abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 13:22:53 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_63903671
ROTTERDAM - De anti-abortusclub Schreeuw om Leven wil bij alle Nederlanders een plastic foetus in de brievenbus stoppen.
De christelijke organisatie hoopt dat vrouwen daardoor geen abortus laten plegen omdat ze zien hoe compleet een tien weken oud vruchtje al is.

De plastic foetus. FOTO SCHREEUWOMLEVEN.NL

,,Artsen geven vaak geen goed beeld van een foetus. Daarom doen wij het,’’ zegt Bert Dorenbos, directeur van Schreeuw om Leven. ,,Volgens veel mensen stelt een kindje van tien weken niets voor, nu kunnen vrouwen zelf zien hoe groot en compleet het al is.’’

Stichting Fiom, die psychische hulp verleent bij een afgebroken zwangerschap, noemt de actie onbehoorlijk en opdringerig. ,,Mensen die een abortus laten uitvoeren maken een keus waar ze de rest van hun leven mee verder moeten. Het gaat er niet om wat iemand anders daarvan vindt. Hen op deze manier met die keus confronteren is onbehoorlijk.’’

Dorenbos wil dat deze vrouwen ‘door de pijn heen, iets ontdekken’. ,,De schade is al aangericht. Laat de discussie nu maar breed opleven.’’ Bij de plastic embryo’s komt een brief met daarin ook het nummer van de hulplijn van de stichting.

De plastic foetussen zijn afkomstig van een zusterorganisatie van de club in Duitsland. Daar zijn de modellen ook massaal verspreid. Schreeuw om Leven zal wel de ja/nee-sticker op brievenbussen respecteren.
Bron

________
Lijkt mij erg fijn voor al die vrouwen die een miskraam hebben gehad
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 10 december 2008 @ 13:23:40 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63903696
Topic nr 3 of 4 van.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 december 2008 @ 13:25:29 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63903764
wat te denken van vrouwen / stellen die maar heel moeilijk of niet zwanger kunnen raken ireth?? ik vind het echt belachelijk dit ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 10 december 2008 @ 13:25:37 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_63903771
Ik las het in de krant inderdaad. Daar stond ook nog bij dat het niet anders is dan de echo van iemand. Nou, ik vind dat daar wel degelijk een verschil in zit.

Ik ben blij dat ik een sticker op de brievenbus heb zitten, want ik zou echt niet blij worden van zo'n poppetje.

http://www.telegraaf.nl/b(...)alging__.html?p=35,1

[ Bericht 24% gewijzigd door Troel op 10-12-2008 13:41:37 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63903840
Ik vind het heel goed dat er ook een tegengeluid is ten opzichte van bagatellisering door bv. medici van de ernst van abortus. Tegelijkertijd blijft het belangrijk dat vrouwen zelf de keuze maken en dit weloverwogen doen, abortus is soms de beste oplossing.
pi_63903847
Ik vind dit niet kunnen. De keuze om een abortus te plegen is al een moeilijke. Ik ben zelf geen voorstander van abortus, maar ik kan me zeker situaties indenken waarbij je er voorkiest om een zwangerschap af te breken.

En inderdaad voor al die vrouwen die een kindje verloren hebben, is dit zeer onwenselijk post. Ik kan echt niet begrijpen dat dit mag.
pi_63903857
Wat een botte actie dit...ik heb er gewoon geen andere woorden voor.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 10 december 2008 @ 13:30:12 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_63903906
Belachelijk.
Inderdaad fijn als je maar moeilijk zwanger raakt of als je net een miskraam hebt gehad
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 december 2008 @ 13:31:58 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_63903957
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het heel goed dat er ook een tegengeluid is ten opzichte van bagatellisering door bv. medici van de ernst van abortus. Tegelijkertijd blijft het belangrijk dat vrouwen zelf de keuze maken en dit weloverwogen doen, abortus is soms de beste oplossing.
Dat wel, maar hier kwets je ook de mensen mee die nooit van hun leven aan abortus zouden denken.

Maar verder ben je wel lief hoor Pope
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 december 2008 @ 13:31:58 #11
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  woensdag 10 december 2008 @ 13:31:58 #12
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63903959
Qua formaat past het wel mooi in het kerststalletje...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63903960
Een 'kindje' van tien weken ziet er helemaal niet zo uit. En dan kunnen ze ook nog niet duimen, zoals dat poppetje doet.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:33:50 #14
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_63904024
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Qua formaat past het wel mooi in het kerststalletje...
* Ireth veegt de koffie van het beeldscherm...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_63904039
1 van de reacties op de AD site:
quote:
Lijkt me simpel. Die hele zooi ongefrankeerd terugsturen naar de afzender. Dan kunnen zij voor de portokosten opdraaien ;-)
Denk dat ik dat maar ga doen mocht ik er ook 1 in de brievenbus krijgen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63904045
Volgens de Leidse abortusarts Willem Beekhuizen is die foetus helemaal geen 10 weken zoals wordt gesuggereerd door Schreeuw om Leven, maar zeker al 12 weken. Dus naast dat ze shockeren sturen ze ook nog eens foutieve informatie door. Een foetus van 12 weken is inderdaad veel volgroeider en lijkt meer op een echt mens dan eentje van 10 weken.

Daarnaast moet je aborteren vóór de 10e week en je ongeboren kind zal dus nooit het stadium dat het plastic foetusje heeft hebben bereikt. Die actie slaat dus echt nergens op.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:35:36 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_63904075
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef HuHu het volgende:
Volgens de Leidse abortusarts Willem Beekhuizen is die foetus helemaal geen 10 weken zoals wordt gesuggereerd door Schreeuw om Leven, maar zeker al 12 weken. Dus naast dat ze shockeren sturen ze ook nog eens foutieve informatie door. Een foetus van 12 weken is inderdaad veel volgroeider en lijkt meer op een echt mens dan eentje van 10 weken.

Daarnaast moet je aborteren vóór de 10e week en je ongeboren kind zal dus nooit het stadium dat het plastic foetusje heeft hebben bereikt. Die actie slaat dus echt nergens op.
Abortus: tot 24 weken

Abortus is in Nederland officieel toegestaan tot 24 weken zwangerschap. Artsen houden een marge van 2 weken aan om er zeker van te zijn dat zij de grens van levensvatbaarheid niet overschrijden. Artsen voeren in de praktijk daardoor geen abortus uit na 22 weken zwangerschap.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 13:35:58 #18
43556 miss_dynastie
pi_63904086
Hebben ze een antwoordnummer? Dan krijgen ze em retour in een doos namelijk.
Zijn ze nou helemaal!
pi_63904091
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef TearSong het volgende:
[..]

Dat zou hier ook acuut retour afzender gaan.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63904159
ik heb een miskraam gehad met 10 weken en word serieus onpasselijk als ik dat poppetje zo zie. Wat een botte actie
Saartje
  woensdag 10 december 2008 @ 13:39:35 #22
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63904183
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef TearSong het volgende:
[..]

pi_63904184
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Je mag abortus laten plegen tot en met de 23e week ofzo.
Maar zo laat komen de meeste vrouwen er niet achter dat ze zwanger zijn.
Wel dat bv na onderzoeken blijkt dat een kindje ernstige afwijkingen heeft en de ouders kiezen voor het opwekken van de bevalling waarna het kindje overlijdt. Maar daar is het deze organisatie (nu) niet om te doen.
pi_63904187
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Abortus: tot 24 weken

Abortus is in Nederland officieel toegestaan tot 24 weken zwangerschap. Artsen houden een marge van 2 weken aan om er zeker van te zijn dat zij de grens van levensvatbaarheid niet overschrijden. Artsen voeren in de praktijk daardoor geen abortus uit na 22 weken zwangerschap.
Ah... dat had ik verkeerd gelezen. Bepaalde technieken zijn slechts tot de 10e week, maar abortus kan inderdaad nog langer.
pi_63904200
Ik vind het echt niet kunnen. Het gaat zo voorbij aan alle fatsoen. Deze mensen hebben dusdanige oogkleppen op dat ze maar een kant op kunnen kijken. Inderdaad mensen die net een miskraam hebben gehad, of die moeilijk zwanger worden, of die al weten dat ze het nooit worden, of die net een abrotus hebben gehad.

Ik vind het zelfs schandalig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')