abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63905406
quote:

SpangaS is een Nederlandse jeugd-soapserie van de makers van ZOOP, en de NCRV.

De serie draait om de levens van 10 leerlingen op het Spangalis College. Ze maken alles mee wat op het voortgezet onderwijs kan gebeuren. Zo lopen ze stage in een manege, helpen gehandicapten, worden verliefd, maken ruzie, zijn onzeker enzovoort.

Elke leerling heeft zijn eigen verhaal, verhalen die zich vooral op en rond de school en het schoolplein afspelen, maar soms ook thuis. Ze komen in aanraking met liefde, vriendschap, eenzaamheid, verdriet, school, leraren, ouders, scheiden, het erbij horen, pesten en toekomstdromen. In SpangaS worden taboes doorbroken, er worden onderwerpen behandeld die voorheen niet vaak in jeugdseries behandeld werden. Zo worstelt Flip met zijn geaardheid en de liefde voor Mick en even later Koen, beiden jongens uit zijn klas.
Meer mensen hier die deze soapserie volgen??
pi_63905496
Nee. Die gele heeft trouwens wel lekker titten. En die donkeren wel aanleg
pi_63905567
Eén keer gekeken, en de mijn nekharen gingen overeind staan van de abominabele acteer prestaties.

En ja Gaby Blaaser (die gele) is inderdaad heel lekker. Is alleen de ex van Idols Jim
I'm a firm believer in the philosophy of a ruling class. Especially since I rule
pi_63905629
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:31 schreef Neros het volgende:
Eén keer gekeken, en de mijn nekharen gingen overeind staan van de abominabele acteer prestaties.

En ja Gaby Blaaser (die gele) is inderdaad heel lekker. Is alleen de ex van Idols Jim
Acteerprestaties zijn soms idd erg slecht, maar dat maakt het af en toe ook best wel leuk.
pi_63905849
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:31 schreef Neros het volgende:
Valt best mee hoor, lijkt bij de meeste ook wel steeds beter te worden. Ik hoorde gister toevallig op het Jeugdjournaal dat deze jongere acteurs al weggekaapt worden dus zo slecht zijn ze niet

De voorste bijv. speelt een rol in dat toneelstuk waar Beau uitgestapt is...
pi_63905947
Voor de kids is dit een erg leuke serie om te volgen.
Ik kijk soms stiekem mee, hoewel het nieuwe uitzendtijdstip voor mij niet zo heel gunstig is.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63905958
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:43 schreef Trusten het volgende:

[..]

Valt best mee hoor, lijkt bij de meeste ook wel steeds beter te worden. Ik hoorde gister toevallig op het Jeugdjournaal dat deze jongere acteurs al weggekaapt worden dus zo slecht zijn ze niet

De voorste bijv. speelt een rol in dat toneelstuk waar Beau uitgestapt is...
Het zijn in principe redelijk goede acteurs/actrices inderdaad, maar niet allemaal zijn ze goed.. en dat valt toch wel op. Check bv die conciërge, Aldert, die is echt heel slecht.
pi_63906002
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:46 schreef Painted_Horse het volgende:
Voor de kids is dit een erg leuke serie om te volgen.
Ik kijk soms stiekem mee, hoewel het nieuwe uitzendtijdstip voor mij niet zo heel gunstig is.
6 uur, nee idd. Mijn vader wil dan altijd het journaal kijken.
Kijk meestal terug op UPC on demand of het weekoverzicht in het weekend!

Vind het overigens wel irritant, dat de afleveringen altijd herhaalt worden. 1 aflevering = 10 minuten oude aflevering + 10 minuten nieuwe aflevering.
pi_63906043
Wat ik trouwens jammer vind is dat een aantal van hen de middelbare schoolleeftijd allang voorbij zijn. De voorste jongen, Tim Murck, heeft de toneelschool afgerond en is al 26...
pi_63906340
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:50 schreef Trusten het volgende:
Wat ik trouwens jammer vind is dat een aantal van hen de middelbare schoolleeftijd allang voorbij zijn. De voorste jongen, Tim Murck, heeft de toneelschool afgerond en is al 26...
Zoo, dat zie je er toch niet aan af!
Is bij heel veel trouwens, dat ik ze jonger had geschat. Maar komt mss ook, omdat ze in de serie ook jonger moeten voorstellen.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:05:22 #11
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_63906421
post hier fotos van tieten van gaby blaaser
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  woensdag 10 december 2008 @ 16:35:01 #12
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_63908805
Geweldig!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_63913313
Die blonde is inderdaad wel lekker.
  woensdag 10 december 2008 @ 19:36:22 #14
210679 muay-toy
pi_63913357
hoe stem je die marokkaan uit de serie?
pi_63913808
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:36 schreef muay-toy het volgende:
hoe stem je die marokkaan uit de serie?
Niet, maar welke marokkaan?
  woensdag 10 december 2008 @ 20:34:25 #16
210679 muay-toy
pi_63915005
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:52 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Niet, maar welke marokkaan?
er is er maar 1?
middelste rij 2e mongool van links vh plaatje in de OP
pi_63915807
quote:
Op woensdag 10 december 2008 20:34 schreef muay-toy het volgende:

[..]

er is er maar 1?
middelste rij 2e mongool van links vh plaatje in de OP
Ik herken niet of iemand marokkaan is, excuses.
Nassim
pi_63916185
Dat meisje irmak is toch ook marokkaans?

maar af en toe die acteer presentatie van die lui is af en toe echt om te huilen
pi_63916202
trouwens waarom is die ene stoere knul thorsten er niet eigenlijk>
pi_63918249
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:11 schreef Ici-Paris het volgende:
trouwens waarom is die ene stoere knul thorsten er niet eigenlijk>
Dat is geen hoofdrolspeler denk ik..
  woensdag 10 december 2008 @ 22:15:31 #21
210679 muay-toy
pi_63918500
je mag je meening niet eens meer uitten in het spangas topic :w
pi_63918522
Argh, hoe vervelend deze serie is. Onbeschrijflijk...
pi_63918768
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:16 schreef minq het volgende:
Het is dan ook voor Kinderen gemaakt.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63919861
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:15 schreef muay-toy het volgende:
je mag je meening niet eens meer uitten in het spangas topic :w
Waarom niet?
pi_63920129
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:16 schreef minq het volgende:
Ja, lekkere held. . Als volwassen vent ga je hier natuurlijk niet voor zitten he.
Ik heb vorig jaar toevallig veel van de serie meegekregen omdat mijn kuiken het graag zag. Leuke serie voor de doelgroep denk ik zo. .
pi_63920187
Btw, ik ben dan een trut maar ik werd eigenlijk ook wel een klein beetje vrolijk van zo'n serie.
Normale jongeren.
pi_63920759
Zapte een paar weken geleden midden in een zoensecene tussen twee jongens van 14
pi_63921106
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:32 schreef Rens_Wilders het volgende:
Zapte een paar weken geleden midden in een zoensecene tussen twee jongens van 14
Nou mooi toch dat die guys iets deden wat jij toen niet durfde?
pi_63927654
Wel een leuke serie, vooral met die gele
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_63927748
Er was een tijdje geleden een Spangas marathon...de hele dag. Die heb ik toen gekeken. Vond het een erg leuke serie. Af en toe iets te braaf, maar ze snijden wel interessante onderwerpen aan voor jongeren.
Spangas is
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63929243
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:32 schreef Rens_Wilders het volgende:
Jah, Flip heeft gezoend met Koen en Mick..
Maar in real life heeft Flip (jasper) met die turkse wijf
pi_63930614
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef capricia het volgende:
Er was een tijdje geleden een Spangas marathon...de hele dag. Die heb ik toen gekeken. Vond het een erg leuke serie. Af en toe iets te braaf, maar ze snijden wel interessante onderwerpen aan voor jongeren.
Spangas is
Onderwerpen zijn idd erg leuk, zeker voor jongeren.

Ook zo lief als je gaat kijken op de site van Spangas. Die personages hebben hun eigen "agenda" en fans kunnen ook zo'n agenda maken. Dan kunnen ze ook berichtjes in de agenda van iemand van Spangas zetten,.. zo leuk wat er soms staat.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:25:13 #33
210679 muay-toy
pi_63937906
wanneer komt de orgy special, maar dan uiteraard zonder dat dikke mokkel
pi_63940529
Ik kom nog uit de tijd dat iedereen blij was als de school uit was en in die serie krijgen ze blijkbaar van school geen genoeg ; ze zitten er haast altijd en ze maken ook heel vlijtig hun huiswerk haha (wel braaf hoor).

Maar naar mijn mening teveel afgekeken van Amerikaanse High School serie's, waar het meer een onderdeel van de samenleving is. Dat is in Nederland veel en veel minder.
En dat werkt dus niet.
Het werkt ongeloofwaardig.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_63940559
Ok hoewel ik met mijn 28 jaar niet de doelgroep ben kijk ik het wel regelmatig... ik vind het een erg goede serie voor de kids... wordt sterk in geacteerd over het algemeen en de verhaallijnen zijn goed!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 11 december 2008 @ 19:15:33 #36
210679 muay-toy
pi_63940593
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:14 schreef TheVulture het volgende:
Ok hoewel ik met mijn 28 jaar niet de doelgroep ben kijk ik het wel regelmatig... ik vind het een erg goede serie voor de kids... wordt sterk in geacteerd over het algemeen en de verhaallijnen zijn goed!
kerol
pi_63940602
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:42 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Onderwerpen zijn idd erg leuk, zeker voor jongeren.

Ook zo lief als je gaat kijken op de site van Spangas. Die personages hebben hun eigen "agenda" en fans kunnen ook zo'n agenda maken. Dan kunnen ze ook berichtjes in de agenda van iemand van Spangas zetten,.. zo leuk wat er soms staat.
Dat taalgebruik en taalniveau van die koters is wel schrikbarend
pi_63940630
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:15 schreef muay-toy het volgende:

[..]

kerol
Euhm ja...moeilijk he om je stoerheid aan de kant te schuiven en toe te geven dat iets wel degelijk goed gemaakt is
pi_63940645
looooooooool dat hier een topic over is.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_63940675
quote:
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_63941376
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat taalgebruik en taalniveau van die koters is wel schrikbarend
Dat wel idd, maar sommige zijn dan ook nog maar 8 he. Oke, ze typen wel echt Breezah, helaas..
Maar die kinderen denken echt dat het echt is ofzo, hoe ze daar zo berichten neerzetten.. haha
  donderdag 11 december 2008 @ 20:09:01 #42
210679 muay-toy
pi_63941893
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Euhm ja...moeilijk he om je stoerheid aan de kant te schuiven en toe te geven dat iets wel degelijk goed gemaakt is
Sorry hoor maar dit is toch echt slecht geacteerd. Wat niet anders te verwachten is van een kinderserie.
pi_63952916
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:09 schreef muay-toy het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dit is toch echt slecht geacteerd. Wat niet anders te verwachten is van een kinderserie.
Denk dat ze voor de leeftijdscategorie behoorlijk goede acteurs/actrices hebben. Het kan natuurlijk altijd beter, maar dat is ook de ervaring van de acteurs/actrices etc..

En alsof de doelgroep opvalt als het slecht zou zijn..
pi_63954274
Spangas! Ik vind het stiekem leuk om te kijken soms
pi_63964040
quote:
Meen je? De acteer kwaliteiten van sommige spelers zijn echt bagger. Ik vind die Thorsten wel altijd goed spelen. Niet zo nep als de rest.

veder is het wel een leuke serie.
pi_63964345
Nog steeds geen foto's van die blonde
pi_63968950
ik kijk regelmatig
ben al 26 maar dan nog
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  vrijdag 12 december 2008 @ 20:00:40 #48
210679 muay-toy
pi_63969626
wie heeft de fotos van gaby blaaser uit de fhm?
pi_63970928
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:00 schreef muay-toy het volgende:
wie heeft de fotos van gaby blaaser uit de fhm?
http://forum.mokkels.nl/5(...)74-gaby-blaaser.html

3e post
pi_63971743
Spangas, Het is saai,dom,slecht geacteerd,gewoon waardeloos.
pi_63973167
ik vind het wel grappig dat echt alle clichés langskomen. (ziektes, de dood, verliefd, homo, etc.)
pi_64036373
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:04 schreef fespo het volgende:
ik vind het wel grappig dat echt alle clichés langskomen. (ziektes, de dood, verliefd, homo, etc.)
Ze brengen het wel ERG goed.. Het is voor een bepaald doelgroep en het wordt expres heel normaal gebracht waardoor het helemaal niet 'raar' is terwijl kids van die leeftijd dat soms nog wel vinden..

Maar naast het educatieve aspect is het idd een erg leuke serie.
Lana

Spangas Nablijven is overigens wel behoorlijk bagger maar is noodzakelijk vanwege dunya & desie wat ervoor zit. Is speciaal gemaakt om daarachter te kunnen.
pi_64037753
Dus dan gaan we een heel seizoen van Dunya en Daisy kijken en constant dat nablijven? Erg tof

Best erg eigenlijk, dat ik me opwind over Spangas...

Nog "leuker" dan Spangas trouwens: 6Tien. Tekenfilm serie met 6 pubers in een winkelcentrum. Met nederlandse stemmen die bij de karakters passen en Canadese humor

pi_64043363
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:21 schreef jmac het volgende:

[..]

Ze brengen het wel ERG goed.
dat klopt inderdaad
pi_64049369
Ik vind Spangas nabiljven ook beetje vreemd, maar wel spannend eigelijk. Heb geen idee hoe dit af kan gaan lopen, wie denk jullie dat het gedaan heeft? Of is er iets anders gebeurd?
pi_64049377
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:16 schreef Meike26 het volgende:
Nog "leuker" dan Spangas trouwens: 6Tien. Tekenfilm serie met 6 pubers in een winkelcentrum. Met nederlandse stemmen die bij de karakters passen en Canadese humor

[ afbeelding ]
6tien vindk niets aan. Zowieso tekenfilm.
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:47:34 #57
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_64049505
Paar keer in gefigureerd. Meeste acteurs zijn wel relax genoeg om een babbeltje mee te maken, maar die "gele" (Gaby idd.) is een behoorlijk arrogant figuur imho.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_64049529
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:47 schreef Blind_Guardian het volgende:
Paar keer in gefigureerd. Meeste acteurs zijn wel relax genoeg om een babbeltje mee te maken, maar die "gele" (Gaby idd.) is een behoorlijk arrogant figuur imho.
Kan ik me iets bij voorstellen, haha..
Hoe kwam je op het idee om bij Spangas te figureren?
pi_64049554
Oh.Mijn.God .
En nog serieus zijn ook .
-
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:49:03 #60
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_64053333
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:49 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Kan ik me iets bij voorstellen, haha..
Hoe kwam je op het idee om bij Spangas te figureren?
Werd door een castingbureau gebeld waarbij ik sta ingeschreven. Doe af en toe figuratierolletjes voor series en/of films. Is wel lachen, hoewel het geen fuck betaald, veel wachten is en met een beetje geluk "5 seconds of fame"
pi_64053523
Ja die Gaby heeft ook wel ook een beetje dat elite en arrogante dat kwam ook terug in een interview met d'r volgens mij

Volgens mij is Titia best tof, maarja, ik zie altijd alleen maar hoe ze zijn in Spangas en niet daarbuiten
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:08:58 #62
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_64055156
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:56 schreef Maisnon het volgende:
Ja die Gaby heeft ook wel ook een beetje dat elite en arrogante dat kwam ook terug in een interview met d'r volgens mij

Volgens mij is Titia best tof, maarja, ik zie altijd alleen maar hoe ze zijn in Spangas en niet daarbuiten
Heb Titia niet gesproken toen ik er 2 maanden terug rondliep (die school staat trouwens in Watergraafsmeer). Die marokkaanse gast is trouwens wel tof . En Roos, degene die Lana speelt, is ook wel oke.
pi_64055565
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:31 schreef SMutzskii het volgende:
Ik vind Spangas nabiljven ook beetje vreemd, maar wel spannend eigelijk. Heb geen idee hoe dit af kan gaan lopen, wie denk jullie dat het gedaan heeft? Of is er iets anders gebeurd?
Volgens mij is die Frank (directeur) hem gewoon kwijtgeraakt. En uiteindelijk was niemand het
pi_64055971
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:25 schreef Ici-Paris het volgende:

[..]

Volgens mij is die Frank (directeur) hem gewoon kwijtgeraakt. En uiteindelijk was niemand het
Dat zou me niets verbazen. Welke personages zijn allemaal al geweest?

Ik vind Fay (Titia) maar een vreemd kind, vind haar soms zo irritant.
pi_64067230
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Dat zou me niets verbazen. Welke personages zijn allemaal al geweest?

Ik vind Fay (Titia) maar een vreemd kind, vind haar soms zo irritant.
volgens mij is het ook de bedoeling dat ze overkomt als een irritant en vreemd kind.
Ik heb haar namelijk ook gezien in ...... serie met de kleindochter van jan Wolkers en daar acteerde ze heel normaal
pi_64069659
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:04 schreef Ici-Paris het volgende:

[..]

volgens mij is het ook de bedoeling dat ze overkomt als een irritant en vreemd kind.
Ik heb haar namelijk ook gezien in ...... serie met de kleindochter van jan Wolkers en daar acteerde ze heel normaal
Ja, dat ook denk ik.. tis haar personage, maar alsnog.. haha
pi_64071453
Mwah, ik zag haar toevallig langskomen in een item van EditieNL over Fashionbloggen.

Ze was op de fiets met een vriendin in Amsterdam. Ze reageerde net zo vaag als haar personage Fay.
pi_64072074
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:03 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, ik zag haar toevallig langskomen in een item van EditieNL over Fashionbloggen.

Ze was op de fiets met een vriendin in Amsterdam. Ze reageerde net zo vaag als haar personage Fay.
Ja, ze was samen met Roos aan 't shoppen in a'dam incl. zwarte pruik. Echt Crea-Bea type
pi_64119607
Nog maar 2x nablijven aflevering. Morgen komen we erachter wie het gedaan heeft volgens mij, op www.spangas.nl staat het volgende:
quote:
Frank mist een aantal belangrijke dossiers met leerlingeninformatie en vermoedt dat deze door leerlingen gestolen zijn. Nassim vindt het tijd voor een speuractie. Rozalie betrapt hem, hij baalt. Lana motiveert hem; hij is toch zo’n goeie speurneus? Zal hij de dossiers terugvinden?
Ik denk dat Nassim ze terugvind, de speurneus.. haha
Ben echt benieuwd!
pi_64123221
Is het echt zo spannend?
pi_64123405
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:14 schreef Meike26 het volgende:
Is het echt zo spannend?
Mwa, de afleveringen zijn saai zo met dat nablijven.. alleen maar in de klas zitten elkaar beschuldigen en ''herinneringen'' ophalen. Maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig wie het gedaan heeft / wat er gebeurd is Haha.
pi_64123668
Dat die afleveringen met Nablijven zo saai zijn, ja ! Maar ik heb nog niet 1 nacht wakker gelegen van de spanning hoor. Het is leuke simpele televisie als je na werk thuis komt en geen zin hebt in gezuer, dan is Spangas wel lief om te zien.
pi_64124262
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:26 schreef Meike26 het volgende:
Dat die afleveringen met Nablijven zo saai zijn, ja ! Maar ik heb nog niet 1 nacht wakker gelegen van de spanning hoor. Het is leuke simpele televisie als je na werk thuis komt en geen zin hebt in gezuer, dan is Spangas wel lief om te zien.
Mwa, ik lig er echt niet wakker van hoor.. als je dat denkt. Ben gewoon heel nieuwsgierig en wil gewoon discussie uitlokken hier, maar niemand hapt.
pi_64124559
Oh ik wil wel happen hoor... moet toch nog eten. :P

Gokje: Frank heeft de dossiers vorige dag nog meegenomen naar huis en is ze vergeten uit de auto te halen.
pi_64124665
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:51 schreef Meike26 het volgende:
Oh ik wil wel happen hoor... moet toch nog eten. :P

Gokje: Frank heeft de dossiers vorige dag nog meegenomen naar huis en is ze vergeten uit de auto te halen.
Haha, ik hap mee dan.. heb ook wel honger!
Ik denk idd ook dat Frank gewoon heel dom is geweest. Zou me echt kapot schamen als ik Frank was en dit echt het geval zou zijn...

Ik kan me iig niet voorstellen dat een leerling het heeft gedaan. Of het moet Annabel zijn, die zit nu steeds iedereen te beschuldigen terwijl ze eerst nooit zoveel op TV was.
pi_64137164
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:54 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Haha, ik hap mee dan.. heb ook wel honger!
Ik denk idd ook dat Frank gewoon heel dom is geweest. Zou me echt kapot schamen als ik Frank was en dit echt het geval zou zijn...

Ik kan me iig niet voorstellen dat een leerling het heeft gedaan. Of het moet Annabel zijn, die zit nu steeds iedereen te beschuldigen terwijl ze eerst nooit zoveel op TV was.
annabel is die ene die altijd zo kattig is he

Ik denk gewoon dat 1 vanm de leraren zo dom is geweest, denk echt niet dat het een leerling zal zijn.
Of het moet thorsten zijn
pi_64140367
Annabel is idd dat trutje.
Vanavond zullen we het te weten komen.

Die aflevering gisteren trouwens, Lana: "Ik heb het gedaan, bel de politie maar!".
En dan gewoon niet geloven.. en toch moet ze in school blijven. Ja dat klopt niet he!
pi_64145129
Een spangas topic.
Ik ben fan van die olijke negert, de conciërge.

tvp dus.
pi_64145234
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:40 schreef Schimpie het volgende:
Een spangas topic.

tvp dus.
Terechte concierge van 't jaar . Waren ze in 't echt maar zo.
pi_64145600
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:40 schreef Schimpie het volgende:
Een spangas topic.

tvp dus.
Het personage van de concierge is wel leuk, maar ik vind de acteur niet leuk! Hij doet nep en praat irritant.

Nu met dat nablijven komt die concierge trouwens ook steeds als laatste ff binnenvallen met een mooie opmerking.
pi_64145733
Wie noemt zijn kind nou Lawine.
pi_64145751
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:59 schreef Dodecahedron het volgende:
Wie noemt zijn kind nou Lawine.
Wie heet er Lawine dan?
pi_64145800
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:00 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Wie heet er Lawine dan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Avalanche
pi_64145843
quote:
Verrek, ik zie het!
Nou, vind alsnog dat Avalanche niet verkeerd klinkt voor een naam. Beetje apart, maar opzich best leuk.
Beter dan dat ze echt Lawine had geheten.
pi_64145953
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:03 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Verrek, ik zie het!
Nou, vind alsnog dat Avalanche niet verkeerd klinkt voor een naam. Beetje apart, maar opzich best leuk.
Beter dan dat ze echt Lawine had geheten.
Misschien heeft ze nog wel broertjes die Earthquake en Hurricane heten.
pi_64146538
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:24 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Meer mensen hier die deze soapserie volgen??
Ja geniale serie

Ben 26 maar is erg leuk
pi_64146921
Ik had niet verwacht dat zoveel mensen Spangas zouden kijken.. leuk!

RHCPeter, kijk je iedere dag gewoon op TV of kijk je het later terug?
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:08:33 #88
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_64147711
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 08:25 schreef SMutzskii het volgende:
Annabel is idd dat trutje.

Die zou een grotere rol moeten krijgen, lekker ding
pi_64147935
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:08 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Die zou een grotere rol moeten krijgen, lekker ding
Denk dat dat ook wel gebeurd.. ze is steeds vaker op TV.
Ze kunnen ook moeilijk ineens iemand een grote rol geven, dus zo langzaam aan gebeurd dat nu denk ik..

Wat ik jammer vind aan spangas is dat er ooit mensen zijn geweest in de serie, maar dat je er later weinig van hoort ineens. Of dat de klas waar ze in zitten ineens niet meer klopt. Koen bv. waar is die bij de nablijven afleveringen? Hij zit toch bij Flip en Tobias etc. in de klas?

En waar is Mick gebleven? En brechtje?
pi_64149766
Wel leuk idd..Alhoewel ik me er stiekem wel voor schaam dat ik het kijk

Dat ene meisje (Die gele uit de OP) is idd wel lekker
pi_64149785
Oh, en ik kwam er dus laatst achter dat dat Spangalis college echt bestaat

Ik liep rond in A'dam om ergens naar een kamer te kijken (ging uiteindelijk niet door) en liep er toen langs
pi_64149925

pi_64150078
Ja, dat vind ik echt stom. Zit je een KINDERSERIE te kijken, waarin een vrouwtje speelt dat gewoon bijna naakt in een tijdschrift staat.. lijkt wel kinderporno.

Spangalis college bestaat echt? Of alleen die naam? Want ze hebben wel moeten verkassen toen met die brand he.. dus denk dat ze niet in een echte school de opnamens doen, of iig niet in een echt "spangalis" college .
pi_64150210
Waarom niet..? In een weekend kan je makkelijk een school als locatie gebruiken. Lijkt me een stuk goedkoper om een leeg gebouw van schoolmubilair te moeten voorzien voor het opnemen.
pi_64150280
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:21 schreef Meike26 het volgende:
Waarom niet..? In een weekend kan je makkelijk een school als locatie gebruiken. Lijkt me een stuk goedkoper om een leeg gebouw van schoolmubilair te moeten voorzien voor het opnemen.
Ja, wacht ik verwoordde het fout.
De opnamens worden in een school opgenomen, maar heet deze school ook echt Spangalis College? Aangezien ze dus nu een andere school hebben dan vorig seizoen, ivm die brand.
pi_64150328
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:23 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Ja, wacht ik verwoordde het fout.
De opnamens worden in een school opgenomen, maar heet deze school ook echt Spangalis College? Aangezien ze dus nu een andere school hebben dan vorig seizoen, ivm die brand.
Ik zag alleen in een flits een schoolgebouw met het Spangalis logo erop. Heb niet goed gekeken of het ook daadwerkelijk hetzelfde gebouw is als in de serie
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:54:02 #97
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_64159428
Is een oud schoolgebouw wat momenteel niet in gebruik is. Zou ook lastig gaan aangezien ze voorraad opnamezooi, attributen, kleding enz. nodig hebben en je dat moeilijk in een bestaande school kan opslaan he.

Dat bord hangt trouwens wel aan de gevel, maar is puur voor de show, is geen echte school. Ze zaten eerst in een ander gebouw maar daar wordt vanaf afgelopen september weer les gegeven dus moesten ze eruit.

Allemaal gehoord van de regisseur (die af en toe wel eens tijd heeft om met figuranten te babbelen )
pi_64164343
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:54 schreef Blind_Guardian het volgende:
Is een oud schoolgebouw wat momenteel niet in gebruik is. Zou ook lastig gaan aangezien ze voorraad opnamezooi, attributen, kleding enz. nodig hebben en je dat moeilijk in een bestaande school kan opslaan he.

Dat bord hangt trouwens wel aan de gevel, maar is puur voor de show, is geen echte school. Ze zaten eerst in een ander gebouw maar daar wordt vanaf afgelopen september weer les gegeven dus moesten ze eruit.

Allemaal gehoord van de regisseur (die af en toe wel eens tijd heeft om met figuranten te babbelen )
Jij heb dus eens gefigureerd in Spangas? Was het nog leuk? of viel het tegen?
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:39:09 #99
238829 LamaLena
we zijn zo lkkr gwn gebleven
pi_64165071
Whahaha.
Ik kijk deze serie niet.
Maaaar, iemand die dr in speeld zit bij mij op school. xD

vrijdag 19 december 2008 @ 22:49:21 #100
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_64165404
Ik ben deze serie ooit gaan kijken wegens pure verveling. Hoewel ik het acteerwerk destijds verafschuwde en het verhaal maar slapjes vond, ben ik nu toch een vaste kijker geworden. Schoolseries boeien mij sowieso veel, dus ik vind dit ook leuk om te zien

Dat Oeganda-gedoe vond ik erg snel gaan. Tussen de lijnen door moest ik opmaken dat Barry al geweest was
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:34:03 #101
238480 Granenbiscuits
Muesli chocolade
pi_64167166
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:49 schreef Samsonneke het volgende:
Ik ben deze serie ooit gaan kijken wegens pure verveling. Hoewel ik het acteerwerk destijds verafschuwde en het verhaal maar slapjes vond, ben ik nu toch een vaste kijker geworden. Schoolseries boeien mij sowieso veel, dus ik vind dit ook leuk om te zien

Dat Oeganda-gedoe vond ik erg snel gaan. Tussen de lijnen door moest ik opmaken dat Barry al geweest was
eh? al geweest naar Oeganda?

ik zag trouwens laatst een making-off En de kamer fay en de zus van die 2-ling is gebouwd in een schoollokaal uhu. En als je de deur uitgaat kom je dus in een schoolgang terecht. uhu
bevat 10% vezels
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:46:12 #102
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_64167602
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:34 schreef Granenbiscuits het volgende:

[..]

eh? al geweest naar Oeganda?

ik zag trouwens laatst een making-off En de kamer fay en de zus van die 2-ling is gebouwd in een schoollokaal uhu. En als je de deur uitgaat kom je dus in een schoolgang terecht. uhu
Ja. Bij een zo'n aflevering zag je korte fragmenten van Barry die met de webcam met de klas communiceerde vanuit Oeganda.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:57:24 #103
180148 RHCPeter
aaiphone.com
pi_64167923
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:40 schreef SMutzskii het volgende:
Ik had niet verwacht dat zoveel mensen Spangas zouden kijken.. leuk!

RHCPeter, kijk je iedere dag gewoon op TV of kijk je het later terug?
Ach nee niet iedere dag. Soms als ik in het weekend op tijd wakker ben. Soms baal ik er wel van als ik het mis.
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:57:37 #104
238480 Granenbiscuits
Muesli chocolade
pi_64167930
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:46 schreef Samsonneke het volgende:

[..]

Ja. Bij een zo'n aflevering zag je korte fragmenten van Barry die met de webcam met de klas communiceerde vanuit Oeganda.
maar is ie ooit teruggekomen dan of begon daarna meteen deze saaie nablijf spangas?
bevat 10% vezels
  vrijdag 19 december 2008 @ 23:58:24 #105
238480 Granenbiscuits
Muesli chocolade
pi_64167954
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:57 schreef RHCPeter het volgende:

[..]

Ach nee niet iedere dag. Soms als ik in het weekend op tijd wakker ben. Soms baal ik er wel van als ik het mis.
www.uitzendinggemist.nl
bevat 10% vezels
pi_64168423
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:39 schreef LamaLena het volgende:
Whahaha.
Ik kijk deze serie niet.
Maaaar, iemand die dr in speeld zit bij mij op school. xD

Wie dan? Lana?
pi_64174728
Frank was het gewoon.
pi_64175423
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:57 schreef Granenbiscuits het volgende:

[..]

maar is ie ooit teruggekomen dan of begon daarna meteen deze saaie nablijf spangas?
Nee, niet teruggekomen. Niet eens officieel 'vertrokken'.
pi_64178633
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:46 schreef Samsonneke het volgende:

[..]

Dat was toch een vooruitblik bedoelt ofniet? Dacht ik iig.. wel snel gegaan anders idd.
Ik moet de aflevering nog kijken.. was het echt Frank? hahaha
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:51:48 #110
238829 LamaLena
we zijn zo lkkr gwn gebleven
pi_64183910
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:14 schreef Ici-Paris het volgende:

[..]

Wie dan? Lana?
Nee Niet Lana.
Derk heet hij in het echt.
Hij speelt geen hoofdrol volgens mij.. Maar zoals ik al zei, ik kijk het niet.
In de serie heet hij Koen of Coen ofzo. xD
pi_64188948
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:51 schreef LamaLena het volgende:

[..]

Nee Niet Lana.
oh die,... wat een sulletje is dat zeg.
pi_64192066
Omg spangas is zooo tof
Ookal ben ik er al 10 jaar te oud voor
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_64195199
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:51 schreef LamaLena het volgende:

[..]

Nee Niet Lana.
Toffe gast. Veelbelovende jonge acteur dat 't is

Overigens is z'n rol straks overgenomen omdat hij weer naar school terug moest...
pi_64195252
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee. Die gele heeft trouwens wel lekker titten.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zondag 21 december 2008 @ 07:24:37 #115
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_64200385
Toen ik nog in NL was en fatsoenlijk internet had volgde ik het eigenlijk altijd wel, via uitzendinggemist.nl omdat de tijd mem niet goed uitkwam. Ben er ook veel te oud voor maar ik vond het altijd best vermakelijk om te kijken. Leuke chickies ook.
  zondag 21 december 2008 @ 19:21:31 #116
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_64217605
hihi, dit volg ik ook
pi_64238046
Wat een drol die Frank... leerlingen beschuldigen en dan moet juist een leerling ontdekken dat de dossiers gewoon bij het oud papier liggen. Echt stom.

Koen was er daarom dus niet, vond het al raar dat die niet in de nablijven afleveringen voorkwam.. aangezien die eigelijk wel gewoon bij Flip en Tobias in de klas zit.
pi_64238161
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:21 schreef Saboo het volgende:
hihi, dit volg ik ook
Volgen is een groot woord, maar ik kijk het toch best wel vaak
pi_64245301
Te Vet Programma
  maandag 22 december 2008 @ 17:02:26 #120
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_64249846
Ik blijf hangen als ik er langs zap, grappig dat er meer fokkers zijn die er eigenlijk te oud voor zijn om dit te kijken.
pi_64249907
Jolé is wel een knappe meid trouwens.
  maandag 22 december 2008 @ 17:43:31 #122
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_64251157
haha. M'n zus heeft het ook regelmatig op voor de kids en als ik daar ben ben ik automatisch mee aan het kijken.
Nu zette ik de tv aan en heb ik het ook niet meer afgezet.

Denk dat er gewoon heel veel herkenningspunten in zitten ook voor de "ouderen"
(met m'n 23 jaar )
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_64253651
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:43 schreef LeonH het volgende:
Denk dat er gewoon heel veel herkenningspunten in zitten ook voor de "ouderen"
Inderdaad.
  maandag 22 december 2008 @ 19:21:51 #124
238480 Granenbiscuits
Muesli chocolade
pi_64254324
eh ik had gehoopt dat ze vandaag weer verder gingen
bevat 10% vezels
pi_64254376
Wat was er vandaag dan? Heb het gemist.
  maandag 22 december 2008 @ 19:36:36 #126
238480 Granenbiscuits
Muesli chocolade
pi_64254857
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat was er vandaag dan? Heb het gemist.
niks

kerstbreak

dunya en desi
bevat 10% vezels
pi_64265176
Ook leuk
pi_64273614
Jammer!
quote:
SpangaS Marathon begint!!
Yeahhh... in de Kertsvakantie is er weer SpangaS Marathon! Je ziet aflevering 31 t/m 60 en alle 10 de afleveringen van SpangaS Nablijven! Je hoef je dus geen moment te vervelen in de vakantie
Nou, wss na de kerstvakantie dus weer SpangaS.
pi_64273634
Lees in Barry zijn dagboek dat ie na de kerstvakantie naar Oeganda gaat.
Was dus toch een vooruitblik bij die nablijven aflevering.
pi_64281860
http://player.omroep.nl/?aflID=8493864

Van gisteren. Zijn dus herhalingen.
pi_64695774
Weer begonnen!
pi_64718899
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:11 schreef jmac het volgende:
Weer begonnen!
Jaa, maar door de nieuwe dienstregeling ben ik nu steeds te laat thuis.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:31:48 #133
240288 RonBurgundy
You stay classy
pi_65014649
Zou Miss Madge echt een weerwolf zijn?

God I love Spangas
Well, I could be wrong, but I believe diversity is an old, old wooden ship that was used during the Civil War era.
pi_65014780
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:31 schreef RonBurgundy het volgende:
Zou Miss Madge echt een weerwolf zijn?

God I love Spangas
WHo cares, Als Lana maar zendtijd krijgt

Miss Madge is trouwens wel een topkarakter. Ze moeten iets aan die Jochem doen. Die voegt helemaal 0,0 meer toe aan heel de serie.
pi_65015446
Godver wat zijn die laatste afleveringen kut.

Wat een held die Youssouf, die gast zit al een half jaar achter het vriendinnetje van zijn beste vriend aan.
  woensdag 14 januari 2009 @ 01:04:19 #136
240288 RonBurgundy
You stay classy
pi_65015611
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:36 schreef jmac het volgende:

[..]

WHo cares, Als Lana maar zendtijd krijgt

Miss Madge is trouwens wel een topkarakter. Ze moeten iets aan die Jochem doen. Die voegt helemaal 0,0 meer toe aan heel de serie.
Ben jij op Lana?
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:57 schreef Schimpie het volgende:
Godver wat zijn die laatste afleveringen kut.

Wat een held die Youssouf, die gast zit al een half jaar achter het vriendinnetje van zijn beste vriend aan.
Nessim
Well, I could be wrong, but I believe diversity is an old, old wooden ship that was used during the Civil War era.
pi_65018033
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 01:04 schreef RonBurgundy het volgende:
[..]

Nessim
Nassim!
(Moet je het wel goed doen he )

Ik vind de afleveringen ook beetje tegenvallen. Nassim is wel grappig, met zijn weerwolven actie om Lana te veroveren. Hoe oud zijn ze, als ze nou 10 waren ofzo.

En idd, die Jochem.. wat een droogkloot. Zit er maar beetje zieligjes bij elke keer.

En hoezo heeft Avalanche ineens zo'n grote irritante familie.
  maandag 26 januari 2009 @ 00:18:03 #138
238480 Granenbiscuits
Muesli chocolade
pi_65405951
wat heeft meneer hamel een leuke date gescoord eh. helemaal verliefd op die timmervrouw
bevat 10% vezels
pi_65412122
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:18 schreef Granenbiscuits het volgende:
wat heeft meneer hamel een leuke date gescoord eh. helemaal verliefd op die timmervrouw
Hahahah, idd..en die kinderen.
Zouden ze die banaan in de uitlaat hebben gestopt?

Nassim en Lana
  maandag 26 januari 2009 @ 14:23:56 #140
240288 RonBurgundy
You stay classy
pi_65419377
Irmak en Marjana
rwina @ Spangalis
  maandag 26 januari 2009 @ 15:08:13 #141
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_65420821
ik check het ook vaak.

maar eigenlijk vooral voor Lana..
pi_65422911
Ik kijk het stiekem ook wel eens als ik er toevallig langs zap
Dacht dat ik een tijd terug die Lana op het station in Groningen zag lopen. Kijk ik net op Wikipedia, komt ze ook uit Groningen
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_65426693
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:04 schreef Strooper het volgende:
Ik kijk het stiekem ook wel eens als ik er toevallig langs zap
Dacht dat ik een tijd terug die Lana op het station in Groningen zag lopen. Kijk ik net op Wikipedia, komt ze ook uit Groningen
Ja klopt

Alhoewel ze ook regelmatig in Amsterdam verblijft.

Wat is dat voor een gare sekte-storyline

[ Bericht 8% gewijzigd door jmac op 26-01-2009 18:20:08 ]
pi_65527811
Wie is jochem ook alweer?
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:38:39 #145
240288 RonBurgundy
You stay classy
pi_65536900
Die gay leraar, die onlangs z'n lange staart aan de wilgen heeft gehangen.
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:42:46 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_65537043
Aldert

Verder wel een leuke serie, die ik meestal volg in de zaterdagochtendmarathonuitzending .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_65537715
Ik kijk het echt te weinig
Maar ja vriendje schupt me
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_65537809
Die klasseleraar van de onderbouw.
pi_65538587
Dat hele sekte gebeuren past toch niet bij Spangas. Lijkt huis van anubis oid wel. Benieuwd waar 't op uit draait.
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:20:48 #150
153627 ElZwino
Red de banaan, eet een aap
pi_65741632
Ik wil ook lid worden van de groep

lijkt wel op een experiment waar ik vroeger wel eens een film van heb met geschiedenis, the wave:
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wave

alfons
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')