Weet je zeker dat het een vis is?quote:Op donderdag 11 december 2008 02:31 schreef Parafernalia het volgende:
En hij kijkt terug als je 'm aankijkt
Beta Splendens.quote:
Dat is 'm volgens mijquote:
Kan er ook geen ander soort vis bij?quote:Op donderdag 11 december 2008 09:35 schreef Painted_Horse het volgende:
[..]
Beta Splendens.
Als dat hem is kun je er niet nog een bij doen. Ze vechten tot ze beiden dood zijn.
Je kunt er wel een beta vrouwtje bij zetten.
Hoe groot is de bak, hoe warm is de bak, hoe sterk is de stroming en wat zijn de waterwaarden? Dat zijn toch wel belangrijke dingen voordat we suggesties gaan aandragenquote:Op donderdag 11 december 2008 13:10 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dat is 'm volgens mij
[..]
Kan er ook geen ander soort vis bij?
quote:Op donderdag 11 december 2008 13:40 schreef As_33 het volgende:
[..]
Hoe groot is de bak, hoe warm is de bak, hoe sterk is de stroming en wat zijn de waterwaarden? Dat zijn toch wel belangrijke dingen voordat we suggesties gaan aandragen
Oke, dan is het stappenplan als volgt: zorg voor een verwarmingselement, beta's willen graag een temp. van boven de 24 graden. Zorg voor een filterpompje, mag een kleintje zijn voor zo'n nanobakje. Zorg voor een zand of grindbodem en voldoende planten voor schuilruimte. Koop een testsetje om de waterwaarden te kunnen meten. Wacht dan 3 weken zodat de bak goed kan indraaien, ververs in die tijd wel gewoon wekelijks een paar liter water.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:32 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja we zijn niet echt voorbereid ofzo. Het is meer een bak water met een vis erin.
Bak is ongeveer 50 x 30 x 40 ofzo. Stroming is er niet en waterwaarden ook niet
Niemand.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:28 schreef Aneurism het volgende:
Welke debiel verkoopt ze in een vaas?
whehehe, over 2 maanden heb je er 30quote:Op donderdag 11 december 2008 16:12 schreef Parafernalia het volgende:
Oke! Bedankt voor de tips. Heb een plantje en pompje gekocht, en 5 guppies.Volgens de dierenwinkelmedewerker en tevens oudklasgenoot moet dat kunnen
2 zijn er al zwanger
Echt ja?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:50 schreef rene90 het volgende:
Wat een prutsers bij die winkel dat ze je guppen meegeven voor bij een beta
Dat is juist zo leuk aan guppen, hoef je geen nieuwe te kopen als ze doodgaan.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:44 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
whehehe, over 2 maanden heb je er 30![]()
had eerst ook guppen in mijn aquarium maar die beesten zijn nog erger dan konijnen(dat is ook de reden dat ik ze weg gedaan heb )
Jaaaaa, gewoon doen.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Echt ja?
Ze zitten nu nog in het zakje te acclimatiseren..maar ja..moet ik ze er nu bij doen of niet
In zo een bakje een beta met guppen...ben benieuwd of dat goed gaat, maak anders een filmpje bij het loslatenquote:Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Echt ja?
Ze zitten nu nog in het zakje te acclimatiseren..maar ja..moet ik ze er nu bij doen of niet
Ik walg echt van sommige winkels, alsof ze niet eens doorhebben dat ze levende dieren verkopen, nee, alles voor een beetje winst.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:50 schreef rene90 het volgende:
Wat een prutsers bij die winkel dat ze je guppen meegeven voor bij een beta
Echt jaquote:Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef SMutzskii het volgende:
(Oja trouwens, die guppy eten hun eigen baby's op he.. dus niet schrikken.)
Dat is ook weer zo. Alleen ik kan me amper voorstellen dat beta de guppie überhaupt op kán eten. Hij is wel wat groter, maar hij had gister al moeite met een dun blaadje visvoer.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:00 schreef SMutzskii het volgende:
Jaaaaa, gewoon doen.![]()
Mocht je merken dat die vis ze opeet, haal je ze er gewoon uit.. jatoch?
Moet je wel goed opletten he.
Dat wordt 18+quote:Op donderdag 11 december 2008 17:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
In zo een bakje een beta met guppen...ben benieuwd of dat goed gaat, maak anders een filmpje bij het loslaten
Of je moet genoeg plantjes in je aquarium hebben waar de guppy's zichzelf in kunnen verstoppen, hahaquote:Op donderdag 11 december 2008 17:06 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Echt jaWaar is Darwin als je 'm nodig hebt
Weet niet wat een Beta is. Weet wel dat als er bij ons een vis dood is, ze deze ook echt wel opeten, en dat zijn dan gewoon guppy's.quote:[..]
Dat is ook weer zo. Alleen ik kan me amper voorstellen dat beta de guppie ünerhaupt op kán eten. Hij is wel wat groter, maar hij had gister al moeite met een dun blaadje visvoer.
Er zit een flink plantje in idd, plus een waxinelichthoudertje met wat gaatjes, en een aantal schelpen. Op zich wel schuilplaatsen genoeg denk ik.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:09 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Of je moet genoeg plantjes in je aquarium hebben waar de guppy's zichzelf in kunnen verstoppen, haha![]()
Guppies zijn gewoon tropische vissen en zonder heater kan de watertemperatuur in je tank ver dalen als je eens een paar dagen niet thuis bent of iets dergelijks. Misschien overleven ze het wel (ze overleven vrij veel) maar ik zou het niet aanraden.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:42 schreef Parafernalia het volgende:
Oke, bedankt!!
Een verwarmingselement heb ik dus niet, maar dat zou voor guppies ook niet nodig zijn? Voor de beta inderdaad wel, maar die leeft al een hele tijd (bij z'n vorige eigenaar) in gewoon huiskamertemperatuurwater. En dat gaat voor zover ik kan zien prima..
Oh, wist niet dat dat ook tropen waren..quote:Op donderdag 11 december 2008 17:52 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Guppies zijn gewoon tropische vissen en zonder heater kan de watertemperatuur in je tank ver dalen als je eens een paar dagen niet thuis bent of iets dergelijks. Misschien overleven ze het wel (ze overleven vrij veel) maar ik zou het niet aanraden.
neon tetras zitten er waarschijnlijk bijquote:Op donderdag 11 december 2008 18:16 schreef SMutzskii het volgende:
Onze guppies hebben niet zoveel aandacht nodig hoor. We hebben een aquarium, water verminderd een beetje vanzelf.. dus af en toe gooien we er nieuw water bij. Zit wel pompje en filter in volgens mij, maarja.. heel af en toe maakt mijn moeder alles schoon, 1x int half jaar ofzo (als het niet langer is).
Guppies leven nog steeds, zijn ook met heel veel baby's. Echt leuk.
We hebben ook andere vissen erbij, geen idez.. van die blauwe lichtgevende dingetjes.
Slakken hebben we ook, die houden de boel schoon,... visjes zijn echt leuk.
TS ik wens je heel veel succes met je vis(sen).. laat je het weten hoe het gaat met die guppý's en beta morgen ofzo?
Ja is dat erg onlogisch? Ik heb niks gezien. Ze lieten elkaar gewoon met rust.quote:
Ja maar de beta doet dus niets. Die zit de hele dag in het hoekje van het aquarium.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:24 schreef rene90 het volgende:
Naja...beta's zijn zoals al genoemd werd vechtvissen, en worden niet aangeraden om met andere vissen te houden eigenlijk.
Het zijn hele 'saaie' dieren, ze bewegen inderdaad niet veel. Wel kan je hem trainen door hem dagelijks een spiegel voor te houden van ongeveer 5 minuten per sessie > 2-3x per dag. Doe ik met mijn visjes ook.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:27 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja maar de beta doet dus niets. Die zit de hele dag in het hoekje van het aquarium.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 01:12 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Het zijn hele 'saaie' dieren, ze bewegen inderdaad niet veel. Wel kan je hem trainen door hem dagelijks een spiegel voor te houden van ongeveer 5 minuten per sessie > 2-3x per dag. Doe ik met mijn visjes ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |