abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63939646
Even een serieus topic waarom gaan in godsnaam mensen in Nederland naar de voedselbank. In Nederland is alles goed geregeld op het gebied van sociale voorzieningen . Als ik langs de voedselbank in mijn stad kom staan er altijd mensen met dure sportwagens en kinderen met de nieuwste kleding aan.

Mensen die echt in armoede lopen er niet mee te koop en zullen ten all tijden hulp weigeren van dit soort instanties. Geloof me ik ken genoeg mensen die de eindjes aan elkaar moet knopen en die zullen nooit naar de voedselbank gaan . Ze gaan liever nooit op vakantie bijvoorbeeld, maar zijn gelukkig met hun leven.

Dus aan iedereen die vanavond geld gaat geven , jullie zijn hypocriet, ipv geld hebben mensen uit jullie buurt meer aan als je bijvoorbeeld eens wat eten langsbrengt of hun meeneemt op een dagje uit.
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_63939774
Als je in dure wagens wilt rijden moet je ergens op bezuinigen nietwaar.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_63939793
Honger lijden is een keuze.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_63939820
voedsel is duur, ik hoop dat door deze inkrimping van de economie de prijzen zullen dalen.

Recessie way to go
pi_63939887
Ik heb nog nooit mensen in sportauto's en dergelijke bij een voedselbank naar binnen zien gaan... Sta je daar dagelijks te posten of wat?

Overigens, uitkering voor gezin is iets van 1000 euro, volgens mij nog niet eens.
Doe daar huur af (min 300) verzekeringen voor het hele gezin, rekening gehouden met zorgtoeslag ook al een 100, dan nog gaswaterstroom nah, laten we voor 150 gaan, dan zit ik zeker niet te ruim, dan zit je al op 550, dan nog telefoon/kabeltv/internet, oké, daar kan je noodzakelijkerwijs zonder, maar alleen als je jezelf nog meer buiten de maatschappij wilt plaatsen, dan nog vervoerskosten die je af en toe hebt ook als je geen auto hebt, ik ben vast nog wel iets vergeten dat niet kwijtgescholden wordt..

Hou je voor een heel gezin 100 euro per week over..

Dan nog even rekening houdend met feit dat er ook nog mensen zijn die met schuldsanering te maken hebben, dan doen we die 100 even door de helft.. (soms eigen schuld, niet altijd)

50 per week voor gezin..
Als je dan elke dag rekening wilt houden met de schijf van vijf en even reëel bent dat boodschappen niet alleen bestaan uit voedingsmiddelen, maar ook wasmiddel, afwasmiddel, schoonmaakspullen, soms es een nieuwe band voor je fiets en noem maar op... ik geef het je te doen!
pi_63940050
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:47 schreef MarMar het volgende:
Ik heb nog nooit mensen in sportauto's en dergelijke bij een voedselbank naar binnen zien gaan... Sta je daar dagelijks te posten of wat?

Overigens, uitkering voor gezin is iets van 1000 euro, volgens mij nog niet eens.
Doe daar huur af (min 300) verzekeringen voor het hele gezin, rekening gehouden met zorgtoeslag ook al een 100, dan nog gaswaterstroom nah, laten we voor 150 gaan, dan zit ik zeker niet te ruim, dan zit je al op 550, dan nog telefoon/kabeltv/internet, oké, daar kan je noodzakelijkerwijs zonder, maar alleen als je jezelf nog meer buiten de maatschappij wilt plaatsen, dan nog vervoerskosten die je af en toe hebt ook als je geen auto hebt, ik ben vast nog wel iets vergeten dat niet kwijtgescholden wordt..

Hou je voor een heel gezin 100 euro per week over..

Dan nog even rekening houdend met feit dat er ook nog mensen zijn die met schuldsanering te maken hebben, dan doen we die 100 even door de helft.. (soms eigen schuld, niet altijd)

50 per week voor gezin..
Als je dan elke dag rekening wilt houden met de schijf van vijf en even reëel bent dat boodschappen niet alleen bestaan uit voedingsmiddelen, maar ook wasmiddel, afwasmiddel, schoonmaakspullen, soms es een nieuwe band voor je fiets en noem maar op... ik geef het je te doen!
Ik kom iedere zaterdag langs de voedselbank in mijn stad ja.

En 1000 euro lijkt me ook geen reel bedrag hoor , als je met 2 ouders in de bijstand zit zijn er genoeg extra regeling waar je aanspraak op kunt maken bij je gemeenten. Maar je kunt beter niks doen en zielig doen want dan krijg je in nl blijkbaar geld.
pi_63940138
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:53 schreef postmortum het volgende:

[..]

En 1000 euro lijkt me ook geen reel bedrag hoor , als je met 2 ouders in de bijstand zit zijn er genoeg extra regeling waar je aanspraak op kunt maken bij je gemeenten. Maar je kunt beter niks doen en zielig doen want dan krijg je in nl blijkbaar geld.
Ga het nog maar een keer wat beter uitzoeken, want de berekening van MarMar komt verdomd dicht in de buurt
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_63940265
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:45 schreef beverton het volgende:
voedsel is duur, ik hoop dat door deze inkrimping van de economie de prijzen zullen dalen.

Recessie way to go
wat denk je zelf ?
pi_63940276
quote:

[..]

Zoals een gratis breedbeeld tv
Are you nuts??
pi_63940334
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:57 schreef Fha het volgende:

[..]

Ga het nog maar een keer wat beter uitzoeken, want de berekening van MarMar komt verdomd dicht in de buurt
ligt er aan wat je als levenstandaard ziet hoor , 3x per jaar op vakantie ?
pi_63940367
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:05 schreef postmortum het volgende:

[..]

ligt er aan wat je als levenstandaard ziet hoor , 3x per jaar op vakantie ?
Nou nee. Maar als jij denkt dat leven van een uitkering (helemaal met een gezin) een vet pot is, dan heb je het echt mis.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_63940487
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:06 schreef Fha het volgende:

[..]

Nou nee. Maar als jij denkt dat leven van een uitkering (helemaal met een gezin) een vet pot is, dan heb je het echt mis.
ik zeg toch dat ik genoeg mensen ken die het doen
pi_63940536
In Nederland is alles "Goed" geregeld. Stap eens uit die Nederlandse droom want het is geen droom net zoals de Amerikaanse droom alles behalve een mooie droom is.

Het is niet okey, en het wordt alleen maar slechter. Vroeger was het uiteraard beter maar vroeger telt niet in het heden.

Dus hulde voor de voedselbank
Genieten is toegestaan!!!
pi_63940699
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef Topspin het volgende:
In Nederland is alles "Goed" geregeld. Stap eens uit die Nederlandse droom want het is geen droom net zoals de Amerikaanse droom alles behalve een mooie droom is.

Het is niet okey, en het wordt alleen maar slechter. Vroeger was het uiteraard beter maar vroeger telt niet in het heden.

ik vergelijk nl niet met de vs
pi_63940836
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:19 schreef postmortum het volgende:

[..]

ik vergelijk nl niet met de vs
Ik wel een beetje Nederland als mooie sociale land waar iedereen gelukkig kan worden wie of wat je ook bent en America met oneindige dromen. Het deugt van beide kanten niet. De VS tig keer groter met grotere problemen maar nog steeds de vergelijking dat het hier en daar geen koek en ei is, alles behalve dat.
Genieten is toegestaan!!!
  Admin donderdag 11 december 2008 @ 19:46:28 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_63941378
KLB>>GC
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_63941524
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:37 schreef postmortum het volgende:
Dus aan iedereen die vanavond geld gaat geven , jullie zijn hypocriet, ipv geld hebben mensen uit jullie buurt meer aan als je bijvoorbeeld eens wat eten langsbrengt of hun meeneemt op een dagje uit.
Wat een onzin. Mag je dan ook geen geld geven aan kankeronderzoek? Dan moet je zelf maar geneeskunde of chemie of weet ik het wat gaan studeren zodat je het zelf kan oplossen? En geen geld geven aan het asiel en al die dieren zelf maar op vangen?

Iedereen doet zn ding. Ik ben niet sociaal. Mensen irriteren me vaak dus ik zou nooit eten gaan brengen bij de minder bedeelden in de straat, of wandelen met bejaarden want dan willen ze vast met me praten. En dan word ik nerveuzig en kortaf en heeft zo iemand er nog niets aan.

Ik kan echter wel geld geven om een goed doel waar ik achter sta (niet de voedselbank dus) om anderen in staat te stellen dat wel te doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_63941861
Moet je maar geen kinderen nemen en je best doen op school, hoef je ook niet naar de voedselbank.
pi_63941910
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef Topspin het volgende:

Helemaal mee eens.
Ik vind het absurd dat de voedselbanken sinds een paar jaar zo in opmars zijn.
Dat zegt toch genoeg?
Te triest voor woorden!
Soms zou je willen dat de mensen die er zo'n grote mond over hebben het zelf eens mee zouden maken hoe het is.
Maar liever wens ik dat niemand toe.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63941959
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:07 schreef Synthesist het volgende:
Moet je maar geen kinderen nemen en je best doen op school, hoef je ook niet naar de voedselbank.
Lekker simpel ben jij.
Soms zit je in een relatie waarin je samen kinderen neemt...laten we zeggen dat jij ook uit zo'n relatie voortgekomen bent..de meeste mensen wel...
En dan blijf je heel soms als (meestal) vrouw alleen over, met die kinderen. Om wat voor reden dan ook...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63952203
quote:

[..]

Extra regelingen voor extra uitgaven idd, maar dat moet je maar net weten.
Niet iedereen die in de bijstand zit heeft verstand van die dingen en de voorlichting is slecht.
Overigens heb je het dan over bijzondere bijstand als een wasmachine kapot gaat, als er een babykamer moet komen of voor sporten van de kinderen.
1000 euro IS een reeel bedrag, met de belastingtoeslagen erbij zit je ongeveer precies op 1050, die toeslagen worden namelijk voor een groot deel gewoon verrekend ook nog.

Dat er mensen zijn die misbruik maken van een uitkering is inderdaad ook zo, maar imho is het nog altijd zo dat dat soort klootzakjes en bitches het verpesten voor de rest. Overigens zijn dat vaak ook mensen die zwart nog heel leuk bijverdienen...
pi_63952230
Oh trouwens, even een schets van hoe makkelijk je in de shit komt:

Je werkt nog niet lang genoeg voor WW, maar hebt geen vast contract en iemand die dat wel heeft maakt te weinig uren. Doodleuk wordt je een week nadat je gevraagd is of je meer uren wilt draaien verteld dat er geen werk meer voor je is, omdat ze diegene verplicht zijn fulltime uren te geven.
Een week later zit je bij hetzelfde gemeentehuis waar je werkte in een gesprek met een consulent van de sociale dienst...

Vervolgens duurt het drie maanden voordat de uitkering rond is. Drie maanden geen inkomen, maar de rekeningen lopen door.
Je belt met de gemeente, je krijgt als antwoord dat je dan maar geld moet lenen..
Je belt met het woonbedrijf, legt de situatie uit, vraagt om een regeling waarbij je bijvoorbeeld de huur betaald zodra de uitkering met terugwerkende kracht binnen is, geeft ze het nr van je consulent zodat ze kunnen verifieren, maar drie weken later ligt de eerste brief van deurwaarder toch op de stoep.
Je belt weer, legt weer de situatie uit, maar sorry, het ligt nu al bij de deurwaarder, dat kan niet meer teruggedraaid worden, inclusief de kosten die er daardoor bovenop komen en je weet dat je nog twee maanden moet wachten op je geld...

Zo modder je wat door, ondertussen gaan de laatste tientjes op aan eten, je probeert met alle macht werk te vinden, maar dat wil niet altijd even makkelijk binnen een paar weken..

Dan komt een brief van de deurwaarder dat je binnen een maand alles betaald moet hebben omdat je anders je huis uitgezet wordt... Die datum valt echter nog ruim voordat jij je geld binnen gaat krijgen en er zijn alweer fikse kosten bijgekomen.

En dan???

(dit is overigens geen bedacht verhaaltje helaas.)
  vrijdag 12 december 2008 @ 06:39:17 #23
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_63952232
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:43 schreef Burghardt het volgende:
Honger lijden is een keuze.
In Europa wel.
Asjemenou
pi_63952238
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 06:39 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

In Europa wel.
Lees even mijn bovenstaande post.
pi_63952255
Je krijgt ontslag, houdt het minimum over, ca 1000 euro opeens, trek daar ziektekosten, gwl en andere vaste lasten vanaf, geld op!
Uiteraard hoop je snel nieuw werk te vinden maar het is momenteel niet de lekkerste tijd om aan werk te komen. So what als mensen dan even ter overbrugging naar de voedselbank kunnen gaan.
Ik vind het een prachtproject!
Hier idem een privé situatie, vanaf half september slechts 875 euro gezien! Leven op spaargeld wat we gelukkig nog hebben! Je zult het niet hebben.
  vrijdag 12 december 2008 @ 06:49:31 #26
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_63952271
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 06:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

Lees even mijn bovenstaande post.
Nee, want het is in Europa een keuze, want waarom moeten mensen in de bijstand UPC Internet 24 voor 60 euro per maand? Waarom moeten ze een dure TV, koop maar gewoon een 15 inch en ga er dichterbij zitten. En waarom moeten ze in een klein dorp wonen, de huren zijn daar lager, dat klopt, maar je moet wel elke keer naar een groter dorp of de stad kachelen met de bus, in de stad zijn de huren hoger, maar daar kun je gewoon lopend of fietsend naar de Lidl, dus niet naar AH, want dan geef je helemaal aan dat het meevalt. Nee hoor, het is echt een keuze in Europa. Ze moeten gewoon prioriteiten op een andere manier stellen. Ik heb ook een periode gehad dat ik geen werk had, zelfs ook geen uitkering, ik heb toen m'n auto verkocht, m'n internetabo gedowngradet en van aardige buren kreeg ik gratis strippenkaarten en een goedkope fiets. Verder de oude PC van de buurman gekregen etc..... ik heb er nooit moeite mee gehad en voedselbank was helemaal onzin, gewoon iets verkopen. Het is immers niet de bedoeling eeuwig gebruik te blijven maken van de voedselbank.
Asjemenou
pi_63952288
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 06:49 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

Nee, want het is in Europa een keuze, want waarom moeten mensen in de bijstand UPC Internet 24 voor 60 euro per maand? Waarom moeten ze een dure TV, koop maar gewoon een 15 inch en ga er dichterbij zitten. En waarom moeten ze in een klein dorp wonen, de huren zijn daar lager, dat klopt, maar je moet wel elke keer naar een groter dorp of de stad kachelen met de bus, in de stad zijn de huren hoger, maar daar kun je gewoon lopend of fietsend naar de Lidl, dus niet naar AH, want dan geef je helemaal aan dat het meevalt. Nee hoor, het is echt een keuze in Europa. Ze moeten gewoon prioriteiten op een andere manier stellen. Ik heb ook een periode gehad dat ik geen werk had, zelfs ook geen uitkering, ik heb toen m'n auto verkocht, m'n internetabo gedowngradet en van aardige buren kreeg ik gratis strippenkaarten en een goedkope fiets. Verder de oude PC van de buurman gekregen etc..... ik heb er nooit moeite mee gehad en voedselbank was helemaal onzin, gewoon iets verkopen. Het is immers niet de bedoeling eeuwig gebruik te blijven maken van de voedselbank.
Je leest mijn bovenstaande post niet, maar dramt wel een mening door over iets waar je dan dus niets van weet?
Niet iedereen heeft een auto om te verkopen, bovenstaande situatie gaat zeker niet over iemand met een big ass tv in een klein kutdorp (daar staan namelijk meestal geen gemeentehuizen waar je kan werken..) had twee kinderen at the time, en abbonementen die je hebt als je werkt hebben sowieso een opzegtermijn varierend van een maand tot een jaar, daar kan je ook niet altijd wat aan doen, zeker niet als je uitzicht is geboden op meer uren en je zomaar aan de kant staat.

Overigens, toen die uitkering binnen kwam na drie maanden, werd hij meteen beeindigd wegens vinden van een nieuwe baan...

Je oordeelt wel heel makkelijk, wat JIJ voorelkaar kreeg met wat mazzel en met wat je voor die tijd al had, heeft ieder ander toevallig ook altijd binnen handbereik???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')