Die vind ik dan wel weer leukquote:Op woensdag 10 december 2008 23:56 schreef steeg het volgende:
Ik keek een keer in the line of fire op de campingzender en toeeeeen
had clint eastwood een gesprek dat niet goed verliep (met de moordenaar!) en zei hij zo toen hij de phone op de haak gooide:
"goddammit!"
en bij de vertaling kwam te staan:
"KANKER!" (inc caps) "
dus je klacht is ongegrond en er zijn uitstekende vertalers die alle fouten ooit allang goed hebben gemaakt met deze meesterlijke vertaling.
quote:Op woensdag 10 december 2008 23:56 schreef steeg het volgende:
had clint eastwood een gesprek dat niet goed verliep (met de moordenaar!) en zei hij zo toen hij de phone op de haak gooide:
"goddammit!"
"KANKER!" (inc caps) "
Ah, ik zat me al continu af te vragen waar die ondertiteling weg kwam...quote:Op woensdag 10 december 2008 23:58 schreef GizartFRL het volgende:
Nee dan The Simpsons nu met ondertiteling van de fresh prince.....
Niet alleen de Nederlandse ondertiteling is slecht omdat ze bepaalde uitdrukkingen simpelweg niet kennen, de teletekst ondertiteling van Nederlandse programma's is ook bedroevend slecht.quote:Op woensdag 10 december 2008 23:52 schreef Japsnars het volgende:
Ik erger me enorm aan de slechte kwaliteit van Nederlandse ondertiteling.
Klacht: Vertaal- / ondertitelingsureaus hebben slechts een magere kennis van de Engelse taal en vertalen vaak zonder op de context te letten..
Volgens mij hoorde de ondertiteling bij de Fresh Prince..quote:Op donderdag 11 december 2008 00:03 schreef reetveter het volgende:
Bij Simpsons net liep het weer helemaal verkeerd
Inderdaad, net zoals bij frasier daarnet.quote:Op donderdag 11 december 2008 00:00 schreef SiestaGuru het volgende:
[..]
Ah, ik zat me al continu af te vragen waar die ondertiteling weg kwam...
"goddammit!"
"KANKER!" (inc caps) "
dus je klacht is ongegrond en er zijn uitstekende vertalers die alle fouten ooit allang goed hebben gemaakt met deze meesterlijke vertaling.
Ben ik nou ook de enige die dan nauwelijks in staat is The Simpsons te volgen? Ik lees altijd de ondertiteling en luister wat er in het Engels gezegd wordt, en nu was ik domweg niet in staat de ondertiteling te negeren. Dus heb maar weggezaptquote:Op woensdag 10 december 2008 23:58 schreef GizartFRL het volgende:
Nee dan The Simpsons nu met ondertiteling van de fresh prince.....
"goddammit!"
"KANKER!" (inc caps) "
Hekel aan Engels ?quote:Op donderdag 11 december 2008 00:13 schreef Rosbief het volgende:
ik ben blij dat er ondertiteling is want ik heb een kankerhekel aan Engels.
Die zijn vaak ook onvertaalbaar en daarom moeten we blij zijn dat we ondertiteling hebben ipv. nasynchronisatie!quote:Op donderdag 11 december 2008 00:30 schreef ehqo het volgende:
Ze vermoorden ook heel vaak (woord)grapjes.
Maar zet er dan in ieder geval een goeie mop neer.quote:Op donderdag 11 december 2008 00:32 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Die zijn vaak ook onvertaalbaar en daarom moeten we blij zijn dat we ondertiteling hebben ipv. nasynchronisatie!
Inderdaad, meestal luister ik toch alleen maar aangezien ik achter mijn macbook zit te internetten..quote:Op donderdag 11 december 2008 00:33 schreef Thomas B. het volgende:
Bij Comedy Central moet je ook niet op de ondertiteling letten. Niet omdat het zo slecht is ofzo, hoewel dit wel vaak het geval is, maar gewoon omdat veel grappen verloren gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |