Fan nodigen we maar niet uit die schildert ieder huis in de straat in een andere kleur.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee, we zaten zelf te denken aan 30 april, ipv 3 mei!
Gaan er doden vallen dan?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:41 schreef Dementor het volgende:
Samen met Peter6000, LS en NMNS overnachten dan mag de volgende ochtend de vlag halfstok.
Is dat een spreekwoord/gezegde ofzo dan of moet ik teruglezen?quote:
Nee dat is echt zo.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:46 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Is dat een spreekwoord/gezegde ofzo dan of moet ik teruglezen?
Dan kun je beter naar een andere voorstelling gaan.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:48 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Nou, leg dat maar eens uit dan, wat is de clouSnap hem niet
Stronzoquote:Op donderdag 11 december 2008 22:49 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan kun je beter naar een andere voorstelling gaan.
En als je dat in de openbaarheid brengt sluiten ze je op zoals deze man een paar jaar geleden in Engeland. Het land met de hoogste cctv dichtheid ter wereld.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
"t Gaat nog veel gekker worden met al die camera's (nummerbord en gezichtsherkenning) plus straks die kilometerregistratie per satelliet. En de burger? die slaapt net zo lang door totdat er hij er opeens achter komt dat hij geketend is....en verworden tot slaaf
Spannend voor je Soury.quote:Orwelliaanse dictatuur in Engeland
Het befaamde boek 1984 van George Orwell, waarin een controlerende Big Brother-achtige overheid beschreven wordt, begint langzaam aan meer op een profetie te lijken dan op een roman. Onlangs werd in Londen een man gearresteerd nadat hij een stuk tekst uit, ironisch genoeg, dat boek citeerde en pamfletten ophing. De politie kon de man arresteren op grond van de Ernstig Georganiseerde Misdaad en Politiewet. De man hield zijn betogingen; in de buurt van de parlementsgebouwen en dat is streng verboden, maar tevens werden zijn pamfletten, met daarop het Orwelliaanse citaat: In een tijd van universeel bedrog is het spreken van de waarheid een revolutionaire daad, beoordeeld als politiek materiaal. En ook dat kan worden verboden dankzij een van die vele leuke nieuwe Britse anti-terrorisme wetten.
Deze en talrijke andere nieuwe wetten en regelgevingen lijken niet alleen griezelig veel op een Orwelliaanse wereld van controle en onderdrukking maar zijn tevens funest voor de Britse grondrechten. Vele kenmerken van de rechtstaat staan inmiddels sterk onder druk: onschuldig tot het tegendeel bewezen is, geen straf zonder rechtszaak of het recht op verdediging hoeven onder bepaalde omstandigheden niet meer te gelden.
De gezaghebbende Britse krant The Independent opende daarom vandaag met de kop: Waarschuwing! Indien u deze krant leest kunt u worden gearresteerd op grond van de antiterreurwetten van de regering.
De regering Blair wordt er niet warm of koud van en kan zelfs een week van Stalinistische dictatuur opleggen als zij dat nodig acht. Volgens de wet Civil Contingencies uit 2004 kan een minister een week lang de noodtoestand uitroepen. Eigendommen kunnen dan worden geconfisqueerd, speciale tribunalen mogen mensen berechten en mensen kunnen worden geconcentreerd op speciaal daarvoor aangewezen plekken. Pas na een week krijgt het parlement de gelegenheid zich over de gang van zaken te buigen. Uiteraard blijft de verantwoordelijke minister onschendbaar.
1984 leek nog ver weg bij het verschijnen van het boek in 1949. Het kostte slechts 57 jaar om door de werkelijkheid ingehaald te worden: overheidscontrole, uitgeholde grondrechten en zelfs een openbare executie op een onschuldige en ongewapende metroreiziger. Voor wie nog een vakantieplaats zoekt: in Londen ben u in ieder geval veilig voor terrorisme want de overheid waakt over u. Ook als u dat niet wilt.
Lucas/ANP
Volgens mij stapt dan het hele publiek op!quote:Op donderdag 11 december 2008 22:49 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan kun je beter naar een andere voorstelling gaan.
De rode vlag waarschijnlijkquote:Op donderdag 11 december 2008 22:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mag je daar de vlag voor uit hangen dan?
Ze krijgen hun geld niet terug!quote:Op donderdag 11 december 2008 22:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Volgens mij stapt dan het hele publiek op!![]()
Ik snap hem ook niet....
Ja dezequote:Op donderdag 11 december 2008 22:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mag je daar de vlag voor uit hangen dan?
quote:Op donderdag 11 december 2008 22:52 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ze krijgen hun geld niet terug!
Ik moet helemaal niets!quote:Op donderdag 11 december 2008 22:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dan moet je hem uitleggen, anders geld terug!
Dat wil ik zelf want ik bepaal dat!quote:Op donderdag 11 december 2008 22:55 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Jawel, je moet nu een film kijken! Later!
Gaan we samen met de trein!quote:Op donderdag 11 december 2008 22:55 schreef Coos het volgende:
Dus op koniginnedag meet in Apeldoorn?![]()
Als ik niet naar het strand hoef kom ik ook.
Ik vraag het me af!quote:Op donderdag 11 december 2008 22:56 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat wil ik zelf want ik bepaal dat!
Ik reis niet per treinquote:
Ik moest even lachenquote:Op donderdag 11 december 2008 22:58 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja want ik zoek alle films uit voor ons.
Er zijn mannen die dat wel graag doen.
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:00 schreef Coos het volgende:
[..]
Ik reis niet per trein![]()
En zeker niet vanuit Apeldoorn. Dan moet je kunnen vluchten wanneer jij wil en niet wanneer de NS wil.
Koopie voor een wrak tochquote:Op donderdag 11 december 2008 22:58 schreef Coos het volgende:
en morgen ook nog 200 aftikken bij de garage
voor een waterpompje!quote:
Oh dacht een nieuwe autoquote:
Ik hoor al weken vuurwerk en om 7 uur of zo zelfs een hele vuurwerkshow leek het wel.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:03 schreef liesje1979 het volgende:
Even om te bepalen hoe dicht we precies bij elkaar wonen Coos, hoorde jij net ook vuurwerk?
Ja!quote:Op donderdag 11 december 2008 23:04 schreef Coos het volgende:
[..]
Ik hoor al weken vuurwerk en om 7 uur of zo zelfs een hele vuurwerkshow leek het wel.
Je gaat me toch niet vertellen dat je een buurvrouw ben hè??quote:
Haha! Maar nee, bij ons komt de vuilniswagen op woensdag!quote:Op donderdag 11 december 2008 23:06 schreef Coos het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je een buurvrouw ben hè??![]()
LekkerSimpel kom er maar in......
Gister chili concarne vandaag tussen de middag bruine bonen soepquote:Op donderdag 11 december 2008 23:04 schreef Coos het volgende:
[..]
Ik hoor al weken vuurwerk en om 7 uur of zo zelfs een hele vuurwerkshow leek het wel.
Laten we LS niet op gedachten brengen!quote:Op donderdag 11 december 2008 23:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Gister chili concarne vandaag tussen de middag bruine bonen soep![]()
(sorry)
Joh, als het rond Den Haag maar niet stinkt.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Laten we LS niet op gedachten brengen!
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:09 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
hallo allemaal.........
Muis ik lees het net..... sterkte........ ik zal voor je duimen...
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:12 schreef Coos het volgende:
[..]
Joh, als het rond Den Haag maar niet stinkt.
Welke zender?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef Coos het volgende:
Zometeen de laatste aflevering van The last enemy.
Goeie serie was dat!! Ook TOTALE controle van overheid en particuliere bureaus.
Je zou er bang van worden. Ik ben toch al een beetje para voor camera's en afluister dingen. Het schijnt dat ze op de een of andere manier kunnen afluisteren als je mobieltje gewoon stand by staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |