abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:48:15 #51
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_63890244
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

door het wordt 'opdringen' te gebruiken geef je al een waardeoordeel en laat je blijken dat je te emotioneel bij de discussie betrokken bent om serieus op je in te hoeven gaan.
Kijk, is dat even makkelijk diskwalifceren. Van dik hout....

Hoe wil je een plastic foetus op de deurmat dan noemen? 'Bewust maken', zeker?

En als emotionele betrokkenheid zo'n factor is, dan kunnen we Schreeuw om Leven toch zeker helemaal als incapabele discussiepartner beschouwen? Daarmee vervalt dan automatisch ook het recht op ludieke foetusacties.

Case closed, geen dank.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 21:59:16 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63890576
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:44 schreef Synthesist het volgende:
Was leuker als ze in een Happy Meal zaten, dan kon je ze sparen, in verschillende stadia van ontwikkeling. Ik zeg het je, een regelrechte hit!
Geweldig idee eigenlijk. Mail jij de bedenkers eens! (en plaats hun antwoord hier)
pi_63890707
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:54 schreef littledrummergirl het volgende:
jeetje je zal maar net een kindje verloren hebben en dan zon plastic foetusje op je mat vinden.. erg ongepast vind ik
Ik vind de actie op zich belachelijk maar jouw reden is ook weer gezeur in de marge.

Zoals jij redeneert kan je niets meer doen. Zullen we de alcohol in het verkeer acties ook niet meer doen? misschien is er wel ergens een moeder die een kind heeft verloren aan dronken rijden of door een dronken rijder ...
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 22:03:31 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63890708
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:44 schreef Adfundum het volgende:
We krijgen dus allemaal een doe-het-zelf abortus oefenpakketje?
Ik voorzie een mooie topicreeks (Paint hier wat je met je plastic foetus hebt gedaan.)
Paint..of gewoon 60 foto's in rijtjes van 2 naast elkaar met onder elke foto --> echt/nep

Aan het einde van de reeks een puntenuitslag.
pi_63890887
Opzouten met die propaganda.
............................
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:14:10 #56
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_63891036
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:03 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ik vind de actie op zich belachelijk maar jouw reden is ook weer gezeur in de marge.

Zoals jij redeneert kan je niets meer doen. Zullen we de alcohol in het verkeer acties ook niet meer doen? misschien is er wel ergens een moeder die een kind heeft verloren aan dronken rijden of door een dronken rijder ...
Wezenlijk verschil: Publieke voorlichting (publieke veiligheid) versus verspreiden van religieuze ideologie.
pi_63891626
Ik vind het hele Nederlandse abortusbeleid maar dubieus, want zolang het kind een lichamelijke connectie met de moeder heeft, is het een onderdeel van het lichaam en zou er dus ten alle tijden abortus gepleegd moeten kunnen worden wanneer de moeder dat zou willen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:33:05 #58
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_63891733
Anders gaan ze zich even lekker met zichzelf bemoeien...

Kijk, als zij ervan overtuigd zijn dat, zelfs als je het kind van een verkrachter draagt, dat je het dan toch moet houden omdat de Bijbel dat zegt en alle leven een geschenk van God is, prima: leef er zelf naar, maar dring anderen niet je mening op. Sterker nog, hoe haal je het lef in je donder om een ander te gaan vertellen wat zij moeten doen?

Wat dat betreft hebben die hardline-gelovigen het wel makkelijk: wanneer je met een probleem zit, lees de Bijbel en daarin staat wat je moet doen en hoe God het wil. Geen ethische dilemma's, geen "kan ik voor het kind zorgen en het een toekomst bieden", geen praktische bezwaren, etc.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:37:05 #59
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_63891864
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:30 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het hele Nederlandse abortusbeleid maar dubieus, want zolang het kind een lichamelijke connectie met de moeder heeft, is het een onderdeel van het lichaam en zou er dus ten alle tijden abortus gepleegd moeten kunnen worden.
Wat is er dan dubieus aan het Nederlandse abortusbeleid in deze context?

Schreeuw om Leven erkent het zelfbeschikkingsrecht niet, de Nederlandse overheid voor zover ik weet wel.
pi_63892022
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:37 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Wat is er dan dubieus aan het Nederlandse abortusbeleid in deze context?

Schreeuw om Leven erkent het zelfbeschikkingsrecht niet, de Nederlandse overheid voor zover ik weet wel.
Dat abortusbeleid in Nederland had zo een scenario van Sjors Orwell kunnen wezen, want na een paar weken zwanger zijn, zegt Vadertje Staat dat je geen abortus mag doen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63894201
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, dat zal vast.

Mijn vraag is waarom iedereen zo tegen deze actie is, bang voor een pijnlijke waarheid?
Luister, noorse black metal vind ikzef toch echt de beste muziek die er is.
Hoe zou jij reageren als ik jou (en de rest van nederland) opeens een cd stuur volstrekt ongevraagd vol satanische meuk waar jij helemaal niets mee te maken wil hebben?

Dit is precies zo iets.
Als ik voorlichting wil over abortussen ga ik wel naar wikipedia, voer een gesprek met de huisarts of zoek een lotgenoten club op.
Wat ik zeerzeker niet nodig heb zijn christenactivisten die mij volstrekt onnodig en ongewenst confronteren met onzin waar ik uberhaupt al niets mee te maken ga krijgen alleen omdat zij toch echt vinden dat het zo is en dat het een mening is die doorgedrukt zal en moet worden.

Ze hebben geen monopoly op de waarheid, en dat moet ze eens een keer duidelijk gemaakt worden.
pi_63894295
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:01 schreef McKillem het volgende:

Ze hebben geen monopoly op de waarheid, en dat moet ze eens een keer duidelijk gemaakt worden.
En hier zit het hem in. Met woorden ga je dat nooit bereiken, wellicht met geweld, maar dat mag weer niet.
Daarom zijn deze clubjes de gezwellen van de maatschappij.
pi_63894383
Ziekelijke, opdringerige actie. 0,0 respect voor.
pi_63894691
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

En hier zit het hem in. Met woorden ga je dat nooit bereiken, wellicht met geweld, maar dat mag weer niet.
Daarom zijn deze clubjes de gezwellen van de maatschappij.
En terecht natuurlijk, christenen hebben hun visie vroeger bloederig genoeg doorgedrukt, daar hoeven wij niet een schepje bovenop te gaan doen.

Wat ik alleen niet snap is dat die figuren zich niet *alleen* met zichzelf bezig kunnen houden zoals de rest van de maatschappij maar zich koste wat koste *moeten* bemoeien met een ander zijn/haar persoonlijke keuze's.
Ik vind dat eigenlijk gewoon ronduit onfatsoenlijk.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:26:38 #65
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63894748
quote:
Antiabortusorganisatie Schreeuw om Leven stuurt plastic foetussen rond. Alle Nederlanders kunnen op termijn zo'n popje op de mat verwachten.
Voor sommigen is de kredietcrisis wat nijpender dan voor anderen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_63894816
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:26 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Voor sommigen is de kredietcrisis wat nijpender dan voor anderen
Scherp.
pi_63894874
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:01 schreef deedeetee het volgende:
Nog een topic hierover ? Anti-abortus-christenen persen foetussen door brievenbus en in ONZ staat er óók al eentje
Ik vroeg me al af waar mijn reacties gebleven waren.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 07:50:47 #68
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_63896851
Op zich hebben ze een paar dingen voor:

- het is een open actie; er zitten geen verborgen motieven achter oid, dit is wat ze geloven en voor staan
- ze kiezen een geweldloze manier die verder niemand schade toebrengt.

In een vrije samenleving hebben ook zij recht op vrije meningsuiting. Of je het er nu mee eens bent of niet.

Ik heb een Nee-Nee sticker en hoop dat ze daar wel rekening mee houden. De goudengids bezorger deed dat eerder deze week iig niet. Dat ding gaat rechtstreeks de oud papier in. Nog nuttelozer dan zo'n plastic babytje. Die kun je tenminste nog aan een kind geven om mee te spelen ofzo.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 08:54:53 #69
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63897441

Met een beetje mazzel zuig je 'm meteen op in de stofzuiger, het is een beetje abortusje spelen, zuigcurretage
pi_63898367
Awalieeef....
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_63898646
Ik vind de actie wat smakeloos , maar gezien de algemene ignorantie om dit thema is het misschien wel een juist wakker-makertje.
pi_63898861
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:00 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind de actie wat smakeloos , maar gezien de algemene ignorantie om dit thema is het misschien wel een juist wakker-makertje.
Algemene ignoratie?
Want?
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 10:13:09 #73
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63898915
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:47 schreef shmoopy het volgende:
Awalieeef....
In 1 keer de stofzuiger in i.p.v. in stukjes

Die van 24 weken mot je eerst grondig met een hamer bewerken alvorens de stofzuiger 'm naar binnen zuigt .
pi_63898940
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:10 schreef McKillem het volgende:

[..]

Algemene ignoratie?
Want?
Niets want... gewoon is!
pi_63899040
-edit- Werkt niet
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 10:25:39 #76
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63899212
quote:
Op woensdag 10 december 2008 08:54 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]

Met een beetje mazzel zuig je 'm meteen op in de stofzuiger, het is een beetje abortusje spelen, zuigcurretage
! Ik kan niet wachten tot ik de mijne ook heb!
Carpe Libertatem
pi_63899245
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:10 schreef McKillem het volgende:

[..]

Algemene ignoratie?
Want?
Er zijn ook jonge vrouwen die een abortus uit laten voeren omdat het ze qua carrière planning niet uitkomt. Dat vindt ik moreel verwerpelijk, en in die zin is de abortus regelgeving misschien wel wat te vrijblijvend. Als ze zoveel kunnen plannen kunnen ze ook wel wat anticonceptie plannen, zo moeilijk is dat ook niet.

Maar op medische indicatie (zowel fysiek en psychisch) als na een verkrachting moet het zeker een relatief laagdrempelige optie zijn, dat zijn dingen waar je verder niks aan kan doen als vrouw.

Voor wat betreft deze actie, ik vindt het zeer smakeloos, en het trekt het hele vraagstuk nou juist de kant op waar het volgens mij niet thuis hoort. Laten ze het geld en de moeite steken in voorlichting, bij voorkeur door mensen die een abortus hebben mee moeten maken, en dit niet met de bijbel in de hand schreeuwen vanaf de preekstoel. Dit nog even afgezien van de groep vrouwen die miskramen hebben gehad, of door zeg een verkrachting oid een abortus hebben ondergaan, leuk om er zo weer eens aan herinnerd te worden..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63899523
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er zijn ook jonge vrouwen die een abortus uit laten voeren omdat het ze qua carrière planning niet uitkomt. Dat vindt ik moreel verwerpelijk, en in die zin is de abortus regelgeving misschien wel wat te vrijblijvend. Als ze zoveel kunnen plannen kunnen ze ook wel wat anticonceptie plannen, zo moeilijk is dat ook niet.

Maar op medische indicatie (zowel fysiek en psychisch) als na een verkrachting moet het zeker een relatief laagdrempelige optie zijn, dat zijn dingen waar je verder niks aan kan doen als vrouw.

Voor wat betreft deze actie, ik vindt het zeer smakeloos, en het trekt het hele vraagstuk nou juist de kant op waar het volgens mij niet thuis hoort. Laten ze het geld en de moeite steken in voorlichting, bij voorkeur door mensen die een abortus hebben mee moeten maken, en dit niet met de bijbel in de hand schreeuwen vanaf de preekstoel. Dit nog even afgezien van de groep vrouwen die miskramen hebben gehad, of door zeg een verkrachting oid een abortus hebben ondergaan, leuk om er zo weer eens aan herinnerd te worden..
Ben het eens met je post.
Misschien dubbele bescherming een optie 'Binnenkort ook de pil voor mannen'
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 10:46:26 #79
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63899753
quote:
Anticonceptie is nooit 100%.
Carpe Libertatem
pi_63899789
Ze hadden toch eens van die marsepeinen foetussen?
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 10:50:10 #81
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63899852
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:48 schreef Monidique het volgende:
Ze hadden toch eens van die marsepeinen foetussen?
Carpe Libertatem
pi_63899981
quote:

[..]

Goede genuanceerde post

We kunnen er natuurlijk niet omheen dat er voldoende leeghoofdige wezens zijn die 'omdat het niet even uitkomt' abortus laten plegen. Die mogen wat mij betreft best geconfronteerd worden met zo'n poppetje om ze even wakker te schudden.

De algehele teneur in dit topic dat het maar 'een hoopje cellen' is wat je zo kunt laten weghalen, stuit me enigszins tegen de borst. Het lijkt me dat de mensen die hier zo makkelijk over doen, juist dit poppetje zouden moeten krijgen.
pi_63900093
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Condoom en pil voor mannen en pil voor vrouwen en een beetje georganiseerd zijn met slikken en gebruik zal toch een boel voorkomen hoor. Als man zou ik het risico niet nemen. Ik snap dan ook niet waarom er niet meer reclame gemaakt werd voor die mannenpil. Pil +pil+condoom= meer bescherming dan 1x pil toch?
  woensdag 10 december 2008 @ 11:01:11 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_63900174
Ik vind dat Fok! een actie moet beginnen en degene die z'n foetus het leukst beschildert een prijs geven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 11:02:13 #85
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63900211
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:58 schreef paddy het volgende:
Condoom en pil voor mannen en pil voor vrouwen en een beetje georganiseerd zijn met slikken en gebruik zal toch een boel voorkomen hoor. Als man zou ik het risico niet nemen. Ik snap dan ook niet waarom er niet meer reclame gemaakt werd voor die mannenpil. Pil +pil+condoom= meer bescherming dan 1x pil toch?
Allemaal leuk en aardig, maar dan nog is het niet 100%.
Carpe Libertatem
  woensdag 10 december 2008 @ 11:02:41 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_63900224
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:54 schreef PaarsBeestje het volgende:
De algehele teneur in dit topic dat het maar 'een hoopje cellen' is wat je zo kunt laten weghalen, stuit me enigszins tegen de borst. Het lijkt me dat de mensen die hier zo makkelijk over doen, juist dit poppetje zouden moeten krijgen.
Dit poppetje gaat me op geen enkele andere gedachte brengen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_63900230
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik sprak uit ervaring, en die toch HBO opgeleide jongedame had de bijsluiter van haar penicillinekuur niet (goed) gelezen, en er was dus een gerede kans dat ze zwanger was. Waarop ze doodleuk antwoordde, nou dan laat ik het wel weghalen, het komt me nu gewoon niet uit.. Sorry, maar dat stuit me toch wel tegen de borst, het is geen verkeerd gekochte opzettandenborstel die je even kan ruilen bij de etos oid.

Dus voor dat slag mensen is dit misschien nog een manier om ze wat verantwoordelijkheid te leren, alhoewel ik denk dat dit fundamentalistische geneuzel averechts zal werken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63900325
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Inderdaad, wij willen ook absoluut geen kinderen, en bij twijfel over de werking van de pil door een buikgriepje oid pakken we er gewoon even wat condooms bij, zo moeilijk is het allemaal niet.
  woensdag 10 december 2008 @ 11:06:35 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_63900360
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:02 schreef fruityloop het volgende:
Sorry, maar dat stuit me toch wel tegen de borst, het is geen verkeerd gekochte opzettandenborstel die je even kan ruilen bij de etos oid.
Nee het is eerder zoiets als een wrat.
  woensdag 10 december 2008 @ 11:11:02 #90
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_63900494
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:02 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik sprak uit ervaring, en die toch HBO opgeleide jongedame had de bijsluiter van haar penicillinekuur niet (goed) gelezen, en er was dus een gerede kans dat ze zwanger was. Waarop ze doodleuk antwoordde, nou dan laat ik het wel weghalen, het komt me nu gewoon niet uit.. Sorry, maar dat stuit me toch wel tegen de borst, het is geen verkeerd gekochte opzettandenborstel die je even kan ruilen bij de etos oid.
Op zich vind ik dat je gelijk hebt, maar... Als het zo ver is zal de dame in kwestie er wel meer moeite mee hebben dan haar 'Ik laat het wel even weghalen.' reactie doet denken. Ik ken ook een stel die dit is overkomen en die hebben, ondanks eerdere 'Geen tijd.' en 'Past niet ion de planning.' opmerkingen besloten het kind te laten komen en zijn er heel blij mee.

Mocht iemand toch bij haar/ hun standpunt blijven, dan kun je ook redeneren dat het kind gedwongen laten houden ook niet verstandig is en weghalen misschien wel de beste optie toch? Als iemand zo makkelijk over een leven denkt is diegene het in mijn ogen ook niet waard om er (verplicht) aan te beginnen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_63900889
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat je gelijk hebt, maar... Als het zo ver is zal de dame in kwestie er wel meer moeite mee hebben dan haar 'Ik laat het wel even weghalen.' reactie doet denken. Ik ken ook een stel die dit is overkomen en die hebben, ondanks eerdere 'Geen tijd.' en 'Past niet ion de planning.' opmerkingen besloten het kind te laten komen en zijn er heel blij mee.

Mocht iemand toch bij haar/ hun standpunt blijven, dan kun je ook redeneren dat het kind gedwongen laten houden ook niet verstandig is en weghalen misschien wel de beste optie toch? Als iemand zo makkelijk over een leven denkt is diegene het in mijn ogen ook niet waard om er (verplicht) aan te beginnen.
Ze bleek ook zwanger te zijn geweest, maar door de vrij potente oost-Europese antibiotica had er al een miskraam plaatsgevonden. Toen bleek ze er toch wel wat meer moeite mee te hebben inderdaad, helaas is dat nogal een heftige manier om iemand van zoiets bewust te laten worden. Maar goed, er zijn ook veel mensen die graag een kind willen adopteren, dus er zijn alternatieven dan meteen de stofzuiger er op zetten. (en als het de vrouw in kwestie toch niks kan schelen, waarom dan geen adoptie?)

Jammer genoeg is het niet zo zwart/wit, en als die hormonen eenmaal met de vrouw in kwestie aan de haal gaan slaan ze vaak om als een blad aan een boom, maar helaas is het afvangen van zo'n grijs gebied in een bruikbare wet nogal lastig.

Moreel ben ik het tot op zekere hoogte eens met die stichting, maar het overigens belangrijke doel heiligt m.i. niet alle middelen, en zij slaan op meerdere fronten (kijk maar es naar die flyers op hun site, binnen 2 alinea's gaan ze allemaal over de moord op 10 weken oude "kinderen") de plank finaal mis.
pi_63901014
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In 1 keer de stofzuiger in i.p.v. in stukjes

Die van 24 weken mot je eerst grondig met een hamer bewerken alvorens de stofzuiger 'm naar binnen zuigt .
Ik zeg: kerstmutsje op en in de boom hangen.

sorry, Paddy
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 10 december 2008 @ 11:32:50 #93
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_63901073
quote:
Eens, maar je moet er ook rekening mee houden dat een deel van dit soort vrouwen dan toch wel abortus gaat plegen. Lekker ouderwets met een kleding-hanger als het moet.

De huidige abortus wetgeving hinkt ook op de gedachte dat het toch wel gebeurd en dat je het dan beter in veilige banen kunt leiden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 11:48:30 #94
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63901447
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:29 schreef shmoopy het volgende:
Ik zeg: kerstmutsje op en in de boom hangen.

sorry, Paddy
Behalve het in de boom hangen zijn er mensen die hun foetussen kleertjes aantrekken en er websites van maken.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 11:52:26 #95
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63901545
Wat verschrikkelijk ziek, bemoeizuchtig en laf.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 10 december 2008 @ 11:55:02 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_63901593
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:24 schreef fruityloop het volgende:
Maar goed, er zijn ook veel mensen die graag een kind willen adopteren, dus er zijn alternatieven dan meteen de stofzuiger er op zetten. (en als het de vrouw in kwestie toch niks kan schelen, waarom dan geen adoptie?)
De embryo/vroege foetus kan hen niets schelen, geboren kinderen wel! Daarbij is een zwangerschap nogal een aanslag op je lichaam en levensloop, waarvan je schijnbaar graag wil dat ze dat gedwongen ondergaan.

Pro-life activisten zijn vrijwel zonder uitzondering anti-vrouw.
pi_63901628
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:55 schreef speknek het volgende:

En gelovig! Hmmmmmmmmmm... .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63901907
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:55 schreef speknek het volgende:

[..]

De embryo/vroege foetus kan hen niets schelen, geboren kinderen wel! Daarbij is een zwangerschap nogal een aanslag op je lichaam en levensloop, waarvan je schijnbaar graag wil dat ze dat gedwongen ondergaan.

Wie zegt dat ik dat wil? Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik niet strikt voor of tegen abortus ben, maar dat er voor mijn gevoel een groep vrouwen is die er op het 1e gezicht er nogal makkelijk over doen. En "gedwongen" zwanger raken kan in mijn beleving door een verkrachting, of als je geen laagdrempelige toegang hebt tot goede anti-conceptie. Dat laatste is in Nederland niet zo, met de beschikbare anti-conceptie middelen/methodes kan iedereen hier een abortus voorkomen. (verkrachtingen en de foutmarges van de anti-conceptie methodes niet mee gerekend uiteraard).

We hebben hier al een erg laag aantal abortussen als je het afzet tegen de wereldwijde cijfers gelukkig, maar het is nooit zo zwart wit als de voor én tegenstanders willen doen geloven, dus het is iets waar je over moet blijven praten in mijn beleving.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:16:10 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_63902103
Niet gedwongen zwanger raken, gedwongen zwanger blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')