Bij mijn opleiding is het ook een keer gebeurd, was de oefentoets een groot gedeelte van de eindtoets. Uiteindelijk is het gewoon nagekeken en becijferd.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:43 schreef gohan16 het volgende:
Was in Utrecht ook een keer gebeurt. Tentamen stond een paar uurtjes op WebCT. Er waren een paar mensen zo slim om het op te slaan. Ik weet niet wat ze toen hebben gedaan.
Bellah, dat weet jij misschien wel. (Circulatie 2).
Was ook een keer bij ons. 3 vragen anders dan de oefentoets. Echt niet normaal hoe snel iedereen weg was toen en ik had die toets dus niet gezien. Ik had 6 fout en de helft van alle mensen 3 foutquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:01 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Bij mijn opleiding is het ook een keer gebeurd, was de oefentoets een groot gedeelte van de eindtoets. Uiteindelijk is het gewoon nagekeken en becijferd.
Echt? Ik had 'm denk ik ook niet gezien, want ik weet wel dat ik hem vet moeilijk vond en m'nquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:36 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Was ook een keer bij ons. 3 vragen anders dan de oefentoets. Echt niet normaal hoe snel iedereen weg was toen en ik had die toets dus niet gezien. Ik had 6 fout en de helft van alle mensen 3 fout
quote:There's Aspirin, Adrenaline & also Aminophylline,
Amphetamine, Adenosine, Augmentin & Rifampicin,
Amoxicillin, Penicillin, Heparin & Warfarin
& Oestrogen, Progestagen & Canesten & Chloroquine
There's Bendroflumethiazide & also Cyclophosphamide
& Metoclopramide, Acetazolomide Tropicamide,
Loperamide, Amiloride & Cyclizine & Frusemide
& if you're up the duff then you had best avoid Thalidomide.
There's Lithium, Fluoxetine & also Amitriptyline,
Paroxetine, Digoxin, GTN & Azathioprine,
Miconazole, Atenolol & also Chloramphenicol
& if you want to overdose there's always Paracetamol.
There's Night Nurse & Phenytoin, Zirtek & Diazepam,
& Lithium, Temazepam, Midazolam, Clonazepam,
Testosterone, Aldosterone & Valium & Insulin,
& Lignocaine & Piriton & Ventolin & Ritalin
There's Cefuroxime, Cefotaxime, Cefalexin, Cephedrine,
& Metronidazole & Ketoconazole, Trimethoprim,
Erythromycin, Gentamycin, Macrolides, Nifedipine
& Actifed & Sudafed & Calpol with no sugar in.
There's Phenelzine & Hyoscine, Ranitidine, Cimetidine,
Potassium & Calcium & ev'ry kind of Vitamin,
& Pethedine & Methadone & Speed, Cocaine & Heroin,
& Cannabis & Prozac, Morphine, Alcohol & Nicotine.
You must remember all these drugs
The names of which you've learnt from me
Or fuck 'em all & get a job in Orthopaedic Surgery.
quote:De cie Lijn Klinisch Onderwijs heeft het volgende besloten: het tentamen KVA 4 zal dit jaar afgenomen worden in de vorm van een schriftelijk tentamen met MC vragen. De stationstoets (gepland van 9 t/m 16 maart) komt hiermee te vervallen.
quote:Op zondag 8 februari 2009 17:02 schreef Nuna het volgende:
Ik vind 'the drugs song' van hun echt geniaal.
[..]
Jammer voor jullie, voor die toets kon je makkelijk volle punten halen (quote: de Meijer: "Als ik er meer voor kon geven dan zou ik het doen!"). Met dubieuze multiple-gok vragen met op elkaar lijkende antwoorden is dat toch een stuk moeilijkerquote:
Hmm ik dacht dat dat een hoax was, maar het kan wel kloppen aangezien de paar mensen die het tentamen vast zo slim waren om het niet te delen met de rest.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:43 schreef gohan16 het volgende:
Was in Utrecht ook een keer gebeurt. Tentamen stond een paar uurtjes op WebCT. Er waren een paar mensen zo slim om het op te slaan. Ik weet niet wat ze toen hebben gedaan.
Bellah, dat weet jij misschien wel. (Circulatie 2).
Ik heb m vorig jaar gedaan. Het is een toets op biomedisch inzicht, dus je kan er echt niks voor voorbereiden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:59 schreef fusionfake het volgende:
Ik heb op 14 maart een toets bij de UvA (1e ronde decentrale selectie), heeft iemand deze ook gedaan oid vorig jaar? Ik weet niet echt wat er gevraagd kan worden, ze verklappen er niet veel over maar ik wil me toch een beetje voorbereiden iig, het is wel m'n toekomst en ik wil al zo lang gnk studeren. Ik hoop dat ik niet al te wanhopig of onbeschoft overkom.
En geloof me, zo wanhopig of onbeschoft klink je niet hoorquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:58 schreef fusionfake het volgende:
Hier heb ik wat aan, dankje
Was je zelf nog door dan? Ik gok van wel omdat je hier post maar goed
Die grap is zóóóó passéquote:Op donderdag 12 februari 2009 11:07 schreef Heinekenner het volgende:
Quote docent :''Bij verdenking prostaatkanker zijn er twee redenen om geen rectaal toucher te verrichten. Één, de patiënt heeft geen anus. Twee, de dokter heeft geen vinger.
Oh en ik zou voor de eerste ronde ook even nadenken over wat je motivatie is om voor de UvA te kiezen en niet voor (bijv.) de VU. Ik moest toen zo'n formuliertje invullen met (ik geloof) 3 redenen waarom je geneeskunde wil doen en 3 redenen waarom je voor de UvA kiest. Die gingen ze alleen bekijken als je je toets net niet goed genoeg had gemaakt om meteen door te gaanquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:58 schreef fusionfake het volgende:
Hier heb ik wat aan, dankje
Was je zelf nog door dan? Ik gok van wel omdat je hier post maar goed
Vond ik bij de huisarts toen ik daar meekeek ook zo leuk: oudere man komt binnen, geeft aan enigszins last met plassen te hebben. 'Daar heeft u toch zo'n bloedtest voor, dokter'. HA pakt handschoenen: 'Maar natuurlijk! Ik doe alleen geen PSA-bepaling zonder te voelen (tegen mij).' Pt kijkt nogal geschoktquote:Op donderdag 12 februari 2009 11:13 schreef starla het volgende:
[..]
Die grap is zóóóó passé![]()
Dat zeiden de arts-assistenten interne geneeskunde ook altijd als iemand op de SEH kwam met buikklachten.
Bij prostaatpathologie a la, maar sommige assistenten interne willen idd dat je je vinger in elke gastro-enteritis steekt, wat een onzin.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:07 schreef Heinekenner het volgende:
Quote docent :''Bij verdenking prostaatkanker zijn er twee redenen om geen rectaal toucher te verrichten. Één, de patiënt heeft geen anus. Twee, de dokter heeft geen vinger.
Ik ga een beetje voor geld op mn vrije dag nog meer colleges volgenquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:28 schreef gohan16 het volgende:
Allemaal gelukt om in te schrijven voor het loca congres?
Computers genoeg inderdaad! Behalve als je simulatie patient contacten moet bekijkenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:35 schreef Stukjekaas het volgende:
Kan iemand die geneeskunde in Maastricht studeert mij vertellen hoe noodzakelijk het is om een laptop te hebben? Het is sowieso tijd voor een nieuwe pc, maar ik werk veel liever met desktop pcs.
Dus jij hebt geen laptop en je hebt je tot nu toe kunnen redden zonder?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:40 schreef Seam het volgende:
[..]
Computers genoeg inderdaad! Behalve als je simulatie patient contacten moet bekijkenDat kan namelijk alleen op de uni en niet op alle computers. Maar ik heb zelf ook een desktop en dat vind ik veel fijner.
Bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:06 schreef Rbbrt het volgende:
Niet noodzakelijk, wel handig. Er zijn in Maastricht in principe genoeg computers waar je gewoon je opdrachten kan maken (bieb en computerruimtes). Vaak zijn wel de computers in de bieb bezet en kun je dus niet met een boek van de bieb achter de computer zitten, dan kan een eigen laptop wel handig zijn.
Tijdens je co-schappen is het ook wel handig om een laptop te hebben. Als je bijvoorbeeld een co-schap in Eindhoven hebt en je bij een hospita zit, is het niet echt praktisch om je hele desktop mee te zeulen.
Ja makkelijk. Is absoluut geen noodzaak. Als je Geneeskunde in Mtricht gaat doen, dan hoef je in het eerste jaar sowieso amper iets te doenquote:Op zondag 15 februari 2009 01:40 schreef Stukjekaas het volgende:
[..]
Dus jij hebt geen laptop en je hebt je tot nu toe kunnen redden zonder?
Dan denk ik dat ik een desktop neemquote:Op zondag 15 februari 2009 01:42 schreef Seam het volgende:
[..]
Ja makkelijk. Is absoluut geen noodzaak. Als je Geneeskunde in Mtricht gaat doen, dan hoef je in het eerste jaar sowieso amper iets te doen
Nou, dat vind ik toch knap. De bieb zit best vaak vol als ik er kom. En de komeetzalen zijn irritant omdat je er weer uitgegooid wordt als je niet goed oplet of er onderwijs is.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:40 schreef Nuna het volgende:
Ach, dat we in Nijmegen geen WiFi hebben maakt me echt niets uit. Er zijn altijd genoeg computers vrij..
Als ik het goed begrijp moet je aan de uni van eerste keuze, in dit geval LUMC, een examen in wiskunde, natuurkunde en scheikunde doen. Daarna kun je in klasse C meeloten. Inschrijven doe je via Studielink. Meer info kun je meestal bij de studie-adviseur krijgen: http://www.studereninleid(...)e/geneeskunde/#meer.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:19 schreef nVincible het volgende:
Gisteren gelezen dat ik met m'n P van Biologie & Medisch Laboratorium onderzoek ook geneeskunde zou kunnen gaan doen, met een extra tentamen wiskunde en natuurkunde. Interessant! (Ik dacht eerst dat ik daarvoor toch echt m'n VWO diploma moest gaan halen en dat is sad.). Bij wat voor persoon van de geneeskunde opleiding zou ik de vraag neer kunnen leggen hoe ik me in kan schrijven voor de loting? Decaan?
(gaat om LUMC, ik zit nu ook in het bio science park op die andere opleiding).
Jammer, co-schappen vond ik ook superleuk. Nu een beetje lamlendig m'n onderzoek doen...quote:Op zondag 15 februari 2009 21:47 schreef intoxicated het volgende:
Nog maar 1 weekje heelkundeEn dan begint het grote aftellen tot het einde van m'n coschappen
Ach, dat je meer een alfa bent maakt niet zoveel uit voor de studie zelf. Een differentiaalvergelijking maken moet je aan 90% van de studenten niet vragen. Deelcertificaten zijn volgens mij best te doen, maar dan moet je het wel heel graag willen. Wat is je lotingsklasse met je EM-diploma? Die telt namelijk voor de IBG.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:38 schreef Microtechs het volgende:
nu het eindexamen dichterbij komt zit het mij te knagen waarom ik EM heb en dat ik liever GEneeskunde wl gaan doen ipv Rechten. Maar rechten is ook leuk, misschien dat ik tijdens 2 jaar rechten mijn deelcertificaten kan halen(helaas ben ik best wel alfa).
quote:Op zondag 15 februari 2009 22:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ach, dat je meer een alfa bent maakt niet zoveel uit voor de studie zelf. Een differentiaalvergelijking diagnose maken moet je aan 90% van de studenten niet vragen. Deelcertificaten zijn volgens mij best te doen, maar dan moet je het wel heel graag willen. Wat is je lotingsklasse met je EM-diploma? Die telt namelijk voor de IBG.
Ook eens. Soms pijnlijk hoe weinig medestudenten weten. Nog irritanter vind ik studenten die weinig weten en ook geen enkele indruk wekken dat erg te vinden. Rot dan op en sta je plaats af aan iemand die wel wil werken.quote:
Heeft niet alleen met weinig kennis te maken, maar ook met structureel denken. Met name tijdens je co-schappen leer je dat heel erg. Vraag aan een 3de jaars de DD van hematurie, ik wed dat 90% als eerste antwoord blaaskanker geeft. Terwijl als je structureel kijkt je zonder veel moeite op -itis, niersteen/blaassteen etc., marshematurie, stollingsstoornis en tumor komt. Daarbij leer je tijdens je co-schappen niet alleen horizontaal denken, maar ook verticaal. Dus een DVT bij iemand met een kanker zal eerder paraneoplastisch zijn dan geisoleerd.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:49 schreef dotKoen het volgende:
Ook eens. Soms pijnlijk hoe weinig medestudenten weten.
Lotingsklasse D, net geen C ( een tiende ):')quote:Op zondag 15 februari 2009 22:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ach, dat je meer een alfa bent maakt niet zoveel uit voor de studie zelf. Een differentiaalvergelijking maken moet je aan 90% van de studenten niet vragen. Deelcertificaten zijn volgens mij best te doen, maar dan moet je het wel heel graag willen. Wat is je lotingsklasse met je EM-diploma? Die telt namelijk voor de IBG.
Klopt. Ik weet overigens niet of je ook in C komt met een rechten-P.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:24 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Lotingsklasse D, net geen C ( een tiende ):')
Maar als je 21+ test doet en je 'slaagt' kom je toch in C? (maar 21 jr is te ver)
ik zie liever studenten die niet werken en het toch halen dan zij die elke dag zitten te studeren. De eerste groep heeft tenminste talent/hersens. Ik ken zoveel voorbeelden van mensen die de hoogste cijfers van het jaar halen maar met hun mond openzitten als er iets van vwo natuurkunde herhaald wordt...quote:Op zondag 15 februari 2009 22:49 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ook eens. Soms pijnlijk hoe weinig medestudenten weten. Nog irritanter vind ik studenten die weinig weten en ook geen enkele indruk wekken dat erg te vinden. Rot dan op en sta je plaats af aan iemand die wel wil werken.
Ik moet trouwens wel bekennen dat - hoewel ik volgens mij best veel kennis heb - het opstellen van DD's ook lastig vind. Ik heb ook niet de indruk dat we daar al een beetje in zijn getraind hoe je dat nu het beste kunt aanpakken.
Ik ben het niet met je eens. Studenten die niets doen en alles halen met 6jes zijn niet de besten hoor. De mensen die er wel iets voor doen en 8en halen zijn gewoon betere studenten. Als die 6jes-studenten maar iets beter hun best doen, zullen zij ook gewoon 8en halen. Discipline om te leren behoort wat mij betreft ook tot de graad van intelligentie/talent/hersens. Aparte groep studenten zijn de studenten die heel veel doen en niet hoger dan een 6,5 komen. Dit zijn idd studenten die gewoon verkeerd leren of gewoon er de hersens niet voor hebben.quote:Op maandag 16 februari 2009 08:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik zie liever studenten die niet werken en het toch halen dan zij die elke dag zitten te studeren. De eerste groep heeft tenminste talent/hersens. Ik ken zoveel voorbeelden van mensen die de hoogste cijfers van het jaar halen maar met hun mond openzitten als er iets van vwo natuurkunde herhaald wordt...
En hoorde je je spiervezels tegen elkaar schurenquote:Op maandag 16 februari 2009 11:04 schreef iofn het volgende:
Vrijdag opeens pijn die vastzat aan de ademhaling rechts, mezelf toch maar even geausculteerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |