Meer mensen hier die deze soapserie volgen??quote:
SpangaS is een Nederlandse jeugd-soapserie van de makers van ZOOP, en de NCRV.
De serie draait om de levens van 10 leerlingen op het Spangalis College. Ze maken alles mee wat op het voortgezet onderwijs kan gebeuren. Zo lopen ze stage in een manege, helpen gehandicapten, worden verliefd, maken ruzie, zijn onzeker enzovoort.
Elke leerling heeft zijn eigen verhaal, verhalen die zich vooral op en rond de school en het schoolplein afspelen, maar soms ook thuis. Ze komen in aanraking met liefde, vriendschap, eenzaamheid, verdriet, school, leraren, ouders, scheiden, het erbij horen, pesten en toekomstdromen. In SpangaS worden taboes doorbroken, er worden onderwerpen behandeld die voorheen niet vaak in jeugdseries behandeld werden. Zo worstelt Flip met zijn geaardheid en de liefde voor Mick en even later Koen, beiden jongens uit zijn klas.
Acteerprestaties zijn soms idd erg slecht, maar dat maakt het af en toe ook best wel leuk.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:31 schreef Neros het volgende:
Eén keer gekeken, en de mijn nekharen gingen overeind staan van de abominabele acteer prestaties.
En ja Gaby Blaaser (die gele) is inderdaad heel lekker. Is alleen de ex van Idols Jim
Valt best mee hoor, lijkt bij de meeste ook wel steeds beter te worden. Ik hoorde gister toevallig op het Jeugdjournaal dat deze jongere acteurs al weggekaapt worden dus zo slecht zijn ze nietquote:Op woensdag 10 december 2008 14:31 schreef Neros het volgende:
Eén keer gekeken, en de mijn nekharen gingen overeind staan van de abominabele acteer prestaties.
Het zijn in principe redelijk goede acteurs/actrices inderdaad, maar niet allemaal zijn ze goed.. en dat valt toch wel op. Check bv die conciërge, Aldert, die is echt heel slecht.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:43 schreef Trusten het volgende:
[..]
Valt best mee hoor, lijkt bij de meeste ook wel steeds beter te worden. Ik hoorde gister toevallig op het Jeugdjournaal dat deze jongere acteurs al weggekaapt worden dus zo slecht zijn ze niet![]()
De voorste bijv. speelt een rol in dat toneelstuk waar Beau uitgestapt is...
6 uur, nee idd. Mijn vader wil dan altijd het journaal kijken.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:46 schreef Painted_Horse het volgende:
Voor de kids is dit een erg leuke serie om te volgen.
Ik kijk soms stiekem mee, hoewel het nieuwe uitzendtijdstip voor mij niet zo heel gunstig is.
Zoo, dat zie je er toch niet aan af!quote:Op woensdag 10 december 2008 14:50 schreef Trusten het volgende:
Wat ik trouwens jammer vind is dat een aantal van hen de middelbare schoolleeftijd allang voorbij zijn. De voorste jongen, Tim Murck, heeft de toneelschool afgerond en is al 26...
Niet, maar welke marokkaan?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:36 schreef muay-toy het volgende:
hoe stem je die marokkaan uit de serie?
er is er maar 1?quote:
Ik herken niet of iemand marokkaan is, excuses.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:34 schreef muay-toy het volgende:
[..]
er is er maar 1?
middelste rij 2e mongool van links vh plaatje in de OP
Dat is geen hoofdrolspeler denk ik..quote:Op woensdag 10 december 2008 21:11 schreef Ici-Paris het volgende:
trouwens waarom is die ene stoere knul thorsten er niet eigenlijk>
Het is dan ook voor Kinderen gemaakt.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:16 schreef minq het volgende:
Argh, hoe vervelend deze serie is. Onbeschrijflijk...
Waarom niet?quote:Op woensdag 10 december 2008 22:15 schreef muay-toy het volgende:
je mag je meening niet eens meer uitten in het spangas topic :w
Ja, lekkere held.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:16 schreef minq het volgende:
Argh, hoe vervelend deze serie is. Onbeschrijflijk...
Nou mooi toch dat die guys iets deden wat jij toen niet durfde?quote:Op woensdag 10 december 2008 23:32 schreef Rens_Wilders het volgende:
Zapte een paar weken geleden midden in een zoensecene tussen twee jongens van 14
Jah, Flip heeft gezoend met Koen en Mick..quote:Op woensdag 10 december 2008 23:32 schreef Rens_Wilders het volgende:
Zapte een paar weken geleden midden in een zoensecene tussen twee jongens van 14
Onderwerpen zijn idd erg leuk, zeker voor jongeren.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef capricia het volgende:
Er was een tijdje geleden een Spangas marathon...de hele dag. Die heb ik toen gekeken. Vond het een erg leuke serie. Af en toe iets te braaf, maar ze snijden wel interessante onderwerpen aan voor jongeren.
Spangas is
kerolquote:Op donderdag 11 december 2008 19:14 schreef TheVulture het volgende:
Ok hoewel ik met mijn 28 jaar niet de doelgroep ben kijk ik het wel regelmatig... ik vind het een erg goede serie voor de kids... wordt sterk in geacteerd over het algemeen en de verhaallijnen zijn goed!
Dat taalgebruik en taalniveau van die koters is wel schrikbarendquote:Op donderdag 11 december 2008 12:42 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Onderwerpen zijn idd erg leuk, zeker voor jongeren.
Ook zo lief als je gaat kijken op de site van Spangas. Die personages hebben hun eigen "agenda" en fans kunnen ook zo'n agenda maken. Dan kunnen ze ook berichtjes in de agenda van iemand van Spangas zetten,.. zo leuk wat er soms staat.![]()
Euhm ja...moeilijk he om je stoerheid aan de kant te schuiven en toe te geven dat iets wel degelijk goed gemaakt isquote:
quote:Op donderdag 11 december 2008 19:14 schreef TheVulture het volgende:
Ok hoewel ik met mijn 28 jaar niet de doelgroep ben kijk ik het wel regelmatig... ik vind het een erg goede serie voor de kids... wordt sterk in geacteerd over het algemeen en de verhaallijnen zijn goed!
Dat wel idd, maar sommige zijn dan ook nog maar 8 he. Oke, ze typen wel echt Breezah, helaas..quote:Op donderdag 11 december 2008 19:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat taalgebruik en taalniveau van die koters is wel schrikbarend
Sorry hoor maar dit is toch echt slecht geacteerd. Wat niet anders te verwachten is van een kinderserie.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Euhm ja...moeilijk he om je stoerheid aan de kant te schuiven en toe te geven dat iets wel degelijk goed gemaakt is
Denk dat ze voor de leeftijdscategorie behoorlijk goede acteurs/actrices hebben. Het kan natuurlijk altijd beter, maar dat is ook de ervaring van de acteurs/actrices etc..quote:Op donderdag 11 december 2008 20:09 schreef muay-toy het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is toch echt slecht geacteerd. Wat niet anders te verwachten is van een kinderserie.
Meen je? De acteer kwaliteiten van sommige spelers zijn echt bagger. Ik vind die Thorsten wel altijd goed spelen. Niet zo nep als de rest.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:14 schreef TheVulture het volgende:
http://forum.mokkels.nl/5(...)74-gaby-blaaser.htmlquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:00 schreef muay-toy het volgende:
wie heeft de fotos van gaby blaaser uit de fhm?
Ze brengen het wel ERG goed.. Het is voor een bepaald doelgroep en het wordt expres heel normaal gebracht waardoor het helemaal niet 'raar' is terwijl kids van die leeftijd dat soms nog wel vinden..quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:04 schreef fespo het volgende:
ik vind het wel grappig dat echt alle clichés langskomen. (ziektes, de dood, verliefd, homo, etc.)
6tien vindk niets aan. Zowieso tekenfilm.quote:Op maandag 15 december 2008 19:16 schreef Meike26 het volgende:
Nog "leuker" dan Spangas trouwens: 6Tien. Tekenfilm serie met 6 pubers in een winkelcentrum. Met nederlandse stemmen die bij de karakters passen en Canadese humor![]()
[ afbeelding ]
Kan ik me iets bij voorstellen, haha..quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:47 schreef Blind_Guardian het volgende:
Paar keer in gefigureerd. Meeste acteurs zijn wel relax genoeg om een babbeltje mee te maken, maar die "gele" (Gaby idd.) is een behoorlijk arrogant figuur imho.
Werd door een castingbureau gebeld waarbij ik sta ingeschreven. Doe af en toe figuratierolletjes voor series en/of films. Is wel lachen, hoewel het geen fuck betaald, veel wachten is en met een beetje geluk "5 seconds of fame"quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:49 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Kan ik me iets bij voorstellen, haha..
Hoe kwam je op het idee om bij Spangas te figureren?
Heb Titia niet gesproken toen ik er 2 maanden terug rondliep (die school staat trouwens in Watergraafsmeer). Die marokkaanse gast is trouwens wel tofquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:56 schreef Maisnon het volgende:
Ja die Gaby heeft ook wel ook een beetje dat elite en arrogante dat kwam ook terug in een interview met d'r volgens mij
Volgens mij is Titia best tof, maarja, ik zie altijd alleen maar hoe ze zijn in Spangas en niet daarbuiten
Volgens mij is die Frank (directeur) hem gewoon kwijtgeraakt. En uiteindelijk was niemand hetquote:Op dinsdag 16 december 2008 08:31 schreef SMutzskii het volgende:
Ik vind Spangas nabiljven ook beetje vreemd, maar wel spannend eigelijk. Heb geen idee hoe dit af kan gaan lopen, wie denk jullie dat het gedaan heeft? Of is er iets anders gebeurd?![]()
Dat zou me niets verbazen. Welke personages zijn allemaal al geweest?quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:25 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Volgens mij is die Frank (directeur) hem gewoon kwijtgeraakt. En uiteindelijk was niemand het
volgens mij is het ook de bedoeling dat ze overkomt als een irritant en vreemd kind.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:41 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Dat zou me niets verbazen. Welke personages zijn allemaal al geweest?
Ik vind Fay (Titia) maar een vreemd kind, vind haar soms zo irritant.
Ja, dat ook denk ik.. tis haar personage, maar alsnog.. hahaquote:Op dinsdag 16 december 2008 20:04 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
volgens mij is het ook de bedoeling dat ze overkomt als een irritant en vreemd kind.
Ik heb haar namelijk ook gezien in ...... serie met de kleindochter van jan Wolkers en daar acteerde ze heel normaal
Ja, ze was samen met Roos aan 't shoppen in a'dam incl. zwarte pruik. Echt Crea-Bea typequote:Op dinsdag 16 december 2008 22:03 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, ik zag haar toevallig langskomen in een item van EditieNL over Fashionbloggen.
Ze was op de fiets met een vriendin in Amsterdam. Ze reageerde net zo vaag als haar personage Fay.
Ik denk dat Nassim ze terugvind, de speurneus.. hahaquote:Frank mist een aantal belangrijke dossiers met leerlingeninformatie en vermoedt dat deze door leerlingen gestolen zijn. Nassim vindt het tijd voor een speuractie. Rozalie betrapt hem, hij baalt. Lana motiveert hem; hij is toch zo’n goeie speurneus? Zal hij de dossiers terugvinden?
Mwa, de afleveringen zijn saai zo met dat nablijven.. alleen maar in de klas zitten elkaar beschuldigen en ''herinneringen'' ophalen. Maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig wie het gedaan heeft / wat er gebeurd isquote:
Mwa, ik lig er echt niet wakker van hoor.. als je dat denkt. Ben gewoon heel nieuwsgierig en wil gewoon discussie uitlokken hier, maar niemand hapt.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:26 schreef Meike26 het volgende:
Dat die afleveringen met Nablijven zo saai zijn, ja ! Maar ik heb nog niet 1 nacht wakker gelegen van de spanning hoor. Het is leuke simpele televisie als je na werk thuis komt en geen zin hebt in gezuer, dan is Spangas wel lief om te zien.
Haha, ik hap mee dan.. heb ook wel honger!quote:Op donderdag 18 december 2008 16:51 schreef Meike26 het volgende:
Oh ik wil wel happen hoor... moet toch nog eten.:P
Gokje: Frank heeft de dossiers vorige dag nog meegenomen naar huis en is ze vergeten uit de auto te halen.
annabel is die ene die altijd zo kattig is hequote:Op donderdag 18 december 2008 16:54 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Haha, ik hap mee dan.. heb ook wel honger!
Ik denk idd ook dat Frank gewoon heel dom is geweest. Zou me echt kapot schamen als ik Frank was en dit echt het geval zou zijn...
Ik kan me iig niet voorstellen dat een leerling het heeft gedaan. Of het moet Annabel zijn, die zit nu steeds iedereen te beschuldigen terwijl ze eerst nooit zoveel op TV was.
Terechte concierge van 't jaarquote:Op vrijdag 19 december 2008 11:40 schreef Schimpie het volgende:
Een spangas topic.![]()
Ik ben fan van die olijke negert, de conciërge.
tvp dus.
Het personage van de concierge is wel leuk, maar ik vind de acteur niet leuk! Hij doet nep en praat irritant.quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:40 schreef Schimpie het volgende:
Een spangas topic.![]()
Ik ben fan van die olijke negert, de conciërge.
tvp dus.
Verrek, ik zie het!quote:Op vrijdag 19 december 2008 12:01 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Avalanche
Misschien heeft ze nog wel broertjes die Earthquake en Hurricane heten.quote:Op vrijdag 19 december 2008 12:03 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Verrek, ik zie het!![]()
Nou, vind alsnog dat Avalanche niet verkeerd klinkt voor een naam. Beetje apart, maar opzich best leuk.
Beter dan dat ze echt Lawine had geheten.
Ja geniale seriequote:Op woensdag 10 december 2008 14:24 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Meer mensen hier die deze soapserie volgen??![]()
Denk dat dat ook wel gebeurd.. ze is steeds vaker op TV.quote:Op vrijdag 19 december 2008 13:08 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Die zou een grotere rol moeten krijgen, lekker ding
Ja, wacht ik verwoordde het fout.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:21 schreef Meike26 het volgende:
Waarom niet..? In een weekend kan je makkelijk een school als locatie gebruiken. Lijkt me een stuk goedkoper om een leeg gebouw van schoolmubilair te moeten voorzien voor het opnemen.
Ik zag alleen in een flits een schoolgebouw met het Spangalis logo erop. Heb niet goed gekeken of het ook daadwerkelijk hetzelfde gebouw is als in de seriequote:Op vrijdag 19 december 2008 14:23 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ja, wacht ik verwoordde het fout.![]()
De opnamens worden in een school opgenomen, maar heet deze school ook echt Spangalis College? Aangezien ze dus nu een andere school hebben dan vorig seizoen, ivm die brand.
Jij heb dus eens gefigureerd in Spangas? Was het nog leuk? of viel het tegen?quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:54 schreef Blind_Guardian het volgende:
Is een oud schoolgebouw wat momenteel niet in gebruik is. Zou ook lastig gaan aangezien ze voorraad opnamezooi, attributen, kleding enz. nodig hebben en je dat moeilijk in een bestaande school kan opslaan he.
Dat bord hangt trouwens wel aan de gevel, maar is puur voor de show, is geen echte school. Ze zaten eerst in een ander gebouw maar daar wordt vanaf afgelopen september weer les gegeven dus moesten ze eruit.
Allemaal gehoord van de regisseur (die af en toe wel eens tijd heeft om met figuranten te babbelen)
eh? al geweest naar Oeganda?quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:49 schreef Samsonneke het volgende:
Ik ben deze serie ooit gaan kijken wegens pure verveling. Hoewel ik het acteerwerk destijds verafschuwde en het verhaal maar slapjes vond, ben ik nu toch een vaste kijker geworden. Schoolseries boeien mij sowieso veel, dus ik vind dit ook leuk om te zien
Dat Oeganda-gedoe vond ik erg snel gaan. Tussen de lijnen door moest ik opmaken dat Barry al geweest was
Ja. Bij een zo'n aflevering zag je korte fragmenten van Barry die met de webcam met de klas communiceerde vanuit Oeganda.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:34 schreef Granenbiscuits het volgende:
[..]
eh? al geweest naar Oeganda?
ik zag trouwens laatst een making-off En de kamer fay en de zus van die 2-ling is gebouwd in een schoollokaal uhu. En als je de deur uitgaat kom je dus in een schoolgang terecht. uhu
Ach nee niet iedere dag. Soms als ik in het weekend op tijd wakker ben. Soms baal ik er wel van als ik het mis.quote:Op vrijdag 19 december 2008 12:40 schreef SMutzskii het volgende:
Ik had niet verwacht dat zoveel mensen Spangas zouden kijken.. leuk!![]()
RHCPeter, kijk je iedere dag gewoon op TV of kijk je het later terug?
maar is ie ooit teruggekomen dan of begon daarna meteen deze saaie nablijf spangas?quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:46 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Ja. Bij een zo'n aflevering zag je korte fragmenten van Barry die met de webcam met de klas communiceerde vanuit Oeganda.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:57 schreef RHCPeter het volgende:
[..]
Ach nee niet iedere dag. Soms als ik in het weekend op tijd wakker ben. Soms baal ik er wel van als ik het mis.
Wie dan? Lana?quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:39 schreef LamaLena het volgende:
Whahaha.
Ik kijk deze serie niet.
Maaaar, iemand die dr in speeld zit bij mij op school. xD
Nee, niet teruggekomen. Niet eens officieel 'vertrokken'.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:57 schreef Granenbiscuits het volgende:
[..]
maar is ie ooit teruggekomen dan of begon daarna meteen deze saaie nablijf spangas?
Dat was toch een vooruitblik bedoelt ofniet? Dacht ik iig.. wel snel gegaan anders idd.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:46 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Ja. Bij een zo'n aflevering zag je korte fragmenten van Barry die met de webcam met de klas communiceerde vanuit Oeganda.
Nee Niet Lana.quote:
oh die,... wat een sulletje is dat zeg.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:51 schreef LamaLena het volgende:
[..]
Nee Niet Lana.
Derk heet hij in het echt.
Hij speelt geen hoofdrol volgens mij.. Maar zoals ik al zei, ik kijk het niet.
In de serie heet hij Koen of Coen ofzo. xD
Toffe gast. Veelbelovende jonge acteur dat 't isquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:51 schreef LamaLena het volgende:
[..]
Nee Niet Lana.
Derk heet hij in het echt.
Hij speelt geen hoofdrol volgens mij.. Maar zoals ik al zei, ik kijk het niet.
In de serie heet hij Koen of Coen ofzo. xD
quote:Op woensdag 10 december 2008 14:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee. Die gele heeft trouwens wel lekker titten.
Inderdaad.quote:Op maandag 22 december 2008 17:43 schreef LeonH het volgende:
Denk dat er gewoon heel veel herkenningspunten in zitten ook voor de "ouderen"
niksquote:Op maandag 22 december 2008 19:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat was er vandaag dan? Heb het gemist.
Nou, wss na de kerstvakantie dus weer SpangaS.quote:SpangaS Marathon begint!!
Yeahhh... in de Kertsvakantie is er weer SpangaS Marathon! Je ziet aflevering 31 t/m 60 en alle 10 de afleveringen van SpangaS Nablijven! Je hoef je dus geen moment te vervelen in de vakantie
WHo cares, Als Lana maar zendtijd krijgtquote:Op woensdag 14 januari 2009 00:31 schreef RonBurgundy het volgende:
Zou Miss Madge echt een weerwolf zijn?![]()
God I love Spangas
Ben jij op Lana?quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:36 schreef jmac het volgende:
[..]
WHo cares, Als Lana maar zendtijd krijgt
Miss Madge is trouwens wel een topkarakter. Ze moeten iets aan die Jochem doen. Die voegt helemaal 0,0 meer toe aan heel de serie.
Nessimquote:Op woensdag 14 januari 2009 00:57 schreef Schimpie het volgende:
Godver wat zijn die laatste afleveringen kut.![]()
Wat een held die Youssouf, die gast zit al een half jaar achter het vriendinnetje van zijn beste vriend aan.
Nassim!quote:
Hahahah, idd..en die kinderen.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:18 schreef Granenbiscuits het volgende:
wat heeft meneer hamel een leuke date gescoord eh. helemaal verliefd op die timmervrouw
Ja kloptquote:Op maandag 26 januari 2009 16:04 schreef Strooper het volgende:
Ik kijk het stiekem ook wel eens als ik er toevallig langs zap![]()
Dacht dat ik een tijd terug die Lana op het station in Groningen zag lopen. Kijk ik net op Wikipedia, komt ze ook uit Groningen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |