Churchills cirkel ermee rond makend idd. Vraag is natuurlijk wie is antifascistischer, antifa of Wilders en zijn vrienden.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Antifa typeert zich dan ook met rechts-extremistische kenmerken volgens de definiëring van Jaap van Donselaar.
Misschien heeft het stigmatisering tot gevolg, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:20 schreef capricia het volgende:
Als we nou de conclusie van het onderzoek accpepteren, dus de PVV is gewoon extreem rechts...denk je dat dat gevolgen gaat hebben?
Dus niet meer dat geneuzel over het onderzoek..maar gewoon de conclusie accepteren..wat dan?
Ik vind dat de Leidse Universiteit zich hiermee heel belachelijk maakt, inderdaad.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, tenzij je de Universiteit eveneens beticht van belangenverstrengeling.
Dat is sowieso hun hele strategische plan daar, voortdurend voor lul staan.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dat de Leidse Universiteit zich hiermee heel belachelijk maakt, inderdaad.
Het is allereerst belachelijk dat de monitoring exclusief aan de rechterkant van het politiek spectrum geschied, alsof er geen extremisme onder links zou bestaan of onder moslimapologeten.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Churchills cirkel ermee rond makend idd. Vraag is natuurlijk wie is antifascistischer, antifa of Wilders en zijn vrienden.
Daar heb ik anders goede colleges van gekregen! Niets mis mee!quote:Op donderdag 11 december 2008 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
Paar kamertjes verder zit Ellian zijn plannen voor sociale cohesie uit te broeden idd.
Het is zo cliche en flauw om altijd direct de waarde van het onderzoek in twijfel te trekken.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er werd gesteld; stel je voor dat het onderzoek niet deugt. Het lijkt me dan evident dat de wetenschappelijke waarde van dit 'onderzoek' dan vervalt.
O, ja?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar heb ik anders goede colleges van gekregen! Niets mis mee!
De man die de film van Jami een intellectuele excercitie vindtquote:Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar heb ik anders goede colleges van gekregen! Niets mis mee!
Trek het je niet zo aan!quote:Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is zo cliche en flauw om altijd direct de waarde van het onderzoek in twijfel te trekken.
Niet zo vreemd natuurlijk als een onderzoek een open deur bevestigd. Daar word ik inderdaad wat lacherig van. Had nog eerder zoiets van "dat ze hier hun geld aan besteden...?".quote:Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is zo cliche en flauw om altijd direct de waarde van het onderzoek in twijfel te trekken.
Volgens mij reageren de meeste mensen nogal lacherig op het nieuws dat Wilders en de PVV extreem rechts zijn, zo van: straks komen ze nog met het nieuws dat de stad Utrecht de hoofdstad van de provincie Utrecht is.
Elk jaar is er zo'n onderzoek. Elk jaar onderzoekt van Donselaar het rechts-extremisme in Nederland. Dit is zijn broodwinning.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet zo vreemd natuurlijk als een onderzoek een open deur bevestigd. Daar word ik inderdaad wat lacherig van. Had nog eerder zoiets van "dat ze hier hun geld aan besteden...?".
Maar gezien een aantal reacties hier, zal het wel nodig zijn geweest om dit onderzoek plaats te hebben laten vinden.
Dat is bekend.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Elk jaar is er zo'n onderzoek. Elk jaar onderzoekt van Donselaar het rechts-extremisme in Nederland. Dit is zijn broodwinning.
Ik verwees met het woordje 'hiermee' expliciet naar dit pseudo-wetenschappelijk onderzoekje toen ik stelde dat de Leidse universiteit zich hiermee belachelijk maakt.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:30 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja en Paul Cliteur kun je er ook aantreffen bij de koffie-automaten, in gezelschap van Andreas Kinneging.
Ja, het onderzoeksresultaat stond bij voorbaat vast.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is bekend.
Maar de conslusie over de PVV deze keer, was gewoon een open deur. Dat snap je toch zelf ook wel?
Het is flauw en cliché is gewoon een mening.quote:
Ik heb van een zekere Fokuser gehoord dat hij elke dag een column in Elsevier schrijft.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja?
Waar ging dat over, ben benieuwd wat die man doet met die leerstoel nl.
Zie je de koddigheid er niet van in? Cliteur, Kinneging, Ellian met hun grootse plannen en dan zit een collega van hen 'te bewijzen' dat de groepering, die toch op zijn minst in hetzelfde vaarwater zit, extreemrechts is.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik verwees met het woordje 'hiermee' expliciet naar dit pseudo-wetenschappelijk onderzoekje toen ik stelde dat de Leidse universiteit zich hiermee belachelijk maakt.
Ter verduidelijking, hè!
Je hebt 'm dus stiekem wel gekeken bedoel je te zeggen?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
De man die de film van Jami een intellectuele excercitie vindt
In de pauze hè.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb van een zekere Fokuser gehoord dat hij elke dag een column in Elsevier schrijft.
Hart voor de zaak! Er zitten trouwens wel vaak tikfoutren in, dus het is in d ergele haatswerk zo te zien.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de pauze hè..
Het zogenaamde professorale kwartiertje.
Natuurlijk heb ik hem gezien en niet stiekem hoor, gewoon openlijkquote:Op donderdag 11 december 2008 15:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt 'm dus stiekem wel gekeken bedoel je te zeggen?
Ging in dit geval over religieus goedgekeurde genocide en moeilijkheden met de internationele rechtsgang daaromheen.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja?
Waar ging dat over, ben benieuwd wat die man doet met die leerstoel nl.
Maar begrijp ik nou goed dat jij beweert dat Wilders niet extreem rechts te noemen is?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, het onderzoeksresultaat stond bij voorbaat vast.
In mijn fok!kwartiertjes zitten anders nooid tikfouten en toch klaagt mijn baas dat ik minder van die kwartiertjes moet houden.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hart voor de zaak! Er zitten trouwens wel vaak tikfoutren in, dus het is in d ergele haatswerk zo te zien.
Knap dat je daar zo openlijk voor uit durft te komen. Het is toch een beetje als toegeven dat je Triumph des Willens hebt gekeken.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik hem gezien en niet stiekem hoor, gewoon openlijk
Hihiuquote:Op donderdag 11 december 2008 15:50 schreef Pool het volgende:
[..]
In mijn fok!kwartiertjes zitten anders nooid tikfouten en toch klaagt mijn baas dat ik minder van die kwartiertjes moet houden.
quote:Op donderdag 11 december 2008 15:56 schreef capricia het volgende:
Toch vind ik 9 kamerzetels voor een extreem rechtse partij wel veel hoor.
Ik vraag me af hoeveel mensen het extreem rechtste gedachtengoed onderschrijven...
Een half miljoen stemmen...
De PVV is niet extreem rechts.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:56 schreef capricia het volgende:
Toch vind ik 9 kamerzetels voor een extreem rechtse partij wel veel hoor.
Ik vraag me af hoeveel mensen het extreem rechtste gedachtengoed onderschrijven...
Een half miljoen stemmen...
quote:Op donderdag 11 december 2008 16:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
De PVV is niet extreem rechts.
Een partij als de NVU is extreem rechts.
Prima, maar dan moet Wilders ook niet hypocriet gaan zeuren over 'extreem links' wat eigenlijk 'gewoon links' is.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
De PVV is niet extreem rechts.
Een partij als de NVU is extreem rechts.
Zoals Saddam ook 99,8% van de stemmen haalde.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De NSDAp heeft ooit 43,9% vd stemmen gehaald.
Er zijn veel meer krakers dan kaalkopjes in den lande he.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet Wilders ook niet hypocriet gaan zeuren over 'extreem links' wat eigenlijk 'gewoon links' is.
Nou nee. Dit laatste getal was weliswaar uit niet helemaal eerlijk verlopen verkiezingen, maar Hitler had ontegenzeggelijk heel veel steun onder de bevolking (wrs zelfs meer na de machtsovername dan ervoor).quote:Op donderdag 11 december 2008 16:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zoals Saddam ook 99,8% van de stemmen haalde.
In de kamer zitten dan ook geen extreem linkse partijen. Dus daar zou het inderdaad nergens op slaan.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet Wilders ook niet hypocriet gaan zeuren over 'extreem links' wat eigenlijk 'gewoon links' is.
"Niet helemaal eerlijk" is een understatement, hoewel het inderdaad niet zoals Saddam was.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou nee. Dit laatste getal was weliswaar uit niet helemaal eerlijk verlopen verkiezingen, maar Hitler had ontegenzeggelijk heel veel steun onder de bevolking (wrs zelfs meer na de machtsovername dan ervoor).
Bronquote:Vandaag blijkt dat de PVV dertig steunverklaringen ontving van als extreemrechts bekendstaande personen.
De aanhang voor de nazi's was gewoon heel groot, voor Saddam gold iets dergelijks niet. Maar dat wist je zelf ook al zie ik./quote:Op donderdag 11 december 2008 16:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Niet helemaal eerlijk" is een understatement, hoewel het inderdaad niet zoals Saddam was.
Die heb ik ook al gezien. Ben ik nu SS-cher?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Knap dat je daar zo openlijk voor uit durft te komen. Het is toch een beetje als toegeven dat je Triumph des Willens hebt gekeken.
Van Donselaar heeft voor dit onderzoek niet naar de ideologie van de partij gekeken, maar als maatstaven gebruikt sociale genealogie en identificatie om de PVV te typeren.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:52 schreef capricia het volgende:
Vraag me af of de PVV stemmers wel weten wat het extreem rechtse gedachtengoed is waar ze voor stemmen.
Zijn die mensen niet normaal opgeleid of zo?
Dit gaat weer een herhaling van zetten worden, waarna jij dan weer, over hetgeen ik in deze discussie te berde breng, 'constateert' dat het cliché en flauw is.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar begrijp ik nou goed dat jij beweert dat Wilders niet extreem rechts te noemen is?
quote:
Dit komt rechtstreeks uit de Monitor.quote:Noch onder de oprichters van de pvv noch onder de huidige Tweede Kamerfractie bevinden zich personen met een extreemrechtse ‘carrière’, althans voor zover wij hebben kunnen nagaan. De tweede vraag – het gaandeweg bij de organisatie aansluiten van ‘bekende’ rechtsextremisten – kan niet beantwoord worden, omdat de pvv tot dusverre geen leden heeft toegelaten. Omdat de pvv als formele organisatie vrijwel geen bemensing heeft, is van bovengenoemde sociale genealogie dus ook geen sprake.
Natuurlijk wel.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja und? Moet je het daarom maar niet buiten brengen?
Dit is toch ook niet bedoeld om mensen wel of niet op de PVV te laten stemmen?
Hoezo? PVV mag best blijven hoor. Kunnen we tenminste zien hoe groot het rechts extremisme is!quote:Op donderdag 11 december 2008 17:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.Linksom of rechtsom, de PVV moet down.
Ben je nu echt zo naïef, of doe je maar alsof? Ik vermoed het laatste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |