Ik kom iedere zaterdag langs de voedselbank in mijn stad ja.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:47 schreef MarMar het volgende:
Ik heb nog nooit mensen in sportauto's en dergelijke bij een voedselbank naar binnen zien gaan... Sta je daar dagelijks te posten of wat?
Overigens, uitkering voor gezin is iets van 1000 euro, volgens mij nog niet eens.
Doe daar huur af (min 300) verzekeringen voor het hele gezin, rekening gehouden met zorgtoeslag ook al een 100, dan nog gaswaterstroom nah, laten we voor 150 gaan, dan zit ik zeker niet te ruim, dan zit je al op 550, dan nog telefoon/kabeltv/internet, oké, daar kan je noodzakelijkerwijs zonder, maar alleen als je jezelf nog meer buiten de maatschappij wilt plaatsen, dan nog vervoerskosten die je af en toe hebt ook als je geen auto hebt, ik ben vast nog wel iets vergeten dat niet kwijtgescholden wordt..
Hou je voor een heel gezin 100 euro per week over..
Dan nog even rekening houdend met feit dat er ook nog mensen zijn die met schuldsanering te maken hebben, dan doen we die 100 even door de helft.. (soms eigen schuld, niet altijd)
50 per week voor gezin..
Als je dan elke dag rekening wilt houden met de schijf van vijf en even reëel bent dat boodschappen niet alleen bestaan uit voedingsmiddelen, maar ook wasmiddel, afwasmiddel, schoonmaakspullen, soms es een nieuwe band voor je fiets en noem maar op... ik geef het je te doen!
Ga het nog maar een keer wat beter uitzoeken, want de berekening van MarMar komt verdomd dicht in de buurtquote:Op donderdag 11 december 2008 18:53 schreef postmortum het volgende:
[..]
Ik kom iedere zaterdag langs de voedselbank in mijn stad ja.
En 1000 euro lijkt me ook geen reel bedrag hoor , als je met 2 ouders in de bijstand zit zijn er genoeg extra regeling waar je aanspraak op kunt maken bij je gemeenten. Maar je kunt beter niks doen en zielig doen want dan krijg je in nl blijkbaar geld.
wat denk je zelfquote:Op donderdag 11 december 2008 18:45 schreef beverton het volgende:
voedsel is duur, ik hoop dat door deze inkrimping van de economie de prijzen zullen dalen.
Recessie way to go
Zoals een gratis breedbeeld tvquote:Op donderdag 11 december 2008 18:53 schreef postmortum het volgende:
[..]
En 1000 euro lijkt me ook geen reel bedrag hoor , als je met 2 ouders in de bijstand zit zijn er genoeg extra regeling waar je aanspraak op kunt maken bij je gemeenten. Maar je kunt beter niks doen en zielig doen want dan krijg je in nl blijkbaar geld.
ligt er aan wat je als levenstandaard ziet hoor , 3x per jaar op vakantie ?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:57 schreef Fha het volgende:
[..]
Ga het nog maar een keer wat beter uitzoeken, want de berekening van MarMar komt verdomd dicht in de buurt
Nou nee. Maar als jij denkt dat leven van een uitkering (helemaal met een gezin) een vet pot is, dan heb je het echt mis.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:05 schreef postmortum het volgende:
[..]
ligt er aan wat je als levenstandaard ziet hoor , 3x per jaar op vakantie ?
ik zeg toch dat ik genoeg mensen ken die het doenquote:Op donderdag 11 december 2008 19:06 schreef Fha het volgende:
[..]
Nou nee. Maar als jij denkt dat leven van een uitkering (helemaal met een gezin) een vet pot is, dan heb je het echt mis.
ik vergelijk nl niet met de vsquote:Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef Topspin het volgende:
In Nederland is alles "Goed" geregeld. Stap eens uit die Nederlandse droom want het is geen droom net zoals de Amerikaanse droom alles behalve een mooie droom is.
Het is niet okey, en het wordt alleen maar slechter. Vroeger was het uiteraard beter maar vroeger telt niet in het heden.
Dus hulde voor de voedselbank![]()
Ik wel een beetjequote:Op donderdag 11 december 2008 19:19 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik vergelijk nl niet met de vs
Wat een onzin. Mag je dan ook geen geld geven aan kankeronderzoek? Dan moet je zelf maar geneeskunde of chemie of weet ik het wat gaan studeren zodat je het zelf kan oplossen? En geen geld geven aan het asiel en al die dieren zelf maar op vangen?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:37 schreef postmortum het volgende:
Dus aan iedereen die vanavond geld gaat geven , jullie zijn hypocriet, ipv geld hebben mensen uit jullie buurt meer aan als je bijvoorbeeld eens wat eten langsbrengt of hun meeneemt op een dagje uit.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef Topspin het volgende:
In Nederland is alles "Goed" geregeld. Stap eens uit die Nederlandse droom want het is geen droom net zoals de Amerikaanse droom alles behalve een mooie droom is.
Het is niet okey, en het wordt alleen maar slechter. Vroeger was het uiteraard beter maar vroeger telt niet in het heden.
Dus hulde voor de voedselbank![]()
Lekker simpel ben jij.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:07 schreef Synthesist het volgende:
Moet je maar geen kinderen nemen en je best doen op school, hoef je ook niet naar de voedselbank.
Extra regelingen voor extra uitgaven idd, maar dat moet je maar net weten.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:53 schreef postmortum het volgende:
[..]
In Europa wel.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:43 schreef Burghardt het volgende:
Honger lijden is een keuze.
Nee, want het is in Europa een keuze, want waarom moeten mensen in de bijstand UPC Internet 24 voor 60 euro per maand? Waarom moeten ze een dure TV, koop maar gewoon een 15 inch en ga er dichterbij zitten. En waarom moeten ze in een klein dorp wonen, de huren zijn daar lager, dat klopt, maar je moet wel elke keer naar een groter dorp of de stad kachelen met de bus, in de stad zijn de huren hoger, maar daar kun je gewoon lopend of fietsend naar de Lidl, dus niet naar AH, want dan geef je helemaal aan dat het meevalt. Nee hoor, het is echt een keuze in Europa. Ze moeten gewoon prioriteiten op een andere manier stellen. Ik heb ook een periode gehad dat ik geen werk had, zelfs ook geen uitkering, ik heb toen m'n auto verkocht, m'n internetabo gedowngradet en van aardige buren kreeg ik gratis strippenkaarten en een goedkope fiets. Verder de oude PC van de buurman gekregen etc..... ik heb er nooit moeite mee gehad en voedselbank was helemaal onzin, gewoon iets verkopen. Het is immers niet de bedoeling eeuwig gebruik te blijven maken van de voedselbank.quote:
Je leest mijn bovenstaande post niet, maar dramt wel een mening door over iets waar je dan dus niets van weet?quote:Op vrijdag 12 december 2008 06:49 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Nee, want het is in Europa een keuze, want waarom moeten mensen in de bijstand UPC Internet 24 voor 60 euro per maand? Waarom moeten ze een dure TV, koop maar gewoon een 15 inch en ga er dichterbij zitten. En waarom moeten ze in een klein dorp wonen, de huren zijn daar lager, dat klopt, maar je moet wel elke keer naar een groter dorp of de stad kachelen met de bus, in de stad zijn de huren hoger, maar daar kun je gewoon lopend of fietsend naar de Lidl, dus niet naar AH, want dan geef je helemaal aan dat het meevalt. Nee hoor, het is echt een keuze in Europa. Ze moeten gewoon prioriteiten op een andere manier stellen. Ik heb ook een periode gehad dat ik geen werk had, zelfs ook geen uitkering, ik heb toen m'n auto verkocht, m'n internetabo gedowngradet en van aardige buren kreeg ik gratis strippenkaarten en een goedkope fiets. Verder de oude PC van de buurman gekregen etc..... ik heb er nooit moeite mee gehad en voedselbank was helemaal onzin, gewoon iets verkopen. Het is immers niet de bedoeling eeuwig gebruik te blijven maken van de voedselbank.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |