abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63910970
quote:
Een Joodse kolonist is door de Israëlische rechtbank vrijgelaten. De man had vorige week een groep Palestijnen onder vuur genomen. Volgens de rechter heeft de politie zich schuldig gemaakt aan discriminatie. Er waren namelijk Palestijnen die met stenen gooiden die niet werden opgepakt.

De man kwam tot zijn daden uit woede over de ontruiming door de Israëlische politie van een door ultraorthodoxe kolonisten bezet pand op de Westelijke Jordaanoever.

Ophef

Beelden van de schietpartij werden verspreid door een Israëlische mensenrechtenorganisatie, hetgeen voor veel ophef zorgde in Israël.
http://www.spitsnieuws.nl(...)nist_hebron_vri.html

Schandalig dat deze moordenaars gewoon hun gang mogen gaan. Want als er een Palestijn een kolonist doodschiet is hij zeker voor levenslang in de cel.
Aach jah de rechter heeft zeker rekening gehouden met de orthodoxe talmoed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63911006
quote:
Court indicts settler caught shooting Palestinians in Hebron

The Jerusalem Magistrates Court on Wednesday indicted Ze'ev Braude, the settler who was caught on film shooting at Palestinians last week, following the evacuation of a disputed house in the West Bank city of Hebron.

Braude was released from police custody just hours before the indictment was submitted to the court. The indictment came after the release, because the presiding judge refused to extend his remand until an appeal was served.

In her decision to release Braude, Judge Malka Aviv criticized police forces for not having arrested the Palestinians documented on the same video hurling stones at him.
Advertisement
"The police are bound by the conception that is portrayed in the media," said Aviv, who severely.

Braude, a Kiryat Arba resident, turned himself in to the police last week, after an activist with the B'Tselem human rights group caught him on film shooting at Palestinians at short range, and hitting one.

During deliberation on the extension of his remand earlier this week the judge condemned Braude, indicating that he was caught on film shooting with intent to confront the Palestinians who were crowded in the area.

Braude's lawyer, attorney Ariel Atari responded that the Palestinian claiming to have been injured can be viewed in the video getting up after allegedly being shot, and continuing to hurl stones and bash Braude.

The Judge added that there are certain questions that remain unresolved regarding the behavior of the Palestinians allegedly shot by Braude, as they got up afterwards and continued fighting
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_63911057
Staat in schril contrast tot de 9000+ palastijnen die zonder enige vorm van proces (en waaronder vrouwen en kinderen) al jaren in Israelische gevangenissen vertoeven ja. Maarja dat mag je niet zeggen, dan ben je een racist
pi_63911153
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:06 schreef Roi het volgende:

[..]

Hulde voor de Joodse mensenrechtenorganisatie die dit durft bekend te maken want anders wat dit wel in de doofpot gestopt
pi_63911254
hoi meki!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63916190
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:08 schreef santax het volgende:
Staat in schril contrast tot de 9000+ palastijnen die zonder enige vorm van proces (en waaronder vrouwen en kinderen) al jaren in Israelische gevangenissen vertoeven ja. Maarja dat mag je niet zeggen, dan ben je een racist
Nee, dan ben je een antisemiet, ook al ben je voor steun aan de semitische Palestijnen. Israel kan een veroordeling wegens racisme verwachten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 21:18:01 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63916437
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:08 schreef santax het volgende:
dat zijn krijgsgevangenen, das idd wat anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63916827
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Krijgsgevangenen?

Als er niet zoveel mensen die nooit een wapen in de hand hebben gehad, zonder rechtspraak vast zouden zitten daar zou ik om je moeten lachen. Check de jaarboeken van amnesty eens voor je zoiets durft te zeggen. Trieste en onwetende opmerking, echt.
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 21:30:33 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63916934
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:27 schreef santax het volgende:

[..]

Krijgsgevangenen?

Als er niet zoveel mensen die nooit een wapen in de hand hebben gehad, zonder rechtspraak vast zouden zitten daar zou ik om je moeten lachen. Check de jaarboeken van amnesty eens voor je zoiets durft te zeggen. Trieste en onwetende opmerking, echt.
dat hoeft toch helemaal niet?

verdenking van is genoeg, kun je ook geen rechtbank tegenaan gooien want verzet tegen een aanvallend leger is niet illegaal, die worden vastgezet als vermoedelijke vijandige strijders en tzt geruild tegen eigen militairen of concessies aan de onderhandelingstafel

het is niet zo'n ongebruikelijk verhaal als het lijkt

edit: en van mij mag je best om me lachen hoor, maakt me niet zo heel veel uit ... je mag ook argumenten gebruiken die die van mij weerleggen
pi_63917511
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat hoeft toch helemaal niet?

verdenking van is genoeg, kun je ook geen rechtbank tegenaan gooien want verzet tegen een aanvallend leger is niet illegaal, die worden vastgezet als vermoedelijke vijandige strijders en tzt geruild tegen eigen militairen of concessies aan de onderhandelingstafel

het is niet zo'n ongebruikelijk verhaal als het lijkt

edit: en van mij mag je best om me lachen hoor, maakt me niet zo heel veel uit ... je mag ook argumenten gebruiken die die van mij weerleggen
je hebt het over krijgsgevangenen vanaf dat punt hoefde ik geen argument meer neer te halen want die definitie slaat voor iemand die een beetje kennis van zaken heeft op oorlog. Kinderen van 13, krijgsgevangen? Zwangere vrouwen? Laat me niet lachen. Die term gebruikt de VS ook om de illegale gevangenissen die zelf door het hoogste gerechtshof in de VS zelf (!) als illegaal zijn bestempeld goed te lullen. Raar genoeg staan die gevangenissen niet op hun eigen bodem

Een krijgsgevangenen ben je als je vecht voor je vrijheid of tegen een land. Niet als je bent opgepakt en jaren lang vastgezet omdat je de woning die je op de door jouw gekochte grond bouwde 45 jaar niet wenste te verlaten omdat een Israelier daar op jouw, nieteens hun, land een muur wilde bouwen

En voor nog een shitload aan argumenten lees je toch maar even de jaarboeken van amnesty. Ook voor je eigen kennis over dit onderwerp lijkt me dat niet onbelangrijk.
pi_63918656
eeuh, rare logica deze uitspraak
dus als ik het goed begrijp hebben ultra-orthodoxen voortaan vrij spel zolang de Israëlische politie en soldaten de stenengooiende Palestijnen niet oppakken ?
pleased to meet you
pi_63918882
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:21 schreef moussie het volgende:
eeuh, rare logica deze uitspraak
dus als ik het goed begrijp hebben ultra-orthodoxen voortaan vrij spel zolang de Israëlische politie en soldaten de stenengooiende Palestijnen niet oppakken ?
Nee, dat is te simpel. Ze mogen ook niet opstaan.
Ies koeltoer, denk ik, want volgens mij is dat al jaren de praktijk. Zal wel iets met gelijke rechten te maken hebben.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63919576
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat is te simpel. Ze mogen ook niet opstaan.
Ies koeltoer, denk ik, want volgens mij is dat al jaren de praktijk. Zal wel iets met gelijke rechten te maken hebben.
dus als ze wel opstaan wordt je vrij gelaten, mag je het nog een keer proberen ?
pleased to meet you
pi_63920134
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:54 schreef moussie het volgende:

[..]

dus als ze wel opstaan wordt je vrij gelaten, mag je het nog een keer proberen ?
Dat geloof ik wel, als ik de laatste zin zo lees. Dat is op de kermis en bij het bowlen toch ook. Als ze blijven liggen heb je gewonnen, als ze weer oevriend komen of blijven staan, mag je nog een keer.

Ach, het is ook wel logisch: ondanks hun westerse sausje zijn de israeli 's natuurlijk net zo semitisch als al hun buren. Alleen is hun geloof nog enkele eeuwen primitiever en hebben ze van hun vrienden meer geld gekregen voor betere wapens.
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 23:19:20 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63920346
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:48 schreef santax het volgende:

[..]

je hebt het over krijgsgevangenen vanaf dat punt hoefde ik geen argument meer neer te halen want die definitie slaat voor iemand die een beetje kennis van zaken heeft op oorlog.
whahaha
quote:
Kinderen van 13, krijgsgevangen? Zwangere vrouwen? Laat me niet lachen. Die term gebruikt de VS ook om de illegale gevangenissen die zelf door het hoogste gerechtshof in de VS zelf (!) als illegaal zijn bestempeld goed te lullen. Raar genoeg staan die gevangenissen niet op hun eigen bodem
nee de VS doet zijn uiterste best om die term te ontwijken
quote:
Een krijgsgevangenen ben je als je vecht voor je vrijheid of tegen een land. Niet als je bent opgepakt en jaren lang vastgezet omdat je de woning die je op de door jouw gekochte grond bouwde 45 jaar niet wenste te verlaten omdat een Israelier daar op jouw, nieteens hun, land een muur wilde bouwen
het gaat mij om de legale status van de gedetineerden en het verschil met deze kolonist niet of ze al dan niet terecht die status hebben gekregen

het is mij om het even wie in dit conflict gelijk heeft, boeit me niet maar we moeten het wel realistisch blijven bekijken, Israel is in oorlog met de Palestijnen en zet als zodanig staatstgevaarlijke of vijandige figuren vast voordat die vijandige handelingen hebben ondernomen

zwangere vrouwen hebben ook zelfmoordaanslagen ondernomen, kleine kinderen ook (of zijn ervoor ingezet) ...
quote:
En voor nog een shitload aan argumenten lees je toch maar even de jaarboeken van amnesty. Ook voor je eigen kennis over dit onderwerp lijkt me dat niet onbelangrijk.
ik denk eigenlijk dat het met mijn eigen kennis over dit onderwerp wel goed zit ...
pi_63920489
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Schaam je voor die woord Sp3c

Waarom worden Palestijnse kinderen gearresteerd?

Om de Palestijnen die zich actief tegen de Israëlische bezetting verzetten te intimideren en te bedreigen. Sinds Israël in 1967 de West Bank, de Gazastrook en Oost-Jeruzalem bezet heeft, heeft het Palestijnse volk gestreden tegen de bezetting. Door een groot aantal arrestaties uit te voeren en strenge straffen op te leggen probeert Israël de Palestijnen te ontmoedigen om aan de strijd tegen de bezetting deel te nemen. Het politieke karakter van de arrestaties blijkt uit de manier waarop de kinderen in gevangenschap behandeld worden. De behandeling is voor alle kinderen ongeveer gelijk en afhankelijk van de politieke situatie en niet van duidelijk meetbare feiten.

Om bekentenissen af te dwingen waarmee anderen beschuldigd kunnen worden. Het blijkt uit gedocumenteerd onderzoek van DCI/PS dat een groot aantal kinderen gedwongen is om verklaringen te ondertekenen die ze niet kunnen lezen (die zijn in het Hebreeuws, een taal die Palestijnse kinderen niet kennen). Deze beschuldigingen worden door mishandeling en marteling afgedwongen. In 1981 heeft Israël een militair besluit aangenomen dat inhoudt dat iemand veroordeeld kan worden enkel en alleen op basis van de getuigenis van een ander. Daarom is een belangrijk doel van het arresteren van kinderen om namen en informatie over anderen te verzamelen, zodat die opgepakt kunnen worden.

Om de kinderen als een soort ‘wisselgeld’ te gebruiken met het doel de hele bevolking onder druk te zetten. Als kinderen gearresteerd zijn, dan worden niet alleen zijzelf gestraft maar ook hun ouders en andere familieleden. Zij mogen de kinderen in de gevangenis vaak lange tijd niet bezoeken. In het geval dat het kind tot een boete wordt veroordeeld – vaak loopt deze op tot honderden dollars- dan draait de familie voor de kosten op. En dan te bedenken dat 61% van de Palestijnen onder de armoedegrens van 350 dollar per huishouden per maand leeft. 32% van de mensen in Gaza en 20% op de West Bank leeft in nog extremere armoede.

Om toekomstige ‘collaborateurs’ voor de Israëlische bezetters te werven. Een van de meest duistere praktijken van de Israëlische bezetter is de kinderen zo te bedreigen dat ze, na hun vrijlating, als informant voor Israël gaan werken. Met andere woorden de kinderen krijgen te horen dat ze niet zullen worden vrijgelaten of zelfs gedood zullen worden tenzij ze erin toestemmen om als verraders te gaan werken.

Wat gebeurt er met de kinderen nadat ze zijn gearresteerd?

Palestijnse kinderen worden naar Israëlische huizen van bewaring of militaire kampen gebracht waar ze acht dagen kunnen worden vastgehouden zonder contact met een advocaat of hun families. Bijna alle kinderen worden in deze centra met lichamelijk, psychisch en verbaal geweld geconfronteerd, soms komt dit zelfs neer op marteling. Deze praktijken worden door de staat Israël en het juridisch systeem getolereerd. Er zijn verschillende waarop de kinderen gekweld worden, de meest gangbare zijn: slaan, verbaal geweld en bedreigen, herhaaldelijk met heet en koud water overgieten, slaap onthouden en lange tijd in een ongemakkelijke houding laten staan of zitten. Meestal worden de kinderen in isoleercellen gezet – kleine, vuile ruimtes met weinig licht - zonder contact met andere mensen. Het wekt nauwelijks verbazing dat de meeste Palestijnse kinderen onder invloed van deze harde ondervragingen binnen 24 uur na hun arrestatie al een of andere overtreding ‘bekennen’. Deze ‘bekentenissen’ worden door de ondervragende functionaris opgeschreven in het Hebreeuws – een taal die de meerderheid van de Palestijnse kinderen niet kan lezen – en het kind wordt gedwongen om zijn naam er onder te zetten.

Waar worden de kinderen van beschuldigd?

De aanklachten tegen de kinderen zijn geen goede afspiegeling van de gebeurtenissen. Ze zijn niet alleen gebaseerd op gedwongen bekentenissen en mogelijke vervalsingen, omdat het kind een verklaring ondertekent die hij niet kan lezen, maar de militairen die hen vervolgen overdrijven stelselmatig de aanklachten om het effect van ieder pleidooi van de advocaat te verkleinen en om te zorgen dat het kind een zo zwaar mogelijke straf krijgt opgelegd.

Ondanks de pogingen van de Israëlische media om bijna alle gearresteerde Palestijnse kinderen af te schilderen als bloeddorstige terroristen, blijft het een feit dat veruit de grootste groep kinderen beschuldigd wordt van het gooien met stenen – een vergrijp waarvoor ze tot vele maanden cel kunnen worden veroordeeld.

Tijdens de maand november en het begin van december 2004 viel het de advocaten op dat het aantal gearresteerde kinderen, vooral in de dorpen Al-Khader en Husan vlakbij Bethlehem, exponentieel toenam. Nogal verontrustend was dat veel van de kinderen opgepakt werd op de beschuldiging van het gooien van stenen en Molotov cocktails in 2002 (!) Ten tijde van het vermeende delict waren de kinderen onder de 14 jaar. Onder de Israëlische militaire verordeningen zouden de kinderen maar een straf van maximaal een half jaar kunnen krijgen. Maar als de lengte van de straf wordt bepaald op grond van de leeftijd tijdens de veroordeling, in plaats van de leeftijd ten tijde van het vergrijp, dan kunnen de Israëlische autoriteiten de kinderen een paar jaar later oppakken als ze 15 of 16 zijn en hen veel langer opsluiten.

Bij de kinderen die schuldig bevonden worden aan ernstigere vergrijpen is de aanklacht vaak ook niet in overeenstemming met de gepleegde daad. Een kind dat gepakt is met een mes in zijn zak, wordt niet alleen beschuldigd van het bezit van dit wapen, maar ook van poging tot moord. Het effect van onderhandelingen van de verdediging en de aanklagers buiten de rechtbank om kan zijn dat ze de eerste aanklacht laten vallen en dat de overblijvende beschuldiging van poging tot moord (minimaal vijf jaar) wordt afgezwakt tot poging tot steken (minimaal twee jaar). Het feit blijft echter dat het kind gepakt werd toen hij het mes nog in zijn zak had.

Waar worden de kinderen gevangen gezet?

Na hun veroordeling, en vaak ook tijdens het verlengde voorarrest, worden Palestijnse kinderen opgesloten in verschillende detentiecentra, afhankelijk van hun leeftijd en geslacht. Jongens onder de 16 zitten in een van de twee gebouwen in het Telmond gevangeniscomplex. Dat valt onder de Israëlische ‘Çivil Prison Service’ en ligt op Israëlisch grondgebied. Dit is een overtreding van artikel 76 van de Vierde Geneefse Conventie.

De meeste kinderen worden geplaatst in afdelingen van de Hasharon gevangenis, waar alleen jeugdige Palestijnse politieke – of in Israëlische termen “security”- gevangenen zitten. Een handvol Palestijnse kindgevangenen worden vastgehouden in Ofek waar ook de jeugdige criminelen uit Israël ondergebracht zijn. Alle vrouwelijke politieke gevangenen uit de Palestijnse Gebieden, ook de meisjes onder de 18 zitten in een andere afdeling van het Hasharon complex.

Jongens die ouder zijn dan 16 (onder de Militaire Wetten van Israël beschouwd als volwassenen) zijn gedetineerd in de Megiddo gevangenis in het noorden van Israël, die sinds begin 2005 onder IPS bestuur valt in plaats van onder IDF. In andere gevallen zijn oudere jongens gevangen gezet in het militaire kamp Ofer net binnen de West Bank of in de militaire gevangenis Ketziot in de Negev woestijn, die beiden onder het Israëlische leger vallen. Zowel Ketziot als Ofer en Megiddo hebben geen cellen, maar de gevangenen slapen op dunne vieze matrasjes in overvolle tenten. Vooral in Ketziot zijn de omstandigheden barbaars. Hier hebben de gedetineerden niets anders dan versleten tentdoek om hen te beschermen tegen de zinderende zomerhitte of de vrieskoude van de woestijnnachten.

Hoe worden de Palestijnse kindgevangenen gediscrimineerd?

Palestijnse kinderen worden stelselmatig gediscrimineerd in Israëlische gevangenissen. Israëlische jongeren worden behandeld volgens het Verdrag voor de Rechten van het Kind van de Verenigde Naties waarin staat dat veroordeling en gevangenschap uitgevoerd moeten worden volgens de gedachte “wat is het beste voor het kind”. Daarom krijgen Israëlische kinderen pas in laatste instantie gevangenis straf. Meestal krijgen ze een geldboete of worden heropgevoed in speciale jeugdinrichtingen.

Israëlische kinderen worden niet zo mishandeld als Palestijnse kinderen. Palestijnse kinderen krijgen meestal geen familie op bezoek omdat de ouders op de West Bank of in Gaza wonen en geen pasje krijgen om Israël binnen te komen. Israëlische kinderen kunnen in de gevangenis verder gaan met hun opleiding. Palestijnse kinderen krijgen geen onderwijs alleen een handvol kinderen die in Ofek zitten kunnen onderwijs krijgen maar wel volgens het Israëlische schoolsysteem.

Bovendien worden Palestijnse kinderen vaak door de bewakers mishandeld. Ze worden zo maar geslagen, in de isoleercel gezet voor de kleinste overtreding van de regels en er worden vaak collectieve straffen toegepast.

En zoals met alle Palestijnse politieke gevangenen het geval is krijgen ook de minderjarigen geen medische zorg en ze krijgen maar kleine porties eten van een slechte kwaliteit. In sommige gevangenissen mogen ze maar één keer per dag naar de WC.
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 23:27:06 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63920587
hoe is dit relevant tov wat ik zeg meki?

ik schaam me vooralsnog niet
pi_63920654
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:27 schreef sp3c het volgende:
hoe is dit relevant tov wat ik zeg meki?

ik schaam me vooralsnog niet
Je noemt ze krijgsgevangen.
Dat zijn ze niet ze zijn onschuldige kinderen die niks verkeerd hebben gedaan die nu in massakampen zijn.. waar ze gemarteld worden.
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 23:33:17 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63920783
het zijn krijgsgevangenen, daar kan ik verder niet zo heel veel aan doen

lees mijn eerdere commentaar anders
pi_63920874
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:33 schreef sp3c het volgende:
het zijn krijgsgevangenen, daar kan ik verder niet zo heel veel aan doen

lees mijn eerdere commentaar anders
Waarom kan dat in deze wereld.
Ben jij het met mij eens dat dit nazipraktijken zijn ?.
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 23:38:37 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63920973
nee, nazi praktijken zijn het als ze die gasten tegen de muur zetten en afschieten in reactie op wat dan ook

en het kan in deze wereld, vraag mij niet waarom want het boeit me niet
oorlog voeren is niet leuk, zodra de Palestijnse leiding dit inziet kan er aan een oplossing gewerkt worden
pi_63921049
Wonderbaarlijke topics toch altijd als het onderwerp Israel/Palestina betreft. Ik vrees dat een aanzienlijk aantal van de ideologisch gedreven posters denken dat dit soort discussies een 'verschil' kunnen maken.
pi_63921059
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:38 schreef sp3c het volgende:
nee, nazi praktijken zijn het als ze die gasten tegen de muur zetten en afschieten in reactie op wat dan ook

en het kan in deze wereld, vraag mij niet waarom want het boeit me niet
oorlog voeren is niet leuk, zodra de Palestijnse leiding dit inziet kan er aan een oplossing gewerkt worden
Jij moet echt veel leren als het gaat om rechtvaardigheid en vrede
Jij zal ook de geschiedenis beter moeten bestuderen.

Oplossing komt er nooit want de problemantiek ligt 110% bij Israel
  Moderator woensdag 10 december 2008 @ 23:57:29 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63921629
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij moet echt veel leren als het gaat om rechtvaardigheid en vrede
Jij zal ook de geschiedenis beter moeten bestuderen.

Oplossing komt er nooit want de problemantiek ligt 110% bij Israel
bullshit

ik weet meer van de geschiedenis dan jouw
verschil is dat ik geen partij kies (in dit geval niet iig) ik zie twee partijen die elkaar kapot proberen te slaan en daar reageer ik op, soms zijn de palestijnen de geslagen hond en soms de Israeli's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')