abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63906636
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is al gekwalificeerd als ondemocratisch en discriminatoir (lijkt me ook evident) en Fritsma heeft dezelfde dag nog die motie ingetrokken.
Tja... alles leuk en aardig, maar het indienen van dat voorstel maakt net zo goed duidelijk dat het een 'streven' is van die partij... net zoals enkele leiders van de refah partij dat in speeches gezegd hadden en het geen officieel programmapunt was de Sharia in te voeren.

Hoe ga je er dan mee om, streven van bepaalde politieke partijen naar zaken die niet geheel conform de grondbeginselen van en westerse democratie zijn? ..... persoonlijk blijf ik het onjuist vinden partijen op basis van zulke dingen te gaan verbieden, maar het Hooggerechtshof stond het in het gevaal van Turkije wél toe...

dat is echter geheel wat anders dan daaruit gelijk de 'interpretatie' halen dat in die uitspraak het Hooggerechtshof een uitspraak deed over de Sharia in zijn geheel of de islam an sich.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_63906795
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tja... alles leuk en aardig, maar het indienen van dat voorstel maakt net zo goed duidelijk dat het een 'streven' is van die partij... net zoals enkele leiders van de refah partij dat in speeches gezegd hadden en het geen officieel programmapunt was de Sharia in te voeren.

Hoe ga je er dan mee om, streven van bepaalde politieke partijen naar zaken die niet geheel conform de grondbeginselen van en westerse democratie zijn? ..... persoonlijk blijf ik het onjuist vinden partijen op basis van zulke dingen te gaan verbieden, maar het Hooggerechtshof stond het in het gevaal van Turkije wél toe...

dat is echter geheel wat anders dan daaruit gelijk de 'interpretatie' halen dat in die uitspraak het Hooggerechtshof een uitspraak deed over de Sharia in zijn geheel of de islam an sich.
De Grand Chambre hield de uitspraak van het Turkse Hof staande, die eerder had geoordeeld dat de Refah partij in strijd was met het secularisme van de Turkse staat. Het Turkse Hof vond namelijk, dat de door jouw aangehaalde speeches, als geheel wezen naar een theocratische visie die niet verenigbaar zou zijn met de democratie en die de Refah zou instellen met behulp van hun politieke invloed.
Politieke partijen kunnen ook vrij opereren onder voorbehoud van ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Over Fritsma's voorstel zeg ik dat zij inderdaad onder dezelfde meetlat als Refah hetzelfde oordeel zou kunnen verwachten. Daar kan geen misverstand over bestaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door damian5700 op 10-12-2008 15:38:05 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63906822
Nog een laatste opmerking, om het onderwerp hopelijk daarna te laten rusten. Uiteindelijk is er maar bar weinig dat verenigbaar is met de democratie. Afhankelijk van wat je onder democratie verstaat, is zelfs de partijstructuur van de PvdA, een parochie op de Veluwe of, komt-ie dan hè komt-ie dan, je lokale voetbalclub onverenigbaar met de democratie. Maar wat moet je ermee? Hell, onze democratie is onverenigbaar met de democratie. Expliciet of impliciet.

Ik denk dat je heel wat vrij traditioneel islamitische zaken liever niet in een samenleving hebt, ik in ieder geval niet, maar ik denk ook dat 'x is onverenigbaar met de democratie' zonder verdere context (jahaaa) erg weinig zegt.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:54:20 #104
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_63907728
Kapitalisme is onverenigbaar met de democratie, want het ware kapitalisme ziet alleen maar privaat bezit waar de overheid niets over mag zeggen. Toch werkt het aardig samen in de praktijk.

Maar goed, PVV en extreemrechts. Ik ben het niet eens met de conclusie. Voor mij is extreemrechts een noemer voor personen met een nazistisch gedachtegoed of op een geweldadige manier hun (rechtse) ideologie nastreven. Niet toepasbaar dus op de PVV, maar mijn definitie is niet de enige waarheid. Ik zou het eerder radicaal rechts noemen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_63908021
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:54 schreef Montov het volgende:
Kapitalisme is onverenigbaar met de democratie, want het ware kapitalisme ziet alleen maar privaat bezit waar de overheid niets over mag zeggen. Toch werkt het aardig samen in de praktijk.
Kapitalisme is gebaseerd op particulier eigendom, maar stelt dat overheidsbemoeienis in de economie dient te worden beperkt en dat een vrije markt, gebaseerd op vraag en aanbod, uiteindelijk voor het maximale welzijn van de consument zorgt.

Als dit een manier is om alles tot nihil te nuanceren is het niet helemaal geslaagd, in mijn opinie.
pi_63908175
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er waren hier in Nederland verschrikkelijk veel Joden verraden, ook schrikbarend veel in Amsterdam en die nazaten van die verraders zitten nu nogsteeds te zeuren over het politieke beleid van Israel, maar ze hebben nu netzoals vroeger niks tegen de Joden
Lijken me een beetje ondoordachte beschuldigingen dit John.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 10 december 2008 @ 17:52:46 #107
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_63910681
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kapitalisme is gebaseerd op particulier eigendom, maar stelt dat overheidsbemoeienis in de economie dient te worden beperkt en dat een vrije markt, gebaseerd op vraag en aanbod, uiteindelijk voor het maximale welzijn van de consument zorgt.

Als dit een manier is om alles tot nihil te nuanceren is het niet helemaal geslaagd, in mijn opinie.
Nee, het is niet mijn bedoeling om alles tot nihil te nuanceren; ik wil aangeven dat democratie niet heilig is, en dat ogenschijnlijke tgenstrijdigheden elkaar helemaal niet hoeven uit te sluiten. Een democratie waar de meerderheid beslist over bezit van particulieren strookt niet met kapitalisme, en zelfs voor gematigde liberalen zijn er volop voorbeelden te noemen van ongewenste bemoeienis. Toch hebben we hier een goede democratie met kapitalisme, en hoewel de Islam totaal niet de invloed heeft op onze maatschappij zoals het kapitalisme, blijkt ook de Islam samen in een democratie thuis te passen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_63910807
Wat een ongelooflijk zielig onderzoek, gedaan door een overgesubsidieerde instellingen. Ik heb het een beetje doorgelezen, maar ik zie toch erg veel bevooroordeelde subjectieve uitspraken die alleen maar van links kunnen komen!
pi_63911045
Ach, voor Monitor racisme en extremisme zal de PVV vast wel extreem rechts zijn. Helemaal wanneer minder plezante meningen geuit worden en discriminatieverboden opgeheffen moeten worden. De PVV zal hen waarschijnlijk op basis van dezelfde criteria als extreem links beschouwen.

[ Bericht 49% gewijzigd door Picchia op 10-12-2008 18:36:40 ]
pi_63912369
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoe minder daardkrachtig de gezinnen, hoe meer kinderen. Dat patroon is redelijk universeel.

En er wordt voor de rest nog steeds bij voorkeur een partner geimporteerd, niet een partner gevonden in NL. Een turkse vriendin is zo'n (trieste) overblijver. Geen turkse vent ziet haar staan, want ze wil haar eigen ding, niet het huishouden. En geen NL vent wil haar, want NL mannen trouwen met vrouwen, niet met familie's.

Daar vloeit uit voort dat de achterlopende mentaliteit keer op keer geimporteerd wordt, en dus weer aan een nieuwe generatie wordt overgedragen.

En gaan ze de meerderheid vormen? Misschien. Hebben we het zeker niet over een korte termijn.

En of het goed kan gaan? Zeker. Buitenlandse gezinnen die wel voluit meedraaien, daalt het aantal kinderen ook van.

Wijsheid dicteert echter: ga van het slechtse uit, kan het alleen maar meevallen.

En daaronder valt: "Mwah, dat gaat allemaal wel goed komen hoor! Waarom en hoe dan vraag je? Nou, gewoon! " beslist niet.

Argumenten.

En zelfvertrouwen heeft daar natuurlijk niks mee van doen. Ik als individu heb 0,0 invloed op zulke grote demografische factoren.
Die argumenten geef je zelf dus ook niet door paniekzaaiierig te roepen dat het alleen maar erger kan.
pi_63912489
Even on topic:

Geert was "not amused":
quote:
PVV volgens onderzoekers extreemrechts
Uitgegeven: 10 december 2008 10:57
Laatst gewijzigd: 10 december 2008 14:32

AMSTERDAM - De PVV van Geert Wilders kan als extreemrechts worden bestempeld. Dat stellen onderzoekers van de Anne Frank Stichting en de Universiteit Leiden.

Ze komen tot die uitspraak in de dinsdag verschenen achtste Monitor Racisme en Extremisme.

Wilders reageerde direct woedend. ''Ze zijn helemaal van de pot gerukt. Het is een belediging van de PVV en onze kiezers'', stelde de PVV-leider.

Volgens de onderzoekers is het probleem van 'islamofobie' in Nederland het afgelopen jaar aanzienlijk groter geworden. Ze spreken van een 'negatief opinieklimaat' over moslims en signaleren meer geweld tegen deze gemeenschap.

Het feit dat de aangiftes tegen de PVV zijn geseponeerd door het Openbaar Ministerie (OM) draagt hieraan bij, menen de onderzoekers.

Rechter

''Als zo veel mensen aangifte doen van serieuze zaken, dan is het aan de rechter om te beoordelen waar de rechten liggen'', zei Peter Rodrigues die samen met Jaap van Donselaar de redactie voor de monitor op zich heeft genomen.

''Het gevolg is nu dat deze mensen zich minder beschermd voelen, zich meer afzetten tegen anderen in de samenleving. Dat leidt tot polarisatie.''

Volgens Van Donselaar is het extreemrechtse klimaat in Nederland aanzienlijk veranderd. De komst van de PVV heeft hieraan bijgedragen. De onderzoekers noemen de partij extreemrechts, ''maar wel met mitsen en maren''.

Geen neonazi's

De ideologie, de positieve oriëntatie op het eigene (nationalisme) en de scherpe afkeer van het vreemde (racisme) komt volgens Van Donselaar heel sterk terug bij de PVV. De partij trekt echter geen neonazi's aan.

Overigens beoogt de PVV met het eigene volgens de onderzoekers niet het huidige Koninkrijk der Nederlanden , aangezien Wilders van de Antillen af wil en Vlaanderen wil toevoegen.

Vervolging

De PVV-voorman wordt woensdag gehoord door het gerechtshof in Amsterdam. Het hof behandelt de bezwaren die personen en organisaties hebben ingediend tegen de beslissing van justitie om Wilders niet te vervolgen om zijn film Fitna en een aantal uitspraken in media.

Onder anderen de advocaten Els Lucas en Gerard Spong hebben bezwaar gemaakt en zijn een zogenoemde artikel 12-procedure begonnen. Daarin vragen ze het gerechtshof om justitie opdracht te geven de politicus alsnog te vervolgen. Het hof hoort woensdag ook de bezwaarmakers.

© ANP
http://www.nu.nl/algemeen(...)s-extreemrechts.html
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63912627
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:28 schreef Suko het volgende:
Vanavond in Nova een reportage. "PVV-leider Wilders reageerde meteen woedend op de conclusies van het rapport. "Ze zijn helemaal van de pot gerukt. Het is een belediging van de PVV en onze kiezers", stelde de PVV-leider. In NOVA onderzoekers en PVV-stemmers over de ideologie van Wilders." Presentatie: Clairy Polak.

Eergisteren was Wilders te gast in Goedemorgen Nederland over zijn tour met zijn Fitna én over zijn voorstel qua afschaffing van advertentie-inkomsten door de publieke omroepen. Deze gelden zouden moeten gaan naar kranten en weekbladen die in zwaar weer verkeren en het moeten doen zonder subsidie. Hij zei ongeveer dat hoezeer sommige kranten ook slecht over de PVV schrijven, dat liever dan dat deze worden opgedoekt en we naar de Clairy Polakken van Nova moeten kijken.

(idd krijgt de publieke omroep veeeeeeeeeeeel geld: Kuyl van Nova: "Volgens Kuyl mag dat geen probleem zijn. ‘Het STER-geld klotst hier tegen de plinten, ondermeer door het binnenhalen van het voetbal. Bovendien gaan STER-gelden eerst naar de overheid, dus de publieke omroep mist die inkomsten niet direct.’)
het is gewoon een terugpak aktie van nova dus ??
  woensdag 10 december 2008 @ 19:22:33 #113
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63912947
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63913349
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:11 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

het is gewoon een terugpak aktie van nova dus ??
Ha ha, dat was wel het eerste wat ik dacht, maar dat is natuurlijk niet het geval, 't komt Nova (Clairy Polak) alleen wel verrekte goed uit, helemaal 'los gaan' op Wilders.

Polletje op de Nova-site:

Volgens de Anne Frank Stichting is de PVV van Geert Wilders extreem-rechts:

Mee eens, dat betekent dat de partij juridisch aangepakt kan worden voor racisme:
|
--------------------------------------------------------------------------------
|42%

Mee oneens, dit zegt meer over de onderzoekers dan over Wilders:
|
--------------------------------------------------------------------------------
|58%

Aantal stemmen: 220

pi_63920866
LANDGENOTEN.
De linkse kerk wil maar één ding,de mond snoeren van de PVV.
Terwijl de PVV de vinger alleen maar op de zere plek legt.
De linkse kerk is de veroorzaker van de toegenomen islamofobie,want zij heeft decennia NIETS gedaan aan de overlast van den vreemdeling in ons land.
Sterker nog ,men heeft de kop in het zand gestoken.
Want ieder ingrijpen door de overheid of de politie werd als een racistische,rechts-extremistische daad gezien.
Deze onderzoek werd betaald door de overheid?
pi_63922294
Nou ik vind het allemaal een beetje geouwehoer ook.
De hele vrijheid van meningsuiting is in het geding ook, kut linkse kerk ook he.
Ik bedoel, ik ben absoluut niet racistisch natuurlijk want ik loop regelmatig met mijn hond ( Ik ben een echte hondenliefhebber trouwens, of mag ik dat ook al niet meer zeggen tegenwoordig?). Nee, maar goed, ik ben de beste vrienden met de turk hieronder. Geen probleem hoor. Maar ons land zit gewoon vol. Dat is gewoon realiteit he. Tot hier en niet verder. Vol is gewoon vol. .

Btw, ik heb daar ook een boek over gelezen trouwens. Zal es zoeken naar het ISBN nummer. .
pi_63924330
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:11 schreef JohnDope het volgende:
Het is een beetje onzinnig verhaal, want Wilders is 1 van de weinige Nederlanders die een goede band heeft met Israel.
Op zich is dat natuurlijk geen diskwalificatie van het label "extreem rechts".

Maar goed, zolang Wilders niet openlijk de moord op alle moslims propagandeert en voor de afschaffing van de democratie pleit zal het extreem rechtse wel meevallen. Immers, welke overtuigde extremist erkent nu iets nuancerend als democratie?
  donderdag 11 december 2008 @ 07:20:27 #118
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63924528
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:35 schreef detlevico het volgende:
LANDGENOTEN.
De linkse kerk is de veroorzaker van de toegenomen islamofobie,want zij heeft decennia NIETS gedaan aan de overlast van den vreemdeling in ons land.
Want ieder ingrijpen door de overheid of de politie werd als een racistische,rechts-extremistische daad gezien.
Euhm, de SP riep in de jaren 80 al op tot meer integratie, terwijl vooral CDA en VVD alles negeerden. Dus wat nou linkse kerk. Dingen roepen is duidelijk weer makkelijker voor Wilders-aanhangers dan even kijken in hoeverre je onderbuikgevoel klopt
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63924568
quote:
Op donderdag 11 december 2008 00:15 schreef Stali het volgende:
Nou ik vind het allemaal een beetje geouwehoer ook.
De hele vrijheid van meningsuiting is in het geding ook, kut linkse kerk ook he.
Ik bedoel, ik ben absoluut niet racistisch natuurlijk want ik loop regelmatig met mijn hond ( Ik ben een echte hondenliefhebber trouwens, of mag ik dat ook al niet meer zeggen tegenwoordig?). Nee, maar goed, ik ben de beste vrienden met de turk hieronder. Geen probleem hoor. Maar ons land zit gewoon vol. Dat is gewoon realiteit he. Tot hier en niet verder. Vol is gewoon vol. .

Btw, ik heb daar ook een boek over gelezen trouwens. Zal es zoeken naar het ISBN nummer. .
Dat ben ik niet met je eens, ga eens kijken in Flevoland, Groningen en Friesland.
Probleem is niet zozeer het aantal mensen wat in Nederland woont (ja voor de files wel ja) maar eerder dat hier wat mensen wonen die zich totaal niet weten te gedragen.

Maar wat dit allemaal met het al dan niet extreemrechts zijn van Wilders te maken heeft? Dat is meer een kwestie van hoe je het definieerd, Wilders vind waarschijnlijk alleen neonazi's extreem rechts, de onderzoekers hanteren een wat ruimere definitie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63924997
http://www.novatv.nl/novaplayer/player169.html?bw=bb&player=wmp&id=rep-6548-0&x=27&y=7

Haha, die tikke kankertokkie die zelf drie kinderen heeft bij een allochtone vrouw en 'een vierde op komst'.

Het is gewoonweg een onderwerper. Wilderskneuzen zijn de echte kolonisten.

Kan er zo kwaad om worden, dat dat soort mongolen in Nederland bestaan. Prima hoor, van mij mag je mongool zijn maar niet buitenproportioneel ten koste van anderen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63925670
quote:
LANDGENOTEN.
  donderdag 11 december 2008 @ 09:33:47 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63925941
Ik moet zeggen dat ik de meerwaarde van deze conclusie niet echt inzie. Het is vooral weer iets waar Wilders de calimero mee kan uithangen en populistisch rechts mee kan schermen.

Bij extreem rechts denk ik aan de NVU, Nieuw rechts, Stormfront, Voorpost en dat soort clubjes. De PVV is toch een ander slag volk imo. Er zitten tussen beide enorme ideologische verschillen. Dan mag er wel eens een discussie komen over wat extreem rechts nu precies is.
pi_63926611
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de meerwaarde van deze conclusie niet echt inzie. Het is vooral weer iets waar Wilders de calimero mee kan uithangen en populistisch rechts mee kan schermen.
Dat dacht ik ook, tot ik vandaag in de krant zag: 'Het hoge woord is eruit, Geert Wilders is extreem-rechts', of zoiets. Dan zie ik de meerwaarde wel. Als zo'n doodsimpele kop er staat, met een vergelijkbare inhoud, dan neemt dat toch wat verdedigende, inhoudelijke remmingen weg bij mensen en dat is goed. Het is natuurlijk tegenwoordig erg politiek-correct om Geert Wilders geen rechts-extremist te vinden, om het als slinkse laster te zien. Maar met dergelijke berichten word je niet meer voor gek versleten als je problemen en fenomenen benoemt, en Geert Wilders en zijn repressieve PVV-beweging extreem-rechts noemt. Dus ik zie de meerwaarde er ergens wel van in, van de kwalificatie 'extreem-rechts' dus.

Dit zorgt ervoor dat het helemaal niet zo gek en erg is om dat te vinden van Gekke Geert. De maatschappij moet de kop natuurlijk niet in het zand steken voor dergelijk rechts-extremisme dat onze vrije en open samenleving bedreigt. Dat is de meerwaarde.
pi_63927189
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, tot ik vandaag in de krant zag: 'Het hoge woord is eruit, Geert Wilders is extreem-rechts', of zoiets. Dan zie ik de meerwaarde wel. Als zo'n doodsimpele kop er staat, met een vergelijkbare inhoud, dan neemt dat toch wat verdedigende, inhoudelijke remmingen weg bij mensen en dat is goed. Het is natuurlijk tegenwoordig erg politiek-correct om Geert Wilders geen rechts-extremist te vinden, om het als slinkse laster te zien. Maar met dergelijke berichten word je niet meer voor gek versleten als je problemen en fenomenen benoemt, en Geert Wilders en zijn repressieve PVV-beweging extreem-rechts noemt. Dus ik zie de meerwaarde er ergens wel van in, van de kwalificatie 'extreem-rechts' dus.

Dit zorgt ervoor dat het helemaal niet zo gek en erg is om dat te vinden van Gekke Geert. De maatschappij moet de kop natuurlijk niet in het zand steken voor dergelijk rechts-extremisme dat onze vrije en open samenleving bedreigt. Dat is de meerwaarde.
Net als het niet "mogen" vergelijken met de nazi's. Ik denk juist dat het heel belangrijk is dat zodra een politicus op de 1930-duitsland tour gaat, dat ook te benoemen en juist die vergelijking te trekken, voordat het een herhaling van geschiedenis kan worden.

En mocht Nederland ooit zo diep zinken dat we een Verdonk - PVV coalitie krijgen ( ) dan denk ik dat iedereen met een haarkleur anders dan blond maar beter kan gaan emigreren..
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63927557
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:03 schreef Monidique het volgende:

Als zo'n doodsimpele kop er staat, met een vergelijkbare inhoud, dan neemt dat toch wat verdedigende, inhoudelijke remmingen weg bij mensen en dat is goed.
de vraag is wat dan sterker eraan is .... de 'veroordeling' van Wilders als extreem-rechts.
of juist een vorm van 'legitimisering' van extreem-rechts, immers, je kunt veel zeggen van de PVV, maar ze spelen wel een legitieme rol in de politieke discussie, ze zijn ook een duidelijke 'democratische partij' wat de Anne Frank-stichting in dat rapport ook expliciet aangeeft door hen te betitelen als 'nationaal-democratisch'

De thematiek van de PVV is ook gewoonweg duidelijk iets dat opgepikt wordt door andere partijen en de PVV is ook in staat bepaalde thema's op de agenda te zetten...

Hiermee lijkt de Anne Frank-stichting hun recht zulke rpporten te maken deels ook te ondergraven, zolang ze stellen at extrreem-rechts anti-democratisch is en ze definities gebruiken waarin dat expliciet als voorwaarde gstelt wordt is het zeer duidelijk dat ze onderzoek naar bedreigingen van de democratie... wat een duidelijke onderbouwing is van de noodzaak van zulke onderzoeken...
Zodra ze echter ook verder legitieme politieke partijen die ze zélf ook expliciet als democratisch betitelen gaan 'monitoren' is het zeer twijfelachtig..
(In het verleden, de negentiger jaren, is er zeer veel opwinding geweest toen bv bleek dat de toenamlige BVD de legitieme politieke partij Groen-Links in de gaten hield en er zelfs infiltreerde, waarbij geen duidelijk verschil gemaakt werd tussen politieke werkzaamheden en eventuele criminele tendensen)

Tevens is zelfs de woordkeuze van de PVV iets dat duidelijk opgepikt wordt en deels overgenomen (dat is trouwens iets dat me meer zorgen maakt, de degradatie van de politieke discussie tot een soort van populistische straat of cafe-ruzie ... tot zelfs het punt als waar op het spreekstoel van de tweede kamer slappe moppen getapt worden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_63927693
quote:
LANDGENOTEN.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63927825
- lama -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2008 10:53:16 ]
pi_63927919
Ik vind het wel grappig dat mensen die PVV stemmen nu officieel extreem rechts zijn.
Denk dat ze dat niet zo leuk vinden om te horen...dus ik ga het maar vaak in hun gezicht gooien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63928040
Toch wel grappig dat de profeet Wilders zich en zijn gelovigen beledigd voelt.
pi_63928144
De pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen.
pi_63928184
quote:
Op donderdag 11 december 2008 06:00 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Op zich is dat natuurlijk geen diskwalificatie van het label "extreem rechts".

Maar goed, zolang Wilders niet openlijk de moord op alle moslims propagandeert en voor de afschaffing van de democratie pleit zal het extreem rechtse wel meevallen. Immers, welke overtuigde extremist erkent nu iets nuancerend als democratie?
Stukje van Wilders in de VK. Het lijkt me toch wel een democraat te zijn.

Dat is ook het het treurige aan dit soort etikettering: het lijkt geen ander doel te dienen dan goedkoop te scoren middels een ondeugdelijke vergelijking.
pi_63928370
Dit is een tendentieuze pseudo-wetenschappelijk opiniestukje, dat geen enkele meerwaarde heeft, behalve voor degenen die Geert Wilders sowieso in verband brachten met (minimaal) de N.S.B. (die hebben dit 'onderzoekje' daarvoor helemaal niet nodig) hun een gelegenheid geven nog directer een koppeling te maken tussen extreemrechts en fascisme. Geheel 'wetenschappelijk onderbouwd'.
Islamofobie, dat wat van Donselaar heeft onderzocht, is een neologisme en geen wetenschappelijke term. Het is gerechtvaardigde kritiek op de Islam zonder enige vorm van argumentatie verdacht maken door de aantijging dat daardoor alle moslims worden gestigmatiseerd en dit racisme en islamofobie te noemen.
Bovendien impliceert extremistisch het nastreven van politieke veranderingen op buiten-parlementaire wijze, terwijl volgens dit onderzoek de PVV juist niet kan worden ingedeeld bij raciale revolutionairen.
Maar goed, van Donselaar zag in het verleden ook duidelijke overeenkomsten tussen de Boerenpartij en de NVU, dat hoogst discutabel is, dus dat dit uit de hoge hoed wordt getoverd; ik zie al uit naar de Monitor van 2009.
pi_63928393
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is ook het het treurige aan dit soort etikettering: het lijkt geen ander doel te dienen dan goedkoop te scoren middels een ondeugdelijke vergelijking.
Het getuigen van engagement met de 'goede zaak'?
pi_63928545
Ik denk dat veel mensen niet meer zo partijtrouw zijn. Niet meer echt links, rechts of het midden. Het zijn meer de onderwerpen waarmee men zich verbonden voelt en die kunnen passen (of deels) in bovengenoemde richtingen. Het is ook tegenwoordig best gecompliceerd. Met een aantal issues ben ik rechts te noemen en met andere vraagstukken een regelrechte linkse rakker. En soms een dierenactiviste maar zal er nooit op stemmen. In een ander geval val ik voor Pechtold, die kan onderwerpen zo prettig duiden, maar als ik hem teveel zie dat voel ik zijn mediageilheid en bedenk me dat zijn partij staat of valt rond zijn persoon, geen basis dus. Kortom, mensen die bepaalde denkbeelden uiten hoeven niet per se in een partij te passen die niet lekker ligt. Men krijgt al gauw het stempel van fout en anderszins. Ook mensen die zich links noemen hebben soms, wat hen zelf ook wel 'overvalt', gedachten die als een rukje naar rechts kan worden gezien. Het is allemaal wat kort door de bocht, imo of course.
pi_63928546
Waarom wil hij eigenlijk niet zo genoemd worden??? Ik vind dat zo'n rare kramp. Hij is er toch juist zo voor om het beesteje bij de naam te noemen.

Zo'n krampachtige poging van damian hierboven ook weer om in heel wollige politiek-correcte taal de boel te verbloemen. Duidelijkheid wilden we toch?
pi_63928591
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er een verschilletje zit tussen Geert Wilders zelf en zijn volgelingen c.q. iedereen die met hem sympathiseert.
Overigens veel reacties hier zijn tamelijk naïef. Die etikettering zoals jij het noemt, beter misschien duiding, is natuurlijk geen natuurwetenschap. Je kunt nooit bewijzen dat iemand extreemrechts is, zoals Einstein bewees dat licht werd omgebogen door zwaartekracht. Je kunt alleen een paar eigenschappen van wat als extreemrechts gezien wordt, door historici en politicologen, op een rijtje zetten en dan turven of iemand daaraan met zijn partijprogramma, uitlatingen en/of daden voldoet. Als iemand echter aannemelijk zou maken dat degene die dit onderzoek doet, en de historici en politicologen waarnaar hij verwijst, ideologisch vooringenomen zijn, dan lazert het hele fundament in elkaar.
I´m back.
pi_63928668
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:20 schreef SCH het volgende:

Zo'n krampachtige poging van damian hierboven ook weer om in heel wollige politiek-correcte taal de boel te verbloemen. Duidelijkheid wilden we toch?
Jij moet vooral zelf weten welke kwalificaties of stigma's jij anderen wil aanmeten. Ik gun je dat van harte.
Ik zeg echter twee dingen. Ten eerste heb jij daar geen onderzoekje voor nodig (om bijvoorbeeld te linken naar de Tweede Wereldoorlog). En ten tweede, beslist niet het minst voorname, dit 'wetenschappelijk' onderzoek is uiterst twijfelachtig.
pi_63928670
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:20 schreef SCH het volgende:
Waarom wil hij eigenlijk niet zo genoemd worden??? Ik vind dat zo'n rare kramp. Hij is er toch juist zo voor om het beesteje bij de naam te noemen.

Omdat het geassocieerd wordt met het nazisme en de Holocaust.
I´m back.
pi_63928707
Ik zag laatst op de tv het "Portret van Anton Mussert". Zeer interessante documentaire.
Het viel mij op hoezeer veel van zijn (vooroorlogse) idealen nu nog steeds actueel zijn.
Bijv. hij was voor een groot sterk Nederland. Strenger straffen. De groep boven het individu. Hij vond de overheid te slap optreden in veel kwesties. Etc. Anti-semitisch was hij niet echt.
Hij vond dat Nederland veel trotser op zichzelf moest zijn.

Er kwamen zoveel woorden uit zijn mond die nu ook door rechtse politici gebruikt worden.
Ik vond het heel frappant!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63928769
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:28 schreef capricia het volgende:
Ik zag laatst op de tv het "Portret van Anton Mussert". Zeer interessante documentaire.
Het viel mij op hoezeer veel van zijn (vooroorlogse) idealen nu nog steeds actueel zijn.
Bijv. hij was voor een groot sterk Nederland. Strenger straffen. De groep boven het individu. Hij vond de overheid te slap optreden in veel kwesties. Etc. Anti-semitisch was hij niet echt.

Er kwamen zoveel woorden uit zijn mond die nu ook door rechtse politici gebruikt worden.
Ik vond het heel frappant!
Dat is zeker niet onwaar, wat je zegt, maar wel erg politiek incorrect naar huidige maatstaven.
Hier ene linkje
I´m back.
pi_63928964
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:28 schreef capricia het volgende:

Wouter Bos vindt dit ook.

'Ondanks de distantie van Wouter Bos van rechts-extremisme in het algemeen kan men genoemde ideologische kenmerk van extreemrechts, een positieve oriëntatie op ‘het eigene’, hierin aantreffen'.

Ik bedrijf nu wetenschap
pi_63929053
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:02 schreef RensWisse het volgende:
De pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen.
De Anne Frank stichting is extreem-rechts?
pi_63929273
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er een verschilletje zit tussen Geert Wilders zelf en zijn volgelingen c.q. iedereen die met hem sympathiseert.
Allicht. Maar dat geldt voor alle politieke partijen.
quote:
Overigens veel reacties hier zijn tamelijk naïef. Die etikettering zoals jij het noemt, beter misschien duiding, is natuurlijk geen natuurwetenschap. Je kunt nooit bewijzen dat iemand extreemrechts is, zoals Einstein bewees dat licht werd omgebogen door zwaartekracht. Je kunt alleen een paar eigenschappen van wat als extreemrechts gezien wordt, door historici en politicologen, op een rijtje zetten en dan turven of iemand daaraan met zijn partijprogramma, uitlatingen en/of daden voldoet.
Ja. Alleen het is evident dat er een bruine geur hangt om het etiket extreem-rechts, en laat Wilders nu net a) geen antisemiet zijn en b) geen antidemocraat. Het gaat hier toch wel om de belangrijkste kenmerken van wat in de volksmond extreem rechts wordt genoemd. Daarom is dit een onzindelijke vergelijking, en een poging hem de Holocaust in de schoenen te schuiven (wat dus aantoonbaar ridicuul is). Val Wilders gewoon aan op zijn werkelijke standpunten, en probeer hem niet van alles in de schoenen te schuiven wat daar bniet hoort.
quote:
Als iemand echter aannemelijk zou maken dat degene die dit onderzoek doet, en de historici en politicologen waarnaar hij verwijst, ideologisch vooringenomen zijn, dan lazert het hele fundament in elkaar.
pi_63929302
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

De Anne Frank stichting is extreem-rechts?
Waarom niet? Het zijn in ieder geval antisemieten.
pi_63929429
Volgens mij is de uitleg van de stichting en de universiteit over de definitie van extreem rechts heel duidelijk. Dat het in de volksmond anders genoemd word, betekent niet dat ze een andere wetenschappelijke definitie moeten verzinnen om de PVV maar niet voor de borst te stuiten. Zo zou je ook kunnen huilen over de term allochtoon, nogal onlogisch dus. Het is een extreem rechtse partij - waarbij je anti-semitisme door anti-moslim en anti-islam kan vervangen -. Je moet zelf weten of je het een erger vind dan het ander, maar dat maakt de definitie niet minder waar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_63929477
Ach sommige mensen vinden het vervelend dat ze op een extreem rechtse partij stemmen..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63929527
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:59 schreef capricia het volgende:
Ach sommige mensen vinden het vervelend dat ze op een extreem rechtse partij stemmen..
Dat is waarschijnlijk omdat ze niet goed om kunnen gaan met zelfkritiek dan. Gezien de uitspraken van Wilders in het verleden, is de uitslag van dit onderzoek niet echt vreemd. De aanhangers, mits rationeel denkend (dat zullen er weinig zijn), hadden dit dan ook al lang van te voren aan zien komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_63929533
Dubbel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_63929587
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk omdat ze niet goed om kunnen gaan met zelfkritiek dan. Gezien de uitspraken van Wilders in het verleden, is de uitslag van dit onderzoek niet echt vreemd. De aanhangers, mits rationeel denkend (dat zullen er weinig zijn), hadden dit dan ook al lang van te voren aan zien komen.
Ik vond de uitkomst van het onderzoek ook een open deur. Iedereen wist toch al dat de PVV extreem rechts was. Maar als je het zo expliciet noemt, dan blijken toch veel mensen op hun pik getrapt te zijn.
En dat terwijl de PVV altijd zo duidelijk het beestje bij zijn naam wil noemen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63929699
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij is de uitleg van de stichting en de universiteit over de definitie van extreem rechts heel duidelijk. Dat het in de volksmond anders genoemd word, betekent niet dat ze een andere wetenschappelijke definitie moeten verzinnen om de PVV maar niet voor de borst te stuiten. Zo zou je ook kunnen huilen over de term allochtoon, nogal onlogisch dus. Het is een extreem rechtse partij - waarbij je anti-semitisme door anti-moslim en anti-islam kan vervangen -. Je moet zelf weten of je het een erger vind dan het ander, maar dat maakt de definitie niet minder waar.
Je zou kunnen zeggen dat extreem-rechts zich van "gewoon rechts" onderscheid door de manier waarop men haar idealen wil realiseren, waarbij de eerste groep geweld niet schuwt. Dat lijkt Wilders zelf echter niet te verstaan onder extreem:
quote:
zaterdag 22 maart 2008 - Geert Wilders is verheugd over de 'zwaar tegenvallende' opkomst bij een manifestatie op de Dam zaterdag die grotendeels tegen hem gericht was. Dat zegt Wilders in een reactie op de site van de PVV. De organisatie van Nederland Bekent Kleur verwachtte duizenden mensen bij de demonstratie, maar er kwamen er niet veel meer dan duizend.

Volgens Wilders heeft de bevolking zich afgekeerd van het multiculturalisme en is dat door de tegenvallende opkomst bij de 'haatmanifestatie' weer eens duidelijk gebleken. "Niets illustreert het failliet van de multiculturele samenleving meer dan de tegenvallende opkomst."

VVD-kopstukken Henk Kamp, Gijs de Vries en Hans Dijkstal, die meededen aan de volgens Wilders extreem linkse demonstratie, krijgen een veeg uit de pan. "Henk Kamp kan schreeuwen wat hij wil. De VVD is pro-massa-immigratie en pro-islamisering. Niet Nederland bekende kleur, de VVD bekende kleur."

Overigens was de organisatie tevreden met de opkomst. Nederland Bekent Kleur telde zelf vijfduizend mensen bij de manifestatie.
Beetje hypocriet, niet waar Geert?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')