abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 december 2008 @ 02:30:35 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63923925
Via via heb ik een vis op de kop getikt. Naja, niet ik, maar een huisgenoot die weer iemand...bla bla.
Nu heeft hij een mooi nieuw aquarium gekocht, want vis zat in een soort vaas. Alleen het aquarium is wat groot voor onze minivis, dus ik wil morgen wat nieuwe vissen gaan kopen.

Maar ik weet niet wat voor vis het is. Misschien dat jullie me kunnen helpen als ik 'm omschijf.

Vis is:

- Meer sliert dat vis.
- Een centimeter of 3, 4. Ben slecht in schatten, maar 't is echt een lkein beestje.
- Ziet er tropisch uit.
- Is donkerblauw.

Iemand een idee wat 't kan zijn, of, net zo belangrijk, wat voor visjes ik erbij kan zetten?
Dank
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 11 december 2008 @ 02:31:49 #2
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63923928
En hij kijkt terug als je 'm aankijkt
  donderdag 11 december 2008 @ 02:32:37 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63923930
quote:
Op donderdag 11 december 2008 02:31 schreef Parafernalia het volgende:
En hij kijkt terug als je 'm aankijkt
Weet je zeker dat het een vis is?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 11 december 2008 @ 06:22:25 #4
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_63924368
Aangebrande kibbeling gebakken in oud vet?
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_63924556
pi_63924559
Guppy.
pi_63924589
Als je een guppy hebt moet je nog meer guppy's nemen Ies leuk
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_63924606
Of het is een kempvis, die heeft heel erg veel slierten die hij behoorlijk op kan zetten, en hij kan een kraag opzetten. Maar als dat zo is, heb je een mannetje, en kun je er hooguit 2 vrouwtjes van die soort bij zetten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_63925135
Klinkt als:

pi_63925159
-haha-

[ Bericht 56% gewijzigd door Litso op 11-12-2008 11:23:11 ]
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_63925726
Resultaten 1 - 10 van circa 828 voor tropische blauwe vis met sliert (0,31 seconden)
Wat lukte er niet
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_63925906
Klinkt mij ook als een kempvis. Hoe groot is het aquarium, want als het idd een beta is dan moet je enorm oppassen met er nog vissen bijzetten. Mannetjes slachten elkaar namelijk af, en in een te klein bakje jagen mannetjes de vrouwtjes ook vaak de dood in, dus we hebben het dan toch wel snel over een 1 meter bak met heel erg veel schuilruimte.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63925982
quote:
Op donderdag 11 december 2008 08:47 schreef Yngwie het volgende:
Klinkt als:

[ afbeelding ]
Beta Splendens.
Als dat hem is kun je er niet nog een bij doen. Ze vechten tot ze beiden dood zijn.
Je kunt er wel een beta vrouwtje bij zetten.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
  donderdag 11 december 2008 @ 13:10:17 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63931336
quote:
Op donderdag 11 december 2008 08:47 schreef Yngwie het volgende:
Klinkt als:

[ afbeelding ]
Dat is 'm volgens mij
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:35 schreef Painted_Horse het volgende:

[..]

Beta Splendens.
Als dat hem is kun je er niet nog een bij doen. Ze vechten tot ze beiden dood zijn.
Je kunt er wel een beta vrouwtje bij zetten.
Kan er ook geen ander soort vis bij?
pi_63932088
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:10 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Dat is 'm volgens mij
[..]

Kan er ook geen ander soort vis bij?
Hoe groot is de bak, hoe warm is de bak, hoe sterk is de stroming en wat zijn de waterwaarden? Dat zijn toch wel belangrijke dingen voordat we suggesties gaan aandragen
pi_63932195
Ik zou gewoon guppy's erbij in dat aquarium doen.. die zijn lief!
Zie je vanzelf wel of ze elkaar uitmoorden.
  donderdag 11 december 2008 @ 14:32:21 #17
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63933370
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:40 schreef As_33 het volgende:

[..]

Hoe groot is de bak, hoe warm is de bak, hoe sterk is de stroming en wat zijn de waterwaarden? Dat zijn toch wel belangrijke dingen voordat we suggesties gaan aandragen

Ja we zijn niet echt voorbereid ofzo. Het is meer een bak water met een vis erin.
Bak is ongeveer 50 x 30 x 40 ofzo. Stroming is er niet en waterwaarden ook niet
pi_63933888
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:32 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ja we zijn niet echt voorbereid ofzo. Het is meer een bak water met een vis erin.
Bak is ongeveer 50 x 30 x 40 ofzo. Stroming is er niet en waterwaarden ook niet
Oke, dan is het stappenplan als volgt: zorg voor een verwarmingselement, beta's willen graag een temp. van boven de 24 graden. Zorg voor een filterpompje, mag een kleintje zijn voor zo'n nanobakje. Zorg voor een zand of grindbodem en voldoende planten voor schuilruimte. Koop een testsetje om de waterwaarden te kunnen meten. Wacht dan 3 weken zodat de bak goed kan indraaien, ververs in die tijd wel gewoon wekelijks een paar liter water.
Als na die 3 weken de waterwaarden goed zijn (ph van ongeveer 7, gh van ongeveer 8), kan je gaan nadenken over andere vissen. In zo'n klein bakje géén soortgenoten erbij, ook geen vrouwtjes, dat zou moord en doodslag kunnen worden (want één keer raden wat die vent de hele tijd wil en zo'n vrouwtje niet de hele tijd . Het vervelende is dat in zo'n klein formaat bakje maar weinig vissen goed kunnen leven. Guppen raad ik af, beta's kunnen ze vanwege de zwierige staarten nog wel eens zien als soortgenoot, en dan heb je guppenlijkjes. Als je guppen wel erg leuk vind, zouden endlers misschien kunnen, familie van, en een stukje kleiner met minder aanwezige sierstaarten. Erg leuk, erg klein én ook uit Azië afkomstig is de Boraras briggittae, een 2 cm groot visjes, waar je dan tenminste een beetje een schooltje van kunt houden in dat formaat. Andere opties: garnaaltjes, kleine corydoras soort (mits je een zandbodem hebt), of een kleine soort karperzalm van max. 4 cm.
  donderdag 11 december 2008 @ 16:12:09 #19
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63936075
Oke! Bedankt voor de tips. Heb een plantje en pompje gekocht, en 5 guppies. Volgens de dierenwinkelmedewerker en tevens oudklasgenoot moet dat kunnen

2 zijn er al zwanger
pi_63936517
Welke debiel verkoopt ze in een vaas?
pi_63936534
Ow en alles met een sluier word door een betta gekilled.
  donderdag 11 december 2008 @ 16:39:05 #22
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63936767
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:28 schreef Aneurism het volgende:
Welke debiel verkoopt ze in een vaas?
Niemand.
De kerel van wie m'n huisgenoot de vis heeft gekregen had m in een bierglas ofzo.. wij hebben 'm tijdelijk in een soort vaas gedaan.
pi_63936902
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:12 schreef Parafernalia het volgende:
Oke! Bedankt voor de tips. Heb een plantje en pompje gekocht, en 5 guppies. Volgens de dierenwinkelmedewerker en tevens oudklasgenoot moet dat kunnen

2 zijn er al zwanger
whehehe, over 2 maanden heb je er 30
had eerst ook guppen in mijn aquarium maar die beesten zijn nog erger dan konijnen (dat is ook de reden dat ik ze weg gedaan heb )
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_63937026
Wat een prutsers bij die winkel dat ze je guppen meegeven voor bij een beta
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 11 december 2008 @ 16:59:11 #25
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63937229
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:50 schreef rene90 het volgende:
Echt ja?

Ze zitten nu nog in het zakje te acclimatiseren..maar ja..moet ik ze er nu bij doen of niet
pi_63937241
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:44 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

whehehe, over 2 maanden heb je er 30
had eerst ook guppen in mijn aquarium maar die beesten zijn nog erger dan konijnen (dat is ook de reden dat ik ze weg gedaan heb )
Dat is juist zo leuk aan guppen, hoef je geen nieuwe te kopen als ze doodgaan. Guppen die nieuwe guppies maken. Verschillende soorten guppy's bij elkaar zetten en dan maar hopen dat er hele mooie nieuwe guppy's worden gemaakt.

Kan je niet eens een foto maken van je aquarium + visjes?

(Oja trouwens, die guppy eten hun eigen baby's op he.. dus niet schrikken. )
pi_63937266
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Echt ja?

Ze zitten nu nog in het zakje te acclimatiseren..maar ja..moet ik ze er nu bij doen of niet
Jaaaaa, gewoon doen.
Mocht je merken dat die vis ze opeet, haal je ze er gewoon uit.. jatoch?
Moet je wel goed opletten he.
pi_63937278
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Echt ja?

In zo een bakje een beta met guppen...ben benieuwd of dat goed gaat, maak anders een filmpje bij het loslaten
Top 5 China producten
pi_63937340
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:50 schreef rene90 het volgende:
Ik walg echt van sommige winkels, alsof ze niet eens doorhebben dat ze levende dieren verkopen, nee, alles voor een beetje winst.

OT: zit er ook al een verwarmingselement in het bakje?
  donderdag 11 december 2008 @ 17:06:15 #30
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63937392
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef SMutzskii het volgende:

(Oja trouwens, die guppy eten hun eigen baby's op he.. dus niet schrikken. )
Echt ja Waar is Darwin als je 'm nodig hebt
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:00 schreef SMutzskii het volgende:

Jaaaaa, gewoon doen.
Mocht je merken dat die vis ze opeet, haal je ze er gewoon uit.. jatoch?
Moet je wel goed opletten he.
Dat is ook weer zo. Alleen ik kan me amper voorstellen dat beta de guppie überhaupt op kán eten. Hij is wel wat groter, maar hij had gister al moeite met een dun blaadje visvoer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Parafernalia op 11-12-2008 17:19:16 ]
pi_63937443
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

In zo een bakje een beta met guppen...ben benieuwd of dat goed gaat, maak anders een filmpje bij het loslaten
Dat wordt 18+
pi_63937484
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:06 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Echt ja Waar is Darwin als je 'm nodig hebt
Of je moet genoeg plantjes in je aquarium hebben waar de guppy's zichzelf in kunnen verstoppen, haha
quote:
[..]

Dat is ook weer zo. Alleen ik kan me amper voorstellen dat beta de guppie ünerhaupt op kán eten. Hij is wel wat groter, maar hij had gister al moeite met een dun blaadje visvoer.
Weet niet wat een Beta is. Weet wel dat als er bij ons een vis dood is, ze deze ook echt wel opeten, en dat zijn dan gewoon guppy's. Is echt vies joh.

Mja.. ik denk dat ie ze gewoon opjaagt en dat die guppy dan zo doodgaat, en dan wordt eten niet zo lastig. Ofzo? Geen idee eigelijk.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:22:40 #33
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63937846
Nou, so far so good. Beta zwemt er een beetje doorheen, een beetje lui. De guppies zijn wel olijk aan het spartelen. Heb niet echt het idee dat beta uit is op wat vissenvlees.

Maar goed, ik heb ook 0,0 verstand van vis
  donderdag 11 december 2008 @ 17:24:02 #34
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63937873
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:09 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Of je moet genoeg plantjes in je aquarium hebben waar de guppy's zichzelf in kunnen verstoppen, haha
Er zit een flink plantje in idd, plus een waxinelichthoudertje met wat gaatjes, en een aantal schelpen. Op zich wel schuilplaatsen genoeg denk ik.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:28:50 #35
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_63937986
Gaat waarschijnlijk wel goed, mocht de beta de guppies aanvallen dan houdt hij daar na een uurtje wel mee op als hij merkt dat er niet terug gevochten word.

Je moet overigens wel opletten dat je waterkwaliteit goed blijft. In eerste instantie heb je nog geen bacteriën op je filter en dus worden de schadelijke stoffen die vrijkomen uit de vissepoep niet afgebroken. Duurt een week of 6 voordat je een evenwicht hebt, in de tussentijd moet je één keer per paar dagen 20-30 % van het water verversen.

Even uit mijn hoofd werkt het als volgt:
-Vissenpoep wordt omgezet in amonium en amonium is erg schadelijk voor vissen (kieuwen worden rood en ze gaan dood)
-Na een week of 2 (?) zijn er voldoende bacterién op je filter die het amonium afbreken, ze zetten het om in nitriet
-Nitriet is nog steeds schadelijk voor vissen (maar minder dan amonium), je moet echter nog wel vrij vaak het water verversen om de concentratie laag te houden.
-Na nog eens een week of 2 zijn er voldoende bacteriën op je filter die het nitriet afbreken en omzetten in nitraat
-nitraat is niet erg schadelijk voor vissen, alleen in grote hoeveelheden. Nu kan je het water minder vaak verversen (en keer per paar weken 20-30 %) en zelfs minder als je veel planten hebt (die gebruiken het nitraat om te groeien)

Ik zou de eerste maand dus wel vrij vaak het water verversen (elke 2-3 dagen 30 %) anders gaan je guppies gegarandeerd dood (de beta niet, die zwemmen zelfs nog rustig door in graanjenever volgens mij)

Oh ja, een verwarmingselement moet je ook hebben. Zijn niet duur maar wel cruciaal anders gaan alle guppies ook dood. Tot slot moet je voorlopig niet meer vissen in je tank doen want het is eigenlijk geen goed plan om uberhaupt meer dan één vis in je tank te hebben als je filter nog niet gerijpt is.

PS: Hier in Vietnam hebben ze betagevechten. Dan doen twee eigenaren hun betas bij elkaar in een kleine fles en gaan de betas vechten tot er één dood is of opgeeft. Gevechten duren soms wel een uur of 5 en ze zetten er erg veel geld op in :p
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 11 december 2008 @ 17:42:59 #36
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63938371
Oke, bedankt!!
Een verwarmingselement heb ik dus niet, maar dat zou voor guppies ook niet nodig zijn? Voor de beta inderdaad wel, maar die leeft al een hele tijd (bij z'n vorige eigenaar) in gewoon huiskamertemperatuurwater. En dat gaat voor zover ik kan zien prima..
  donderdag 11 december 2008 @ 17:52:36 #37
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_63938629
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:42 schreef Parafernalia het volgende:
Oke, bedankt!!
Een verwarmingselement heb ik dus niet, maar dat zou voor guppies ook niet nodig zijn? Voor de beta inderdaad wel, maar die leeft al een hele tijd (bij z'n vorige eigenaar) in gewoon huiskamertemperatuurwater. En dat gaat voor zover ik kan zien prima..
Guppies zijn gewoon tropische vissen en zonder heater kan de watertemperatuur in je tank ver dalen als je eens een paar dagen niet thuis bent of iets dergelijks. Misschien overleven ze het wel (ze overleven vrij veel) maar ik zou het niet aanraden.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 11 december 2008 @ 17:57:40 #38
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63938762
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:52 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Guppies zijn gewoon tropische vissen en zonder heater kan de watertemperatuur in je tank ver dalen als je eens een paar dagen niet thuis bent of iets dergelijks. Misschien overleven ze het wel (ze overleven vrij veel) maar ik zou het niet aanraden.
Oh, wist niet dat dat ook tropen waren..
Oke, ik ga er effe over nadenken. Ik was helemaal niet van plan om er zoveel energie en geld in te steken, (de beta was in feite "aan komen zwemmen") maar ik moet zeggen dat ik 't wel steeds leuker vind worden.
pi_63939207
Onze guppies hebben niet zoveel aandacht nodig hoor. We hebben een aquarium, water verminderd een beetje vanzelf.. dus af en toe gooien we er nieuw water bij. Zit wel pompje en filter in volgens mij, maarja.. heel af en toe maakt mijn moeder alles schoon, 1x int half jaar ofzo (als het niet langer is).

Guppies leven nog steeds, zijn ook met heel veel baby's. Echt leuk .
We hebben ook andere vissen erbij, geen idez.. van die blauwe lichtgevende dingetjes.

Slakken hebben we ook, die houden de boel schoon,... visjes zijn echt leuk.

TS ik wens je heel veel succes met je vis(sen).. laat je het weten hoe het gaat met die guppý's en beta morgen ofzo?
  donderdag 11 december 2008 @ 18:18:29 #40
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63939254
Doe ik. Wie weet is het morgen ineens een alfamannetje ofzo
pi_63939291
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:16 schreef SMutzskii het volgende:
Onze guppies hebben niet zoveel aandacht nodig hoor. We hebben een aquarium, water verminderd een beetje vanzelf.. dus af en toe gooien we er nieuw water bij. Zit wel pompje en filter in volgens mij, maarja.. heel af en toe maakt mijn moeder alles schoon, 1x int half jaar ofzo (als het niet langer is).

Guppies leven nog steeds, zijn ook met heel veel baby's. Echt leuk .
We hebben ook andere vissen erbij, geen idez.. van die blauwe lichtgevende dingetjes.

Slakken hebben we ook, die houden de boel schoon,... visjes zijn echt leuk.

TS ik wens je heel veel succes met je vis(sen).. laat je het weten hoe het gaat met die guppý's en beta morgen ofzo?
neon tetras zitten er waarschijnlijk bij
en guppen kunnen (volgens mij) ook op kamertemperatuur goed leven
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:31:39 #42
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63964550
De guppen hebben de beta aangevallen, aldus huisgenoot. Dus nu zitten ze weer apart

Tot zover mijn interesse in aquaria en aanverwanten.
pi_63964641
Guppen de beta...
Top 5 China producten
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:51:07 #44
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63965118
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:35 schreef rene90 het volgende:
Guppen de beta...
Ja is dat erg onlogisch? Ik heb niks gezien. Ze lieten elkaar gewoon met rust.
pi_63965914
Naja...beta's zijn zoals al genoemd werd vechtvissen, en worden niet aangeraden om met andere vissen te houden eigenlijk.
Top 5 China producten
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:27:20 #46
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63965984
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:24 schreef rene90 het volgende:
Naja...beta's zijn zoals al genoemd werd vechtvissen, en worden niet aangeraden om met andere vissen te houden eigenlijk.
Ja maar de beta doet dus niets. Die zit de hele dag in het hoekje van het aquarium.
pi_63966129
Ik wil 24 uur per dag beelden zien zoals Big Brother Maak er maar Big Fish van ook
Genieten is toegestaan!!!
pi_63978229
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:27 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ja maar de beta doet dus niets. Die zit de hele dag in het hoekje van het aquarium.
Het zijn hele 'saaie' dieren, ze bewegen inderdaad niet veel. Wel kan je hem trainen door hem dagelijks een spiegel voor te houden van ongeveer 5 minuten per sessie > 2-3x per dag. Doe ik met mijn visjes ook.
pi_63986003
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 01:12 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het zijn hele 'saaie' dieren, ze bewegen inderdaad niet veel. Wel kan je hem trainen door hem dagelijks een spiegel voor te houden van ongeveer 5 minuten per sessie > 2-3x per dag. Doe ik met mijn visjes ook.

Hahaha vet, visjes trainen met een spiegel.
Is het wel zeker een Beta?
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 15:14:32 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_64007154
ik vind dat zielig. Beta's vechten dan tegen hun spiegelbeeld. Dat is nergens voor nodig, alleen maar stressvol voor de vis.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')