abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63942728
Deel 166

Babietjes:

17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
20 januari 2008: Finn, zoon van SaiG
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
6 april 2008: Stella, dochter van Guuzewuus
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 14-12-2008 18:53:13 ]
pi_63942769
laatste post:
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:40 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas heeft vandaag zijn hieleprikje gehad; ik heb bijna net zo hard gehuild als hij.
Verder heb ik last van kriebelhoest wat in combinatie met de wond van de keizersnede niet zo fijn is.
Mijn jochie is heel erg lief en ik geniet ook echt van hem, maar zodra ik erg moe ben (vanaf een uur of 15:00) ben ik emotioneel echt ontzettend uit balans, ik moet huilen om alles en maak me alleen maar zorgen.
Dat hoort erbij, toch?
pi_63942833
Ai hoesten en wond van de keizersnee is geen succes nee

En er is niks wat je zo uit balans kan helpen als vermoeidheid Reinhilde, dus dat lijkt me idd erbij horen
  donderdag 11 december 2008 @ 20:47:36 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63942863
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Waar maak je je zorgen over dan? Hebben jullie nog kraamhulp nu?
Hoe was het badderen vandaag?
  donderdag 11 december 2008 @ 20:50:42 #5
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63942940
Reinhilde, volgens mij is dat helemaal niet erg hoor, vermoeidheid hoort erbij en tsja, huilen ook geloof ik. Ze hebben niet voor niks de term kraamtranen uitgevonden toch? .
pi_63943239
We hebben gelukkig nog kraamhulp. Dat is echt fijn. Ze komt 's ochtends, en Nixxx is 's middags weer thuis.
Ik kan het ene moment zo genieten van hem, en het volgende moment zit ik te huilen, bang dat hem iets overkomt. Pfff. Ik ga hem zo weer voeden, en dan in bed liggen ipv op de bank. Kijken of ik een beetje slaap kan pakken vannacht, dan gaat het morgen vast weer een stukje beter...
pi_63943276
Thomas

Dankje; die lach kon ik goed gebruiken vandaag!!

Amber gaat denk ook goed happen; ze doet haar mondje al open als ze een lepeltje ziet; en van druppeltjes geniet ze helemaal, helemaal lepeltje afsabbelen en lekker smikkelen

Maneki; wat je zegt; idd dan goed dat ik d'r in de doek had en niet los op de arm. Alhoewel ik al eens eerder met een kleintje van de trap ben gegleden (ik was 12; en m'n nichtje toen nog een paar maanden); waarbij ik er absoluut voor zorgde dat die kleine er niks van zou merken; vaak van je paard donderen is toch nog ergens goed voor; je leert je val te sturen ).

Eind goed al goed; zou je zeggen; maar ik zit nog steeds met een mieperig moppie; of een mopperig miepie.
Maar de zekerheid is daar; vandaag is haar eerste tandje doorgekomen!
Ik heb het nu duidelijk kunnen zien vanmiddag; ik zie een klein mooi randje. Onderin/voortand, voor ons links, voor haar rechts.
Dus ik ben helemaal trots op m'n kleine meid; ook al komt er de laatste week weinig uit m'n handen omdat ze nu haar mama erg nodig heeft (en ze kan ook heel goed drama trappen inmiddels; vanavond romper aandoen; krijsen waar ik bijna een hartverzakking van kreeg; stil; ondeugend lachje naar papa).

Ik heb alle respect voor mama's met slechtslapende kindjes/kindjes die veel huilen etc! Amber slaapt goed; dat gelukkig wel; maar overdag is vermoeiend als ze alleen maar mama wilt; ook al vind ik het heerlijk bij haar te zijn en geniet ik van de knuffels e.d. Wordt er een beetje jankerig moe van; maar misschien is dat ook omdat zij zoveel huilt en dat steeds weer zwaar op m'n moederhart weegt. Maar gelukkig kan ze ook lachen als papa en mama gek doen (alleen mama gaat niet meer op en neer springen met een volle borst ). Ik ga extra genieten van vakantie (nog 11 dagen ); alle tijd voor amber; en geen huishouden wat ik tussendoor moet zien te doen

Reinhilde; ik kan het dus wel een beetje begrijpen Heb geen kraamtranen gehad; maar wel dat gevoel in de kraamperiode wat ik ook nu weer een beetje heb (moe/huilerig moe).
Hoort erbij; zolang je maar goed op jezelf let en het niet laat escaleren in jezelf. Als je een praatje of hulp nodig hebt; zou ik daar ook aantoegeven; en je goed laten verzorgen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 11 december 2008 @ 21:06:47 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63943461
Fijn dat er kraamhulp is wel Reinhilde.
Lekker slapen, dan schijnt morgen het zonnetje weer. Het wordt echt minder.
  donderdag 11 december 2008 @ 21:16:58 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63943779
Reinhilde, een kennis van me zei ooit 'je maakt je zorgen vanaf het moment dat je een positieve test in je handen hebt.. en dat gaat pas over als je in je kist ligt'

Volgens mij had hij gelijk

Kan iemand mij vertellen waar de rem op een baby zit??
Mijn pittbull-baby steekt nu dus gewoon over van tafel naar bank.. schuifelt via bank, tafel, stoel, whatever de hele kamer door al wandelend.. en zo af en toe staat ze per ongeluk los.
Wat wel een grappig gezicht is.. ze kan onder de tafel door lopen (langs de stoelen) en is dan heel verbaasd als ze dan aan de andere kant van de tafel staat en niemand meer ziet omdat het tafelzeil te laag hangt

O ja.. ze kan ook nog krijsen.. hard Vooral als ze d'r zin niet krijgt of als ze in de box of ledikant geparkeerd staat en aandacht komt niet snel genoeg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63943780
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef Reinhilde het volgende:
We hebben gelukkig nog kraamhulp. Dat is echt fijn. Ze komt 's ochtends, en Nixxx is 's middags weer thuis.
Ik kan het ene moment zo genieten van hem, en het volgende moment zit ik te huilen, bang dat hem iets overkomt. Pfff. Ik ga hem zo weer voeden, en dan in bed liggen ipv op de bank. Kijken of ik een beetje slaap kan pakken vannacht, dan gaat het morgen vast weer een stukje beter...
Dat had ik ook in mijn kraamtijd hoor! Of eigenlijk meer vlak erna toen de kraamverzorgster weg was. Dat extreem bezorgde gevoel wordt wel iets minder hoor
  donderdag 11 december 2008 @ 21:27:07 #11
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63944104
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:16 schreef E.T. het volgende:
O ja.. ze kan ook nog krijsen.. hard Vooral als ze d'r zin niet krijgt of als ze in de box of ledikant geparkeerd staat en aandacht komt niet snel genoeg
Hee, bekend .

Bekijk deze YouTube-video
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 11 december 2008 @ 21:37:14 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63944463
Nienke, wat ga je hard joh!

En Lilah, hoe cute ben jij! En zitten is voor mietjes hoor!
  donderdag 11 december 2008 @ 21:44:23 #13
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63944717
Oh, vandaag heeft ze voor het eerst écht in de kinderstoel gezeten in een restaurant . Ze vond het helemaal dol, uit eten en samen aan tafel (normaal gesproken zetten we de kinderwagen naast de tafel, dan ziet ze natuurlijk net niks) .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63944751
Wat leuk, dat Lilah-filmpje!
Hardloper.
IG @webkim
pi_63945577
Lilah die niet wil zitten, geweldig filmpje
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63945729
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat had ik ook in mijn kraamtijd hoor! Of eigenlijk meer vlak erna toen de kraamverzorgster weg was. Dat extreem bezorgde gevoel wordt wel iets minder hoor
Gelukkig, want al die tranen maken me nog meer moe..
E.T., ik denk dat dat waar is ja, ik maak me ook elke ochtend zorgen als Nixxx naar zijn werk vertrekt, door alle liefde die je voelt ga je je ook heel veel zorgen maken...

Laat dat zonnetje maar komen morgen, lijkt me fijn!
pi_63946894
ooh Reinhilde ik kwam ff spieken hoe het met je zou gaan zo de eerste onzekere dagen als versbakken mama.
En tja die kraamtranen dat is gewoon zo rot, maar dat gaat over hoor! ik hoop dat voor jou morgen
het zonnetje inderdaad schijnt en die vervelende tranen weer plaats maken voor een lach
Mama van Isa en Ties
pi_63948201
Och Reinhilde ik weet nog hoe onzeker ik me voelde toen ik net moeder was van m`n eerst! Steeds bang om iets fout te doen, of bang om later iets fout te doen. Ik durfde hem niet alleen in bad te doen, bang dat hij zou verzuipen..durfde geen schone luier aan te doen uit angst om hem een been uit te trekken
En het ging allemaal goed! En het ging steeds beter toen ik langzaam in mijn rol groeide.
En je eerste is gewoon een broddelwerkje, daar worden ze ook weer flexibel van

Lilah die niet zitten wil
Saartje
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:38:01 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_63953888
Het hoort erbij Reinhilde Ik weet nog dat we Ruben op een gegeven moment in bad gedaan hadden en dat ik hem aan het aankleden was en dat iedereen me op mijn vingers stond te kijken, verschrikkelijk vond ik het, want dan kon iedereen zien hoe ik aan het klungelen was

Geloof me, ik heb van de week ook menig traan laten vloeien om een hysterische Ruben.

En vraag me niet waarom, maar hij heeft vannacht heerlijk geslapen. Tot een uur of 10 toen ik thuiskwam bij papa beneden op de bank, daarna in bed zonder morren en pas vanochtend weer wakker worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:43:45 #20
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63954011
Kraamtranen zijn ff heftig inderdaad. Bij Finn heb ik geloof ik ook 2/3 dagen voornamelijk huilend doorgebracht, totaal overweldigd door de hormonen en emoties van het nieuwbakken moederschap. Het gekke was dat ik het nu bij Isis had toen ze de eerste week thuis was en niet toen ze net geboren was

Hier hebben we weer wat controles achter de rug. Woensdag zijn we naar de oogarts geweest en alles zag er goed uit en we moeten terugkomen voor uitgebreider onderzoek als ze een jaar is. Was trouwens een lekkere afspraak: Ik kwam daar een half uur te vroeg, met de gedachte als ze erg uitlopen (ik heb ervaring met oogartsen) ga ik eerst nog even bloed laten prikken. Toen bleek dus dat ze eerst 2x druppels kreeg en die moesten een uur inwerken. Gelukkig had ze net gegeten, had ik verder geen afspraken en kon d'r eigen afspraak ook een half uur verplaatst worden. Echt stom van ze. Maargoed, in dat uur ben ik dus maar gaan bloedprikken (dat was ook zielig, want het duurde 2x prikken en een hoop stuwen voor ze genoeg had), dus uiteindelijk was het nog wel nuttig.

Gisteren waren we bij het cb. Ze was weinig aangekomen (3 ons in 4 weken), maar dat is ook geen wonder op 500mL/dag. In de speciale Down curve volgde ze trouwens wel mooi het lijntje. In de lengte was ze niets gegroeid, maar dat komt de volgende keer dan wel weer. Verder dus de standaardtestjes, waarbij bleek dat d'r hoofdje nog steeds erg achterblijft als ze d'r aan d'r handjes optrekken vanuit lig. Oja, en ze maakte zich zorgen over voorkeurshouding. Die zien wij dus ook wel en daar werken we dus al aan (Finn had het ook dus we weten wat te doen).

Nou zodadelijk nog de voorlopig laatste afspraak met de logopediste voor het drinken (al gaan we die ook nog op de Down-poli zien) en dan hebben we het weer gehad voor deze week
pi_63954055
Oh Reinhilde, ik voel zo weer hoe ik me voelde die eerste dagen dat ik even inbreek in dit topic!

Ik was ook zoooooo moe, de borstvoeding sloopte me echt had ik het idee, en zo huilerig en zo bezorgd! Ik dacht ook echt dat het nooit meer over zou gaan. Ik wilde mijn mannetje de hele dag bij me houden, niemand mocht aan hem komen en ik dacht er serieus over om mijn baan op te zeggen, al mijn vrienden vaarwel te zeggen en voortaan alleen nog maar binnen te blijven om dat kleine ventje te beschermen. Tranen met tuiten de eerste week, wakker liggen als ik eindelijk kon slapen en allerlei beren op de weg zien....

Na een week of 2 was dat gelukkig voor mij, mijn zoontje, mijn man en iedereen die mij lief is over

En toen kon ik pas echt gaan genieten. Hou vol en pak je rust!
pi_63954616
Bedankt voor jullie reacties, goed om te weten dat het erbij hoort en ik niet echt
in een hormonster veranderd ben.
Gisteravond en vannacht was het heel onrustig, hij heeft duidelijk nog het ritme dat hij had in mijn buik.
Helemaal overstuur, wel willen drinken maar te overstuur zijn, en dat van 21:00 tot 02:00. Daarna is hij eindelijk uitgeput, liggend op mijn borst, in slaap gevallen. Ik heb hem vannacht dan ook lekker bij me gehouden, en uiteindelijk hebben we allemaal toch nog 4,5 uur geslapen. Om 8 uur gevoed, en nu ligt ie weer heerlijk te slapen.

Ik voel me vandaag alweer wat beter, en laat me gewillig naar bed verbannen vanmiddag.
De kraamverzorgster gaat hem straks wegen, ik ben benieuwd!
pi_63954669
Oeh Peterfan, zo bekend Alleen ik heb maar 1 dag echt veel gehuild, ik huil niet zo snel geloof ik. Al heb ik nu wel af en toe eens een keer een huilbuitje als ik opeens vanalles tegelijk moet.

Bij ons mocht niemand Leander in het begin vasthouden behalve wij en dan nog zo kort mogelijk uit zijn bedje, omdat hij zijn temperatuur niet goed vast kon houden. En stiekem vond ik dat best fijn (opa's en oma's uitgezonderd, daar baalde ik wel van!)
Inmiddels ben ik relaxed als anderen met hem knuffelen (zolang ze boven de 14 zijn that is )

En dat filmpje van Lilah! Tof!
pi_63955278
Mijn dame heeft weer doorgeslapen 19.30 in bed, 23.30 ff lurken, toen om 7.00 weer lurken en zelfs daarna weer doorslapen tot 8.30
Ik hóóp zo enorm dat ze het nu doorheeft! Die ene late voeding vind ik prima als ze verder lekker slaapt
Saartje
pi_63955432
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn dame heeft weer doorgeslapen 19.30 in bed, 23.30 ff lurken, toen om 7.00 weer lurken en zelfs daarna weer doorslapen tot 8.30
Ik hóóp zo enorm dat ze het nu doorheeft! Die ene late voeding vind ik prima als ze verder lekker slaapt
Dat hadden wij voroge week twee keer. Ja! dacht ik met tranen van geluk in mijn ogen. Hij snapt het!
Maat het zal wel zijn verkoudheid geweest zijn, want sindsdien ligt -ie weer elke nacht vier keer aan zijn borstenbuffet. Hopen dat -ie dan toch nog verderslaapt en hem even laten liggen is geen optie, dan gilt -ie het hele blok wakker.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')