abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64880403
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet goed. Ze mogen een beetje tegen de voorkant aandrukken, maar als je door je knieen gaat (gewoon als je op de grond staat) zoals je bij snowboarden gaat, moeten ze er zeker niet tegen aan komen. Als dat wel het geval is moet je een maat groter nemen. Het kan ook zijn dat je juist heel weinig door je knieen gaat (zoals zo veel mensen) en dan krijg je dat effect uiteindelijk natuurlijk niet genoeg.

Je schoenen moeten gewoon goed om je voet zitten, maar het tegen door voorkant aankomen van je tenen geloof ik niet zo in aangezien het heel erg afhankelijk is van de rijstijl van iemand en hoe ver die persoon door zijn knieen gaat tijdens het rijden.
Ik ga vrij weinig door mijn knieën, gevoel dat ik mijn knie dan overbelast (kniebanden zijn een beetje verkloot, vertrouw het niet helemaal om al mijn gewicht daarop te zetten).

In de winkel zeggen ze dat ze bij mijn model schoenen (Burton Hail) nog wel wat kunnen doen om het aan te voorkant uit te rekken. Aan de ene kant zou dat fijn zijn, dan hoef ik ze niet te verkopen/op zoek naar nieuwe. Maar andere kant vraag ik me af of het wel zin heeft. Ze zijn niet een beetje te klein, maar behoorlijk. En als ermee gerotzooid is, wordt verkoop ook weer lastiger ...

Iemand hier een slim idee over?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:30:59 #202
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64892665
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:31 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Hoeveel planken koop jij per jaar? Hoeveel dagen per jaar rijd je er op?
Als ik een heel seizoen ga 1tje per seizoen
Daar rij ik ongeveer 4 maanden lang dagelijks op. Dus een goeie 100 dagen.
Tegen die tijd ben ik wel weer aan een nieuwe toe
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:35:06 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64892789
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:14 schreef MarcoD het volgende:
ff een vraag.
Hoe lang moet een freestyle board ongeveer zijn bij 185cm & 85 kg?
(dacht altijd dat het meestal een maat kleiner is maar ik heb echt ff geen idee)
Ik zit te denken aan 157 (heb nu 162)
Ligt ook een beetje aan het soort freestyle. Grote kickers springen en half pipe rijden heb je niet een heel kort board nodig. Voor railtjes kom je nog met een board weg dat niet langer is dan een skateboard (bij wijze van )

Ik denk dat 157 misschien nog wat aan de korte kant is. Het is in ieder geval wel het minimale. Je hebt natuurlijk je lengte maar je gewicht zorgt er voor dat je niet te kort moet gaan rijden. Ongeveer 160 zou dan een iets betere optie zijn denk ik. Zelfs 162 is niet super lang ofzo. Ligt er een beetje aan hij stijf die plank is met wat voor shape en dergelijke.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:41:48 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64893007
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:34 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ga vrij weinig door mijn knieën, gevoel dat ik mijn knie dan overbelast (kniebanden zijn een beetje verkloot, vertrouw het niet helemaal om al mijn gewicht daarop te zetten).

In de winkel zeggen ze dat ze bij mijn model schoenen (Burton Hail) nog wel wat kunnen doen om het aan te voorkant uit te rekken. Aan de ene kant zou dat fijn zijn, dan hoef ik ze niet te verkopen/op zoek naar nieuwe. Maar andere kant vraag ik me af of het wel zin heeft. Ze zijn niet een beetje te klein, maar behoorlijk. En als ermee gerotzooid is, wordt verkoop ook weer lastiger ...

Iemand hier een slim idee over?
Wat bedoel je met behoorlijk te klein. Heb je het dan echt over maten of is het wel wat minder? Als het echt over maten gaat dan zou ik er niets aan doen en verkopen. Als je er mee gaat rotzooien wordt het inderdaad steeds moeilijker om te verkopen.
Misschien gewoon verkopen en nieuwe schoenen kopen. Niet te moeilijk doen.
pi_64893315
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat bedoel je met behoorlijk te klein. Heb je het dan echt over maten of is het wel wat minder? Als het echt over maten gaat dan zou ik er niets aan doen en verkopen. Als je er mee gaat rotzooien wordt het inderdaad steeds moeilijker om te verkopen.
Misschien gewoon verkopen en nieuwe schoenen kopen. Niet te moeilijk doen.
Mijn schoenen waren 26.5. De schoenen die ik daarna huurde (en goed zaten) 27.5. Maar dat wordt dus verkopen . Doe dr vrij moeilijk over omdat ik bang ben dat ik ze niet verkocht krijg en het voor mij een behoorlijk dure aankoop was.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:54:26 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64893354
Ik heb vandaag ook nieuwe schoentjes gekocht. Burton Driver X. Net als de vorige keren. Me oude schoenen werden toch wat slapjes en begonnen een beetje gebreken te vertonen. Met deze nieuwe stappers gaat het weer helemaal top.
Mooi wit is niet lelijk

Vandaag ook geprobeerd. Altijd fijn zo'n eerste dag met nieuwe schoenen. Damn!
Echt vaag. In het begin wat pijnlijk, Daarna met het boarden wel ok maar even later gaan je tenen dan tintelen. Zo'n schijt-gevoel. Maar morgen gaat het weer beter
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:55:30 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64893378
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:52 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mijn schoenen waren 26.5. De schoenen die ik daarna huurde (en goed zaten) 27.5. Maar dat wordt dus verkopen . Doe dr vrij moeilijk over omdat ik bang ben dat ik ze niet verkocht krijg en het voor mij een behoorlijk dure aankoop was.
Tja... daar kan ik niet over oordelen. Maar een hele maat te klein vind ik wel heftig. Dat is niet iets wat je zomaar even oplost met je schoen iets te veranderen...
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:01:34 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64893557
Als we het toch over schoenen hebben (ik blijf lekker posten zo )

Van de week een leerling gehad. Die had spullen geleend van een vriendin. (iets wat bijna altijd kut is)
Ik nam de groep waar ze in zat over van een andere leraar. Die leraar had al lopen klagen over haar Flow bindingen uit het jaar 0. Klote dingen.
Ze had de 2de dag onwijze last van haar voeten. Voelde haar tenen helemaal niet meer enzo.
Dus zij vertellen dat het leenschoenen waren (ik had het verhaal toen nog niet gehoord) en dat ze haar tenen helemaal niet meer voelde.
Zegt ze "ja ik heb ze vanmorgen heel erg strak laten vast maken door mijn vriend. Want me hak komt steeds omhoog"
Dus ik van "OK, weet je zeker dat die schoenen wel goed passen. Zijn ze niet te groot ofzo?"
Waarop zij zegt "Nou ik heb maat 37 en dit is maat 40. Maar ze zeiden dat als je de veters goed strak aantrekt dat het niet zo'n probleem is"
"Misschien is het een idee om toch schoenen te huren want 3 maten is wel erg veel. Ze hebben vast wel ergens een paar goede schoenen voor je"

Dat zou ze doen, maar uiteindelijk gewoon de hele week op die schoenen blijven boarden/lopen.

En het dan raar vinden dat een hoop niet lukt en dat je de zwakste van de groep bent
pi_64894268
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:01 schreef Komakie het volgende:

Van de week een leerling gehad. Die had spullen geleend van een vriendin. (iets wat bijna altijd kut is)
Ik nam de groep waar ze in zat over van een andere leraar. Die leraar had al lopen klagen over haar Flow bindingen uit het jaar 0. Klote dingen.
Ze had de 2de dag onwijze last van haar voeten. Voelde haar tenen helemaal niet meer enzo.
Dus zij vertellen dat het leenschoenen waren (ik had het verhaal toen nog niet gehoord) en dat ze haar tenen helemaal niet meer voelde.
Zegt ze "ja ik heb ze vanmorgen heel erg strak laten vast maken door mijn vriend. Want me hak komt steeds omhoog"
Dus ik van "OK, weet je zeker dat die schoenen wel goed passen. Zijn ze niet te groot ofzo?"
Waarop zij zegt "Nou ik heb maat 37 en dit is maat 40. Maar ze zeiden dat als je de veters goed strak aantrekt dat het niet zo'n probleem is"
"Misschien is het een idee om toch schoenen te huren want 3 maten is wel erg veel. Ze hebben vast wel ergens een paar goede schoenen voor je"

Dat zou ze doen, maar uiteindelijk gewoon de hele week op die schoenen blijven boarden/lopen.

En het dan raar vinden dat een hoop niet lukt en dat je de zwakste van de groep bent
Ik had een maat te groot gehuurd begin van de vakantie, dat scheelde al zoveel. Moest extreem hard hangen, had weinig controle.

Als ik een nieuwe plank wil, hoeveel euro ben ik dan ongeveer kwijt? Of is het andersom? Hoeveel ik wil uitgeven? Ik vind het leuk om hard van een berg af te gaan, en af en toe een sprongetje te maken.
pi_64895707
quote:
bla di bla over T-Rice 161.5 2 pagina's terug
Als ik je zo hoor is het toch een beetje tegen gevallen. Had je misschien een iets meer all mountain board willen hebben?

Ja ik heb ook een Libtech met BTX en MTX en ik vond het wel prettig rijden in de poeder, daar reed ie zelfs subliem. Ook het draaien en spinnen en shit gaat veel makkelijker. Veel meer een freestyle dan mijn oude board. Maar op hoge snelheid was ie zeker niet zo snel als mijn Ride en ook niet zo stabiel vind ik zelf. Ik vind hem ook een beetje klappen op hoge snelheid. Maar het carven gaat op zich best lekker vind ik en hij heeft zeker meer grip dan mijn oude board.

Maar ik ben ook 5 cm korter gegaan dan mijn oude board, dus ik denk dat een deel vd veranderingen daar ook mee te maken heeft. Ik vind het trouwens uiteindelijk wel beter om een korter boardje te hebben, het is alleen minder stabiel.

Ik denk echter niet dat ik een tweede Libtech board koop, misschien idd een bataleon boardje of een neversummer volgende x.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:42:15 #211
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_64914091
quote:

Jezus wat triest zeg. Als je geen cent uit wil geven aan je wintersport ga dan gewoon niet
Age of fruity enlightenment!
  zondag 11 januari 2009 @ 14:44:29 #212
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_64914174
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:09 schreef Komakie het volgende:
Vandaag voor het eerst op 2 Bataleon boardjes van volgend jaar gereden (ik weet eigenlijk niet of ik het mag zeggen maar goed )

Een nieuw modelletje (ben ff de naam kwijt) Echt directional boardje. Rijdt wel ok met bochten. Beetje setback erin waardoor het lekker soepeltjes gaat.
Ik heb ook een middagje op de nieuwe Enemy Light gereden. Ik denk dat ik nu al me board voor volgend jaar heb uitgezocht
Het is gewoon een Enemy maar dat lichter gemaakt en zo'n beetje elk mogelijke snufje zit erin. Hij moet ook tussen de 800 en de 900 euro gaan kosten, maar wat een bak.
Ik heb nog niet vaak zo'n lekker agressief board gereden. Super responsive. Gaat er vandoor voor je het weet. Lekker veel pop. Lekker licht om mee te spinnen. Aan de andere kant is hij ook niet zo belachelijk stijf dat er niet meer wat leuke jibtruukjes mee te doen zijn
Elke carvebocht die je in zet kom je 2x zo snel uit. Hij geeft zo ongelovelijk veel terug. Niet normaal meer. Ik werd er bijna bang van.

Hoewel me T.Rice een lekker freestyleplankje is, vind ik die Enemy Light wel een verschrikkelijk vette plank. Het is toch ff wat anders. Toen ik later op me T.Rice reed miste ik echt dat knallen. Als je dan weer ff gaat jibben en korte bochten rijden weet je weer waarom je die T.Rice heel goed kunt hebben, maar toch.... Enemy Light
Zit ook wel een redelijk groot prijsverschil tussen die 2 planken natuurlijk

Maar ik ben wel erg benieuwd hoe mijn SkateBanana het op hogere snelheden gaat doen
Age of fruity enlightenment!
  zondag 11 januari 2009 @ 16:01:22 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64916861
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

dat valt wel mee hoor. Dat zonnetje is er bij ons ook al dagen en het dooit van geen kant. Zelf -10 in het dal in de middag.
Zo te zien bij Kitzbuhel wordt het niet veel warmer volgens snow-forcast.com
In ieder geval niet zo warm dat het gaat dooien.

maar het mag van mij ook wel gaan sneeuwen. Het is al meer dan een week geleden en toen viel er een laagje van 20cm max...
Ik kom net terug uit Kitzbuhel/Kirchberg. Het is er stevig hardpack rijden, in combinatie met de vele vlakke stukken daar heb ik toch vooral geskied. Het is wel allemaal snaarstrak geprepareerd, dus je kunt er nog prima uit de voeten. Het is er af en toe een paar graden boven nul. Afdaling 27 is dicht en 20 zal dicht gaan. De rest is niet in gevaar. Offpiste is overal verspoord en keihard aangevroren, daar is niks te beleven.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_64922502
27 had je wel kunnen pakken, hijs dicht volgens de borden maar vrienden van mij hebben hem gewoon gepakt. Heerlijk rustig hoorde ik

Offpiste was inderdaad niets, af en toe kleine stukjes in de schaduw waren nog zacht maar de rest was kei en keihard.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  zondag 11 januari 2009 @ 18:58:23 #215
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_64922901
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:01 schreef XL het volgende:

[..]

Ik kom net terug uit Kitzbuhel/Kirchberg. Het is er stevig hardpack rijden, in combinatie met de vele vlakke stukken daar heb ik toch vooral geskied. Het is wel allemaal snaarstrak geprepareerd, dus je kunt er nog prima uit de voeten. Het is er af en toe een paar graden boven nul. Afdaling 27 is dicht en 20 zal dicht gaan. De rest is niet in gevaar. Offpiste is overal verspoord en keihard aangevroren, daar is niks te beleven.
ik hoop maar dat het gaat sneeuwen dan, want ik ga er pas volgende week heen

ik zie net dat ze sneeuw verwachten volgende week zondag Hopelijk gaat dat door want dan kan ik eindelijk weer eens poeder rijden
  zondag 11 januari 2009 @ 19:33:33 #216
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_64924123
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:45 schreef GenesiZ het volgende:
27 had je wel kunnen pakken, hijs dicht volgens de borden maar vrienden van mij hebben hem gewoon gepakt. Heerlijk rustig hoorde ik

Offpiste was inderdaad niets, af en toe kleine stukjes in de schaduw waren nog zacht maar de rest was kei en keihard.
Hey.
weet niet hoe graag je je ET wil verkopen....
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=15942
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zondag 11 januari 2009 @ 23:53:51 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64934594
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:22 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ik had een maat te groot gehuurd begin van de vakantie, dat scheelde al zoveel. Moest extreem hard hangen, had weinig controle.

Als ik een nieuwe plank wil, hoeveel euro ben ik dan ongeveer kwijt? Of is het andersom? Hoeveel ik wil uitgeven? Ik vind het leuk om hard van een berg af te gaan, en af en toe een sprongetje te maken.
Een combi van beide.
Je kunt in de uitverkoop kijken voor goed spul wat iets goedkoper is. Aan de andere kant ben je wat meer kwijt voor het spul van dit seizoen, maar heb je wel weer het nieuwste van het nieuwste

Je moet alleen niet heel erg gaan beknibbelen op het uitgeven van geld. Je moet geen board kopen omdat het zo goedkoop is. Je moet een board kopen dat bij je mogelijkheden en stijl past en dan het financiele afwegen.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:57:37 #218
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64934693
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:02 schreef Rafiki het volgende:

[..]

Als ik je zo hoor is het toch een beetje tegen gevallen. Had je misschien een iets meer all mountain board willen hebben?

Ja ik heb ook een Libtech met BTX en MTX en ik vond het wel prettig rijden in de poeder, daar reed ie zelfs subliem. Ook het draaien en spinnen en shit gaat veel makkelijker. Veel meer een freestyle dan mijn oude board. Maar op hoge snelheid was ie zeker niet zo snel als mijn Ride en ook niet zo stabiel vind ik zelf. Ik vind hem ook een beetje klappen op hoge snelheid. Maar het carven gaat op zich best lekker vind ik en hij heeft zeker meer grip dan mijn oude board.

Maar ik ben ook 5 cm korter gegaan dan mijn oude board, dus ik denk dat een deel vd veranderingen daar ook mee te maken heeft. Ik vind het trouwens uiteindelijk wel beter om een korter boardje te hebben, het is alleen minder stabiel.

Ik denk echter niet dat ik een tweede Libtech board koop, misschien idd een bataleon boardje of een neversummer volgende x.
Hij valt tegen in de zin dat ik hem wat allrounder had verwacht. nou moet ik wel zeggen dat het de afgelopen paar weken steeds harder wordt dus iedereen heeft problemen met de kanten in de sneeuw krijgen. Dus het ligt niet alleen aan mij
Net op een strak geprepareerde oefenweide de skishow gedaan. Bovenlaagje een heel klein beetje zacht en daar onder gewoon hard. Dan is het heerlijk carven

Een freestyleskier is trouwens bij ons gevallen met inspringen. bovenbeen gebroken. Schuine breuk dus ook echt klote. Opgehaald met de heli enzo. Echt balen want het was een goede bekende van me
  zondag 11 januari 2009 @ 23:58:44 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_64934721
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:01 schreef XL het volgende:

[..]

Bij ons is het gewoon echt koud.
S'ochtends is het goed te doen, maar nu begint het dan zelfs al wel erg hard te worden.
Gelukkig valt er over een paar dagen weer wat sneeuw
pi_64943932

Ik ga zaterdagochtend weg naar Saint Sorlin D'Arves Mijn 2e keer snowboarden en dit keer ga ik met m'n eigen snowboardboots:

Ze zaten als engeltjes, wat vinden jullie ervan?
TevensVoorPret

[ Bericht 10% gewijzigd door warrel op 12-01-2009 12:31:12 ]
I will take the sun in my mouth
pi_64951814
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:07 schreef warrel het volgende:

Ik ga zaterdagochtend weg naar Saint Sorlin D'Arves Mijn 2e keer snowboarden en dit keer ga ik met m'n eigen snowboardboots:
[ afbeelding ]
Ze zaten als engeltjes, wat vinden jullie ervan?
TevensVoorPret
Saint Sorlin is een tof dorp, maar je moet zeker een keer naar Corbier, Toussuire en mss nog Saint Jean zijn geweest. Is wel leuk om een dagtochtje te maken.
pi_64952911
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:35 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Saint Sorlin is een tof dorp, maar je moet zeker een keer naar Corbier, Toussuire en mss nog Saint Jean zijn geweest. Is wel leuk om een dagtochtje te maken.
Toussuire is inderdaad ook erg leuk! Daar was ik vorig jaar Ik ben benieuwd hoe goed m'n skills dit jaar worden en of het me lukt om goed mee te komen bij tochten. En hoe de lessen zijn als je niet meer een echte beginner bent
Hopelijk kan ik nog bochtjes maken
I will take the sun in my mouth
pi_64953587
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:00 schreef warrel het volgende:

[..]

Toussuire is inderdaad ook erg leuk! Daar was ik vorig jaar Ik ben benieuwd hoe goed m'n skills dit jaar worden en of het me lukt om goed mee te komen bij tochten. En hoe de lessen zijn als je niet meer een echte beginner bent
Hopelijk kan ik nog bochtjes maken
Vast wel. Anders gewoon even oefenen bij de piste naast de sleeplift die je ziet nadat je de Choseaux hebt genomen (1e 6 stoeltjeslift)
pi_64962712
Klote man. Heb nu al zin in de volgende winter als m'n scheenbeen hopelijk weer helemaal heel is en zonder pin erin om eindelijk m'n eigen spullen te mogen gaan proberen. Gaat nog heel lang duren dit jaar .
pi_64964627
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:15 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Vast wel. Anders gewoon even oefenen bij de piste naast de sleeplift die je ziet nadat je de Choseaux hebt genomen (1e 6 stoeltjeslift)
Ik geloof dat ik weet welke je bedoelt. Rouet ofzo? Want die is echt relaxt ! Geen stenen, makkelijke stoeltjeslift (enige in hele gebied waar ik níet steeds uitviel voor ik boven was) en vrij vlak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')