- en katervriendelijker. Of je drinkt gewoon 1 glas goede wijn en verder alleen water. Komt op het zelfde neer.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:35:39 #266
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961373
verslavingsgedrag idd...

ik weet alleen wel heel zeker dat ik t dus níet volhoud met het idee dat ik allerlei dingen die ik lekker vind echt nóóit meer mag eten...

noem me maar een smokkelaar, maar ik kan t wél als ik bijvoorbeeld als ik uit eten ga ik gewoon spare-ribs, patat en een toetje van ijs mag eten. dan comepnseer ik daar weer een hele week vol.

als ik echter op maandag me al voorneem om gezond te gaan eten in een restaurant, dan loop ik dus de hele week uit pure rebellie allerlei andere shit te vreten...
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:37:45 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63961420
Frietjes .
De enige lekkere friet (of patat dus eigenlijk) is Vlaamse friet en friet van snackbar 't Hoekje in Drachten .
Niet meer actief op Fok!
pi_63961448
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:33 schreef SHE het volgende:

@ Sigme; kaakjes met boter? Gewoon een koekje met boter erop gesmeerd bedoel je?
Ieuw!
Ja . Ik hou niet van kaakjes en wel van boter.

Ter verdediging: het is hier 16 graden en ik zit op m'n knieen tegels te voegen en ik haat tegels voegen .

Lijstje van vandaag

Ontbijt: pindakaassaussoep met rijst
Dubbele boterham boter & pindakaas
Pak mariakaakjes met boter.

Op vrijdag & zaterdag eet ik slecht, want dan is lief er niet .

Vanavond wil ik pasta met spekjes, ei & paprika maken. Maar lief is pas om 8u ofzo thuis (als er niks tegenzit), misschien eet ik voor die tijd nog wel wat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:39:01 #269
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961449
@ maria: je hebt ook gelijk hoor!! de onderliggende reden is natuurlijk dat ik er ook gewoon zin in had, en een "reden" had gevonden om het te doen...

waarom ik niet eerder voor mezelf begin te zorgen?

het lukt soms wel, soms niet. de ene dag denk ik dat ik t waard ben om goed voor mezelf te zijn en lukt het, de andere dag denk ik "to hell, ik heb zin in vette patat"

moet zeggen dat het schuldgevoel wel minder is geworden met de komst van het besef waarom ik dingen eet. ik bedoel, dat ik bezig ben gaten te vullen is me inmiddels wel duidelijk, en ik weet wel waar t vandaan komt nu...in plaats van dat ik mezelf alleen maar slap en vies vind.

en daramee bedoel ik neit dat ik nu schuldgevoel vrij allemaal crap eet, maar dat ik makkelijker de dag daarna weer beter mn best doe zonder helemaal in een negatief gat te zakken...
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:39:35 #270
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63961455
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:35 schreef kwakveense het volgende:
verslavingsgedrag idd...

ik weet alleen wel heel zeker dat ik t dus níet volhoud met het idee dat ik allerlei dingen die ik lekker vind echt nóóit meer mag eten...

noem me maar een smokkelaar, maar ik kan t wél als ik bijvoorbeeld als ik uit eten ga ik gewoon spare-ribs, patat en een toetje van ijs mag eten. dan comepnseer ik daar weer een hele week vol.

als ik echter op maandag me al voorneem om gezond te gaan eten in een restaurant, dan loop ik dus de hele week uit pure rebellie allerlei andere shit te vreten...
Waarom zou je in een restaurant gezond moeten eten? Ik ga ook wekelijks uit eten en vreet me dan helemaal vol. De rest van de week let ik dan een beetje op, al neem ik nog iedere dag iets wat ik echt lekker vind.
Overigens kan gezond best gelijk staan aan heel erg lekker hoor!
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:39:55 #271
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961469
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:35 schreef kwakveense het volgende:
verslavingsgedrag idd...

Allemaal leuk en aardig, maar het is natuurlijk gewoon vreselijk kinderachtig
( cute, maar kinderachtig! )

6 dagen superstrikt eten, 1 dag mag je losser ( en dan nog kun je betere keuzes maken )

Het is niet zo dat je bepaalde dingen nooit meer mag eten, je mag ze niet nu. Als je lean & mean bent, kun je ze weer prima eten. En ik kan je nu al vertellen dat je er tegen die tijd helemaal geen trek meer in hebt.
Waarom; omdat het geen flikker met het lekkers te maken heeft, maar met het gevoel wat het je geeft en dat etterige gevoel is dan ook weg.

En 6 dagen normaal doen, en 1 etteren..dat moet wel lukken toch?
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:42:40 #272
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961514
(ik ben van binnen dan ook een klein meisje van 4 jaar oud, hard op zoek naar bevestiging bij alles en iedereen *insert emo smiley*)

deal! 6 dagen normaal, 1 dag etteren. dat kan ik wel.

overigens: ik heb zeer infantiele smaakpreferenties hoor. en een onnatuurlijke voorkeur voor vet. ik vind de vetjes en velletjes van vlees het allerlekkerst, en het vel van de kip, en de drellen van stoofvlees.... dat is geen gat in mn emoties, dat is gewoon een creepy voorkeur.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:43:47 #273
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63961532
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja . Ik hou niet van kaakjes en wel van boter.

Ter verdediging: het is hier 16 graden en ik zit op m'n knieen tegels te voegen en ik haat tegels voegen .

Lijstje van vandaag

Ontbijt: pindakaassaussoep met rijst
Dubbele boterham boter & pindakaas
Pak mariakaakjes met boter.

Op vrijdag & zaterdag eet ik slecht, want dan is lief er niet .

Vanavond wil ik pasta met spekjes, ei & paprika maken. Maar lief is pas om 8u ofzo thuis (als er niks tegenzit), misschien eet ik voor die tijd nog wel wat.

Wat bedoel je daarmee? Je kunt alleen gezond eten als je lief er is? Of neem je de moeite niet voor jezelf iets fraais te maken?

Het lijstje sla ik maar over; het ontbijt begon leuk, maar daarna was er ineens een glibberig koekiemonster.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:44:43 #274
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63961553
ik heb wel moeite met het idee: nu niet, pas als ik lean en mean ben.

omdat ik weet dat dat echt nog heel ver weg is (ik probeer nu naar 76, dan 70 dan 65 kilo te komen. maar echt dun ben ik pas met een kilo of 57. dan moet ik dus in totaal 39 kilo afgevallen zijn....) en ik het idee heb dat dat doel dus "voor altijd" ver weg is. naderend naar "nooit"

snap je wat ik bedoel?
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:45:49 #275
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63961572
That's the spirit! Dan heb je nu je slacking-dag gehad gisteren en ga je nu een uberstoere sterke kwak zijn. Innerlijke conversaties gaan dan zo:
"Ik heb weinig tijd en zin in lekkers en er is vette/zoete bende in de buurt!"
"Ja, en die vette/zoete bende is voor mijn volgende slack-dag scheelt ook centjes, want dan hoef ik voor die dag geen ander lekkers te halen "
"Jamaar ik wil het nu "
"Ja, en je wil afvallen, wat wil je meer! En denk aan al die mensen op Fok die dan ubertrots op je gaan zijn! "
"Okee, salade it is"
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')