ooh ja, het hele verhaal ;
Mijn zus (de oudste, we noemen haar M) werkt al jaaaaaaaaaaren (10 onderhand ofzo) in een lingerie zaak als filiaalleidster. Mijn andere zus (B) werkt daar sinds een dik jaar ook.
M gaat met zwangerschaps verlof, aangezien ze al een paar maandjes zwanger is.
De assistent filiaalleidster (H) neemt het over. M is officieel nog steeds filiaalleidster, maar het hoofdkantoor maakt H óók filiaalleidster, inclusief contract, zwart op wit dus. H neemt een nieuwe assistent bedrijfsleidster aan. Eerst zou B dit worden, omdat die als H op vakantie was de taken waarnam, maar H was blijkbaar bang dat B haar plek in zou nemen, en wilde B niet als assistent. Afijn, een nieuwe assistent werd aangenomen. Er zitten dus 2 filiaalleidsters ( M en H) en 1 assistent op dat filiaal, wat helemaal niet kan en mag.
M is met zwangerschaps verlof en onderhand ouderschaps verlof. H belt M overal voor op, omdat H zelf geen verstand heeft van plannen (en dat is dan bedrijfsleidster) M helpt H. Paar weken terug (ouderschaps verlof betekend dus dat ze wel werkt maar niet al haar uren he...) werd M ziek. Écht flink ziek. Ze heeft een ontzettend hardnekkige keelontsteking gehad. Bij de 2de dag dat M ziek was, belde H op. Ze moest eigenlijk komen werken want H had personeels te kort. M heen, 3 dagen later M weer ziek. Week later belt H weer op. Ja ze moet komen, zelfde verhaal.
M komt, M weer 4 dagen later goed ziek. Vorige week moet M komen in het filiaal. De regiomanager zit er, iemand van P&O en H (even goed om te vermelden misschien, M heeft ouderschaps verlof tot juni. Ze staat nog steeds op papier als filiaalleidster, en kan vanaf juni haar functie volgens de regels terug eisen). Ze hebben een gesprek. H vindt dat M teveel ziek is, en wil M niet houden in het filiaal. M moet verkassen naar hoogeveen, meppel of zwolle. M natuurlijk nog even H onder 4 ogen flink de waarheid vertelt. H besluit te kijken of M assistent kan worden (saillant detail, met 20 euro kan dat in dit filiaal niet, omdat de regiomanager het niet wil. In alle andere filialen heeft het hoofdkantoor gezegd dat dat gewoon kan) Nou, dat kan. Maar wel met 25 uur, en de belofte dat ze zich niet met H dr taken bemoeit (hallo waarvoor ben je assistent dan?) en de belofte dat ze minder ziek is (net alsof je dat zelf in de hand hebt).
Nog mooier. Als M deze functie niet had kunnen krijgen als assistent en had moeten verkassen, had H, B er ook uitgeflikkerd. H loopt alle collega's tegen M & B op te stoken, lult achter iedereens rug om, en vind dat prima.
Ik haalde voor de kerst de kerstpakketten af, aangezien B en M beide ziek waren en niet voor de kerst terug kwamen. H was er niet, er was een assistent bedrijfsleidster (A). Ik vroeg aan A of ik die kerstpakketten mee moest en kon nemen, of dat H ze wilde brengen. Nee H had gezegd tegen A dat ze ze niet ging brengen, dus ik kon ze wel meenemen van A.
Achteraf heeft H, M verweten dat ik die pakketten op gehaald heb. Ze was woest. Net alsof M daar wat aan kon doen, die wist van niks. Maar H zal niet even mij bellen. terwijl H gewoon mijn foon nr heeft, en me anders ook wel weet te vinden als ze wat van me moet.
Nog iets moois, Mevrouw bekijkt elke dag de hyves van M, mij en B. Om te kijken of er nog iets opstaat. Zo schreef ik ooit eens naar B of we nog gingen shoppen, en dat ze dan om 13u bij mij moest zijn. Ik wist niet dat B ziek was... H helemaal flippen tegen M, H zou voor B de bedrijfsarts bellen want dit was niet normaal.

Wij hebben H geblockt, ennu is ze helemaal pissig. Grote smoelen tegen M, maar ze durft niet tegen B en mij.
Kortom, 1 achterbakse tering bende.
Ik moet straks naar M en B toen, we gaan shoppen. En ze zijn beide aan het werk met H. Benieuwd of ze dr waffel lostrekt