abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:11:43 #276
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68831867
quote:
Van Gaal en Bayern München rond

ALKMAAR - Louis van Gaal zit morgen zo goed als zeker voor de laatste keer op de bank bij AZ. De coach heeft met Bayern München persoonlijk overeenstemming bereikt over een meerjarig contract en is vastbesloten te vertrekken uit Alkmaar.

Van Gaal wil Andries Jonker meenemen als assistent naar Bayern. De huidige technisch directeur van Willem II werkte eerder met Van Gaal samen bij Barcelona. Het bestuur van Willem II, dat eerder dit jaar de wens van Jonker inwilligde om geen hoofdtrainer meer te zijn in Tilburg, houdt al rekening met het vertrek van zijn technisch directeur.

Een tweede naam die kan vallen voor een verhuizing naar Beieren is die van AZ-aanvoerder Stijn Schaars. AZ heeft maandenlang geprobeerd het volgend jaar aflopende contract van de 25-jarige international open te breken, maar dat is niet gelukt. Daardoor kan de club op dit moment geen enorme afkoopsom voor hem vragen.

Schaars, die dit seizoen de motor van AZ was, wordt door Van Gaal beschouwd als een Europese topspeler, die de ideeën en visie van zijn trainer als een van de weinigen tot in de perfectie kan uitvoeren. Van Gaal en Schaars vormen binnen AZ een twee-eenheid. Hoewel ze elkaar niet eeuwig trouw hebben gezworen, is het goed voor te stellen dat de coach zijn beste speler in zijn toekomstplannen betrekt.

Binnen AZ wordt inmiddels gebrainstormd over de opvolging van Louis van Gaal. Voorzitter Dirk Scheringa heeft luid en duidelijk kenbaar gemaakt dat hij niet wenst mee te werken aan een transfer van zijn hoofdcoach. Ook technisch directeur Marcel Brands is van mening dat er slechts tot 1 januari van dit jaar een ontsnappingsclausule voor de trainer bestond om het bondscoachschap te aanvaarden van een van de vijf toplanden in het voetbal.

Maar in de top van AZ beseft men dat het onmogelijk en onredelijk zal zijn om een coach die een provincieclub voor het eerst in bijna dertig jaar aan een landstitel heeft geholpen, te dwarsbomen bij zijn ambities om een Europese grootmacht als Bayern München te leiden.

Dat Scheringa als bankier en eigenaar van AZ zijn hakken in het zand zet, heeft louter te maken met het verkrijgen van een forse schadeloosstelling. Volgens insiders ligt de afkoopsom voor Bayern München rond de 2,5 miljoen euro. Dat bedrag zou opgebouwd zijn uit 1,5 miljoen euro aan jaarsalaris van Van Gaal en een miljoen erbovenop voor de kosten die AZ eventueel gaat maken voor het binnenhalen van een nieuwe trainer.

Louis van Gaal wil op een zo amicaal mogelijke wijze uit elkaar gaan. Hij heeft AZ uitgebouwd tot een Nederlandse topclub. De organisatie staat als een huis en het elftal bestaat louter uit jonge, talentvolle spelers met wie AZ nog jaren vooruit kan.

De vraag is ook of AZ daadwerkelijk financieel te lijden heeft onder het vertrek van zijn hoofdtrainer. Daarvan is alleen sprake als AZ zelf een trainer wil binnenhalen die elders nog vastligt. Dat geldt waarschijnlijk alleen voor Dick Advocaat. De Hagenaar ligt nog tot het einde van dit jaar vast bij Zenit Sint- Petersburg. Mocht Scheringa de oud-bondscoach willen aantrekken, dan moeten er bij Gazprom (eigenaar en sponsor van Zenit) enkele miljoenen op tafel komen.

Kiest AZ voor een terugkeer van Co Adriaanse, dan kost het de club niets behalve het salaris van de Amsterdammer. Maar dat bedrag zou AZ ook kwijt zijn als Van Gaal zou blijven.

Verwacht wordt dat Bayern München na morgen in gesprek treedt met de leiding van AZ. Dan is de competitie in Nederland afgelopen en is de kampioensschaal (na afloop van het duel met Heerenveen) in alle rust aan de spelers en Van Gaal uitgereikt. De trainer heeft zijn plicht dan tot en met de laatste dag van het seizoen gedaan.

AD
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:16:51 #277
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68831988
Andries Jonker
Confidence through competence
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:19:20 #278
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68832049
Jonker met z'n accent die Duits gaat praten, lijkt me prachtig.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_68832103
Jonker

Gouden greep van Louis.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:23:33 #280
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68832151
Heb ik nu voor niets die popcorn ingeslagen?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:45:09 #281
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68832643
Spannend. Ik ben benieuwd hoe Van Gaal met de media daar om gaat. AZ moet Van Gaal gewoon laten gaan en Adriaanse terug halen, dan is er niks aan de hand en kunnen ze gewoon op dezelfde manier verder zoals ze al jaren bezig zijn. Het zou ze sieren als ze niet moeilijk gaan doen over een vertrek van Van Gaal, gezien hetgeen hij voor AZ betekend heeft.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:21 schreef Cyberia18 het volgende:
Jonker

Gouden greep van Louis.
Dacht ik ook.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_68832699
Ik kan die Jonker niet serieus nemen. Een clichébrakend Amsterdams bijgoochem, een blaag.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:48:22 #283
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68832710
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:47 schreef DrDentz het volgende:
Ik kan die Jonker niet serieus nemen. Een clichébrakend Amsterdams bijgoochem, een blaag.
Johan Derksen, is that you?
pi_68832819
Jonker

Ook weer lekker voor Willem II. Maar Van Gaal en Duitsland is natuurlijk een geweldige combinatie! Kandidaat om Trapattoni te overtreffen?
Heraaacles Almelooo
pi_68835453
Wel mooi kut als Louis ook Schaars meeneemt.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:52:35 #286
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68835770

Dit had Dirkie ff niet verwacht van zijn allerbeste vriend Louis

[ Bericht 0% gewijzigd door Doopy-X- op 09-05-2009 09:59:31 ]
pi_68835883
Jonker .
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:08:35 #288
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68835949
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:47 schreef DrDentz het volgende:

(c) JD
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_68836120
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:17 schreef xFriendx het volgende:
Wel mooi kut als Louis ook Schaars meeneemt.
En Waarschijnlijk Romero .. let maar op . De keeper van BM is een drama
pi_68837234
Hoe gaat Louis dit uitleggen, met al zijn principes?

Hij heeft de club en de fans dus gewoon jarenlang voor de gek gehouden
pi_68837452
Eerlijk is eerlijk, ik vind het geweldig voor Louis. Blijft samen met Hiddink gewoon één van de beste coaches die Nederland de laatste twintig jaar heeft gehad. Mooie CV ook; Ajax, Barcelona, Nederland, AZ en Bayern München.

Eerlijk gezegd zie ik AZ de prestatie van dit jaar niet herhalen, want Louis zorgt juist voor dat ene verschil.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68837759
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
Hoe gaat Louis dit uitleggen, met al zijn principes?

Hij heeft de club en de fans dus gewoon jarenlang voor de gek gehouden
Het is een CDA man, wat had je dan verwacht?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:44:55 #293
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68837795
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:31 schreef RayMania het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik vind het geweldig voor Louis. Blijft samen met Hiddink gewoon één van de beste coaches die Nederland de laatste twintig jaar heeft gehad. Mooie CV ook; Ajax, Barcelona, Nederland, AZ en Bayern München.
Denk alleen dat Louis zelf niet zo blij is met Nederland op zijn CV.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:46:35 #294
148059 Pritt
Atheïst
pi_68837817
quote:

Eerlijk gezegd zie ik AZ de prestatie van dit jaar niet herhalen, want Louis zorgt juist voor dat ene verschil.
Co kan precies hetzelfde huzarenstukje herhalen.
Kampioenenmaker bij uitstek. Ligt er alleen aan dat niet teveel bepalende spelers weggaan.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_68837880
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:46 schreef Pritt het volgende:

[..]

Co kan precies hetzelfde huzarenstukje herhalen.
Kampioenenmaker bij uitstek. Ligt er alleen aan dat niet teveel bepalende spelers weggaan.
Met FC Porto is het bijna geen kunst om kampioen te worden en Salzburg vind ik geen grote club. Kom op, het CV van Van Gaal is duizend keer indrukwekkender dan Adriaanse.
pi_68837950
quote:

Vind ik ook. Maar hoe verhoudt dit zich volgens jou tot zijn principes over contracttrouw e.d. ?
pi_68838006
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind ik ook. Maar hoe verhoudt dit zich volgens jou tot zijn principes over contracttrouw e.d. ?
Als hij ooit heeft gezegd dat hij altijd zijn contract uitdient, dan is deze actie niet netjes. Maar het kan ook zijn dat hij heeft gezegd dat hij in zijn carrière tot nu toe altijd zijn contract heeft uitgezeten. Ik weet niet precies wat hij ooit gezegd heeft.

Ik begrijp Van Gaal wel. Hij is al jaren trainer, heeft in principe met AZ alles bereikt wat er te bereiken valt in Nederland (kampioen worden is een mooi slot) en zijn carrière loopt denk ik ook ten einde. Bayern is gewoon een 'one chance in a lifetime' op dit moment voor Louis.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:16:28 #298
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68838401
Ik gun het hem zeker, maar toen hij vorig jaar gevraagd werd of hij op zou stappen wegens de slechte resultaten, werd meneer boosen riep hij dat hij een contract was aangegaan tot einde seizoen 2010.
En dat hij dat dan ook uitdient! Op een Louis Van Gaal manier.
Dan wil je ee statement maken van "in voor en tegenspoed".

Dan moet je ook "man enough" zijn als er situaties zoals deze komen om dan ook te zeggen nee ik zei al eerder......

Maar blijkbaar werkt het dus niet zo bij LVG.....

Komt een mooi spandoek morgen voor Louis, mits het niet weggehaald zal worden door de betuttelende stuwards van AZ.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:19:55 #299
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68838467
TROTS OP LOUIS

Confidence through competence
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:21:16 #300
6941 APK
Factual, I think.
pi_68838493
Co heeft het toch ook aardig gedaan met AZ in Europa
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')