OMGquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:07 schreef julian6 het volgende:
Omdat ze je het hele jaar van informatie over de laatste aanbiedingen voorzien?
Mag ik even zelf bepalen waarmee ik mijn brievenbus wil ontsieren (of niet)?quote:Zeg nou niet dat je daar nooit inkijkt, want dan moet je maar een sticker plakken.
Ja, ik lees ze niet elke week die folders maar spot wel vaak aanbiedingen waar ik toch wel wat aan heb.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:13 schreef r_one het volgende:
[..]
OMG![]()
![]()
Je meent het ook nog serieus he![]()
[..]
Mag ik even zelf bepalen waarmee ik mijn brievenbus wil ontsieren (of niet)?
Die krantenbezorger legt meer meters (kilometers) af dan die folderbezorger hoorquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:15 schreef julian6 het volgende:
Telegraaf bezorger krijgt alvast veel meer betaald dan een folder/krantjesbezorger. Hij moet dan wel veel vroeger opstaan maar hij hoeft niet de gehele wijk te lopen maar alleen de abonnees. Ik vind dan wel dat de telegraafbezorger een wat hoger extraatje verdiend dan de folder bezorger. Zeg 4-5 euro ofzo. Folder/krantjesbezorger 1-2 euro.
Hij zou er van uit moeten gaan dat je het niet erg vindt dat de bezorger ze brengt. Dat is heel wat andersquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:17 schreef julian6 het volgende:
Maar als jij geen zin hebt om stickers te plakken gaat de bezorger er vanuit dat jij dat foldertje/krantje wel leest/waardeert. En klopt ie dus aan.
Dan vind je het vast ook niet erg om een extraatje te geven voor de moeite.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:18 schreef maedel het volgende:
[..]
Hij zou er van uit moeten gaan dat je het niet erg vindt dat de bezorger ze brengt. Dat is heel wat anders
Weet niet waar jij werkte, maar ik kreeg maar maar ¤0,02 cent brievenbusvergoeding. Voor 500 huizen ongeveer.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:22 schreef maok het volgende:
Je kunt ze toch gewoon naar verhouding wat geven.
Folders/ huis aan huisblad): ¤0,10 ct (is voor 300 huizen toch ¤30,-, mooi bedrag voor een kerstpaket waarvoor je maar een paar uur per week werkt)
Omdat ik het accepteer dat iemand papier in mijn brievenbus doet, moet ik 'm ook nog een extraatje gevenquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:23 schreef julian6 het volgende:
[..]
Dan vind je het vast ook niet erg om een extraatje te geven voor de moeite.
Lees het opnieuw en reageer dan nog eensquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:25 schreef julian6 het volgende:
[..]
Weet niet waar jij werkte, maar ik kreeg maar maar ¤0,02 cent brievenbusvergoeding. Voor 500 huizen ongeveer.
Welke moeite?quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:23 schreef julian6 het volgende:
Dan vind je het vast ook niet erg om een extraatje te geven voor de moeite.
Maok heeft het niet over brievenbusvergoeding maar over de eindejaarsfooi.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:25 schreef julian6 het volgende:
Weet niet waar jij werkte, maar ik kreeg maar maar ¤0,02 cent brievenbusvergoeding. Voor 500 huizen ongeveer.
De wijk lopen? Jou voorzien van informatie die je wellicht niet interesseert, maar hij doet het wel.quote:
Dat loon is echt niet genoeg hoor. Ik raakte altijd gemotiveerd om te gaan lopen met die eindejaarsextraatjes in het vooruitzicht.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:32 schreef maok het volgende:
Voor de moeite heb je loon voor de (extra) service heb je fooi.
Dat weet hij toch niet? geef die jongen gewoon een habbekrats, iedereen blij.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Omdat ik het accepteer dat iemand papier in mijn brievenbus doet, moet ik 'm ook nog een extraatje gevenMan, het wordt getolereerd, niet gewaardeerd...
[..]
ai, tijd voor koffie.quote:Lees het opnieuw en reageer dan nog eens
Zo laat je het net klinken alsof hij het echt doet voor al die mensen, omdat hij ze zo graag van informatie wil voorzien. En dat is natuurlijk onzin, hij doet het omdat ie er voor betaald krijgt en omdat het zijn werk is.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:28 schreef julian6 het volgende:
[..]
De wijk lopen? Jou voorzien van informatie die je wellicht niet interesseert, maar hij doet het wel.
En die 12 andere jongens ook.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:54 schreef julian6 het volgende:
geef die jongen gewoon een habbekrats, iedereen blij.
Klagen dat het zo veel geld is en dan zeggen dat het genant is om niets te geven.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:14 schreef maedel het volgende:
[..]
En die 12 andere jongens ook.
Allemaal een euro voor de moeite = 13 euro.
13 euro voor iets waar ik niet om gevraagd heb.
En minder geven vind ik helemaal genant.
Eerlijk is eerlijk, ik wil gewoon niet voor de keuze gesteld worden. Als het huis-aan-huisblad mij de kerstwensen wil overbrengen, dan doen ze dat maar middels een advertentie in hun eigen blad.
Degenen die geïnteresseerd zijn lezen het dan vanzelf wel...
Als ik 13 keer per week reclamefolders zou krijgen dan zou ik ook gek worden jaquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:14 schreef maedel het volgende:
En die 12 andere jongens ook.
Allemaal een euro voor de moeite = 13 euro.
13 euro voor iets waar ik niet om gevraagd heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |